Algemeen Wielernieuws

Mocht die fusie een feit worden, zou ik Remco zijnde toch goed nadenken alvorens ik de deur achter Jumbo-Visma zou dichtgooien; toch zeker wanneer Roglic zou vertrekken. Hij zou de kans krijgen om zich nog beter professioneel te laten omringen, en zeker één grote ronde per jaar mogen rijden voor eigen rekening met de beste ploeg.
Bovendien is Vindegaard niet echt uit op eendagskoersen, daar zou hij dus ook met een sterke ploeg rond hem kunnen starten.

Die budgetten, voor zo’n bedrijven als Jumbo/Lotto/Soudal/… dat is toch peanuts :)

Zelfs al hebben ze 0,0 return en doen ze het gewoon omdat ze het leuk vinden.

Mocht die fusie een feit worden, zou ik Remco zijnde toch goed nadenken alvorens ik de deur achter Jumbo-Visma zou dichtgooien; toch zeker wanneer Roglic zou vertrekken. Hij zou de kans krijgen om zich nog beter professioneel te laten omringen, en zeker één grote ronde per jaar mogen rijden voor eigen rekening met de beste ploeg.
Bovendien is Vindegaard niet echt uit op eendagskoersen, daar zou hij dus ook met een sterke ploeg rond hem kunnen starten.
Zo lang Vingegaard de Tour wil blijven rijden, zal Remco altijd tweede viool spelen in Frankrijk. Als hij wil meestrijden als meesterknecht die zijn kopman evenaart, dan zal hij hetzelfde voorbereidingstraject als hem moeten volgen en dus geen eendagskoersen rijden in de voorbereiding naar de Tour.

Zou een heel jammerlijke zaak zijn want je verliest gewoon een grote ploeg. Dan zou het afhaken van een sponsor zoals al zo vaak is gebeurd weer een ploeg de afgrond in duwen. Dan moet de UCI en ASO en de ploegen toch dringend eens met een actie plan komen om de sport aantrekkelijker te maken. Als zelfs een ploeg zo succesvol als Jumbo-Visma enkel kan overleven door een andere ploeg te kanabiliseren.

Hoeveel bedragen de televisierechten eigenlijk voor het uitzenden van wedstrijden van ASO en Flanders Classics? Daar zal nu wel nog nog wat rek op zitten, maar ik heb anderzijds geen zin om naar de Tour of Parijs-Roubaix te kijken op één of andere commerciële (betalende) zender.

Bij het voetbal zijn die rechten een immense inkomstenbron, zeker voor de UEFA, maar de Champions League wordt zoals eerder beschreven bekeken van in Argentinië tot in Zuid-Korea. Maar daar spreek je dan wel over Machester City vs Real Madrid, niet over Pampers-Red Bull Vs SAP-Volkswagen.

Een voetbalmatch uitzenden is trouwens ook stukken goedkoper en eenvoudiger dan het in beeld brengen van een wielerwedstrijd.

Laatst bewerkt:
Als hij wil meestrijden als meesterknecht die zijn kopman evenaart, dan zal hij hetzelfde voorbereidingstraject als hem moeten volgen en dus geen eendagskoersen rijden in de voorbereiding naar de Tour.
Vingegaard reed in het verleden ook al de Waalse pijl en LBL, daar zal het heus niet aan liggen. En voor de Tour ligt nu eenmaal geen San Sebastian of wk. Het pad richting de tour is voor iedereen wel quasi gelijk.

Het "probleem" bij Remco is dat hij overal kan winnen. Als Vingegaard opgeeft in Luik, no one cares. Als Remco in Luik start verwachten we niks minder dan een zege. Remco kan wereldkampioen worden op de weg en tegen de klok, Vingegaard stuurt zijn kat.

Heel de ploeg draait ook rondom hem. Ook dat brengt druk met zich mee om een heel jaar te presteren. Het klassieke voorjaar van quickstep trok op niet veel dus moest Remco hun voorjaar gaan redden in LBL. Zo werkt het niet bij Jumbo.

