Algemeen Wielernieuws

Je kan ook op training vallen hoor. Dit wk is normaal geen spek vr zijn bek dus ben benieuwd. Met zijn talent kan hij zeker iets winnen in de vuelta.
Evengoed rijdt hij nog een goedgevuld alternatief programma met dikke uitslagen. Maar die wk trui tonen op het hoogste niveau is beperkt gebleven tot die 7 dagen in het voorjaar.

Kom, in wedstrijd is dat risico echt wel vele malen groter eh.
En welke rit kan hij dan winnen volgens jou? In theorie kan kan er veel, maar als je naar de ritten kijkt zit er toch echt niks bij dat duidelijk bij hem past.
Rit 11 of 18 misschien haalbaar, maar je moet wel om daar te geraken eerst alle heuvels over en alles doorstaan wat hoort bij een GT. Plus kan hij ook niet echt meegaan als helper, om dan mee te gaan om wat sprints voor Groves aan te trekken is ook maar flauw.

Maar hij is niet zo dedicated als andere renners, omdat het nooit moet wss, zoveel talent teveel. Maar geef hem dat en hij doet tenminste iets in de tour.
Mathieu heeft zijn gedroomde Tour-rit + geel al binnen. Een dag te laat, maar bon.
Wat kan dat evenaren? Drie extra ritten gaan het hem persoonlijk niet doen, heb ik de indruk.
Misschien volgend jaar de Vuelta, als voorbereiding op het WK in Afrika en daar een rit pakken en zijn trilogie is compleet.
Wat heb je nog meer te winnen als Mathieu zijnde? Zeges in alle WT-rittenkoersen, daar komt hij zijn bed niet voor uit.
Het voorjaar is wat telt en de rest is relatief op ralenti rijden tot hij zich kan uitleven op het einde van het jaar en de smaak van vernieling graag meeneemt als extra boost voor het voorjaar daarop.

Zou Nys niet meedoen aan het WK-U23?
Hij maakt stevige kans om ginder te winnen.
Ben niet bekend met andere beloften, die hem zouden aftroeven.

Altijd afwachten wie er zal starten. Van UAE alleen al zouden Morgado, Del Toro, Christen, Ayuso en Arrieta kunnen starten ...
Christen lijkt me idd een taaie klant voor zijn thuisrace en zeker op zo'n parcours.
Ayuso heeft dan het geluk / de goede planning dat hij nog geen elite-WK heeft betwist en mag meedoen, maar wat ben je met een belofte-WK met de status dat hij heeft?
Evenepoel reed ook geen WK-U23 2019, want ocharme die beloften. Ik zou het flauw vinden van Ayuso / Spaanse bondscoach mochten ze hem dat WK laten rijden bij de beloften.

Idem voor Nys toch?
De jongen wint dit seizoen 4x op WT-niveau. Laat winnaars van de RVV achter zich en verslaat dit seizoen al tweemaal Ulissi man tegen man.
Dan heb je toch niks meer te zoeken bij de U23.

Nog niet zo heel lang geleden mochten renners van WT ploegen niet deelnemen aan het wk U23. Dan vind ik de huidige regeling wel beter, voldoen aan de leeftijd en nog geen elite WK gereden. Anders zou een renner uit een ploeg als de Lotto's of uno-x zou wel mogen meerijden,
terwijl een renner van Astana dat hetzelfde programma rijdt dat niet mag.

Als ik iets zou veranderen ben ik eerder geneigd van gewoon alle prof's te weren uit een WK U23. Dat zijn de renners die zich moeten bewijzen daar om een profcontract te versieren.

Ik denk dat het niet aan zijn serieux ligt hoor. Waar hij vroeger misschien nog iets te los was is dat de laatste jaren toch wel veranderd.
Je wint niet zomaar hetgeen hij gewonnen heeft natuurlijk, daarvoor moet je echt wel serieus met je vak bezig zijn.

Laat ons ook niet flauw doen eh. Hij heeft 2x RVV, 1x PR en 1x WK gewonnen waar de absolute top in dat werk aanwezig waren, hij versloeg ze daar fair and square en was de beste. Werd 3de in een LBL waar ook god meedeed en waar daarvoor hij RVV en PR gewonnen had.
Dat hij het dus niet zou kunnen als er concurrentie is dat is de reinste onzin.

