Algemeen Wielernieuws

Geen VA zo vlak na de Vuelta

Nee, maar Campenaerts dan wel. Onbegrijpelijk voor mij echt. Hoe kan je in verwachten dat die top is 3 dagen na de slottijdrit in de Vuelta? Hij zit dan nog eens geblesseerd (ribben) rond te rijden in de Vuelta ook.

Laat dat Segaert een fatsoenlijk kampioenschap rijden hé. Nu moet die gast andere jonge gasten gaan blokkeren in de u23 categorie, terwijl hij daar al 2 keer Europees kampioen is gewonnen. Nee, hier ben ik echt geen fan van.

Had gisteren al wel ergens gelezen dat Meeus meegaat als lead-out.
Meeus verdient dat wel, ook bij hem thuis enz, maar leadout is wel een beetje vreemd toch aangezien zowel Philipsen als Merlier hun eigen leadout mee hebben.

Nu, ik kan de selectie wel smaken. Geen nut om voor zo een kampioenschap vijanden te maken. Zou echt compleet onnozel geweest zijn om Merlier bijvoorbeeld thuis te laten. Dat is gewoon - samen met Milan misschien - op dit moment de snelste van de wereld.

Nee, maar Campenaerts dan wel. Onbegrijpelijk voor mij echt. Hoe kan je in verwachten dat die top is 3 dagen na de slottijdrit in de Vuelta? Hij zit dan nog eens geblesseerd (ribben) rond te rijden in de Vuelta ook.

Laat dat Segaert een fatsoenlijk kampioenschap rijden hé. Nu moet die gast andere jonge gasten gaan blokkeren in de u23 categorie, terwijl hij daar al 2 keer Europees kampioen is gewonnen. Nee, hier ben ik echt geen fan van.
Ja, op zich snap ik de keuze nog wel. 2 oudgedienden. Lampaert won de TT in Zwitserland. Campenaerts zette nog een straffe TT neer in de Tour.

Maar zoals je zegt, wat gaat Campenaerts daar nog in de tank hebben? Gaat hij dan ook nog vol voor de TT op de laatste dag van de Vuelta? Dat zou straf zijn. Of stapt hij er toch gewoon vroeger uit?

Wellens had ook zeker gekund. Toch de Belgisch kampioen. Maar misschien paste dit niet in zijn planning?

Meeus verdient dat wel, ook bij hem thuis enz, maar leadout is wel een beetje vreemd toch aangezien zowel Philipsen als Merlier hun eigen leadout mee hebben.

Nu, ik kan de selectie wel smaken. Geen nut om voor zo een kampioenschap vijanden te maken. Zou echt compleet onnozel geweest zijn om Merlier bijvoorbeeld thuis te laten. Dat is gewoon - samen met Milan misschien - op dit moment de snelste van de wereld.

Dat van die leadout is wat er op HLN stond... afwachten wat de coach zegt (of tot de dag van de wedstrijd).

Rickaert kan ook voorlaatste man zijn (zoals in de Tour?). Idem met Vanlerberghe. Dus in theorie kan het wel natuurlijk...

Niet al te zwaar en maar 200km, maar als het echt smalle wegen zijn (en misschien ook veel draaien en keren), dan zal het toch geen massasprint worden... Misschien heeft Van Aert toch al weer de beste papieren in handen.

Ja, op zich snap ik de keuze nog wel. 2 oudgedienden. Lampaert won de TT in Zwitserland. Campenaerts zette nog een straffe TT neer in de Tour.

Maar zoals je zegt, wat gaat Campenaerts daar nog in de tank hebben? Gaat hij dan ook nog vol voor de TT op de laatste dag van de Vuelta? Dat zou straf zijn. Of stapt hij er toch gewoon vroeger uit?

Wellens had ook zeker gekund. Toch de Belgisch kampioen. Maar misschien paste dit niet in zijn planning?

Daar gaat Lotto niet mee lachen hé, en terecht. Zelfs meer punten te verdienen in die Vuelta TT dan op het EK.

Wellens zal wel naar Canada gaan zeker?

Ik vraag me alleen af hoe je het concreet gaat doen met twee sprinters, die elkaar waard zijn en elk hun eigen aantrekker mee. Combineer dat met Meeus die ook zal moeten aantrekken zeker? Of mag die zelf ook proberen?
Gewoon als het massasprint wordt iedere sprinter voor zichzelf?
Vreemd dat Remco toch niet meedoet want paar weken geleden was aangekondigd van wel
Wat heeft hij daar eerlijk gezegd te zoeken? Alle focus op het WK en laat dat EK maar aan de mindere goden.
Zoals gezegd logischer had geweest om Segaert op te roepen, maar goed.

vanaf morgen kan Matje nog eens uitpakken in de sterk bezette Eneco tour, jonges toch :S:S
Nederlander die al heel zijn leven in België woont en voor Belgische ploeg rijdt doet mee aan de enige WT meerdaagse van de lage landen

Vreemde post van u dus, of wil je liever dat hij al crosseizoen begint voor te bereiden?

En het is de Renewi tour, gelieve de juiste sponsornamen te gebruiken

Laatst bewerkt:
vanaf morgen kan Matje nog eens uitpakken in de sterk bezette Eneco tour, jonges toch :S:S
Weer eentje met een negatieve ingesteldheid, het is hier erg de laatste tijd. Klagen dat ze meedoen, klagen dat ze niet meedoen, is het ooit goed?

Enkel maar positief voor de Eneco tour om zo een naam te strikken.

Kan je zelfs spreken van strikken? Het is een WT-etappekoers eh.
Als je naar de startlijst kijkt dan is hij lang niet de enige renner met inhoud die start hoor.
Natuurlijk qua parcours maar een fletse boel, daar kan je toch veel meer uithalen denk ik dan. Voor MVDP zal het dus enkel zondag interessant zijn.

Misschien moet jijzelf dan eens in de eerste plaats beginnen met deftige reacties te plaatsen in plaats van holle oneliners die geen steek houden. Dan moet je achteraf ook niet meer verbaasd zijn en om verduidelijking vragen als weer eens iemand daarop reageert. :unsure:
Excuseer, oneliners? Ik probeer nochtans steeds mijn best te doen ondanks mijn ASS aandoening en dat is niet altijd even makkelijk om alles correct te begrijpen of in te schatten. En ja, dan vraag ik verduidelijking. Ik zal dan beter wegblijven van discussiefora zoals deze blijkbaar. 😖 😖

Laatst bewerkt:
Een van de beter bezette edities van de afgelopen jaren ondanks dat de vuelta ondertussen bezig is.
Nu hoop ik wel dat hij nog eens uitpakt, we hebben de regenboogtrui echt nog veel te weinig gezien dit jaar. Waar hij start was hij goed tot heel goed maar hij starte wel heel weinig.

Een van de beter bezette edities van de afgelopen jaren ondanks dat de vuelta ondertussen bezig is.
Nu hoop ik wel dat hij nog eens uitpakt, we hebben de regenboogtrui echt nog veel te weinig gezien dit jaar. Waar hij start was hij goed tot heel goed maar hij starte wel heel weinig.
Staat 5e op de UCI ranking :oi22:

Vreemde post van u dus, of wil je liever dat hij al crosseizoen begint voor te bereiden?
Eigenlijk wel :s

Kijk, best een heel grote Mathieu liefhebber, maar bij mij helt zijn jaar veelal over naar ... heeft 2024 grotendeels als een dweil rondgereden
(rondrijden is dan nog een groot woord, bijna geen koers gereden).

Kijk menig prof zou tekenen voor zijn noteringen in het voorjaar, maar die zijn wat mij betreft volledig weggepist (excuse my language) door zijn belachelijke passage (onafhankelijk of rittenkoersen van 3 weken zijn dada zijn of niet) tijdens het grootste wielerevenement van het jaar .. hij heeft wa sprints aangetrokken in de Tour de France, jezus christus serieus?

Het is best zot om te zeggen als je en de E3, Ronde en Roubaix wint in 1 jaar, maar voor mij persoonlijk,
tenzij ie nog in Zurich zou winnen binnen een paar weken, wat ik niet verwacht, bijna een wereldkampioen onwaardig jaar, vooral voor iemand met zijn capaciteiten..

Helemaal niet chauvinistisch, maar in contrast bv. een Wout.. Net niet het talent van een Mathieu, al gigantisch veel in de lappenmand gelegen in zijn carrière, hoop mentale dompers met al die 2de plaatsen, maar die blijft er werkelijk altijd voor gaan & vechten. Hoe die nu al 3 ritoverwinningen pakt in de vuelta na het jaar dat die al gehad heeft, gewoon machtig!

Echt niks dan respect voor de atleet en de mens Wout van Aert :thumb:

Laatst bewerkt:
Je keek misschien nog geen koers in 2011 en 2012?

Iedereen is het er toch over eens dat zijn voorjaar, of toch die dikke 4 weken weken fenomenaal waren maar daarbuiten is het te weinig. Zijn tour was dramatisch. In zijn laatste 3 deelnames is zijn beste resultaat een 5de plaats. Geen idee of hij nog wat Canadese koersen rijdt waar hij nog iets kan laten zien? EK en WK lijken mij niet zijn parcours te zijn.

Laatst bewerkt:
bijna een wereldkampioen onwaardig jaar, vooral voor iemand met zijn capaciteiten..

Zoek je zelf even op wat andere wereldkampioenen gewonnen hebben in hun regenboogtrui de laatste 10 jaar, of valt uw frank zo al?
Zuiver met dat voorjaar is hij al baas boven baas, ongezien.

Daarna weinig nog in beeld geweest en qua prestaties in de tour niks persoonlijk kunnen verwezenlijken.
Op de OS gewoon 1 van de smaakmakers maar door omstandigheden niet kunnen vergulden. Maar ook zo gaat het in koers natuurlijk, je verliest meer dan dat je wint

Maar wat had hij dan volgens jou wel moeten rijden?

Laatst bewerkt:
Zoek je zelf even op wat andere wereldkampioenen gewonnen hebben in hun regenboogtrui de laatste 10 jaar, of valt uw frank zo al?
Zuiver met dat voorjaar is hij al baas boven baas, ongezien.

Daarna weinig nog in beeld geweest en qua prestaties in de tour niks persoonlijk kunnen verwerkelijken.
Op de OS gewoon 1 van de smaakmakers maar door omstandigheden niet kunnen vergulden. Maar ook zo gaat het in koers natuurlijk, je verliest meer dan dat je wint

Maar wat had hij dan volgens jou wel moeten rijden?
Hij staat momenteel op plaats 10 in de PCS ranking van 24, er zijn de laatste 10 jaar 3 wereldkampioenen die het slechter gedaan hebben in hun jaar als kampioen. 2de keer Allaphil, Pedersen en Kwiatkowski waar de laatste 2 nog een deftig excuus hebben, Pedersen was WK in het coronajaar en kwia is een steengoed renner maar geen echte winnaar.

Zijn heilige week was super, de andere 51 weken teleurstellend.

Terug
Bovenaan