Algemeen Wielernieuws

Ridley TT bleek dan toch niet zo slecht :oi22:

Ik weet dat ge het niet serieus bedoelt, maar Segaert wordt hier bijna geklopt door een belofte op dezelfde fiets... Lijkt me duidelijk dat die gewoon een zwakke dag had. Slecht gepiekt vrees ik, die was top een maand geleden hé. En op zo een u23 WK zijn er dan altijd ook zo een mannen die maanden aan het pieken zijn op deze ene dag (zoals Romeo nu zelf zegt). Segaert heeft zeker minder gepiekt voor dit dan andere jaren .

Renaat en Jose snappen het niet. Terwijl neem Romeo weg en Segaert rijd hier nog gewoon een matige tijdrit hé. Zijn nog altijd de benen die beslissen.

Ja ze snappen het niet. Segaert verliest hier 20s op Soderqvist, de beste tijdrijder in de u23 categorie, maar iemand die normaal echt niet aan Segaert komt en het ook niet van dit soort parcoursen moet hebben. En misschien nog frappanter, 3 seconden sneller dan Robin Orins zeg... Gewoon zelf niet goed genoeg. Niets mis mee, kan gebeuren.

Dat je op strava alles kan verifiëren haalt wel alle insinuaties onderuit.

Laatste 11,7km: 12'24". Remco 12'13". Bjerg 12'31". Mcnulty 12'33". Armirail 12'34".

Dat je op strava alles kan verifiëren haalt wel alle insinuaties onderuit.

Laatste 11,7km: 12'24". Remco 12'13". Bjerg 12'31". Mcnulty 12'33". Armirail 12'34".

Profs reden wel in significant betere omstandigheden (ook wind stond gunstiger in dat deel). Aan de andere kant hadden ze al veel meer kilometers op de teller natuurlijk. Net zoals op het EK is vergelijken geen slim idee.

Maar ik denk dat het wel vanzelfsprekend is dat Romeo gewoon een superdag had, en bijvoorbeeld Segaert een vrij slechte. Dat kan je gewoon makkelijk zien aan het relatief klein verschil tussen hem en renners die normaal echt veel zwakker zijn.

ah, de Belgen sturen zelfs geen team naar de mixed relay TTT???

Op deze manier gaan we de medailletabel van Vanthourenhout wel danig fnuiken :S :S :S

Vorig jaar ook al niet. Op het EK hadden ze wel een ploeg dit jaar omdat het in Belgie was en ze dus niet echt een keuze hadden.

Is gewoon erg duur om 6 extra renners naar daar te sturen. Niemand van degene die al aanwezig zijn hebben er zin in. Belgen maken zondag gewoon kans op een nieuwe titel dus logisch dat alles daar wordt opgezet.

Lekkere omstandigheden daar voor de junioren... Zondag zou het precies wel droog zijn.

EDIT: en daar gaat de favoriet uit de bocht... ouch.

Laatst bewerkt:
Parcours is zoals verwacht ontzettend hard voor junioren, zeker met dit weer, maar voor profs in goede weersomstandigheden? Ik zie Van der Poel zeker een kans maken als hij absoluut top is. De langste klim duurt 3 minuten, probeer daar maar eens een groot genoeg gat te maken, de langere tussenstukken zorgen er ook voor dat reorganisatie mogelijk is.

Parcours is zoals verwacht ontzettend hard voor junioren, zeker met dit weer, maar voor profs in goede weersomstandigheden? Ik zie Van der Poel zeker een kans maken als hij absoluut top is. De langste klim duurt 3 minuten, probeer daar maar eens een groot genoeg gat te maken, de langere tussenstukken zorgen er ook voor dat reorganisatie mogelijk is.
Ja, er zijn zeker zware stukken bij en het kan zeker ook een slopende koers worden, maar de allerbeste (bergop) gaat hier niet per sé winnen volgens mij.

Er zijn zeker heel wat 'Remco-stukken' bij, benieuwd hoe Pogacar daar mee om gaat. Pogacar kan de rest zeker pijn doen op die stukken bergop, maar dan moet hij de rest ook nog overleven. Mathieu lijkt me inderdaad niet kansloos. Uiteindelijk moeten ze hem eraf krijgen, en hij heeft altijd kans om terug te keren.

Pogacar heeft er alle belang bij om het zo hard mogelijk te maken. Op papier heeft hij daar de ploeg voor ook. Wordt een interessant WK :)

Matthews wordt 2e of 3e, dat is zeker.

Pogacar krijgt volgend jaar al een mooie herkansing, moest het dit jaar niet lukken.

Ik dacht die die Muur van Kigali in de lokale rond lag, maar blijkbaar doen ze die aan het begin van de wedstrijd maar één keer. (EDIT: blijkbaar is het halverwege dat ze de lokale rondes even verlaten om de Muur van Kigali te doen + nog een lange beklimming.)

