Algemeen Wielernieuws

Overzicht van andere kampioenschappen :

Oostenrijk : Alexander Hajek
Frankrijk : Paul Lapeira
Groot-Brittanië : Ethan Hayter
Duitsland : Marco Brenner
Hongarije : Attila Valter
Ierland : Darren Rafferty
Italië : Alberto Bettiol
Luxembourg : Kevin Geniets
Spanje : Alex Aranburu
Noorwegen : Markus Hoelgaard
Portugal : Rui Costa
Slovenië : Domen Novak
Zwitserland : Mauro Schmid
Eritrea (vorige week gereden) : Natnael Tesfatsion

Ik ben toch wel benieuwd naar de Italiaanse kampioenentrui van EF

Edit : Denemarken vergeten te vermelden. Daar is Asgreen geklopt door Rasmus Pedersen iemand van de U23 van Decathlon

Laatst bewerkt:
weet niet of het klopt,

Maar heeft QS geen enkele nationale kampioen ?
Dat is toch ook al vrij lang geleden niet, of heb ik dat ook mis op ?

Ik ging juist zeggen, een Portugees is toch eerder een uitzondering op WT niveau? Je hebt er een handvol zoals Guerreiro, de broertjes Oliveira en de eerder genoemde toppers. Van vroeger kan ik mij precies ook alleen nog Azevedo en Paulinho voor de geest halen :unsure:

Ze worstelen daar ook heel hard met doping op CT en lagere niveaus, één van de reden dat zo weinig Portugezen doorstromen.

Laatst bewerkt:
Ondermaats is wel wat zwaar overdreven.

Toen ze hem die vraag stelden op te rijden voor Carlos.
stond hij top 10 GC
30" achter de 5de en 1 minuut achter Rodriguez , terwijl hij die laatste bergrit na Yates / pogi / Vingegaard de beste GC-er was.

Als ze dan je die vraag stellen om voor iemand anders te rijden met nog 10 ritten te gaan zou ik ook raar kijken....

In rit 14 (dus een rit erna) had hij een stevige inzinking en dan heeft hij het ook volledig laten lopen.

Ik verwacht hem weer goed dit jaar, de vraag is of hij dit jaar weer een inzinking zal krijgen of niet.

Een echt oordeel over Pidcock GC-kansen zullen pas volgend jaar kunnen maken als er eens niets anders op het programma staat.

Ik geloof er ook niet in , maar ik geloofde ook niet dat Thomas G ooit de tour kon winnen 😉
Thomas heeft wel gebruik gemaakt van een tussenperiode in dominatie zoals pakweg Carlos Sastre dat bv ook gedaan heeft. Je zat daar toen met een Froome die toen een half jaar met die dopingzaak boven zijn hoofd heeft gezeten en in de vlucht vooruit de Giro dan alvast al ging rijden en vóór de GOAT en zijn grote rivaal hun intrede maakten.

De kans dat we nog eens een verrassing krijgen in de komende jaren lijkt mij eerder klein. Een 2014 scenario is altijd mogelijk natuurlijk maar in tegenstelling tot Nibali die toen duidelijk best of the rest was moet Pidcock dan ook nog voorbij een hele rist andere kandidaten: Roglic, Remco, A. Yates, Ayuso etc... Pidcock is momenteel verre van best of the rest achter de 2 groten.

Thomas heeft wel gebruik gemaakt van een tussenperiode in dominatie zoals pakweg Carlos Sastre dat bv ook gedaan heeft. Je zat daar toen met een Froome die toen een half jaar met die dopingzaak boven zijn hoofd heeft gezeten en in de vlucht vooruit de Giro dan alvast al ging rijden en vóór de GOAT en zijn grote rivaal hun intrede maakten.

De kans dat we nog eens een verrassing krijgen in de komende jaren lijkt mij eerder klein. Een 2014 scenario is altijd mogelijk natuurlijk maar in tegenstelling tot Nibali die toen duidelijk best of the rest was moet Pidcock dan ook nog voorbij een hele rist andere kandidaten: Roglic, Remco, A. Yates, Ayuso etc... Pidcock is momenteel verre van best of the rest achter de 2 groten.

Zeker , maar Thomas heeft wel bewezen dat hij zonder de goat en de rivaal nog wel eentje kon winnen.

Terwijl ik in Thomas eerder een klassiek type zag (voor hij de omschakeling naar gc deed), die had in mijn ogen veel meer kans om de RVV en Roubaix te winnen (mss zelf meermaals) dan de tour.

Ik zie pidcock zeker wel in staat met het huidige peleton om ooit wel eens top 5 te rijden of podium, als alles wat meezit natuurlijk. De vraag is of dat dan ok is voor pidcock en Ineos...

Kan al niet wachten op het boek met allemaal "onthullingen" om de spaarrekening aan te dikke

weet niet of het klopt,

Maar heeft QS geen enkele nationale kampioen ?
Dat is toch ook al vrij lang geleden niet, of heb ik dat ook mis op ?
4 WT teams hebben geen enkele nationale kampioen op de weg of in het tijdrijden dit jaar : Arkea , Cofidis , Alpecin en Soudal Quick Step

Volgens wat ik heb gevonden : in 2008 hadden ze enkel een tijdrittitel met Devolder en in 2005 zoals nu geen enkele titel

4 WT teams hebben geen enkele nationale kampioen op de weg of in het tijdrijden dit jaar : Arkea , Cofidis , Alpecin en Soudal Quick Step

Volgens wat ik heb gevonden : in 2008 hadden ze enkel een tijdrittitel met Devolder en in 2005 zoals nu geen enkele titel

Toch echt maar een triestig lijstje om tussen te staan als alpecin en SQS zijnde.
Ik denk dat het op veel vlakken aanpassen is voor PatLef. Heeft te maken met enerzijds het plan Remco dat resources wegneemt en de mannen die hij heeft die niet altijd even goed presteren zoals een Alaphilippe.

Hebben wel natuurlijk nog een WK TT in de rangen. Maar is inderdaad opvallend dat 2 van de meeste winnende teams de voorbij jaren dit seizoen geen NK wisten te winnen.

2005 met Boonen toch de regenboogtrui? Of tel je die onder 2006? Los daarvan natuurlijk wel opzienbarend.

Selectie voor de OS

Remco Evenepoel
Wout van Aert
Tiesj Benoot
Jasper Stuyven

De namen die dus al de ronde deden. Sterke en logische selectie. Evenepoel en VA doen ook de TT.

Straf dat ze blijven spreken over mannen in steun voor R.EV én WVA. R.EV is de duidelijke kopman. Stuyven staat niet lager dan WVA voor mij. Allebei een "vrije" rol wanneer het kan.

Straf dat ze blijven spreken over mannen in steun voor R.EV én WVA. R.EV is de duidelijke kopman. Stuyven staat niet lager dan WVA voor mij. Allebei een "vrije" rol wanneer het kan.
Het parcour van de OS vind ik eerder op maat voor WVA dan voor Evenepoel, het WK wel meer voor Evenepoel.

Het parcour van de OS vind ik eerder op maat voor WVA dan voor Evenepoel, het WK wel meer voor Evenepoel.

Er liggen blijkbaar kasseien op de hellingen dus ik vrees toch ook dat het voor Evenepoel niet echt zijn ding wordt. Er is natuurlijk ook nog de TT waar kansen liggen. Jammer genoeg hebben ze de TT en wegrit nu wel omgedraaid en komt de TT vlugger na de Tour dan de wegrit.

De hellingen zijn niet zo stijl en niet zo lang en de aankomst is vlak dus is eerder voor de explosievere types. Veel kanshebbers zoals een VDP en Pogacar.

Natuurlijk. Maar WVA wint de grootste wedstrijden gewoon niet. R. EV wel. Dus ik zou dan liever de ploeg zien die er alles aan doet om R.EV zo goed mogelijk te helpen

Terug
Bovenaan