Algemeen Wielernieuws

Oh nee, we zijn hier toch weer geen tijdperken aan het vergelijken :tongue:

Allé, benieuwd of Segaert zijn langverwachte titel kan binnenhalen vandaag. De vorm zit in ieder geval goed :)

Allé, benieuwd of Segaert zijn langverwachte titel kan binnenhalen vandaag. De vorm zit in ieder geval goed :)
Het parcours is wel serieus in zijn nadeel. Geen vlakke aanloop zoals bij de profs maar dan wel alle hellingen. Jan Christen werd in de afgelopen Ronde van Polen nog 9e in de TT, gast weegt 60kg. Of een Del Toro die uit de Vuelta komt.

Het parcours is wel serieus in zijn nadeel. Geen vlakke aanloop zoals bij de profs maar dan wel alle hellingen. Jan Christen werd in de afgelopen Ronde van Polen nog 9e in de TT, gast weegt 60kg. Of een Del Toro die uit de Vuelta komt.

Inderdaad, het klinkt misschien raar gezien Segaerts recente resultaten, maar voor mij zijn del Toro en Christen grotere favorieten. Segaert heeft eigenlijk maar een 12tal kilometer om recht te zeggen wat hij verliest bergop en bergaf (gaat tricky worden met verwachte regen). Dat is toch niet veel. Ik vrees voor hem dat het weer bij een medaille zal blijven.

Ah ok, daar was ik mij niet van bewust, want het junioren parcours is wel zo goed als biljartvlak.

Soit, vormgewijs is hij er wel klaar voor. Als de anderen dan beter zijn, dan is dat maar zo. Zal zichzelf niet veel te verwijten hebben dan. En wie weet...

Inderdaad, het klinkt misschien raar gezien Segaerts recente resultaten, maar voor mij zijn del Toro en Christen grotere favorieten. Segaert heeft eigenlijk maar een 12tal kilometer om recht te zeggen wat hij verliest bergop en bergaf (gaat tricky worden met verwachte regen). Dat is toch niet veel. Ik vrees voor hem dat het weer bij een medaille zal blijven.
Misschien is dat niet slecht, om terug tweede te worden, want er is nog nooit een beloftewereldkampioen WK geworden bij de profs.
Van alle podia, zijn het drie tweede plekken en een derde plek, die WK werden bij de elite, met Cancellara - Rogers en Dennis.
Geeft hem extra stimulans om die trui te pakken bij de elite.

Oh nee, we zijn hier toch weer geen tijdperken aan het vergelijken :tongue:

Tijdperken vergelijken is zeker geen goed idee, maar ik denk dat snel vergeten wordt wat voor een uitzonderlijk palmares renners als De Vlaeminck, Van Looy en Maertens hebben 😬 . Maar soit, Remco heeft nog alle tijd om er verder werk van te maken.

Tijdperken vergelijken is zeker geen goed idee, maar ik denk dat snel vergeten wordt wat voor een uitzonderlijk palmares renners als De Vlaeminck, Van Looy en Maertens hebben 😬 . Maar soit, Remco heeft nog alle tijd om er verder werk van te maken.

Zeker, het valt niet te vergelijken.
Maar de tour of een monument winnen in 2024 is in mijn ogen veel straffer/moeilijker dan de tour/monument winnen in 1975.

Maar de tour of een monument winnen in 2024 is in mijn ogen veel straffer/moeilijker dan de tour/monument winnen in 1975.
Dat vind ik persoonlijk ook, maar daarom moet er geen minder respect zijn voor die mannen hun palmares. Ze deden het toch maar. Je gaat niet zomaar meer als 30 etappes in een grote ronde winnen. De seizoenen waren ook gewoon anders als nu.

Het valt niet te vergelijken, maar toch vergelijk je het door te zeggen dat het nu straffer is :tongue:

We doen het allemaal graag dat 'vergelijken', maar het zegt gewoon niets imo.
De tijd van Roger is gewoon te lang geleden. Alles is anders nu. Het materiaal, de kennis over voeding, de kennis over training, de manier waarop ze koersen, het aantal wedstrijden dat ze rijden, de manier waarop ze toeleven naar wedstrijden, de wedstrijden zelf, ...

