Algemeen Wielernieuws

Mirakel dat die recht blijft

En hopelijk is Marit ok (stond wel recht dacht ik), want die komt aan zijn remmen hierdoor en valt vrij hard.

Hij rijdt trouwens sinds het EK op de nieuwe Falcn waar ze bij Ridley zo graag mee uitpakken, best toch maar niet de laatste week :laugh:

Laatst bewerkt:
Het is een beest. Boonen heeft zo in het begin ook een paar keer zijn fiets kapot gereden. Zijn eerste Tour waren het zijn cranks die het niet konden houden.

Ze gaan hem een stalen ros moeten geven met nog wat gewapend beton op de gevoelige plekken.

Mirakel dat die recht blijft

En hopelijk is Marit ok (stond wel recht dacht ik), want die komt aan zijn remmen hierdoor en valt vrij hard.

Hij rijdt trouwens sinds het EK op de nieuwe Falcn waar ze bij Ridley zo graag mee uitpakken, best toch maar niet de laatste week :laugh:
Want dit ligt aan het kader?

Vraag me toch af, als het idd niet door gaat, wat voor impact zoiets heeft op een ploeg.
Kan me voorstellen dat dat toch zijn sporen gaat nalaten.

Had het zeer jammer gevonden als een Belgische ploeg zo ging opgedoekt worden.

Langs andere kant had ik toch liever Remco bij een Ineos gezien. Denk dat het een fout geweest is om heel SQS trachten om te vormen tot een grote rondeploeg zoals Ineos of Jumbo.

Geen fusie: Link

Gedaan met speculeren en geen ReV bij ineos volgend jaar
Dat is toch nog niet helemaal zeker of geweten dat Remco wel zal blijven bij QST?

Probleem is en blijft in hoeverre kan QST concurreren met die andere grote ploegen en dan vooral op rondegebied met het project Remco. De ploeg is en blijft niet sterk genoeg op dat vlak en Bakkala gaat er geen extra geld meer insteken in dat project. Is ook maar tot 2025 die verbintenis zoals we nu weten.

Toch nog veel vragen vind ik hoor...

Laatst bewerkt:
Dat is toch nog niet helemaal zeker of geweten dat Remco wel zal blijven bij QST?

Probleem is en blijft in hoeverre kan QST concurreren met die andere grote ploegen en dan vooral op rondegebied met het project Remco. De ploeg is en blijft niet sterk genoeg op dat vlak en Bakkala gaat er geen extra geld meer insteken in dat project. Is ook maar tot 2025 die verbintenis zoals we nu weten.

Toch nog veel vragen vind ik hoor...
Dat hij blijft is nooit zeker, maar dat hij nu niet goedkoop onder zijn contract uit kan wel.

Ineos zal wel weer aan zijn mouw gaan trekken ... Vrees dat de soap nog niet gedaan is.
Ze zullen misschien wel willen, maar daar zal nu terug een stevige afkoopsom bijhoren en daar zullen ze toch niet op gerekend hebben.
Het feit dat ze de opportuniteit van Roglic (moeten) laten passeren, die toch nog steeds een van de 4 beste GC renners is, duidt dat het geld daar toch niet eindeloos is.
Ook nog altijd geruchten rond Ineos en Movistar. Movistar mag alleszins wel wat contractverlengingen beginnen publiek maken, want wie gaat daar anders volgend jaar nog rijden?

It ain’t over till it’s over…

Ik zal pas de eindbalans opmaken als alle ploegen voor 2024 bekend zijn.

Moet wel de ultieme anti-climax zijn als jumbo zijn budget voor 2024 niet rondkrijgen en ze de boeken moeten neerleggen.
Vingegaard voor een prijsje naar Movistar of ineos!

Ze zullen misschien wel willen, maar daar zal nu terug een stevige afkoopsom bijhoren en daar zullen ze toch niet op gerekend hebben.
Het feit dat ze de opportuniteit van Roglic (moeten) laten passeren, die toch nog steeds een van de 4 beste GC renners is, duidt dat het geld daar toch niet eindeloos is.
Ook nog altijd geruchten rond Ineos en Movistar. Movistar mag alleszins wel wat contractverlengingen beginnen publiek maken, want wie gaat daar anders volgend jaar nog rijden?

Movistar zit aan 27 renners voor volgend seizoen.

Ahja? Dat vind ik precies nergens terug? Enkel de 7 of 8 renners die effectief nog een lopend contract hebben. Over verlengingen en nieuwkomers enkel speculatie en geruchten maar niets officieel

En uit hun eigen berichtgeving blijkt toch ook dat ze zich daarvan bewust zijn:

Was Marca die het zei iemand poste het hier een paar dagen terug. Ook maar logisch natuurlijk. Op PCS zie je 23 renners einde contract en maar bij 4 staat een ploeg voor volgend jaar. Dat zou betekenen dat er 19 renners volgend seizoen geen ploeg hebben.

PCS is een goeie bron maar die weten dus ook niet alles. Zelfde verhaal bij INEOS daar staan Thomas en de Plus ook nog bij de vertrekkers terwijl die gewoon blijven.

Volgens Marca is Movistar voor volgend jaar inderdaad zo goed als vol. 27 renners werden genoemd. Zowat iedereen die nog niet officieel weg is zou verlengen. Uitgezonderd Hollmann en Oscar Rodriguez (Ineos) die ook zouden vertrekken en over Mas, Erviti en Rojas (pensioen lonkt) zou nog geen zekerheid zijn. O.a. Formolo (UAE zou die laten gaan), Carlos Canal en Pelayo Sanchez zouden het team versterken.

Er zijn wel wat vraagtekens over waarom het zo lang duurt vooraleer ze dat allemaal officieel maken. Ook wat geruchten dat er wel degelijk gepraat is geweest over een fusiemogelijkheid met Movistar (god knows why).

Terug
Bovenaan