Algemeen Wielernieuws

MVDP is altijd de renner geweest van de heel hoge pieken maar kan ook wegzakken in een dal. Het is niet de eerste keer op de weg. Ik denk dat Mathieu soms worstelt met motivatie problemen.
Mathieu is de ideale eendagscoureur. Het rondewerk lijkt minder zijn ding.

Ook de ronde vd toekomst begint vandaag met landgenoot Jarno Widar.

Vandaag 3 mannen uit de vlucht die het halen.
Widar komt binnen op 1'44" en verliest 35" op Blackmore, 27" op Novak (5e baby Giro) en 9" op Torres (2e baby Giro).

Beetje een verrassing in de Ronde van de Toekomst, niet Widar, maar Pablo Torres lijkt de sterkste te zijn bergop en zo de jongste Avenir winnaar ooit te worden. Zaterdag natuurlijk nog de Finestre dus er kan nog veel gebeuren, maar hij was in de zwaarste rit in Aosta ook al de beste.

Torres een beetje een raar geval. Bij de junioren eigenlijk vooral nationale koersen gereden, maar daar helemaal niet zo dominant. In UCI koersen deed hij ook niets speciaals en dit jaar presteert die meteen fenomenaal. Hij rijdt (natuurlijk) bij UAE. Nog eentje in het rijtje dus.

Widar staat 2e op 31s.

Wordt inderdaad nog wel een pittige selectie. 'Maar een EK', maar wél in eigen land, dus toch veel gegadigden ongetwjfeld. Philipsen, Merlier, De Lie en Van Aert. Ze zullen alle 4 geen nee zeggen. 'Gelukkig' heeft Remco al afgezegd voor de wegrit.

Ik denk dat Van Aert zichzelf niet veel kans geeft op het WK, dus misschien wil hij deze toch wel heel graag proberen pakken. De andere 3 hebben dit jaar toch ook veel mooie dingen getoond. Philipsen zou op papier wel de logische keuze zijn: MSR + 3 tourritten, daar kunnen de anderen toch niet aan tippen.

Philipsen, Merlier, De Lie doen alledrie mee aan de Renewi Tour, maar de selectie wordt daarvoor al wel gemaakt.

Wordt inderdaad nog wel een pittige selectie. 'Maar een EK', maar wél in eigen land, dus toch veel gegadigden ongetwjfeld. Philipsen, Merlier, De Lie en Van Aert. Ze zullen alle 4 geen nee zeggen. 'Gelukkig' heeft Remco al afgezegd voor de wegrit.

Ik denk dat Van Aert zichzelf niet veel kans geeft op het WK, dus misschien wil hij deze toch wel heel graag proberen pakken. De andere 3 hebben dit jaar toch ook veel mooie dingen getoond. Philipsen zou op papier wel de logische keuze zijn: MSR + 3 tourritten, daar kunnen de anderen toch niet aan tippen.

Philipsen, Merlier, De Lie doen alledrie mee aan de Renewi Tour, maar de selectie wordt daarvoor al wel gemaakt.

De Lie zegt wel al van het begin van het seizoen niet echt geïnteresseerd te zijn omdat er andere Belgen veel meer kans hebben (wat ook zo is).

Ik vind het vooral straf dat Vanthourenhout jarenlang zegt dat hij iedereen kansen wilt geven en daarvoor kampioenschappen als een EK wilt gebruiken aangezien we in België zoveel talent hebben en nu toch wilt afkomen met bijvoorbeeld een Van Aert. Met alle respect maar een Merlier of Philipsen verdient hier het kopmanschap hé. Grote kans namelijk dat dat toch een massaspurt wordt. Tenzij Van Aert echt wilt gaan als iemand die vroeger mee springt met anderen en indien nodig de leadout doet, maar is dat zo?

En ook voor het WK, als Van Aert wilt gaan, mag die natuurlijk mee, maar meer dan een soort vrije rol (lees, afwachten en proberen overleven als het toch een sprint zou worden) kun je hem imo daar ook niet geven. Met natuurlijk Remco, maar ook Van Gils en Van Eetvelt (afhankelijk van hoe die uit de Vuelta komt) heb je op zo een zwaar parcours toch anderen die waarschijnlijk beter uit de verf zullen komen. Tenzij ik het parcours overschat. Het kan, ik heb het nog niet in alle detail bekeken.

Voor het EK lijkt me gewoon Merlier te geschikte kopman tenzij dat parcours zwaarder is dan gedacht. Als VA mee wil dan toch vooral voor de TT dan zoals Evenepoel. Of in een dienende rol. Alhoewel als hij mee kan gaan in een klein groepje kan ook de rol spelen zoals op de OS toen hij VDP neutraliseerde.

VA reed ook wel al de Tour nu de Vuelta. Tussendoor de OS en dan ook nog eens het EK en WK. Dat is ook wel beetje veel toch?

En ik denk dat voor de wegrit VA toch dit keer geen co-kopman zal zijn. Als Pogacar zijn vleugels gaat ontbinden op dat parcours (als het is zoals we het momenteel inschatten) dan is de enige die misschien kans maakt om te volgen Evenepoel.

