Algemeen Wielernieuws

Widar zal wss wel ziek geweest zijn want die moet normaal nooit onderdoen voor diene Torres.

Dat is gewoon zever natuurlijk. Widar heeft nog nooit (ook niet in de Giro of Aosta or Isère) de waardes getrapt die Torres vandaag en een paar dagen geleden trapte. Nooit. De kans is relatief klein dus dat hij Torres hier had kunnen kloppen. Maar een fitte Widar staat hier wel gewoon op het podium.

Maakt ook allemaal niet uit, het zijn beide zeer grote talenten en wat telt is wat ze binnen een paar jaar doen bij de profs, en wie dus nog het meeste progressie kan boeken. Dat is moeilijk in te schatten.

Dat is gewoon zever natuurlijk. Widar heeft nog nooit (ook niet in de Giro of Aosta or Isère) de waardes getrapt die Torres vandaag en een paar dagen geleden trapte. Nooit. De kans is relatief klein dus dat hij Torres hier had kunnen kloppen. Maar een fitte Widar staat hier wel gewoon op het podium.

Maakt ook allemaal niet uit, het zijn beide zeer grote talenten en wat telt is wat ze binnen een paar jaar doen bij de profs, en wie dus nog het meeste progressie kan boeken. Dat is moeilijk in te schatten.
Widar heeft Torres nochtans al geklopt in de Giro dat zijn de exacte feiten. Torres eindigde daar op meer dan 9 minuten! Dus om mijn bericht als zever te bestempelen is verregaand.

Widar heeft Torres nochtans al geklopt in de Giro dat zijn de exacte feiten. Torres eindigde daar op meer dan 9 minuten! Dus om mijn bericht als zever te bestempelen is verregaand.

Ten eerste, Torres eindigde nog geen minuut achter Widar in de Giro, waar beiden fit waren. Je hebt het over Aosta, waar Torres in de eerste etappe zwaar viel en pas aan het einde van het rondje er terug door kwam.

Ten tweede, het feit dat Widar Torres al geklopt heeft wilt niet zeggen dat hij Torres had kunnen volgen deze week. De Torres van deze week is niet te vergelijken met die van de baby Giro. Ik denk dat je zwaar onderschat wat Torres vooral gisteren heeft gepresteerd. Compleet ongezien voor een 18 jarige.

Mooie overwinning Hirschi. Had mijn buikgevoel moeten volgen en Magnier wat hoger in mijn prono moeten zetten. Ze gaan nog veel plezier hebben aan die kerel.

Ten eerste, Torres eindigde nog geen minuut achter Widar in de Giro, waar beiden fit waren. Je hebt het over Aosta, waar Torres in de eerste etappe zwaar viel en pas aan het einde van het rondje er terug door kwam.

Ten tweede, het feit dat Widar Torres al geklopt heeft wilt niet zeggen dat hij Torres had kunnen volgen deze week. De Torres van deze week is niet te vergelijken met die van de baby Giro. Ik denk dat je zwaar onderschat wat Torres vooral gisteren heeft gepresteerd. Compleet ongezien voor een 18 jarige
Inderdaad klopt wat je zegt ivm Giro. Kleine minuut verschil daar tussen Widar en Torres. Mijn excuses, was idd Aosta die 9min. verschil.

Wat Widar al heeft gepresteerd is blijkbaar weer te min dan? Wat die presteerde in de Giro was ook ongezien voor een 18-jarige. Typisch Belgisch.. eigen landgenoten hun prestaties ten onrechte minimaliseren.. en liever buitenlanders ophemelen.

Wat Widar al heeft gepresteerd is blijkbaar weer te min dan? Wat die presteerde in de Giro was ook ongezien voor een 18-jarige. Typisch Belgisch.. eigen landgenoten hun prestaties ten onrechte minimaliseren.. en liever buitenlanders ophemelen.

Kom op, Widar rijdt voor Lotto, ik ben de laatste die gaat zeggen dat het "te min" is. Widar is een toptalent. Hij is nu al goed genoeg om mee te doen voor overwinningen in bepaalde profkoersen. Hoe ver hij echt gaat geraken op het hoogste niveau dat kan niemand zeggen. Niets te maken met minimaliseren. Er moet gewoon niet gedaan worden alsof een fitte Widar deze Torres zomaar had kunnen volgen, die gedachtegang is op niets gebaseerd en doet ook niemand goed, net zoals de onnozele hype die er ontstaat rond bepaalde beloften of zelfs junioren. Ik zou zelfs zeggen dat zo een "tegenslag" goed is. Even wat minder aandacht en druk van buitenaf. Dat mensen hem al de nieuwe Pogacar of Evenepoel noemde was gewoon compleet onnozel.

Niet iedereen moet trouwens zo overdreven chauvinistisch zijn en blind zijn voor prestaties van buitenlanders en enkel naar Belgen kijken.

Laatst bewerkt:
Kom op, Widar rijdt voor Lotto, ik ben de laatste die gaat zeggen dat het "te min" is. Widar is een toptalent. Hij is nu al goed genoeg om mee te doen voor overwinningen in bepaalde profkoersen. Hoe ver hij echt gaat geraken op het hoogste niveau dat kan niemand zeggen. Niets te maken met minimaliseren. Er moet gewoon niet gedaan worden alsof een fitte Widar deze Torres zomaar had kunnen volgen, die gedachtegang is op niets gebaseerd en doet ook niemand goed, net zoals de onnozele hype die er ontstaan rond bepaalde beloften of zelfs junioren. Ik zou zelfs zeggen dat zo een "tegenslag" goed is. Even wat minder aandacht en druk van buitenaf. Dat mensen hem al de nieuwe Pogacar of Evenepoel noemde was gewoon compleet onnozel.
Geen probleem. Bedankt voor de verduidelijking. Het kwam alleen wel zo over vond ik.

Geen probleem. Bedankt voor de verduidelijking. Het kwam alleen wel zo over vond ik.
Misschien moet jijzelf dan eens in de eerste plaats beginnen met deftige reacties te plaatsen in plaats van holle oneliners die geen steek houden. Dan moet je achteraf ook niet meer verbaasd zijn en om verduidelijking vragen als weer eens iemand daarop reageert. :unsure:

Misschien moet jijzelf dan eens in de eerste plaats beginnen met deftige reacties te plaatsen in plaats van holle oneliners die geen steek houden. Dan moet je achteraf ook niet meer verbaasd zijn en om verduidelijking vragen als weer eens iemand daarop reageert. :unsure:

Je moet hier gewoon altijd opletten als je iets zegt over iemand.
Dan moet je alles nog eens extra en letterlijk verduidelijken of je krijgt hier nog soms snel op je kop, zeker bij specifieke wielrenners.

Als je zegt renner X was maar zozo, of slechter (in iets) dan renner Y .

Zien sommige dat als een regelrechte belediging voor de renner , dat je hem ziet als de slechtste coureur van het peloton.
Terwijl je renner X veel hoger plaatst dan dat ze denken.

Zien sommige dat als een regelrechte belediging voor de renner , dat je hem ziet als de slechtste coureur van het peloton.
Terwijl je renner X veel hoger plaatst dan dat ze denken.

Misschien moete gij dan is stoppen met altijd die kritiek op de Belgen te hebben eh, ketter!
Hoe durf je zelfs, zo totaal niet meegaan in de blinde chauvinistische lofzang!

Ik denk dat er soms wel wat strenge taal over renners wordt gesproken. Maar dat is altijd wel onder het mom hoge bomen vangen het meeste wind. En in de basis is het altijd wel ergens gegrond.
Maar tegelijk als er mooie prestaties worden neergezet zijn de superlatieven niet bij te houden.
Dus het valt allemaal wel reuze mee.

Dat verklaart al iets...

"Belgisch toptalent Jarno Widar haalt uit nadat droom uit elkaar spat in de Ronde van de Toekomst: “De ploeg heeft niet naar mij geluisterd!”"

Aha daar is de eerste hissy fit van Jarno bij de beloften, het heeft nog lang geduurd. Het gaat absoluut niet de laatste zijn (en hij gaat daardoor veel haters krijgen vrees ik) :biglaugh:

Nu, hij heeft wel een punt hoor, ik snapte in juli al niet waarom hij Aosta reed terwijl Avenir een hoofddoel was. Hij had al veel gereden in mei en begin juni, en in het verleden bleek de combo baby Giro, Aosta en Avenir al aartsmoeilijk. Je kan zeggen van eens je limieten testen, allemaal goed en wel, maar ideaal was het niet voor Avenir. Aan de andere kant, zijn inzinking zal toch ook deels mentaal geweest zijn (sowieso al een zwaar probleem bij hem, altijd al geweest). Je gaat niet zomaar van nog de beste of 2e beste naar 30 minuten verliezen op 2 dagen tijd natuurlijk.

"Iedereen is nog steeds erg trots op Jarno, maar hij was nog niet klaar voor deze Ronde van de Toekomst. Hij is nog maar 18 jaar oud, een eerstejaars belofte. Hij heeft al een heel goed seizoen achter de rug.”

Toch ook een ridicule uitspraak van Sven dit. Je wint de Baby Giro en Aosta, maar je zou niet klaar zijn voor Avenir?!

Aha daar is de eerste hissy fit van Jarno bij de beloften, het heeft nog lang geduurd. Het gaat absoluut niet de laatste zijn (en hij gaat daardoor veel haters krijgen vrees ik) :biglaugh:

Nu, hij heeft wel een punt hoor, ik snapte in juli al niet waarom hij Aosta reed terwijl Avenir een hoofddoel was. Hij had al veel gereden in mei en begin juni, en in het verleden bleek de combo baby Giro, Aosta en Avenir al aartsmoeilijk. Je kan zeggen van eens je limieten testen, allemaal goed en wel, maar ideaal was het niet voor Avenir. Aan de andere kant, zijn inzinking zal toch ook deels mentaal geweest zijn (sowieso al een zwaar probleem bij hem, altijd al geweest). Je gaat niet zomaar van nog de beste of 2e beste naar 30 minuten verliezen op 2 dagen tijd natuurlijk.
Uiteindelijk heeft Pablo Torres ze ook alle drie gereden zie ik, dus in hoeverre zijn slechte resultaat enkel en alleen daaraan ligt trek ik toch ook in twijfel. Nu goed, elke renner is anders en heeft Widar misschien meer baat bij iets minder wedstrijden dan Torres.

"Iedereen is nog steeds erg trots op Jarno, maar hij was nog niet klaar voor deze Ronde van de Toekomst. Hij is nog maar 18 jaar oud, een eerstejaars belofte. Hij heeft al een heel goed seizoen achter de rug.”

Toch ook een ridicule uitspraak van Sven dit. Je wint de Baby Giro en Aosta, maar je zou niet klaar zijn voor Avenir?!

Uiteindelijk heeft Pablo Torres ze ook alle drie gereden zie ik, dus in hoeverre zijn slechte resultaat enkel en alleen daaraan ligt trek ik toch ook in twijfel. Nu goed, elke renner is anders en heeft Widar misschien meer baat bij iets minder wedstrijden dan Torres.

Los van dat ik ook niet geloof dat die inzinking volledig verklaard kan worden daardoor is het verschil wel dat Torres ondanks meer koersdagen dit jaar de maand mei niet gekoers heeft. Toch wel een andere indeling van zijn seizoen die iet wat beter past bij pieken voor Avenir. Dat en het feit dat die door een val in Aosta eigenlijk iets minder vol is gegaan daar. Maar ik denk dat het mentale vooral heeft meegespeeld. Toch wat makkelijker naar daar gaan Torres zijnde wetende dat er andere favorieten zijn. Van Widar werd winst verwacht. Niet makkelijk om daar mee om te gaan. De uitlatingen nu lijken me daar ook wat door veroorzaakt. Ach ja. Niet het einde van de wereld.

Ging zich nu enkel nog focussen op het WK en Lombardije. Dat WK moet hem toch goed liggen. Hopelijk kan hij zijn goede benen terugvinden.

én Merlier én Philipsen én Meeus én Van Aert.

Had gisteren al wel ergens gelezen dat Meeus meegaat als lead-out.
Wout dan vooral om onderweg oorlog proberen te maken.

Het zou naar het schijnt ook een vrij 'smal' parcours zijn?
Misschien is de kans op een massasprint dan toch niet zo groot. Toch benieuwd wat ze gaan doen, moest het tot een grote sprint komen én Merlier én Philipsen zitten er nog bij.

Ik zie het al voor me. Milan op het hoogste shavotje geflankeerd door 2 Belgen :oi22:

Italie heeft een traditie op het EK.

Meeus is me een beetje een verrassing voor de rest ergens wel een logische selectie gezien het parcours.

EDIT: Voor de tijdrit wordt het dus Campenaerts en Lampaert. Geen VA zo vlak na de Vuelta maar dus ook geen Evenepoel die alles op het WK zet. Ook logisch natuurlijk na de Tour + OS zou de rust periode wel redelijk kort zijn geweest dan maar best alles op het WK.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan