Algemeen Wielernieuws

Voor het eerst maakt de UCI het median budget voor WT teams bekend, in het verleden als ik het goed heb altijd de gemiddeldes en die leken niet veel te zeggen aangezien er toch altijd de indruk was dat teams als UAE dat gemiddelde enorm omhoog trokken. Nu blijft de mediaan ook echter gewoon 25M te zijn.

Toch wel enkele miljoenen hoger dan ik dacht. De budgetten zijn de laatste 2 a 3 jaar enorm de lucht in geschoten. Voor Corona zat je met 17 miljoen nog in het midden.

Laatst bewerkt:

Voor het eerst maakt de UCI het median budget voor WT teams bekend, in het verleden als ik het goed heb altijd de gemiddeldes en die leken niet veel te zeggen aangezien er toch altijd de indruk was dat teams als UAE dat gemiddelde enorm omhoog trokken. Nu blijft de mediaan ook echter gewoon 25M te zijn.

Toch wel enkele miljoenen hoger dan ik dacht. De budgetten zijn de laatste 2 a 3 jaar enorm de lucht in geschoten. Voor Corona zat je met 17 miljoen nog in het midden.

Dat is hoger dan ik dacht. Dan zit AG2R dus gewoon in het midden van het pak met hun 23-26 miljoen die onlangs werd vernoemd.

Je bent toch niet serieus hoop ik?
Hij zet een demarrage in waarbij hij een gaatje slaat. Maar er is nog niks verloren voor MVDP op dat moment, wat hij ook bewijst door er terug naartoe te rijden nog voor de band echt lek is.
Nu verdraai je de feiten hoor. Van Aert was duidelijk al aan het stilvallen nog voor MVDP bij hem was.
Over de rest spreek ik mij niet uit.

Pogacar naar de Giro

Geen fan van eigenlijk, kans dat zowel de Giro als de Tour nu vrij saai zullen zijn. Alé ik begrijp dat natuurlijk wel, hij wilt ook de Giro ooit eens winnen en het is het ideale jaar aangezien hij ook de OS wilt winnen, combineren met een Tour op topniveau was waarschijnlijk niet ideaal.

Aan de andere kant, de kansen op een Belgische Tourzege zijn wel heel wat gestegen, er moet nog maar 1 man uitvallen :biglaugh:

Pogacar naar de Giro
Volgens kenners hier was dat onmogelijk. :baard:

Hij was ook al aanwezig tijdens de voorstelling van het parcours. De man wil gewoon alle grote koersen winnen, zoals hij zelf al verkondigd heeft. Mooie ambitie lijkt me.

Laatst bewerkt:
pffft zonde. Vingegaard krijgt de Tour dus op een dienblad aangeboden. Veel liever strijd tussen de groten in de Tour. Pogacar is toch te goed om nu al te gaan vluchten voor Vingegaard. Vingegaard is ook amper 2 jaar ouder dus hij gaat er toch ooit voorbij moeten als hij ooit nog een keer de Tour wil winnen.

Goeie keuze van Pogacar , een coureur moet niet altijd dezelfde koersen rijden . Je bent niet verplicht om eerst tot je 30ste de Tour te rijden en dan maar eens de Giro te proberen. I Like die opwaarding van de andere koersen buiten de Tour. En wie weet rijdt ie toch nog de Tour.

pffft zonde. Vingegaard krijgt de Tour dus op een dienblad aangeboden. Veel liever strijd tussen de groten in de Tour. Pogacar is toch te goed om nu al te gaan vluchten voor Vingegaard. Vingegaard is ook amper 2 jaar ouder dus hij gaat er toch ooit voorbij moeten als hij ooit nog een keer de Tour wil winnen.
Want over 10 jaar telt enkel het aantal zeges in de Tour? We weten nog niet wat hij na de Giro gaat doen, maar zo'n Giro tegen minder concurrentie geeft je ook de rest van het seizoen hogere kansen. Als hij dan in Zürich de wereldtitel pakt dan kan je enkel maar zeggen, top gedaan!

Voor Vingegaard is het gemakkelijk om te kiezen, hij is een middelmatig eendagsrenner dus nogal logisch dat hij alles op de Tour zet.

Valt Wout toch ook niet mee. Wou hij in het geniep toch een GC ambieren komt Pogacar roet in het eten gooien!
Wout kan Tadej mee helpen aan een vroege eindzege in de Giro, in die ene rit over onverharde wegen. De zege voor de Belg en Tadej lachend tweede. Dan kan de Sloveen alle ritten proberen te winnen in de slotweek :love:.
Je kan het ook omdraaien.
Nu de Giro binnenhalen (en de Vuelta mss), zodat hij de komende jaren op de Tour kan focussen.
Stel dat hij de volgende zes jaar de Tour rijdt en daarop focust, maar steeds botst op Jonas en intussen komen er supertalenten bij de profs, die hem aftroeven in de GT', als Vingegaard wat minder is.
Dan zit hij daar met twee of drie TdF' onder zijn riem, maar geen Giro / Vuelta.

Ja, dat had ik nog niet verwacht dit jaar...

Misschien toch wat jammer voor de wielerliefhebber, al zal het leuk zijn om hem ook in de Giro eens aan het werk te zien.

Zou Van Aert nu vloeken? ;) (niet voor de GC uiteraard, maar voor bepaalde ritten en de puntentrui)

Hopelijk zijn Remco en Roglic goed in vorm tegen de Tour.

Je mag ook wel het element motivatie niet onderschatten. Het is niet voor iedereen weggelegd om jaren aan het stuk om dezelfde manier te werken of op dezelfde wedstrijden te focussen. Het kan goed zijn dat Pogi de uitdaging en andere focus nodig heeft om scherp te blijven. Achter het toetsenbord is het allemaal makkelijk gezegd wat er moet gebeuren.

Ik snap de insteek en waarom Pogi het doet. Er is meer dan enkel maar de tour, maar de belangrijkste meerdaagse koers is natuurlijk wel de tour.
En hij zal het niet doen omdat hij schrik heeft. Wel omdat hij eens iets anders wilt doen.
Maar ik vraag mij vooral af wat UAE gaat doen, want wie hebben ze dan nog die een realistische kans maakt?

Het is trouwens ook maar te zien hoe goed Jonas effectief is. Je mag een minder seizoen nooit uitsluiten ook.

Terug
Bovenaan