Op het EK kan Van Aert wel proberen de boel te forceren/meespringen. Als dat niet lukt, heeft hij de wedstrijd wel hard gemaakt, wat voor een Philipsen wel goed kan zijn (voor Merlier)misschien iets minder). Maar dan moet je goede afspraken maken.

Of je stelt een sterke ploeg op en gaat vol voor een massasprint, maar dan moet je Wout eigenlijk niet meenemen.

Wout kan een zwaar parcours aan (Tokio, Imola, ...), maar in Zürich lopen de stijgingspercentages wel hoger op, dus toch minder zijn ding (tenzij ze kort genoeg zijn?). Misschien in een vrije rol inderdaad, het speelt wel in zijn voordeel dat hij niet tot de grootste favorieten behoort.

Van Aert heeft zoveel krediet opgebouwd dat hij niet gepasseerd zal worden. Enkel de wegrit in Leuven was minder, maar op alle andere kampioenschappen was hij altijd op de afspraak + rijdt momenteel gewoon goed rond (OS, Vuelta). Heeft natuurlijk op korte tijd wel de OS + 2 GT's gehad... (zoals jij ook zegt dadash)

Voor het EK lijkt me gewoon Merlier te geschikte kopman tenzij dat parcours zwaarder is dan gedacht. Als VA mee wil dan toch vooral voor de TT dan zoals Evenepoel. Of in een dienende rol. Alhoewel als hij mee kan gaan in een klein groepje kan ook de rol spelen zoals op de OS toen hij VDP neutraliseerde.

VA reed ook wel al de Tour nu de Vuelta. Tussendoor de OS en dan ook nog eens het EK en WK. Dat is ook wel beetje veel toch?

En ik denk dat voor de wegrit VA toch dit keer geen co-kopman zal zijn. Als Pogacar zijn vleugels gaat ontbinden op dat parcours (als het is zoals we het momenteel inschatten) dan is de enige die misschien kans maakt om te volgen Evenepoel.

Ik vind dat het voor die tijdrit ook wel eens tijd wordt dat je de kans geeft aan iemand anders. Een jong talent als Segaert bijvoorbeeld. Het gaat hier om een EK hé, Van Aert gaat dat niet winnen (Remco wel) en met alle respect wat boeien medailles daar. We zitten hier in België; je hebt ontzettend veel talent zitten, je moet op een bepaald moment ook wel eens aan de toekomst gaan denken. En Vanthourenhout heeft altijd gedaan alsof hij er hetzelfde over denkt btw.

Overigens da's in Limburg, hoe zwaar kan dat zelfs zijn. Vergelijkbaar met de Ronde van Limburg lees ik altijd met in het slot zelfs minder klimmetjes. Lijkt me straf dat dat te zwaar zou zijn voor een Merlier, die het ook voor mij verdient. Al zit je ook met Philipsen natuurlijk, aangezien je die (terecht) niet hebt meegenomen naar de OS is die daar waarschijnlijk ook op gebrand.

Van Aert heeft zoveel krediet opgebouwd dat hij niet gepasseerd zal worden. Enkel de wegrit in Leuven was minder, maar op alle andere kampioenschappen was hij altijd op de afspraak + rijdt momenteel gewoon goed rond (OS, Vuelta). Heeft natuurlijk op korte tijd wel de OS + 2 GT's gehad... (zoals jij ook zegt dadash)

Ik ga daar mee akkoord hoor, maar je mag je daar ook niet op blindstaren natuurlijk. Anderen hebben die kansen niet gekregen. Vorig jaar wordt De Lie gewoon EK als ze de rollen omdraaien hé. Mijn punt is gewoon meer dat wanneer het parcours een kampioenschap waar toch niet veel volk echt om geeft niet perfect op maat van een Remco of Wout is je in een land als België met ontzettend veel talent wel eens de kaart van anderen mag trekken.

Laatst bewerkt:
Van Aert moet altijd een plaats krijgen als hij mee wil naar het WK, zeker voor de wegrit. Die kan door gewoon te volgen een achtervolgende groep lamleggen, niemand wil die meenemen naar de streep.

Ik vind dat het voor die tijdrit ook wel eens tijd wordt dat je de kans geeft aan iemand anders. Een jong talent als Segaert bijvoorbeeld. Het gaat hier om een EK hé, Van Aert gaat dat niet winnen (Remco wel) en met alle respect wat boeien medailles daar. We zitten hier in België; je hebt ontzettend veel talent zitten, je moet op een bepaald moment ook wel eens aan de toekomst gaan denken. En Vanthourenhout heeft altijd gedaan alsof hij er hetzelfde over denkt btw.

Overigens da's in Limburg, hoe zwaar kan dat zelfs zijn. Vergelijkbaar met de Ronde van Limburg lees ik altijd met in het slot zelfs minder klimmetjes. Lijkt me straf dat dat te zwaar zou zijn voor een Merlier, die het ook voor mij verdient. Al zit je ook met Philipsen natuurlijk, aangezien je die (terecht) niet hebt meegenomen naar de OS is die daar waarschijnlijk ook op gebrand.