Nu ja, bijna 5.500 hoogtemeters (en kasseibeklimmingen). Dat is meer dan pittig genoeg, denk ik zo...
Momenteel is het daar nog 30 graden, ook dat zal een rol spelen.

Pogacar krijgt volgend jaar al een mooie herkansing, moest het dit jaar niet lukken.

Ik dacht die die Muur van Kigali in de lokale rond lag, maar blijkbaar doen ze die aan het begin van de wedstrijd maar één keer. (EDIT: blijkbaar is het halverwege dat ze de lokale rondes even verlaten om de Muur van Kigali te doen + nog een lange beklimming.)

Nu ja, bijna 5.500 hoogtemeters (en kasseibeklimmingen). Dat is meer dan pittig genoeg, denk ik zo...
Momenteel is het daar nog 30 graden, ook dat zal een rol spelen.

Die tijdrit, da's gewoon bergop of bergaf 40km lang :laugh:

En uiteindelijk kloppen de geruchten (gelukkig) niet. De Mont Kigali ronde is nu in het midden en dus vrij irrelevant waarschijnlijk, terwijl er werd verwacht dat die aan het einde ging liggen, maar dan kon je Pogacar echt al opschrijven. Nu nog altijd ontzettend zwaar, maar iets meer open. Mooi parcours.

Ik dacht die die Muur van Kigali in de lokale rond lag, maar blijkbaar doen ze die aan het begin van de wedstrijd maar één keer.
Het parcours bestaat uit 2 lussen. Een kleine en een grote.
De kleine lus van 15,1km bevat de côte de Kimihurura/Kimiberg (=de kasseiklim) en de côte de Kigali Golf

De grote lus is identiek aan de kleine lus + Mont Kigali, Mur de Kigali (ook kasseien trouwens) en de côte de Péage. In totaal 42,5km.

De mannen elite doen 9x de kleine lus, dan 1x de grote en als laatste weer 6x de kleine lus.

Lijkt me nog eens iets voor MVDP/Pog.

Ja dat zijn veel hoogtemeters. Wel goed dat die Muur niet al te prominent in het parcours ligt. Zou een beetje te bepalend zijn geweest. Kasseien op de helling dat gaat wel minder zijn voor Evenepoel.

Tijdrit eindigt op dezelfde stuk parcours als de wegrit. Laatste helling top op 1km en dan nog vals plat omhoog. Zware aankomst dus ideaal voor Pogacar.

Voor nu zondag, misschien overschat ik het parcours maar ik zie er toch geen VDP parcours in. Werd wel 3e in LBL maar dat deed hij door de sprint te winnen van de groep niet door de 3e beste te zijn. Dat de groep zondag gaat sprinten voor de zege zie ik met dit parcours en met de manier waarop tegenwoordig wordt gekoerst niet echt gebeuren.

Laatst bewerkt:
Ik moet wel zeggen dat ze in de toekomst toch wel eens mogen gaan nadenken om wat lichtere WKs te maken. Pas op, het moeten geen Doha's (of Abu Dhabi 2028 zeker?) zijn waar ge enkel kunt hopen op waaiers om het interessant te maken, maar wat weer Leuven types, Parijs (OS) of Harrogates of een parcours waar kasseistroken de scherprechters zijn mag ook wel eens. Het zijn toch altijd dezelfde soort renners die favoriet zijn. Pogacar, Evenepoel, voor mannen als Van der Poel en Van Aert zijn die parcoursen van dit jaar en de komende jaren zelfs al op het randje want 2026 is Montreal en 2027 haute Savoie. Dat is wederom 2x toch meer voor klimtypes of heel sterke punchers. Alé het voelt voor mij toch raar dat mannen als Philipsen of De Lie tot 2028 gaan moeten wachten om zelfs maar eens geselecteerd te worden. En dan zie je dat zelfs het EK volgend jaar voor klimmers is (dat vind ik vooral heel raar aangezien dat een week na Rwanda is).

Een EK voor klimmers mocht wel een keer de meeste van die EKs waren gewoon voor sprinters tot nu toe. En de ene keer dat het niet het geval was won Colbrelli die toch ook een halve sprinter was. Maar ja wie ga je daar mee lokken natuurlijk met het WK er vlak voor of volgend jaar blijkbaar erna dan is het tegenovergestelde type parcours misschien slimmer krijg je toch die toppers.

Wollongon was zo lastig toch niet. Pogacar is gewoon overal favoriet omdat die naast supergoed te zijn ook nog eens zeer veelzijdig is. Wie kan er en de Tour winnen en de RVV winnen. Wordt moeilijk om een parcours te maken waar hij niet tot de favorieten behoord. Tenzij je natuurlijk een biljartvlak WK maakt.

Terug
Bovenaan