Algemeen Wielernieuws

Jan Ulrich praat uit de biecht. Hij kan blijkbaar geen juridische straf meer krijgen voor zijn dopinggebruik.
Maar goed dit wist iedereen natuurlijk al lang. Het was wachten op de verjaring / garanties dat hij er niet meer voor gestraft kon worden he.

Is er iemand in die tijd die niets gebruikte? Ik denk het niet? Allemaal zaten ze aan de EPO vermoed ik. :support:

Diegenen die niet aan de EPO zaten, vielen er gewoon tussenuit hé. Dat was fin de carrière. (Of geraakte niet aan een profcontract)

Belga Sport over Lotto in de Tour ergens jaren 90' of zo is daar een mooi stukje over. Dat waren stuk voor stuk verdienstelijke renners waarvan sommige wel degelijk talent hadden in het klimmen die gewoon helemaal kapot werden gereden in de Tour. Zijn toen met 2 renners in Parijs aangekomen.

Belga Sport over Lotto in de Tour ergens jaren 90' of zo is daar een mooi stukje over. Dat waren stuk voor stuk verdienstelijke renners waarvan sommige wel degelijk talent hadden in het klimmen die gewoon helemaal kapot werden gereden in de Tour. Zijn toen met 2 renners in Parijs aangekomen.
Ik herinner dat nog. Dat was toen echt niet normaal meer. Dat heeft toen inderdaad ook verschillende carrières kapot gemaakt.

Diegenen die niet aan de EPO zaten, vielen er gewoon tussenuit hé. Dat was fin de carrière. (Of geraakte niet aan een profcontract)
Dat echt iedereen het deed dat durf ik in twijfel trekken.
Er zullen wel mannen clean gereden hebben, een minderheid waarschijnlijk en waarschijnlijk geen veelwinnaars.

Over die Lottoploeg en alle renners die toen de Tour reden werd trouwens nog vele vele jaren schande gesproken en lacherig gedaan. Ook door insiders en journalisten die natuurlijk al lang wisten hoe de vork echt in de steel zat. Zegt veel over hoe hypocriet het wielermilieu (lang geweest) is.

Dat echt iedereen het deed dat durf ik in twijfel trekken.
Er zullen wel mannen clean gereden hebben, een minderheid waarschijnlijk en waarschijnlijk geen veelwinnaars.
Dat kan altijd, maar het zal een minderheid geweest zijn, en dan waarschijnlijk vooral knechten.

Zeker als je het Tour-peloton neemt van de tweede helft van de jaren 90 zal je er toch niet zoveel tegenkomen, gok ik. Maar we zullen het nooit echt weten waarschijnlijk.

Klopt mijn oude buurjongen koerste eind de jaren '90 begin '00 op een zeer hoog niveau bij onder andere de lombarden (Michel Pollentier), groeningespurters (ploegmaat van Boonen onder andere waar hij veel leuke anekdotes wist over te vertellen).
Hij reed en won grote wedstrijden over gans Europa maar zijn vader vertelde dat hij nooit prof ging worden omdat hij niet wou pakken. De ploeggenoten die 's nachts op de rollen zaten vertelde hij toen al aan ons en wij lachten het allemaal weg maar het is helaas toch allemaal waarheid gebleken.

Volgens PCS rijdt Wout de Giro en de Vuelta, alsook RVV en Paris-Roubaix.

Hij rijdt de Tour dit jaar niet. Volgens mij alvast , en ik heb daar ook niet persé een probleem mee.

Ook buiten het seizoen moet Wielerflits voldoende clicks verzamelen. Sensatiezucht!
Komkommertijd. Niets mis mee.
Anderzijds was er wel een coureur geïnteresseerd. Waard om te noteren.
Volgens PCS rijdt Wout de Giro en de Vuelta, alsook RVV en Paris-Roubaix.

Hij rijdt de Tour dit jaar niet. Volgens mij alvast , en ik heb daar ook niet persé een probleem mee.
Dat verhoogt de kansen op mikken op zeges om de trilogie te vervolledigen.
Wie weet mss de twee puntentruien meegraaien.

PCS zit er wel vaker naast. Het lijkt me sterk dat die al zeker weten dat Wout de Vuelta gaat rijden terwijl daar (voor zover ik weet) nog geen geruchten over zijn.

Programma van Alaphilippe 😵

𝐒𝐚𝐯𝐞 𝐭𝐡𝐞 𝐝𝐚𝐭𝐞𝐬 𝐢𝐧 2️⃣0️⃣2️⃣4️⃣

16.03 Milano-Sanremo

31.03 Ronde van Vlaanderen

07.04 Paris-Roubaix

21.04 Liège-Bastogne-Liège

04.05-26.05 Giro d’Italia

29.06-21.07 Tour de France

17.08-08.09 Vuelta a España

12.10 Il Lombardia

Programma van Alaphilippe 😵

𝐒𝐚𝐯𝐞 𝐭𝐡𝐞 𝐝𝐚𝐭𝐞𝐬 𝐢𝐧 2️⃣0️⃣2️⃣4️⃣

16.03 Milano-Sanremo

31.03 Ronde van Vlaanderen

07.04 Paris-Roubaix

21.04 Liège-Bastogne-Liège

04.05-26.05 Giro d’Italia

29.06-21.07 Tour de France

17.08-08.09 Vuelta a España

12.10 Il Lombardia
Haha, dat is die zijn programma helemaal niet?

Dat zijn gewoon de belangrijkste data op de kalender denk ik. Strade is bijvoorbeeld al bevestigd en staat hier niet tussen

Haha, dat is die zijn programma helemaal niet?

Dat zijn gewoon de belangrijkste data op de kalender denk ik. Strade is bijvoorbeeld al bevestigd en staat hier niet tussen
Nu dat ik Roubaix erbij zie, betwijfel ik dit ook. Was een beetje overhaast bij die post waar ze een foto van Julian er bij zette..😅

Dus AG2R gaat officieel verder met Decathlon/Van Rysel in plaats van Citroën en BMC.
Sam Bennett, Lafay, De Bondt en Armirail tekenen tot en met 2025.

Foss eindelijk officieel naar INEOS.

Terug
Bovenaan