Dit voorjaar was hij gewoon subliem. Heel het voorjaar was het smullen met hem, overal koerste die kerel.
Tot de tour had in hij in absolute koersdagen er niet zoveel nee, maar elke daarvan was wel top. De tour heeft hij persoonlijk weinig kunnen klaarspelen, wel mooie dingen gedaan voor de ploeg maar het parcours was gewoon niks voor hem.
En de vuelta is dat evenmin, heb je dat parcours al eens gezien? Wat kan hij daar gaan doen?
Het heeft ook weinig zin om overal maar aan de start te staan om de hoop te vergroten. En het risico dat je valt en u blesseert voor niks.
Beter train je dan gewoon met de focus op wedstrijden van waarde die je wilt winnen, en de OS was zo een koers en het WK is zo een koers.
Als hij erin slaagt om zijn titel te verlengen dan plaats hij gewoon de kers op al een fantastisch seizoen.
Buiten zijn zeer goed voorjaar maar dan wel overal winst zonder stevige concurrentie.. rijdt hij een minder goed seizoen VDP. De laatste maanden zelfs WK onwaardig.. met dan nog eens zeer weinig wedstrijdkm's. De feiten liegen niet.

Idem voor Nys toch?
De jongen wint dit seizoen 4x op WT-niveau. Laat winnaars van de RVV achter zich en verslaat dit seizoen al tweemaal Ulissi man tegen man.
Inderdaad. Wat betekent die u23 categorie ook nog tegenwoordig? Twee jaar geleden werd een u23 wereldkampioen bij de elite.

Buiten zijn zeer goed voorjaar maar dan wel overal winst zonder stevige concurrentie.. rijdt hij een minder goed seizoen VDP. De laatste maanden zelfs WK onwaardig.. met dan nog eens zeer weinig wedstrijdkm's. De feiten liegen niet.
Rijdt een minder goed seizoen?
Elke modale prof zou onmiddellijk zijn moeder verkopen voor zo een seizoen te rijden.
5570km op 29 dagen gereden en 3230 uci punten. Qua statistiek is dat 0,58 uci punt per km en 111,37 uci punten per gereden wedstrijddag.
Dat zet hem samen met Remco op nummer 2 qua best presterende renner dit jaar, enkel Pogacar doet beter.
De feiten liegen inderdaad niet.

Laat ons alstublieft ook een beetje serieus blijven.

Rijdt een minder goed seizoen?
Elke modale prof zou onmiddellijk zijn moeder verkopen voor zo een seizoen te rijden.
5570km op 29 dagen gereden en 3230 uci punten. Qua statistiek is dat 0,58 uci punt per km en 111,37 uci punten per gereden wedstrijddag.
Dat zet hem samen met Remco op nummer 2 qua best presterende renner dit jaar, enkel Pogacar doet beter.
De feiten liegen inderdaad niet.

Laat ons alstublieft ook een beetje serieus blijven.
Je kan niet ontkennen dat de laatste maanden niet goed waren. Beter lezen zou ik zeggen. Ik zeg duidelijk dat zijn voorjaar echt wel goed was. Maar dat maakt zijn seizoen nog niet af. Nu, hij heeft nog de kans om binnenkort het tegendeel te bewijzen. Ik vind hem een vrij bleke WK en daar blijf ik bij.

Remco staat duidelijk een stuk hoger qua prestaties de UCI-ranking liegt niet en haalde dit seizoen tot nu toe --> UCI points: 4559.57

Een stuk meer dan VDP --> UCI points: 3230

Laatst bewerkt:
Je kan niet ontkennen dat de laatste maanden niet goed waren. Beter lezen zou ik zeggen. Ik zeg duidelijk dat zijn voorjaar echt wel goed was. Maar dat maakt zijn seizoen nog niet af. Nu, hij heeft nog de kans om binnenkort het tegendeel te bewijzen. Ik vind hem een vrij bleke WK en daar blijf ik bij.

Remco staat duidelijk een stuk hoger qua prestaties de UCI-ranking liegt niet en haalde dit seizoen tot nu toe --> UCI points: 4559.57

Een stuk meer dan VDP --> UCI points: 3230
Je moet ten eerste lezen wat er staat. UCI punten per gereden kilometer en per wedstrijddag.
Remco heeft bijna 50% meer kilometers en 70% zoveel dagen gereden.

Vrij bleke WK is gewoon niet correct. Wint 2 monumenten en helpt een ploeggenoot aan de overwinning in een 3de.
Dan in de tour speelde hij een sleutelrol in de overwinningen van Phillipsen. Ja persoonlijk zijn dat geen grote overwinningen, maar zijn wel van grote waarde.

En laat ons ook niet vergeten dat hij ook gewoon heel goed was op de OS. Wat daar in zijn nadeel speelde was dat hij maar 2 ploeggenoten had en er een kerel van 1m70 meereed die gewoon geprofiteerd heeft van de overmacht van zijn ploeg en zijn eigen extreme capaciteiten. Remco was gewoon beter en het is geen schande om van hem te verliezen.
Dat hij 12de werd maakt in feite weinig uit, dat weerspiegelt niet wat hij in de wedstrijd deed.

