Algemeen Wielernieuws

Het verschil is vooral als je echt 3 weken lang jezelf elke dag moet uitwringen om binnen tijd te geraken dan is een vuelta de week voor een EK waar je wil winnen geen goed idee. Als je een zoals WVA je dagjes uitkiest om uit te pakken, en andere dagen op je gemak in de bus kunt meerijden dan kan dat wel goed uitpakken.
Ja voila, maar dan is het ook voor iedereen anders hé. Het is ook niet zo dat iedere sprinter volledig uitgeperst een grote ronde uitrijdt.

Amai, wordt er altijd zoveel kak gehangen aan het EK?

Ik denk dat ik mij misschien de edities met Colbrelli en Trentin nog wat voor de geest kan halen, voor de rest noppes.

Laatst bewerkt:
Ja voila, maar dan is het ook voor iedereen anders hé. Het is ook niet zo dat iedere sprinter volledig uitgeperst een grote ronde uitrijdt.
Er zijn toch ook maar weinig sprinters die echt vlot over de bergen rijden. En voor velen is het echt wel afzien hoor.
Je mag dat echt niet onderschatten.

Veel sprinters in de tour rijden enkel maar over die bergen om te kunnen sprinten op de meest iconische plek in de grootste koers van het jaar. Niet omdat ze het leuk vinden of het hen helpt om beter te worden.
Vergeet ook niet de mentale impact van een grote ronde.

Amai, wordt er altijd zoveel kak gehangen aan het EK?

Ik denk dat ik mij misschien de edities met Colbrelli en Trentin nog wat voor de geest kan halen, voor de rest noppes.

Die van vorig jaar herinner me toch ook nog. Toen de verkeerde Belg de sprint aan trok en zo Laporte nog nipt won.

Dit EK is in Belgie natuurlijk vandaar dat er nu wel wat meer "kak" wordt aangehangen dan anders.

Van Aert gaat na het EK TT, het WK TT laten schieten.
Op deze wijze zijn er nog twee plekken in te vullen voor het WK TT, naast Remco.
Segaert gaat bij de beloften rijden, had ik begrepen.
Campenaerts ging voor het laatst vol vorige Tour in een TT en Wellens wil niet.
Lampaert of Herregodts?
Maar, die derde dan? Ik zie alleen Van Wilder als kanshebber.
Beter om op dat parcours meteen op te geven als een Van Wilder zijnde, om krachten te sparen in de wegrit.
Je weet maar nooit dat hij weggeraakt met een groepje in de finale en de laatste punch mist om mee te gaan, door te vol te gaan in de TT.

Is dat bevestigd van Wellens? Zou ik ergens wel jammer vinden. Alé je bent Belgisch kampioen tijdrijden, dan sla je zoiets toch niet af vind ik. Parcours is ook niet helemaal vlak.

En Campenaerts rijdt gewoon het EK dus van dat niet vol gaan is toch ook maar zever hé. Lampaert lijkt me een zekerheid.

Is dat bevestigd van Wellens? Zou ik ergens wel jammer vinden. Alé je bent Belgisch kampioen tijdrijden, dan sla je zoiets toch niet af vind ik. Parcours is ook niet helemaal vlak.

En Campenaerts rijdt gewoon het EK dus van dat niet vol gaan is toch ook maar zever hé. Lampaert lijkt me een zekerheid.
Volgens Wielerflits zei Wellens na de TT gisteren, dat hij niet gaat.

Op deze wijze zijn er nog twee plekken in te vullen voor het WK TT, naast Remco.
Lampaert of Herregodts?
Beter om op dat parcours meteen op te geven als een Van Wilder zijnde, om krachten te sparen in de wegrit.
Je weet maar nooit dat hij weggeraakt met een groepje in de finale en de laatste punch mist om mee te gaan, door te vol te gaan in de TT.

TT is een week voor de wegrit tegenwoordig. Tijd genoeg om te recupereren nu. Het is de mixed relay die ze midden door afhaspelen.

Lampaert of Herregodts?
Cian he dan kan die nog wat oefenen :oi22:

Ik had Milan zo graag in de Tour gezien, verdorie toch.

En hopelijk wordt de enecobingbongrenewi tour binnenkort terug echt een interessante koers.
Waaieretappe, sprintetappe, ITT, Amstel-etappe, RvV etappe en LBL-etappe.

Wat een gevaarlijke aankomsten eigenlijk in renewi tour

Je kan toch veel selectiever parcours make ook lijkt me

We zitten in België dus veilige aankomsten ga je niet vaak vinden (toch niet als ze moeten aankomen in een dorp of stad), maar inderdaad ze moeten dringend die ritten wat zwaarder maken hé. Ik heb gelezen dat de contracten met start en finishplaatsen eindelijk aflopen na dit jaar, dus hopelijk gaan ze voor wat plaatsen volgend jaar waar het makkelijker is om een selectief parcours te maken-.

EDIT: blijkbaar pas na 2025 dat die contracten aflopen.

Laatst bewerkt:
Zelfs 31 graden zorgt niet voor een mindere dag van Wellens in de Renewi Tour. 4e keer eindwinnaar :oink:
Sterke De Lie ook wel, pakt zijn eerste overwinning in de Belgische trui, en toch wel een mooie. Nog maar zijn 2e WT overwinning. Krijgt een beetje kritiek omdat hij vooral voor de rit ging en niet echt met Segaert zijn klassement bezig leek te zijn, maar ik zie niet echt wat hij anders had kunnen doen. Wellens was te sterk.

TT is een week voor de wegrit tegenwoordig. Tijd genoeg om te recupereren nu. Het is de mixed relay die ze midden door afhaspelen.
Kunnen ze bij dat onding hun kat niet sturen?
Waarom dat er nog inzit is me een vraagteken.
Het is niet dat we succes hebben geboekt de afgelopen jaren.
Zelfs 31 graden zorgt niet voor een mindere dag van Wellens in de Renewi Tour. 4e keer eindwinnaar
En dat 10j na zijn eerste.
Zelfs Valverde is er niet in geslaagd om dezelfde WT-kleine ronde tien jaar later of verder te winnen.
Gerrans 2006 - 2016 en Kloden 2000 - 2011 deden het deze eeuw voor de TDU en het Baskenland.
Canardo 1928, 1929 - 1939 was de enigste vorige eeuw.
Wellens kan hierin recordhouder worden als hij in 2026 de Renewi Tour wint.

En dat 10j na zijn eerste.
Zelfs Valverde is er niet in geslaagd om dezelfde WT-kleine ronde tien jaar later of verder te winnen.
Gerrans 2006 - 2016 en Kloden 2000 - 2011 deden het deze eeuw voor de TDU en het Baskenland.
Canardo 1928, 1929 - 1939 was de enigste vorige eeuw.
Wellens kan hierin recordhouder worden als hij in 2026 de Renewi Tour wint.

Laat ons nu ook niet te ver gaan :P
Het blijft de Renewi tour eh. Zien dat je niet valt in de etappes waar er gesprint wordt, goeie tijdrit rijden en in de laatste rit met kasseiklimmen zien dat je op de afspraak bent.
Niet te vergelijken met andere korte WT-rondes.

Goh ja, je moet het toch maar doen hé. Die andere 160 zijn er niet in geslaagd. Ook toch geen amateurs. :)

Het is geen Tirreno of Dauphiné nee.

Goh ja, je moet het toch maar doen hé. Die andere 160 zijn er niet in geslaagd. Ook toch geen amateurs. :)

Het is geen Tirreno of Dauphiné nee.
Zeer zeker.
Maar voor een profiel zoals Wellens is dit wel de perfecte koers. Heeft een zeer goeie tijdrit en is ook nog een goeie klassieke renner. Dan is een Renewi tour in zijn huidige vorm gewoon DE koers voor u.
Een Eneco of een BinckBank was dan toch nog iets anders qua parcours. De overwinningen van 2014 of 2015 schat ik dan een pak hoger in.

Meer uitdagend parcours mag echt wel. Terug naar de tijd waar je en een Vlaamse Ardennen en een Ardennen rit had.

Terug
Bovenaan