Algemeen Wielernieuws

Is 3e jaars prof. Als je een voorjaar wil combineren met een GT kom je nu eenmaal bij de Tour uit. Giro volgt te kort op het voorjaar en in de Vuelta leggen ze elk jaar een sprint rit minder en zijn er een heel pak eendags koersen te rijden (zoals de Canadese). Lijkt me gewoon een mooi programma.
Inderdaad, en hij rijdt ook maar 5 (top)koersen. Het is niet dat ze er ook nog eens nokere of ddv bij lappen. Van de Brabantse Pijl weet je nu al dat dit zal afhangen van hoe hij uit Paris-Roubaix. Is dat niet in topvorm dan wordt deze gewoon geschrapt, zoals zo vaak gebeurd met de Brabantse of Amstel.

2 jaar lang kritiek op Lotto omdat hij vooral kleinere koersen reed, en nu zijn programma dat van een echte klassieke renner is, is het ook niet goed :laugh: Alé die zijn voorjaar is 14 a 17 wedstrijddagen ofzo hé, daar is echt niets speciaal aan.

Er is echt niets mis met de Tour rijden als 3e jaars prof, kan ook gewoon uitstappen na 2 weken (die laatste week is toch nutteloos voor zijn type nu zonder Champs) als hij geselecteerd is voor de OS. Da's ook echt een fabeltje dat de Vuelta ofzo makkelijker is (en de Giro was sowieso geen optie). Minder pers en dus minder druk misschien ja, maar qua parcours gewoon echt niet.

Laatst bewerkt:
Het gaat toch niet direct over ritten winnen? Voor zijn ontwikkeling lijkt het mij beter om eerst eens een volledige Vuelta af te leggen. De tijd van uitstappen uit de Tour omdat die anders te lang duurt is toch ook al een tijd achter de rug. Meestal is het doorrijden totdat ze volledig uitgewrongen zijn en dan pas eruit gaan want 'er is altijd nog de champs elysées'.

Kritiek omdat hij enkel kleine koersen rijdt, verre van van mijn kant.

Ik ben geen fan van Lotto. Niet van de manier hoe ze koersen, niet van hoe ze met (jonge) renners omgaan en niet hoe ze hen begeleiden.

Een anekdote die verder weinig waarde heeft, maar die wel past in mijn idee over Lotto: vorig jaar een 50km samen met De Lie getraind tussen twee voorjaarskoersen in. Die was moederziel alleen in de gietende regen aan het rijden zonder begeleiding en zonder ploegmaats.

De Tour als eerste grote ronde rijden is wel vrij uitzonderlijk, maar het is dan ook wel uitzonderlijk dat uw grootste kans op winst en ditto publiciteit nog zo jong is en nog nooit een GT heeft gereden. Ergens ook wel griezelig. In de Tour kweek je hardheid, maar hoeveel hardheid kan daar nog bij?!

Ik begrijp de keuze van Lotto wel. Ik begrijp de kritiek ook wel.

Het gaat toch niet direct over ritten winnen? Voor zijn ontwikkeling lijkt het mij beter om eerst eens een volledige Vuelta af te leggen. De tijd van uitstappen uit de Tour omdat die anders te lang duurt is toch ook al een tijd achter de rug. Meestal is het doorrijden totdat ze volledig uitgewrongen zijn en dan pas eruit gaan want 'er is altijd nog de champs elysées'.

Het parcours van de Tour past gewoon veel beter bij De Lie dan dat van de Vuelta, zo simpel is het. Er zijn ook veel interessante wedstrijden tijdens de Vuelta die De Lie graag wilt rijden. Het was De Lie zijn eigen keuze. Dat de Tour zo ontzettend veel zwaarder is dan een andere grote ronde is ook gewoon een fabeltje, er zijn veel renners die zelfs het omgekeerde zeggen. Je kan uit elke ronde stik kapot stappen. Daarbij, doordat er dit jaar geen rit naar de Champs is en de Olympische Spelen vlak na de Tour vallen gaat gewoon iedereen die goed wilt zijn op de OS er na 2 weken uitstappen hoor. Ze gaan heus niet De Lie zich compleet kapot laten rijden.

Ik ben geen fan van Lotto. Niet van de manier hoe ze koersen, niet van hoe ze met (jonge) renners omgaan en niet hoe ze hen begeleiden.

Iedereen mag zijn mening hebben, maar dit is precies alsof je niet meer naar Lotto hebt gekeken de laatste 2 jaar. Van dat laatste mag je dan ook wel met voorbeelden komen van de laatste jaren btw, er zijn nog weinig ploegen tegenwoordig die qua begeleiding echt ver voor staan op Lotto, sinds vorig jaar dan toch. Al zeker geen ploegen met een gelijkwaardig budget.

Een anekdote die verder weinig waarde heeft, maar die wel past in mijn idee over Lotto: vorig jaar een 50km samen met De Lie getraind tussen twee voorjaarskoersen in. Die was moederziel alleen in de gietende regen aan het rijden zonder begeleiding en zonder ploegmaats.

Ik zie het probleem niet en ook niet wat hier zo speciaal mee is. Wielrenners zijn geen voetballers hoor, waarom zouden die niet alleen mogen trainen? Denk je dat iedereen altijd in team traint of met "begeleiding"? De Lie fietst trouwens zo vaak in de regen, omdat hij gewoon niet graag op de rollen zit. Er is een reden waarom die zo goed tegen slecht weer kan in koers.

Rijden veel renners dan met begeleiding? Als ik WVA zijn strava bekijk dan rijdt die ook meestal alleen of zo lijkt het toch.

