Algemeen Wielernieuws

Tenzij Kuss nu denkt aan de Giro nadat hij de Vuelta heeft kunnen binnenhalen. Hij heeft nu wel geen Vingegaard en Roglic in steun natuurlijk...
Kuss rijdt geen Giro, na 3 grote rondes in 1 jaar (en Tour + Vuelta '22) is het wel even genoeg. Er is al gezegd dat ze zonder klassementsman naar de Giro trekken.

Kooij kan toch totaal niet wat VA kan in de Tour? Die gaan ze toch nooit meenemen. VA gaat mee naar de Tour omdat hij van goud waarde is als knecht niet omdat ze in de vlakke ritten ook willen meedoen voor de zege. En hem naar de Giro sturen zou ook vreemd zijn als VA Daar ritten wil gaan winnen wie doet VA wat in de sprint in de Giro? Tenzij plots een Philipsen gaat dubbelen.

Weten straks meer zeker in december komt Jumbo normaal met hun plannen naar buiten.
Kooij kan zeker niet hetzelfde nee. Wout is toch een verlies voor de Tourploeg.

Maar was er vorig jaar geen gerucht dat Kooij zou weggaan? Misschien hebben ze hem wel het één en ander beloofd. Bijvoorbeeld dat hij naar de Tour zou mogen gaan om zich te focussen op de sprints. Het zou mij straf lijken, want ze zullen wel all-in gaan op Vingegaard.

Het meest plausibele is inderdaad dat Kooij straks gewoon naar de Vuelta gaat.

Wat is daar grappig aan of zo?

Wout heeft daar gewoon een gat en begin maar eens een gat dicht te rijden op een tijdrijder. Niks lachwekkends aan.

Sorry maar 9/10 rijden Matje en Wout dan samen naar de piste om het daar onder elkaar uit te vechten e. En dat zeg ik als Van Aert fan.
Dit neigt toch heel hard naar een opgeblazen clickbait artikel.

Wat is daar grappig aan of zo?

Wout heeft daar gewoon een gat en begin maar eens een gat dicht te rijden op een tijdrijder. Niks lachwekkends aan.

Je bent toch niet serieus hoop ik?
Hij zet een demarrage in waarbij hij een gaatje slaat. Maar er is nog niks verloren voor MVDP op dat moment, wat hij ook bewijst door er terug naartoe te rijden nog voor de band echt lek is.
Hoezeer het feit van pure tijdrijder zijn nog meespeelt in die fase van P-R is ook relatief.
Je mag nog zo veel tijdrijder zijn als je wilt als den andere meer vermogen dan u trapt dan ben je niet veel. En dan wil ik nog toevoegen dat MVDP ook gewoon in staat is in een finale langdurig een hoog constant vermogen te rijden, wat het principe tijdrijden is, wat hij bewijst in zowel P-R als het WK.

Rijdt hij niet lek dan rijden ze mogelijks samen naar de piste.
Maar mogelijks ook niet. Mocht WVA echt zo goed geweest zijn dan had hij voor carrefour al gegaan, als tijdrijder wie pakt hem terug?
Of de waarheid is toch iets genuanceerder en de uitslag is misschien toch een afspiegeling van hoe de kaarten in realiteit echt lagen.
Er vanuit gaan dat als ze zouden moeten sprinten WVA altijd zou winnen is ook wel zeer optimistisch. Op die piste, na zo een wedstrijd? Phillipsen sprintte hem er nog vlot af.

Dit is gewoon een ordinair clickbait artikel. Los of Richard dat echt op die manier heeft gezegd.

Laatst bewerkt:
VA is nooit weggereden hé. Philipsen zet zich op de kant naar rechts waardoor hij VDP en Degelknob in de gracht dwingt en daardoor krijgt VA op links de vrije baan en slaat die een gaatje. Om te gaan zeggen dat VA zonder lekke band had gewonnen is een beetje een optimistische lezing lijkt me zeker met 2 Alpecins daar achter die uiteindelijk 1 en 2 werden.