VA won net natuurlijk wel brons dus die heeft net een hoop krediet opgebouwd, ik weet niet of Ganna en Tarling meedoen. Maar VA heeft toch gewoon kans op podium. Zeker nu het in Belgie is neem ik aan dat ze wel graag wat medailles willen halen.

Het is geen voetbal hé ze moeten niet op elkaar ingespeeld geraken of zo. Alsof Segaert nu even laten proeven van een EK hem later betere kansen gaat geven op een WK?

Ik vind Merlier (en Milan) dit jaar sneller dan Philipsen. Dus als Merlier weer die vorm van eerder te pakken krijgt heeft die voor mij een streepje voor.

VA won net natuurlijk wel brons dus die heeft net een hoop krediet opgebouwd, ik weet niet of Ganna en Tarling meedoen. Maar VA heeft toch gewoon kans op podium. Zeker nu het in Belgie is neem ik aan dat ze wel graag wat medailles willen halen.

Het is geen voetbal hé ze moeten niet op elkaar ingespeeld geraken of zo. Alsof Segaert nu even laten proeven van een EK hem later betere kansen gaat geven op een WK?

Ik vind Merlier (en Milan) dit jaar sneller dan Philipsen. Dus als Merlier weer die vorm van eerder te pakken krijgt heeft die voor mij een streepje voor.

Wat boeit een extra medaille op een EK iemand echt? Ik denk dat je dat EK wat overschat, we spreken hier niet over het WK of de OS. In het verleden was het zoeken naar 8 of 9 renners die daar zelfs maar aan wilde meedoen. Dus ja, ik vind dat je in een land als België eens de kans moet geven aan anderen. En ja voor zo een jonge gasten zijn dat wel degelijk ervaringen die je meeneemt naar de toekomst.

Daarbij, no way dat Van Aert de tijdrit rijdt, dat is letterlijk 3 dagen na de Vuelta.

Ik ga daar mee akkoord hoor, maar je mag je daar ook niet op blindstaren natuurlijk. Anderen hebben die kansen niet gekregen. Vorig jaar wordt De Lie gewoon EK als ze de rollen omdraaien hé. Mijn punt is gewoon meer dat wanneer het parcours een kampioenschap waar toch niet veel volk echt om geeft niet perfect op maat van een Remco of Wout is je in een land als België met ontzettend veel talent wel eens de kaart van anderen mag trekken.
Het vindt plaats in België, dat scheelt deze keer. De druk om te winnen is toch een stuk groter deze editie, temeer omdat we ook wel wat weelde hebben. Ook al is het maar het EK, niet winnen zal aanvoelen als gefaald hebben.

Wout had er vorig jaar ook zijn zinnen op gezet. Hij behoort tot die generatie die alles wel eens een keer wil winnen.

Je moet de kansen krijgen, maar je moet ze ook grijpen natuurlijk. Kijk naar het WK in Glasgow. Vooraf werd er druk gespeculeerd over welke kaart er getrokken moest worden bij een sprint (Philipsen of Van Aert). Philipsen heeft nooit in de wedstrijd gezeten...

De Lie heeft wel een goede beurt gemaakt vorig jaar. Hij zal ook zeker nog genoeg kansen krijgen (meer dan dat Philipsen en Merlier er zullen gekregen hebben).

En dan heb je Nys nog natuurlijk... (waarvan de bondscoach niet zinnens is om die mee te nemen naar het WK)

Ergens heb ik ook dat gevoel (al scheelt het niet veel), maar Philipsen heeft wel 3 Tourritten achter zijn naam... Als je die nu thuis laat van het EK (maar wél Merlier meepakt), dan heb je een rel denk ik...

Mijn gok: hij neemt Philipsen en Van Aert mee als kopmannen, aangevuld met sterke knechten (zoals bv. een Campenaerts). En misschien toch De Lie als joker (en omdat hij vorig jaar een sterke beurt maakte op het EK, dat speelt mee)

Mijn gok: hij neemt Philipsen en Van Aert mee als kopmannen, aangevuld met sterke knechten (zoals bv. een Campenaerts). En misschien toch De Lie als joker (en omdat hij vorig jaar een sterke beurt maakte op het EK, dat speelt mee)

Zoals ik al aanhaalde, De Lie is nooit van plan geweest om dat EK te rijden. Hij dicht zichzelf geen kansen toe (er zijn er die veel sneller zijn) en het is tijdens de Canadese koersen waar hij waarschijnlijk zijn titel in Quebec wilt gaan verdedigen. De kans dat De Lie dus in de selectie zit is miniem.

Ziet er naar uit dat Jarno Widar zijn reeks niet zal voort zetten. Hij lijkt een slechte dag te hebben in Avenir en zal ver wegzakken in het klassement. Niet onlogisch, ook in het verleden konden renners die al top waren in de Giro of Aosta hun vorm niet vasthouden tot in de Toekomstronde. Niet slecht op zich, voetjes op de grond en wat minder aandacht. Laat die rustig verder groeien zonder dat mensen beginnen over "de nieuwe Pogacar" zonder reden.

Terug
Bovenaan