Algemeen Wielernieuws

Blijkbaar gaat ag2r hun budget van 23 naar 26 miljoen, blijven ze zo top 5 qua centen in de world tour.
Wel triestig wat een resultaten die dan neerzetten. Vorig seizoen 6 deftige koersen gewonnen.

Blijkbaar gaat ag2r hun budget van 23 naar 26 miljoen, blijven ze zo top 5 qua centen in de world tour.
Wel triestig wat een resultaten die dan neerzetten. Vorig seizoen 6 deftige koersen gewonnen.

WAT!

Zo'n budget dat kan toch bijna niet. Dat is even zielig als Israel dan. Aan wie geven ze dan al dat geld wel? Pakte GVA daar 5 miljoen per jaar of zo?

Outfit is nog wel dik ok. Je zou het ook wat saai kunnen noemen... maar het doet alvast geen pijn aan de ogen.

Hun kern... tja... hopelijk vinden O'Connor en Cosnefroy dit jaar hun goede benen terug. Van Bennett verwacht ik toch niet veel meer. Misschien kan Gall verder doorgroeien... maar voor de rest wordt ik toch niet heel erg enthousiast van die kern. Toch vooral een bende vrijbuiters waarbij je moet hopen dat sommigen van hen een topjaar zullen hebben.

WAT!

Zo'n budget dat kan toch bijna niet. Dat is even zielig als Israel dan. Aan wie geven ze dan al dat geld wel? Pakte GVA daar 5 miljoen per jaar of zo?

Er zitten geen topverdieners (+2 mil) bij maar er zitten er daar een heel pak die wel wat kunnen en durven vragen.
Ik weet geen echte bedragen natuurlijk maar ik schat dat volgende wel +1 mil verdienen.

Bennett
Cosnefroy
O connor
Gall
lafay

Nog andere waarschijnlijk ruimverdieners (geen miljoen natuurlijk)

Naesen
Paret peintre (aurélien)
Bonnamour
Peters Nans
Vendrame
De Bondt
Godon

Maar voor hun budget mogen ze wel beter scoren inderdaad . ze hadden wel geen sprinter en dan liet hun topper Cosnefroy het wat afweten.

Zot budget wel.
Vind hun nieuwe truitjes wel nog iets hebben.

Er zitten geen topverdieners (+2 mil) bij maar er zitten er daar een heel pak die wel wat kunnen en durven vragen.
Ik weet geen echte bedragen natuurlijk maar ik schat dat volgende wel +1 mil verdienen.

Met het stoppen van GVA zou de best betaaldde renner wel weggegaan zijn.
Je moet er niet van schrikken als die net niet of net wel 3m pakte.

Maar uiteindelijk zijn er meerdere ploegen waar er enkele renners rondrijden die meer dan 1m pakken hoor. De loonlijst van movistar of EF daar val je ook stijl van achterover.

Ik zou wachten op meer officiële communicatie, dat de Giro zijn hoofddoel is komt van een journalist in Colombia dus de vertaling was misschien niet volledig correct :unsure:

Klassiekers dus belangrijker :)

De enige echt mogelijke keuze. Top 10 zou mss kunnen met 1 of meerdere dagen in de lange vlucht, meer mag je echt niet verlangen van een renner met zijn bouw.
Etappes, puntentrui en mss zelfs bergtrui uit lange ontsnappingen liggen wel volledig binnen zijn mogelijkheden. Zeker als hij zich in de andere etappes kan sparen.

🥈Verzilveren🥈 ik hoop dat het express was :hurrr:

Hopelijk is het nu wel eens een Jumbo zonder GC kopman , gewoon proberen iedere rit te winnen om nog eens de heerschappij van Jumbo aan te tonen.
( Niet enkel met Wout he 😉)
Lijkt me niet. Er is niemand die de plaats van Roglic invult. De focus ligt toch vooral op de Tour nu wat GC betreft.

Tenzij Kuss nu denkt aan de Giro nadat hij de Vuelta heeft kunnen binnenhalen. Hij heeft nu wel geen Vingegaard en Roglic in steun natuurlijk...

De vraag is wat Kooij gaat doen. Mag die nu mee in de plaats van Wout naar de Tour om op zijn eentje zijn plan te trekken? Of rijdt die gewoon de Vuelta? Of zal hij toch een tandem met Wout worden in de Giro?

Lijkt me niet. Er is niemand die de plaats van Roglic invult. De focus ligt toch vooral op de Tour nu wat GC betreft.

Tenzij Kuss nu denkt aan de Giro nadat hij de Vuelta heeft kunnen binnenhalen. Hij heeft nu wel geen Vingegaard en Roglic in steun natuurlijk...

De vraag is wat Kooij gaat doen. Mag die nu mee in de plaats van Wout naar de Tour om op zijn eentje zijn plan te trekken? Of rijdt die gewoon de Vuelta? Of zal hij toch een tandem met Wout worden in de Giro?

Kooij kan toch totaal niet wat VA kan in de Tour? Die gaan ze toch nooit meenemen. VA gaat mee naar de Tour omdat hij van goud waarde is als knecht niet omdat ze in de vlakke ritten ook willen meedoen voor de zege. En hem naar de Giro sturen zou ook vreemd zijn als VA Daar ritten wil gaan winnen wie doet VA wat in de sprint in de Giro? Tenzij plots een Philipsen gaat dubbelen.

Weten straks meer zeker in december komt Jumbo normaal met hun plannen naar buiten.

Terug
Bovenaan