Wat denk je dan van Ala of Perdersen die in hun WK-trui met moeite 1100 UCI punten wisten te halen?

Je moet ten eerste lezen wat er staat. UCI punten per gereden kilometer en per wedstrijddag.
Remco heeft bijna 50% meer kilometers en 70% zoveel dagen gereden.
Zo kan je alles in uw voordeel doen uitdraaien. Het is gewoonweg een feit dat VDP zeer weinig koersdagen heeft gereden ivg met andere renners. En uiteindelijk gaat het nog altijd over het totale aantal UCI punten op de ranking. Niet uw eigen uitgedokterde UCI punten per gereden kilometer. Dan kan je makkelijk zeggen bv: ahja ik heb de RVV gewonnen maar voor de rest niks gereden en dus het meeste UCI punten per gereden kilometer en wedstrijddag.

Nogal een ridicule berekening die kant noch wal raakt. Trouwens VDP zou veel frisser moeten zijn dan andere toprenners want veel minder koersdagen.

MVDP heeft dit jaar op een week tijd het schoonste bereikt wat een renner van zijn kaliber kan bereiken: de Ronde en Roubaix winnen in de wereldboogtrui

En toch voelt het voor mij ook als een mager jaar*. Hij was zelden te zien. Vraag me af hoe het komt, of wat die dan ganse dagen doet.

*zegt natuurlijk ook veel over de torenhoge verwachtingen die rond zijn figuur hangen

En toch voelt het voor mij ook als een mager jaar*. Hij was zelden te zien. Vraag me af hoe het komt, of wat die dan ganse dagen doet.

*zegt natuurlijk ook veel over de torenhoge verwachtingen die rond zijn figuur hangen
Die torenhoge verwachtingen zijn er ook voor Pogacar, Evenepoel, etc... en die zie je wel het hele jaar door op het hoogste niveau. Het feit dat sommige hier niet kunnen toegeven dat VDP zijn tweede seizoenshelft voorlopig slappe kak is maar wel andere renners soms naar beneden halen als ze niet op topniveau rijden is echt triestig. Als je Van Aert na die doodsmak bijna naar geel ziet sprinten de eerste rit dan moet VDP dat ook kunnen. Hij heeft bijna 3 maand niet gereden, dus genoeg tijd om wat klim trainingen in te lassen. Vraag me af of dat aan hem ligt of aan Alpecin die er waarschijnlijk hun bijna niet met moeien.

Ik vind het toch ook maar slap wat Mathieu betreft in de 2de seizoenshelft, heeft een sprint aangetrokken in de tour, mag het wat meer zijn als wereldkampioen? :S

Nog steeds niet overtuigd dat hij tijdens de OS echt "helemaal top" was trouwens, daarvoor Wout zat veeel te rap in zijn wiel.
Zeker geen Mur de bretange prestatie die ook nog langer is dan Mont Martre

Idem voor Nys toch?
De Nys van nu schat ik twee niveau's lager in dan de Ayuso, die derde werd in de Vuelta.
De Spanjaard ging zijn U-23-categorie meteen voorbij gelijk Evenepoel.
Nys zet ik op het randje om mee te doen aan het U-23 WK.
Romandië en Zwitserland meer dan dik oké, maar Polen is toch de zwakste WT-koers?
Inderdaad. Wat betekent die u23 categorie ook nog tegenwoordig? Twee jaar geleden werd een u23 wereldkampioen bij de elite.
Op die manier - mocht hij WK worden ginder - kan hij over x-aantal jaar zeggen dat hij drie wereldtitels heeft in verschillende leeftijdscategorieën:unsure:.

De Nys van nu schat ik twee niveau's lager in dan de Ayuso, die derde werd in de Vuelta.
De Spanjaard ging zijn U-23-categorie meteen voorbij gelijk Evenepoel.
Nys zet ik op het randje om mee te doen aan het U-23 WK.
Romandië en Zwitserland meer dan dik oké, maar Polen is toch de zwakste WT-koers?

Is gewoon een totaal ander type renner.
Ayusso is een fenomeen, het is maf dat die maar 21 is.

Maar Nys heeft zich toch ook al voldoende op hoog niveau laten zien dan iets presteren in U23 niks meer van waarde heeft.
Laat dat niveau aan renners die nog exposure nodig hebben voor een WT-contract of exprosure van de wielerkijker.
Heeft meer PCS punten dan een Stuyven, laat ons zeggen dat hij wel al heeft laten zien dat hij voldoende inhoud heeft om nog mooie dingen te laten zien.

MVDP is altijd de renner geweest van de heel hoge pieken maar kan ook wegzakken in een dal. Het is niet de eerste keer op de weg. Ik denk dat Mathieu soms worstelt met motivatie problemen.

Terug
Bovenaan