Interessant dat velen al zijn vergeten dar zijn grootste concurrenten ofwel niet meededen ofwel letterlijk waren weggevallen. Zo zie je maar. Dat je wint onthoudt iedereen. De context vergeten we toch.
De laatste keer toen ik keek was het deelnemersveld in MSR toch breed genoeg. E3 zie ik niet hoe je kan spreken van concurrenten die niet meededen.
De ronde en roubaix was Pedersen er gewoon. En ik weet wat je nu gaat zeggen, maar Pogacar heeft 2x meegedaan aan de ronde. WVA is nog nooit voor MVDP in de ronde geëindigd, op 3x roubaix was WVA 2x achter MVDP. In 2024 was WVA er niet bij nee, maar de cijfers tonen wel aan de kans reëel was dat hij alsnog beide had gewonnen.
In Luik was buiten Remco het deelnemersveld ook aanwezig.
Na zijn overwinning in Parijs-Roubaix is het toch huilen met de pet op wat betreft het seizoen van Mathieu? Daar mogen we toch best kritisch over zijn vind ik. Niet alleen heeft hij niks meer gewonnen, maar hij heeft ook zelden in beeld gereden.
Een van de smaakmakers is toch ook lichtelijk overdreven me dunkt. Hij heeft één serieuze aanval geplaatst en voor de rest is hij niet echt in het stuk voorgekomen, mede door de koerssituatie natuurlijk.
Je vergeet dat hij daarna ook nog 3de werd in LBL. Dat is niet winnen, maar in een koers die in feite ook niet volledig bij zijn profiel past is dat echt niet huilen met de pet op.
Daarna was het de tour, op persoonlijk vlak heeft hij daar weinig laten zien. Hij reed dat in de marge dan wel te freewheelen terwijl iedereen aan het knokken was om binnen tijd binnen te raken, daarvoor kom je niet de tour natuurlijk. In ritten die hem konden liggen door omstandigheden gewoon niet in de koers geraakt.
Ja de tour was voor hem persoonlijk niet top naar prestaties toe. Maar langs de andere kant je weet op voorhand dat iedereen naar u kijkt en op uw wiel zal springen, dus je moet ook een beetje slim in de koers zitten en geen suicide doen om maar suicide te doen.
Maar hij heeft ook te weinig gewoon geprobeerd, voor zover wij kunnen zien, daar volg ik volledig in.
OS was hij zeker in orde hoor. Maar wederom de koers situatie was wat ze was en de belgen en Remco hebben dat spelletje gewoon perfect gespeeld. Nederland was ook qua ploeg allesbehalve in het voordeel natuurlijk, ook dat speelt wel mee.
Het gaat hem er ook niet om wat ie in die 1e maand gepresteerd heeft, das zot (onafhankelijk dat de tegenstand niet fantastisch was, doet een beetje af aan de glans misschien, maar maakt zijn rekening niet natuurlijk), als WK bijna ongezien of je moet Merckx heten wrs.
natuurlijk moet hij niks, maar hoe kun je nu met de regenboogkleuren al 4 maand werkelijk bijna niet thuisgeven, vooral dan voor iemand met zijn capaciteiten.
Andere koersen? Hij had gewoon moeten op niveau zijn tijdens de tour simpel, bv. Wout in de tour van 20/21, zijn eigen deelname in 20, jezus dat was genieten, met als absolute mic dropper, Sagan in de tour van 2012
MSR is begin april en LBL is eind april dus laat ons het houden op 2 maanden

Werd in Februari ook nog wereldkampioen in de cross ook. Ook dat mag niet vergeten worden.
Ik herhaal het nog eens, dat niveau was in de tour het probleem niet. Hij reed daar in het peloton en de bus rond gelijk een toerist, moest naar het schijnt amper moeite doen. Hoe hij de sprints ook aantrok was wederom fenomenaal, dus van gouden waarde voor de ploeg. En ook dat is wel belangrijk want die betalen zijn loon, en die ploeggenoten moeten ook voor hem rijden dus teruggeven is niet verkeerd.
Maar kwam gewoon op dagen dat het iets voor hem was niet aan koersen toe, door allerlei redenen. Uiteraard ook gewoon omdat hij het niet afdwong, daar hoeven we ook niet flauw over te doen. Maar het is in een grote ronde ook allemaal niet zo eenvoudig omdat er allerlei zaken meespelen, in een klassieker is het veel duidelijker dat de ploeg rijdt voor de kopman MVDP. In een grote ronde speelt ook het aspect morgen bergrit, overleven en overmorgen sprinten met Jasper. Wat geen excuus hoeft te zijn uiteraard.
Een WVA is door zijn capaciteiten van een goeie sprint op snelheid te kunnen rijden gewoon veel meer in het voordeel om te winnen in een grote ronde natuurlijk.
En het seizoen is nog niet gedaan ook. Hij rijdt nog deze Renewi tour, het EK, Luxemburg en het WK. Hij komt dan uit op 41 koersdagen. En ook 14 dagen in de crross, ook dat mag je niet vergeten.