Algemeen Wielernieuws

Ik bedoelde natuurlijk geen Giro en wel de Tour. De Giro en Tour dubbelen gaat zeker niet lukken voor Merlier.
Hij hoeft de tour niet uit te rijden.
Als hij een week meedoet en 2 ritten kan winnen is het al mooi.
Misschien zelfs interessanter dan 0 ritten en 7de in de GC.

Merlier is ook wel de slokkop van SQS. Neem hem weg en enkel maar teren op Remco is toch wat matig voor de ploeg zoals ze is.
De tour gaat echt doorslaggevend zijn voor SQS, als dat een flop wordt dan denk ik dat de sponsors en PatLef echt not amused gaan zijn. Het zal erop of eronder zijn.

Alé eerlijk, ik had die zelfs met Remco gewoon meegenomen met 1 leadout. Neemt toch ook gewoon de druk weg van Remco.

Goh ja die druk wegnemen daar geloof ik niet in. Voor je het weet zit je in een scenario zoals vorig jaar met VA en Vingegaard waarop Vingegaard zich plots moest beginnen verdedigen dat hij VA niet hielp. Houdt dat de druk af?

En je kent ook wel de Belgische pers zelfs al wint Merlier de 2e vraag gaat gegarandeerd over hoe Evenepoel zich voelt. Qua druk maakt het echt niks uit denk ik.

Neemt niet weg dat Merlier er wel zou in passen in de ploeg ik denk niet dat het noodzakelijk is om 7 knechten mee te hebben. Zeker niet als SQS zijnde die toch niet de eerste ploeg gaan zijn waarnaar gaat gekeken worden voor de controle.

En zie bv dit forum. We spreken over sprinters en de Tour en toch moet het bij sommige meteen weer gaan over wat een dikke vette loser die Evenepoel toch wel eigenlijk is, dat die niks te zoeken heeft in de Tour. Dat hij beter zou stoppen met koersen en met hem meteen de ganse ploeg.

Iedereen denkt dat wel denk ik.
En vooral omdat de piste Remco misschien niet zo een sterke piste zal zijn. Hij kan nog verrassend uit de hoek komen, maar ik vrees ervoor.
En zie bv dit forum. We spreken over sprinters en de Tour en toch moet het bij sommige meteen weer gaan over wat een dikke vette loser die Evenepoel toch wel eigenlijk is, dat die niks te zoeken heeft in de Tour. Dat hij beter zou stoppen met koersen en met hem meteen de ganse ploeg.

Doe eens normaal. Da's een legitieme bedenking in het kader van de niet-selectie van Merlier.

Doe eens normaal. Da's een legitieme bedenking in het kader van de niet-selectie van Merlier.

Nope. Je moet niet elke gelegenheid gebruiken om weer te gaan klagen over Evenepoel. Soms mag het ook eens over iets anders gaan en om dan telkens weer te proberen om de thread te gaan verzuren met eindeloos gejank is verre van legitiem. Eenmaal kan zelfs tweemaal kan maar echt elke week weer dat triestige liedje en elke minieme aanleiding gebruiken om af te geven op Evenepoel is verre van constructief en dat mag wel eens gezegd worden. Zeker met het oog op de Tour mag ik toch hopen dat de mods er voor zorgen dat het allemaal wat binnen de perken blijft zodat het ook over de koers kan gaan.

Nope. Je moet niet elke gelegenheid gebruiken om weer te gaan klagen over Evenepoel. Soms mag het ook eens over iets anders gaan en om dan telkens weer te proberen om de thread te gaan verzuren met eindeloos gejank is verre van legitiem. Eenmaal kan zelfs tweemaal kan maar echt elke week weer dat triestige liedje en elke minieme aanleiding gebruiken om af te geven op Evenepoel is verre van constructief en dat mag wel eens gezegd worden. Zeker met het oog op de Tour mag ik toch hopen dat de mods er voor zorgen dat het allemaal wat binnen de perken blijft zodat het ook over de koers kan gaan.

Ik weet niet waar jij dat exact leest of hebt gelezen maar ik zie het toch allesbehalve.

Wat gezegd wordt zijn gewoon realistische bedenkingen. Remco verkeert niet in een vorm waarmee hij echt overtuigend beter is dan veel GC-mannen, de dauphine geeft daar al een goeie glimp van.
Dat je dan als team al uw pijlen richt op Remco om vol voor het klassement te gaan en misschien met lege handen naar huis te keren is misschien niet de beste beslissing.
De ploeg die ze nu afvaardigen bied ook weinig perspectief voor ritten te winnen, of het zou van Remco zelf moeten komen.
Dat je dan een sprinter meeneemt in de vorm van Merlier, die wel toont dat hij grote kans maakt om te winnen, is dan niet zo een gek gedacht.