Zijn er genoeg die alleen trainen inderdaad.. Serge Pauwels o.a. paar keer tegen gekomen s'ochtends alleen. Weet dat een Remco dat ook soms doet. Eigenlijk iedereen denk ik die minstens een keer per week alleen rijd. En begeleiding? Dat gebeurt alleen bij trainingskampen en verkenningen zoals bij de voorjaarsklassiekers denk ik..

Er trainen zoveel renners alleen :unsure: Wout kom je zo dikwijls tegen langs het kanaal in Herentals en omstreken.

Wel opvallend dat het team niet met top reeks Lab71 versie van de Cannondale Super Six rijdt omdat die blijkbaar te licht zou zijn.
Wat natuurlijk ook maar zever in pakskes is. Elk groot merk heeft tegenwoordig een frame van pakweg 750gr wat je met carbon stuur, wielen etc gewoon naar 68kg krijgt. Bovendien kan je prima gewicht toevoegen. Bij de Trek ploeg rijden ze ook 95% van de tijd met hun Madone, en wordt de Emonda enkel bovengehaald voor echte bergritten.

Vorig jaar in de tour hadden ze bij gcn de fietsen nog eens gewogen en er waren er bij die zelfs richting de 8kg gingen. Aero en stijfheid is in de meeste ritten veel belangrijker als gewicht.

De Tour als eerste grote ronde rijden is wel vrij uitzonderlijk
Ahum veel mensen zijn dit vergeten of weten dit niet meer maar ..

Mark Cavendish (voor mij een van de beste sprinters allertijden) zijn eerste grote ronde was (trommelgeroffel !!!!) de Tour in 2007 :tongue:. En neen toen won hij ook geen rit. Maar is dat dan zo erg?

nog zo jong is en nog nooit een GT heeft gereden. Ergens ook wel griezelig. In de Tour kweek je hardheid, maar hoeveel hardheid kan daar nog bij?!
Cav was even oud. En die heeft daar een serieus trauma aan over gehouden niet ?? :tongue:

Laatst bewerkt:
Ahum veel mensen zijn dit vergeten of weten dit niet meer maar ..

Mark Cavendish (voor mij een van de beste sprinters allertijden) zijn eerste grote ronde was (trommelgeroffel !!!!) de Tour in 2007 :tongue:. En neen toen won hij ook geen rit. Maar is dat dan zo erg?

Cav was even oud. En die heeft daar een serieus trauma aan over gehouden niet ?? :tongue:
Het feit dat je al 17jaar in de tijd terug moet gaan om een geval te vinden ondersteunt met mijn claim dat het uitzonderlijk is. :unsure: Ik zeg niet dat het nog nooit is voorgekomen noch dat de renner in kwestie erna in een depressie verzeilt. Ik zeg gewoon dat het uitzonderlijk is.

Het feit dat je al 17jaar in de tijd terug moet gaan om een geval te vinden ondersteunt met mijn claim dat het uitzonderlijk is. :unsure: Ik zeg niet dat het nog nooit is voorgekomen noch dat de renner in kwestie erna in een depressie verzeilt. Ik zeg gewoon dat het uitzonderlijk is.
Vorig jaar 11 GT debutanten in de Tour. De jaren daarvoor 9 en 8 dus zo uitzonderlijk is dat toch ook niet.

Wat natuurlijk ook maar zever in pakskes is. Elk groot merk heeft tegenwoordig een frame van pakweg 750gr wat je met carbon stuur, wielen etc gewoon naar 68kg krijgt. Bovendien kan je prima gewicht toevoegen. Bij de Trek ploeg rijden ze ook 95% van de tijd met hun Madone, en wordt de Emonda enkel bovengehaald voor echte bergritten.

Vorig jaar in de tour hadden ze bij gcn de fietsen nog eens gewogen en er waren er bij die zelfs richting de 8kg gingen. Aero en stijfheid is in de meeste ritten veel belangrijker als gewicht.
Met een fiets van 68kg wil ik toch niet rijden hoor :help:

Is 3e jaars prof. Als je een voorjaar wil combineren met een GT kom je nu eenmaal bij de Tour uit. Giro volgt te kort op het voorjaar en in de Vuelta leggen ze elk jaar een sprint rit minder en zijn er een heel pak eendags koersen te rijden (zoals de Canadese). Lijkt me gewoon een mooi programma.
Ik hoop echt dat die volgend jaar echt kan bevestigen.

Ik hoop echt dat die volgend jaar echt kan bevestigen.
Ik denk wel dat hij na dit zeer mooie seizoen bewezen heeft welke inhoud hij heeft.
Hij is al elk jaar steady aan het winnen en aan het verbeteren. Weinig mensen twijfelen nog aan hem.

Als je naar het EK kijkt dan denk ik niet dat we nog moeten twijfelen. Het was ook geen flits die uit het niks kwam, maar een bevestiging van wat hij ook al daarvoor had laten zien.

Ik denk wel dat hij na dit zeer mooie seizoen bewezen heeft welke inhoud hij heeft.
Hij is al elk jaar steady aan het winnen en aan het verbeteren. Weinig mensen twijfelen nog aan hem.

Als je naar het EK kijkt dan denk ik niet dat we nog moeten twijfelen. Het was ook geen flits die uit het niks kwam, maar een bevestiging van wat hij ook al daarvoor had laten zien.
Ik ga er ook van uit. Ik wil eigenlijk aangeven dat ik hoop dat hij dit jaar ergens een echt grote wedstrijd kan winnen (GP Montréal was natuurlijk al een vette vis)

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan