Hoe besef je niet dat ge exact dezelfde dingen vorig jaar al zei? Terwijl die ondertussen gewoon voor 3 jaar heeft bijgetekend. Precies een kapotte plaat. Ja, als ge het elk jaar gaat blijven herhalen, zult ge ooit je gelijk halen.
Omdat het ook actueel blijft natuurlijk. Het is niet omdat hij nu bijgetekend heeft dat hij dat ook zal blijven doen.
Net zoals er ook geen zekerheid is dat hij zijn contract volledig zal uitdoen. Daarvan zal echt wel afhangen hoe de ploeg hem sportief en financieel kan blijven ondersteunen.
Ge trapt een paar open deuren in, no shit dat De Lie meer zal willen in de toekomst (zijn loon zou nu al een heel stukje boven het miljoen liggen) als die doorbreekt en andere jongens ook. Ewan zit daar trouwens nog gewoon 2 miljoen euro te verdienen, er komt dus wel heel wat vrij na volgend jaar (of nu al als Ewan een andere ploeg kan vinden).
Ik heb geen idee wat De Lie verdient. Boven het miljoen, ik zou het niet durven zeggen.
Ik hoop het voor hem alvast. Maar dat zou betekenen dat hij evenveel, of in de regionen, van Evenepoel heeft. Oké dat is een belachelijk laag contract vol bonussen maar goed.
Het punt is ook dat bepaalde renners eveneens stappen zetten, en er eventueel nog goeie mannen bijkomen, deze ook goeie of verbeterde contracten nodig hebben. Het is niet enkel maar zijn loon dat stijgt maar ook dat van Van Eetvelt en andere.
Ge moogt mij trouwens eens een voorbeeld geven van wanneer De Lie zelf de benen had om mee te strijden vooraan in een grote koers, maar het team hem niet kon brengen. De enige koers waar ge u vraagtekens bij kunt zetten is Parijs Roubaix dit jaar, waar heel Lotto zich liet verrassen, net zoals 18 andere teams wel, ma bon dat vergeten we dan even. Dat Pedersen een betere ploeg zou hebben voor De Lie zijn koersen is ook complete zever. Van der Poel heeft het jaren alleen gedaan, als ge van wereldklasse zijt maakt dat allemaal niet uit.
Het beste voorbeeld is inderdaad Roubaix.
Maar het is ook nog niet zo dat hij al aan de start van grote koersen stond met als doel te winnen. Het was vooral nog verkennen wat er mogelijk was, en dat is zeer goed uitgedraaid.
En in de rol waarin Lotto zat hebben ze het heel goed gespeeld natuurlijk. Maar als ze promoveren naar het WT-niveau en ze aan de start staan met de potentiële winnaar dan zullen ze de koers echt wel een stuk meer moeten dragen, de vraag is of dat op dit moment lukt.
MVDP deed het nooit volledig alleen natuurlijk. Hij had altijd wel een ploeg die hem in de eerste fases ondersteunde. Dat was in het begin geen vette nee. Maar goed die zette het wel zo naar zijn hand. Als je alleen de finale kijkt dan zie je alleen nog de kopmannen dat klopt, maar die 190km daarvoor wordt er ook gekoerst, ook al zenden ze dat niet uit de tv.
Alsof Vermeersch (die heeft in de schaduw gewoon een hele grote stap gezet dit jaar), Campenaerts, De Buyst, Van Moer, Beullens, Eenkhoorn en Segaert bijvoorbeeld geen goede ploeg is om De Lie te ondersteunen. Frison gaan ze echt niet zo missen. Er mag zeker nog een man van het niveau Vermeersch of Campenaerts bij, maar er zijn niet veel teams die in de breedte beter zijn in het Vlaamse werk.
Van de mannen die je opnoemt heeft enkel Van Moer en Beullens een contract na 2024. Dus ja de andere renners hun contract loopt af en daar zal terug mee rond tafel gezetten moeten worden. Schotel je hetzelfde contract voor? Heeft die al een aanbod dat 30% beter is dan wat jij aanbied?
Dat Frison geen groot aandeel had daar zeg ik formeel op dat dit niet klopt. Frison heeft berewerk verzet. Het is ook daarom dat hij mee mocht met het WK, waar hij ook echt goed werk verricht heeft.
En ook daarom dat hij volgend seizoen voor een ploeg gaat rijden waar hij kopman is.
Er zijn letterlijk 3 Belgische WT ploegen, en Lotto hoort daar niet eens bij. Geen idee wat dit dus moet betekenen. Intermarché is zeker niet de meest aantrekkelijke, maar Alpecin gewoon vergeten is wel heel raar. Daar los van zou het verdwijnen van QS natuurlijk een voordeel zijn, zeker op jeugdgebied. Maar daar doen ze het nog altijd verrassend goed als je ziet welke juniors ze hebben binnengehaald (wat Belgen betreft dan vooral Widar en De Schuyteneer natuurlijk).
Ik bedoelde dan Belgische ploegen met heritage.
Ik denk dat het ook geen geheim is dat Lotto wil en zal promoveren naar de WT.
Ik vergeet alpecin zeker niet, maar die vinden wel sponsoring buiten België hoor, dat doen ze nu ook al deels. Ze hebben ook niet het profiel of die ambitie om zich echt 100% te profileren als Belgische ploeg.
Intermarche die rijden onder Belgische vlag. Maar heb jij daar nu zo het gevoel bij dat ze een Belgische ploeg zijn? Misschien is dit in Wallonië anders, maar ze leunen veel meer aan bij het Franse wielermodel dan het Belgische model dat vooral Vlaams geschoold is.
Amazon trouwens gelinkt met jumbo-visma waardoor de fusie niet zo doorgaan. Wat een gedoe toch allemaal

Zouden ook al met Evenepoel gepraat hebben. Maar als je Remco bent dan zou ik dat niet willen. Dan ga je naar een ploeg voor de giro en vuelta.