Zowel mvdp en wva gingen niet winnen e

Iedereen weet dat Alpecin de gevaarlijkste man getackeld heeft :hurrr:

We gaan het nooit weten...
Zinloze discussie

Wout had een gaatje door die valpartij
Mathieu kwam pas dichter als de platte band er was. (Wat niet wil zeggen dat mathieu het niet ging toe rijden ,want Wout reedt ook niet extra weg).

De grootste verliezer waren wij de fans.
Kon een van de mooiste Parijs-roubaix's ooit worden.

De discussie over wie had gewonnen zonder die band ga ik overslagen, mijn innerlijke madam Soleil is nog niet wakker.

Maar eigenlijk zegt Plugge (en bijgevolg het hele artikel) toch echt niets, eerst een stevig statement door te zeggen dat het geen pech was, om dat geen enkel bewijs of aanwijzing te geven wat het dan wel was.

Maar eigenlijk zegt Plugge (en bijgevolg het hele artikel) toch echt niets, eerst een stevig statement door te zeggen dat het geen pech was, om dat geen enkel bewijs of aanwijzing te geven wat het dan wel was.

Hij zegt toch letterlijk in het artikel dat ze niet geloven in een lekke band door pech? Met dan suggesties waar het aan kan liggen.

Is uiteindelijk een artikel waar de woorden wat gespind zijn om feller te klinken dan bedoeld werd in een gesprek. Dringend tijd dat de koers terug begint want amai wat een brolartikels de laatste weken.

Ik zal ook iets lanceren:
Cian to Bahrein.
Deal done.
Let's go.

Je bent toch niet serieus hoop ik?
Hij zet een demarrage in waarbij hij een gaatje slaat. Maar er is nog niks verloren voor MVDP op dat moment, wat hij ook bewijst door er terug naartoe te rijden nog voor de band echt lek is.
Hoezeer het feit van pure tijdrijder zijn nog meespeelt in die fase van P-R is ook relatief.
Je mag nog zo veel tijdrijder zijn als je wilt als den andere meer vermogen dan u trapt dan ben je niet veel. En dan wil ik nog toevoegen dat MVDP ook gewoon in staat is in een finale langdurig een hoog constant vermogen te rijden, wat het principe tijdrijden is, wat hij bewijst in zowel P-R als het WK.

Rijdt hij niet lek dan rijden ze mogelijks samen naar de piste.
Maar mogelijks ook niet. Mocht WVA echt zo goed geweest zijn dan had hij voor carrefour al gegaan, als tijdrijder wie pakt hem terug?
Of de waarheid is toch iets genuanceerder en de uitslag is misschien toch een afspiegeling van hoe de kaarten in realiteit echt lagen.
Er vanuit gaan dat als ze zouden moeten sprinten WVA altijd zou winnen is ook wel zeer optimistisch. Op die piste, na zo een wedstrijd? Phillipsen sprintte hem er nog vlot af.

Dit is gewoon een ordinair clickbait artikel. Los of Richard dat echt op die manier heeft gezegd.
Ik kan die bovenste zin gerust omdraaien?

Wout zet niet eens echt een demarrage in. Hij slaat vooral een gat omdat de Alpecins daar in de knoei lagen met Degenkolb, maar dat maakt op zich weinig uit. Er was een gat. En zo'n gat kan heus genoeg zijn om in die omstandigheden PR te winnen. En Mathieu bewijst juist niks. Op het moment dat ze beiden Carrefour afrijden staat Wout gewoon volledig lek. Mathieu heeft dat gat toen grotendeels al gedicht door de leegloper van Wout. Indien geen lekke band rijdt Wout absoluut als eerste Carrefour af en dan wil ik het nog wel eens zien of Mathieu het dicht krijgt.

Niemand zegt trouwens dat Wout 'echt zo goed was', noch zegt iemand dat over Mathieu, dus het blijft koffiedik kijken over wie toen de betere was. Voor zover we kunnen zien waren ze aan elkaar gewaagd. En het verschil in PR wordt vaak genoeg gemaakt op Carrefour, dus het kan best dat Wout bewust tot die strook wachtte.

Ik zeg overigens nergens dat Wout absoluut gewonnen had, maar de stelling dat hij zonder lekke band 'waarschijnlijk PR wint' is zeker niet lachwekkend.