Het lijkt me ook logisch dat er met een vergrootglas op Remco gezeten wordt.
Hij is onze enige grote ronde winnaar in heel lange tijd, hij is over het algemeen de beste renner die we als land hebben en hij zoekt ook zelf die druk en aandacht op.
Volgens mij wil iedereen dat het project slaagt, maar daarom moeten we nog niet blind zijn voor de realiteit.
En het zorgt er ook voor dat je meer over de tongen gaat. Een Oliver Naesen heeft dat veel minder.

Amai, wordt een serieus onthoofd BK TT...

Mooie kans wel voor Segaert om al op jonge leeftijd de titel te grijpen, of een unieke kans voor Herregodts.

Zonder pech lijkt mij Segaert de grootste kanshebber te zijn.
Het moet nog gereden worden, maar hij heeft wel de beste papieren.

Ik zie niet in waarom Segaert per se betere papieren zou hebben dan Herregodts, aangezien die laatste hem nog klopte vorige week en pas ook nog een tijdrit won. Op gelijke hoogte lijkt me.

Wellens is er overigens ook nog op de beste TT fiets van het peloton. Voor de rest compleet onthoofd ja. Zelfs nauwelijks iets van de tweede of derde lijn.

We krijgen volgend jaar weer een nieuwe WT-race op de kalender, de Copenhagen Sprint!

Twee weken voor de Tour, op dezelfde dag als de laatste rit van de Ronde Van Zwitserland en vermoedelijk gaat het ook overlappen met de rondes van België en Slovenië?

An sich geen problemen mee maar waarom moeten die nieuwe WT-koersen altijd het saaist mogelijk parcours krijgen???
Dit wordt toch gewoon een even grote sof als het WK in Kopenhagen, de RideLonden classic, de CEGORR, het oude Frankfurt, Hamburg, de driedaagse De Panne of hoe die 1dagskoers ook heet.

:o Simon Yates naar Jumbo waar is de tijd dat de broertjes samen reden nu elk bij de grote concurrent.

En bij Trek blijkbaar een hoop zieken. Hart zou covid hebben daar gaat zijn Tour wat een pech heeft die jongen al gehad. Vorig jaar zwaar gevallen en een gans seizoen out en nu covid vlak voor het grtoe doel.

We krijgen volgend jaar weer een nieuwe WT-race op de kalender, de Copenhagen Sprint!

Twee weken voor de Tour, op dezelfde dag als de laatste rit van de Ronde Van Zwitserland en vermoedelijk gaat het ook overlappen met de rondes van België en Slovenië?

An sich geen problemen mee maar waarom moeten die nieuwe WT-koersen altijd het saaist mogelijk parcours krijgen???
Dit wordt toch gewoon een even grote sof als het WK in Kopenhagen, de RideLonden classic, de CEGORR, het oude Frankfurt, Hamburg, de driedaagse De Panne of hoe die 1dagskoers ook heet.
Veel andere mogelijkheden zijn er niet in Denemarken zeker? En op zich wel leuk dat zij ook een WT-koers willen/krijgen. Een leuke WT-koers in Noorwegen zou ook wel eens mogen, daar is qua parcours toch een stuk meer te doen.

:eek: Simon Yates naar Jumbo waar is de tijd dat de broertjes samen reden nu elk bij de grote concurrent.

En bij Trek blijkbaar een hoop zieken. Hart zou covid hebben daar gaat zijn Tour wat een pech heeft die jongen al gehad. Vorig jaar zwaar gevallen en een gans seizoen out en nu covid vlak voor het grtoe doel.
Haha, leuke transfer wel :)

Ja, Hart... dat is toch echt zonde. Leek dan (net voor die val) zijn goede benen terug gevonden te hebben... en dan dit weer allemaal. Zo tikt de carrière snel verder weg.

Die hebben toch zo'n etappe in de Ronde van Denemarken die altijd voor spektakel zorgt? Vejle! Evenepoel heeft daar nog eens een nummertje opgevoerd. Zou misschien wel interessant zijn om die Deense koersen wat te groeperen.

Er is altijd overal wel iets te vinden natuurlijk. Zelfs in het platte West-Vlaanderen heb je de Kemmelberg. Maar als ze hun koers de Sprint noemen neem ik aan dat ze het niet erg vinden dat het een massasprint koers wordt. Overlappen met Zwitserland is geen ramp met Belgie wel een beetje aangezien de sprinters toch eerder voor Belgie kiezen momenteel.

Langs de andere kant, er zijn nu maar 2 WT eendagswedstrijden voor de echte sprinters. Daar is wel ruimte om een extra wedstrijd toe te voegen.

BK profs van komend weekend is dat een verplichte wedstrijd? Ik zou als Remco zijnde daarvoor toch echt niet van men berg afkomen tbh :S

Is in Belgie verplicht. Een van zoniet het enige land waar dat zo is. Zorgt er natuurlijk wel voor dat je hier elk jaar de toppers tegen elkaar krijgt. Anders zouden renners als Evenepoel of VA hier normaal zelden aan de start staan.

Terug
Bovenaan