Het zegt letterlijk niets over de atleet Roger t.o.v. de atleet Remco. Het enige wat je kan zeggen is dat ze in hun tijdperk absolute top waren/zijn.

Het valt niet te vergelijken, maar toch vergelijk je het door te zeggen dat het nu straffer is :tongue:

We doen het allemaal graag dat 'vergelijken', maar het zegt gewoon niets imo.
De tijd van Roger is gewoon te lang geleden. Alles is anders nu. Het materiaal, de kennis over voeding, de kennis over training, de manier waarop ze koersen, het aantal wedstrijden dat ze rijden, de manier waarop ze toeleven naar wedstrijden, de wedstrijden zelf, ...

Het zegt letterlijk niets over de atleet Roger t.o.v. de atleet Remco. Het enige wat je kan zeggen is dat ze in hun tijdperk absolute top waren/zijn.

Zeker, maar het gaat om het lijstje wie is de beste Belg.
Die is er nu eenmaal...

Ik heb evenveel respect voor Roger , Armand , Freddy dan als voor Sep en Tom als voor Remco , Victor en Wout.
Iedereen heeft gepresteerd in zijn tijd, Roger kan er niet aan doen dat er toen nog geen Afrikanen, Oceaniërs , Amerikanen en Slovenen in het peloton geraakte.

Tuurlijk is toen alles anders , tuurlijk rijden ze nu sneller. Maar daar gaat die lijst niet over.

De lijst gaat over hoe ze gepresteerd hebben in die wedstrijd , dan maakt het niet uit hoe zwaar die fiets was , hoeveel doping je toen nog mocht pakken. De meeste streden in hun periode met ongeveer gelijke middelen.

Maar er is wel een enorm verschil in concurrentie... en dat kan je niet ontkennen.
Ik zie geen enkele manier in het hedendaagse wielrennen dat er 8 landgenoten (moet zelf niet België zijn) de top 10 kunnen halen van een monument.

Het zou ons misschien eens kunnen lukken als ze heel traag over de Pogio gaan en we kunnen sprinten met (Merlier, Philipsen, WVA, De Lie, Thijssen, Meeus, Thimothy Dupont en ik zit dan nog maar aan 7 topsprinters :p )

Ik zeg dus niet dat Remco beter is dan Roger.
Maar het is in deze tijd gewoon veel moeilijker om het palmares te halen van Roger gewoonweg door de concurrentie die groter is.
Dus iemand gelijk zou komen op het indrukwekkende palmares van Roger, zet ik hem er wel automatisch boven.

Binnen 20 jaar zal er dan weer misschien weer iets zijn dat we de renners in die tijd automatisch boven Pogi en Remco zetten.

Del Toro uiteindelijk niet echt met een goede tijd, maar Segaert zal héél sterk moeten zijn om Christen te kloppen. Je ziet aan alles dat die zich hier perfect op heeft voorbereid. Vliegt de klimmetjes op en neemt veel risico's in de afdalingen. Hij rijdt ook in de tot nog toe droogste omstandigheden. Hopen voor Segaert dat het niet opnieuw begint te regenen want dan is het gedaan vrees ik.

EDIT: alweer te rap geweest, Ivan Romeo (ook prof natuurlijk) met echt een bom van een tijd. Toch wel verrassend.

Laatst bewerkt:
Romeo was in de Renewi Tour 30e op 45 seconden van Segaert, op een TT van amper 15km.

Het laatste stuk van hem is wel bizar snel. Hij haalde op het eind nog iemand in dus daar zal hij wel wat voordeel uit gehaald hebben, zoals Ganna gisteren.

Alé we krijgen dus echt niets te zien van T1, zeer irritant. Dus geen idee hoe goed of slecht Segaert bezig is.

Het laatste stuk van hem is wel bizar snel. Hij haalde op het eind nog iemand in dus daar zal hij wel wat voordeel uit gehaald hebben, zoals Ganna gisteren.

Ik begin we daar wel stilaan vragen bij te stellen. Oké, Romeo kan tijdrijden, is een krachtsmens dus dat laatste stuk ligt hem maar die zijn tijd is echt zot.

Segaert 1ste aan T2, maar ja ik betwijfel dat het genoeg is met dat laatste stuk van Romeo. 5 en halve seconde, dat zal niet genoeg zijn vrees ik.

Terug
Bovenaan