Algemeen Wielernieuws

Dat het ek gravel een soep ging worden was natuurlijk al lang geweten. Van de week op ROB en vroegen ze aan Vervecken of het geen probleem ging worden om met zoveel volk te starten en dan allerlei lusjes. "Ja dat zou weleens kunnen" 😄.

Iemand die ik ken had meer dan 31 gemiddeld en was maar 4' voor Stuyven binnen. Met dus 1 ronde van 28km minder aangezien hij geen prof is.
Er hebben veel mensen aan mij gevraagd waarom ik niet meedeed. Maar om daar wat in de weg te gaan rijden van de profs. Nee dank u, ik ken mijn plaats 🙂.

Ter plaatse wel een mooi evenement. Een tijdje op die eerste klim gestaan net na de start/finish. Daar stond wel aardig wat volk! Volgend jaar wk zal wel de moeite zijn.
Onder de lopers gekend als 'de poggio'

Je kon ook trager rijden zodat je pas aan laatste lus begon als de profs al binnen waren :unsure:

Maar klopt ik had dat ook al meteen door dat dat problemen ging geven, denk dat je idd 32-33 gemiddeld moest hebben om niet ingehaald te worden

Op het eerste zicht toch een mooi parcours en hier in West-Vlaanderen mogen we echt jaloers zijn op de gravelwegen die jullie daar hebben. Zoveel afwisseling

Lekker sfeertje in de Meerdaalse bossen. Stond te kijken met de kleine op het punt waar Thibauke zwaar onderuit gegaan is. De snelheid waarmee de profs die bocht namen was echt krankzinnig. En dan stond er net na die bocht een betonnen paalke op kniehoogte. Zonder vlaggetje bij of zonder enige waarschuwing. Ik zag dat ze er in de laatste 2 ronden dan wel iemand met een geel vlagske gezet hebben ☠️
Volgend jaar WK is in de omgekeerde richting zeker? Dus dan gene Poggio op net na start? Spijtig 😂

Het WK start aan het Hallerbos en dan komen ze via het Zoniënwoud naar het Meerdaelbos.
Ik hoorde Jeroen Vanbelleghem gisteren op Eurosport ook vertellen dat het WK omgekeerd werd gereden, ik heb geen idee waar die dat haalt? We krijgen een lange aanloopzone en dan enkele lokale lussen in Meerdaelbos, voor de rest is er nog niks geweten over het parcours. Het zou me sterk verbazen als deze lokale lus niet in grote mate gaat dienen voor het WK.

Volgens Marca hebben de renners van QS vandaag een bericht gekregen dat ze een ploeg mogen zoeken...

En volgens LeSoir mag zowat de hele staf vertrekken.

Ik vind dat er in het algemeen echt licht wordt gegaan over hoe slecht dit is voor het Belgisch wielrennen. En eerlijk, toch ook wat teleurgesteld in Lefevere. Hier gaan heel veel verliezers uitkomen die hem altijd vertrouwd hebben. Nu, waarschijnlijk kan hij er zelf gewoon niets aan doen. Er wordt hier gewoon een team vernietigd, van een "fusie" is hier eigenlijk nauwelijks sprake. En voor wat exact? Ik begrijp het nog altijd niet.

Lekker sfeertje in de Meerdaalse bossen. Stond te kijken met de kleine op het punt waar Thibauke zwaar onderuit gegaan is. De snelheid waarmee de profs die bocht namen was echt krankzinnig. En dan stond er net na die bocht een betonnen paalke op kniehoogte. Zonder vlaggetje bij of zonder enige waarschuwing. Ik zag dat ze er in de laatste 2 ronden dan wel iemand met een geel vlagske gezet hebben ☠️
Volgend jaar WK is in de omgekeerde richting zeker? Dus dan gene Poggio op net na start? Spijtig 😂
Was dat geen houten paaltje waar een geel hesje over hing?
Het WK start aan het Hallerbos en dan komen ze via het Zoniënwoud naar het Meerdaelbos.
Ik hoorde Jeroen Vanbelleghem gisteren op Eurosport ook vertellen dat het WK omgekeerd werd gereden, ik heb geen idee waar die dat haalt? We krijgen een lange aanloopzone en dan enkele lokale lussen in Meerdaelbos, voor de rest is er nog niks geweten over het parcours. Het zou me sterk verbazen als deze lokale lus niet in grote mate gaat dienen voor het WK.
Heb dat vandaag ook gehoord van omgekeerde richting
Zou idd vreemd zijn

Wat een beest toch die De Lie!
Op één been nog kunnen winnen is wel vrij ongezien :bow:
Maar ze moeten toch eens dieper ingaan op dat losschieten, is niet de eerste keer dat hij die voorheeft. Misschien de veer wat straffer zetten of net wat losser.
Dat het ek gravel een soep ging worden was natuurlijk al lang geweten. Van de week op ROB en vroegen ze aan Vervecken of het geen probleem ging worden om met zoveel volk te starten en dan allerlei lusjes. "Ja dat zou weleens kunnen" 😄.

Iemand die ik ken had meer dan 31 gemiddeld en was maar 4' voor Stuyven binnen. Met dus 1 ronde van 28km minder aangezien hij geen prof is.
Er hebben veel mensen aan mij gevraagd waarom ik niet meedeed. Maar om daar wat in de weg te gaan rijden van de profs. Nee dank u, ik ken mijn plaats 🙂.

Ter plaatse wel een mooi evenement. Een tijdje op die eerste klim gestaan net na de start/finish. Daar stond wel aardig wat volk! Volgend jaar wk zal wel de moeite zijn.
Het parcours is een beetje het spijtige van heel dit EK natuurljk.
Naar de toekomst toe moeten ze dit wel meenemen en kijken dat de echt snelle renners niet de trage amateurs moeten dubbelen, dat zou al veel schelen.

Wat je aanhaalt van waarom je niet meedoet daar volg ik zeker niet in. De kracht van heel dit gegeven is net dat het open staat voor iedereen, iedereen mag meedoen en de drempel is vrij laag.
Dit is ook iets totaal anders dan eens een lusje alleen rijden of eens een plugplug meerijden of een rondrit meedoen. Dit is echt een wedstrijd op een afgesloten parcours waar je eens uw eigen limieten en die van u fiets kan testen zonder dat je rekening moet houden met wandelaars en andere stoorzenders.
Dit enkel maar organiseren voor die paar snelle mannen is ook vrij ridicuul. Om dit kracht bij te stellen hebben ze ook al die individuele klassementen. Je mag dan wel niet Jasper Stuyven zijn, maar misschien ben je in de categorie van de 18-34 jarige amateurs wel goed.
Vergelijk het met een gran fondo of een triathlon/ iron man. Die organiseren ze ook voor een zo breed mogelijk publiek om zich eens te testen tegen gelijken of tegen zichzelf. En niet alleen voor die paar mannen die echt strijden voor dat podium. En daarvan komen ook die verschillende categorieën.

Laatst bewerkt:
Ik weet niet meer exact wanneer het was. Ik dacht in Parijs-Nice, maar het kan ook een andere koers geweest zijn.
Ik weet wel dat hij toen ook uit zijn pedaal schoot en hij toen de sprint deels daardoor verloor.

Net gecheckt, nooit gebeurd.

Voor de rest eigenlijk nog nauwelijks massaspurts gereden dit jaar. In Benelux Tour, maar daar ook nooit gebeurd. Voor de rest bijna al zijn sprints gewonnen. Zever dus. Vorig jaar misschien een keer (maar dat herinner ik me dan toch niet), maar over een trend kun je dus absoluut niet spreken. Wel al enkele keren gevallen, ook eens ketting er af midden in een sprint en zijn bril moeten goed zetten vorig jaar, maar uit zijn klikpedaal, nee, geen idee waar je dat vandaan haalt.

Laatst bewerkt:
Volgens Marca hebben de renners van QS vandaag een bericht gekregen dat ze een ploeg mogen zoeken...

En volgens LeSoir mag zowat de hele staf vertrekken.

Ik vind dat er in het algemeen echt licht wordt gegaan over hoe slecht dit is voor het Belgisch wielrennen. En eerlijk, toch ook wat teleurgesteld in Lefevere. Hier gaan heel veel verliezers uitkomen die hem altijd vertrouwd hebben. Nu, waarschijnlijk kan hij er zelf gewoon niets aan doen. Er wordt hier gewoon een team vernietigd, van een "fusie" is hier eigenlijk nauwelijks sprake. En voor wat exact? Ik begrijp het nog altijd niet.

Doodzone. Is puur om de sponsor te doen, Soudal is blijkbaar zowat de enige die zin heeft om genoeg geld op tafel te leggen om Plugges ploeg draaiende te houden.

Het is het einde van een tijdperk , zat er natuurlijk aan te komen Lefevere is eind de 60 maar had toch eerder verwacht binnen een paar jaar als alle contract afgelopen waren dat leek/lijkt me ook gewoon logischer. Waarom een paar jaar terug verbintenissen aangaan tot 26-27 of zo om dan nu te gaan "cashen".

Met het vertrek van Roglic en weer opflakkerende geruchten dat Evenepoel gewoon naar INEOS zou gaan komt Plugges ploeg hier toch ook niet sportief sterker uit. Roglic won meer dan 70x voor zijn ploeg waaronder 4 GTs (van de 7 die ze wonnen) en 1 monument (van de 2 die ze wonnen) dat is een enorm verlies.

Net gecheckt, nooit gebeurd.

Voor de rest eigenlijk nog nauwelijks massaspurts gereden dit jaar. In Benelux Tour, maar daar ook nooit gebeurd. Voor de rest bijna al zijn sprints gewonnen. Zever dus. Vorig jaar misschien een keer (maar dat herinner ik me dan toch niet), maar over een trend kun je dus absoluut niet spreken. Wel al enkele keren gevallen, ook eens ketting er af midden in een sprint en zijn bril moeten goed zetten vorig jaar, maar uit zijn klikpedaal, nee, geen idee waar je dat vandaan haalt.
Jij kan dus direct teruggaan naar de beelden van Parijs-Nice om te checken dat hij bij het aanzetten niet uit zijn pedaal schoot? :P

Ik zeg het, het kon ook een andere koers geweest zijn. Dus ook in 2022.
Ik heb ook geen fotografisch geheugen dat ik weet hoe elke massasprint eraan toe ging hoor :P

Ik had onmiddellijk het gevoel van “heeej dit is nu toch niet de eerste keer dat hij in een sprint uit zijn pedaal schiet?”. Ik spreek niet over een trend uiteraard.
Maar het kan gerust zijn dat ik het verwar met een ander voorval hoor.

Doodzone. Is puur om de sponsor te doen, Soudal is blijkbaar zowat de enige die zin heeft om genoeg geld op tafel te leggen om Plugges ploeg draaiende te houden.

Het is het einde van een tijdperk , zat er natuurlijk aan te komen Lefevere is eind de 60 maar had toch eerder verwacht binnen een paar jaar als alle contract afgelopen waren dat leek/lijkt me ook gewoon logischer. Waarom een paar jaar terug verbintenissen aangaan tot 26-27 of zo om dan nu te gaan "cashen".

Met het vertrek van Roglic en weer opflakkerende geruchten dat Evenepoel gewoon naar INEOS zou gaan komt Plugges ploeg hier toch ook niet sportief sterker uit. Roglic won meer dan 70x voor zijn ploeg waaronder 4 GTs (van de 7 die ze wonnen) en 1 monument (van de 2 die ze wonnen) dat is een enorm verlies.
Het is niet Patrick maar eerder Bakala en Soudal waar je dan moet teleurgesteld in zijn. Zonder die laatste 2 is Patrick machteloos. Uit de berichtgevingen lijkt het eerder dat Plugge Bakala al veel langer zit op te vrijen.

Jij kan dus direct teruggaan naar de beelden van Parijs-Nice om te checken dat hij bij het aanzetten niet uit zijn pedaal schoot?

Da's nu niet zo moeilijk aangezien de slotfase van elke etappe gewoon op Sporza staat en er daar maar 3 massaspurts waren. Plus ik kon me ze ook gewoon herinneren. De Lie's probleem in Parijs Nice was niet zijn pedalen.

Als je inzoomt op De Lie zijn fiets dan zie je dat zijn ketting er vooraan af ligt.
Als ze volgend jaar niet meer met Ridley rijden maar met stijve kaders zal dit probleem zich wel oplossen :P

9c85221e-6068-11ee-91d7-02b7b76bf47f.jpg

Ik weet dat je het niet gaat willen horen maar de Tour is de enige koers die er echt toe doet voor Jumbo en Vingegaard is de Alphadog. Roglic, als 3de beste GT renner die hij momenteel afgetekend is, eens naar de Giro sturen die hij nog niet gewonnen had kan je één keer doen maar kan je niet blijven doen. De geruchten als zou Roglic niet happy geweest zijn met de Kuss saga in de Vuelta zullen ook niet vanuit het niets komen.
Als Roglic dan ook nog ergens 3 jaar, €6M/jaar (zelfs al is het er 4) kan gaan verdienen dan moet je die renner dat gunnen imo, zeker met die staat van dienst voor je ploeg + dat je ook het interne huishouden in orde houdt.

@Airjinx zit er volgens mij gewoon bal op: PatLef heeft zijn hand énorm overspeeld met het idee van alles op Remco te zetten voor de Tour. Het budget is uiteindelijk te klein gebleken voor die plannen: de Vlaamse klassiekers zijn de Jupiler Pro League, de Tour is de Champions League. De nodige budgetten verschillen dus ook navenant. Hij heeft dat intussen ook moeten inzien en de geldschieters zien/voelen/weten dat ook wel, die beginnen ook te kijken naar een manier om de ROI van hun sponsorgeld zoveel mogelijk te maximaliseren.

Daarnaast zijn diezelfde geldschieters na afgelopen seizoen misschien ook wel beginnen twijfelen of Remco voor Tourwinst uberhaupt wel realistisch is in een peloton waar hij waarschijnlijk heel zijn carriere zal moeten opboksen tegen Vingegaard & Pogacar die nauwelijks ouder zijn. Waarmee ik voor alle duidelijkheid niet zeg dat het nooit kan maar het is alles behalve een safe bet. Als ik geld moet zetten (wat uiteindelijk het geen is dat Soudal en Bakala doen) op Remco voor Tourwinst of Vingegaard voor 3 dan weten we allemaal in welke richting de expected ROI zal vallen.

Onder de lopers gekend als 'de poggio'

Je kon ook trager rijden zodat je pas aan laatste lus begon als de profs al binnen waren :unsure:

Maar klopt ik had dat ook al meteen door dat dat problemen ging geven, denk dat je idd 32-33 gemiddeld moest hebben om niet ingehaald te worden
Volgens zijn strava had Stuyven een gemiddelde van 37,5 km/u :crazy: .

Terug
Bovenaan