Toch een beetje het seizoen van de waarheid voor hem. Laatste jaar van zijn contract, zeker? Als zijn prestaties niet verbeteren, is dat einde verhaal bij Patlef. En waar gaat hij dan terechtkomen... bij een Franse ploeg? We hebben nog maar weinig renners gezien die daar dan hun beste niveau (nog) halen.

Een motivatie zou het niet mogen liggen nu. Hij heeft toch echt wel een klassieke zege nodig dit jaar. Tijd om LBL af te kruisen.

Toch een beetje het seizoen van de waarheid voor hem. Laatste jaar van zijn contract, zeker? Als zijn prestaties niet verbeteren, is dat einde verhaal bij Patlef. En waar gaat hij dan terechtkomen... bij een Franse ploeg? We hebben nog maar weinig renners gezien die daar dan hun beste niveau (nog) halen.

Een motivatie zou het niet mogen liggen nu. Hij heeft toch echt wel een klassieke zege nodig dit jaar. Tijd om LBL af te kruisen.

Absoluut. Die moet echt een heel vet seizoen rijden een monument winnen + een dijk van een Tour rijden. Hij verdiend 2 miljoen per jaar dat heeft hij de voorbije 2 jaar zeker niet terugbetaalt. Lefevere geeft geen nieuwe contracten aan een lager loon dan het oude (zie bv Declerq dit jaar).

Ik zie het niet echt meer goedkomen volgens mij is die bezig aan zijn laatste seizoen bij QS. En zoals je zegt wie wordt beter bij een Franse ploeg? Wie wordt überhaupt beter na een vertrek bij QS? Zoals hij binnen kwam en al vlug 2e werd in LBL na Valverde en de Waalse Pijl hadden we er toch misschien meer van verwacht. MSR, 2 WKs een keer 5e in de Tour is niet mis hé maar toch beetje zoals Sagan daar hadden we toch ook allemaal op zijn minst een MSR extra op zijn palmares verwacht.

Nu goed zulke overwinningen komen ook niet op bestelling natuurlijk.
Wordt maar eens 2x WK, het is al weinig renners gegeven om überhaupt vooraan in die koers te komen.

Maar dat we hem ooit nog op het hoogste niveau gaan zien betwijfel ik.
Zo zie je weer maar eens hoe vergankelijk het allemaal is. Met de mentaliteit “volgend jaar gaat mijn jaar worden” kom je vaak bedrogen uit.

Ik betwijfel zeer sterk of Alaphilippe überhaupt zelfs nog kans maakt om LBL te winnen. Zijn beste jaren lijken duidelijk voorbij en zelfs in zijn prime kon hij het daar tot meerdere keren toe niet afmaken.

Nochtans werd in het begin van zijn carrière toch duidelijk voorspeld: die gaat hier ooit terugkomen om één of zelfs meerdere keren te winnen. Gek hoe het soms kan uitdraaien. Beetje hetzelfde met Sagan en MSR vind ik.

Tja, in 2021 heeft Ala LBL eigenlijk wel gewonnen hé, maar omdat hij zijn handen te vroeg omhoog stak staat die koers nu niet op zijn erelijst. Stom maar je kan moeilijk zeggen dat hij daar tekort kwam of het niet kon afmaken.

Tja, in 2021 heeft Ala LBL eigenlijk wel gewonnen hé, maar omdat hij zijn handen te vroeg omhoog stak staat die koers nu niet op zijn erelijst. Stom maar je kan moeilijk zeggen dat hij daar tekort kwam of het niet kon afmaken.
Je weet dat hij daar gediskwalificeerd werd voor het hinderen van Hirschi en Pogacar? Hele grote kans (zelfs quasi zeker) dat één van de twee erover zou gekomen zijn.

Stom maar je kan moeilijk zeggen dat hij daar tekort kwam of het niet kon afmaken.
Bwah, ik kan vrij makkelijk zeggen dat hij daar net iets te kort kwam en het niet kon afmaken ;).
Reden te meer om tijdens een sprint voor de finish niet te juichen. Voordat je het weet verspeel je een monumentale zege.
Stel je voor dat Cavendish dat deed in M-S. Dan was hij degene, die bekend stond als hetgeen waar Haussler voor bekend staat in de klassiekers.

Terug
Bovenaan