De vraag is of hij bij jumbo ook al die vrijheid krijgt en altijd eerste viool gaat spelen. Nu is hij koning, keizer en admiraal. In alle belangrijke koersen mag hij zijn gang gaan en krijgt hij de volle steun van de ploeg.
De ploeg draait een beetje rond hem nu.

Bij jumbo zal dat alvast niet zo zijn. Je hebt daar Vingegaard met zijn doelen en WVA met zijn doelen. Die twee boys moeten knechten krijgen die hun op en top kunnen ondersteunen.
Als Remco zijnde ga je daar het onderspit delven en u een beetje moeten aanpassen. Wie weet ga je zelfs moeten knechten in de tour.

Nee nee Remco moet naar een ploeg gaan waar hij gewoon eerste kopman is. Een ineos is dan de meeste logische keuze aangezien het naast jumbo en UAE de ploeg is met de beste omkadering en budget. Er zijn andere opties, maar dan zullen die ploegen toch een inhaalbeweging moeten doen.
Een bora kan nog, zou met specialized ook wel kunnen, maar dan zal er toch daar naar een hoger niveau moeten geschakeld worden.

De vraag is of hij bij jumbo ook al die vrijheid krijgt en altijd eerste viool gaat spelen. Nu is hij koning, keizer en admiraal. In alle belangrijke koersen mag hij zijn gang gaan en krijgt hij de volle steun van de ploeg.
De ploeg draait een beetje rond hem nu.

Bij jumbo zal dat alvast niet zo zijn. Je hebt daar Vingegaard met zijn doelen en WVA met zijn doelen. Die twee boys moeten knechten krijgen die hun op en top kunnen ondersteunen.
Als Remco zijnde ga je daar het onderspit delven en u een beetje moeten aanpassen. Wie weet ga je zelfs moeten knechten in de tour.

Nee nee Remco moet naar een ploeg gaan waar hij gewoon eerste kopman is. Een ineos is dan de meeste logische keuze aangezien het naast jumbo en UAE de ploeg is met de beste omkadering en budget. Er zijn andere opties, maar dan zullen die ploegen toch een inhaalbeweging moeten doen.
Een bora kan nog, zou met specialized ook wel kunnen, maar dan zal er toch daar naar een hoger niveau moeten geschakeld worden.
Waarom zou Remco geen knechten krijgen in LBL, San Sebastian, Lombardije, Waalse Pijl.. Het is niet alsof hij daar in het vaarwater zit van Vingegaard en WVA. Moest die fusie er komen en Remco blijft dan lijkt mij dat Roglic wel vertrekt. Alsook zal die de garantie krijgen dat die op zijn minst gewoon mede kopman is voor de Tour. Uiteindelijk wordt daar wel snel duidelijk wie zal knechten. Hij zal dan moeten beslissen of hij dat interne gevecht aan wilt gaan met Vingegaard.

Het zou zowaar zelfs niet slecht kunnen zijn om niet alle druk van de ploeg te moeten dragen.

Waarom zou Remco geen knechten krijgen in LBL, San Sebastian, Lombardije, Waalse Pijl.. Het is niet alsof hij daar in het vaarwater zit van Vingegaard en WVA. Moest die fusie er komen en Remco blijft dan lijkt mij dat Roglic wel vertrekt. Alsook zal die de garantie krijgen dat die op zijn minst gewoon mede kopman is voor de Tour. Uiteindelijk wordt daar wel snel duidelijk wie zal knechten. Hij zal dan moeten beslissen of hij dat interne gevecht aan wilt gaan met Vingegaard.

Het zou zowaar zelfs niet slecht kunnen zijn om niet alle druk van de ploeg te moeten dragen.
Je wilt uiteraard wel de beste knechten ook. En ik twijfel of dat echt haalbaar is want dat zijn per definitie ook de knechten voor WVA en de tour.
Die mannen van de tour die volgen een gelijkaardige voorbereiding als die van Vingegaard natuurlijk. Dus zal je toch al met iets minder team het moeten doen.
Als jij de absolute kopman bent dan zijn alle topknechten voor u, dat is de situatie waarin hij nu zit en dat is ook wat je wilt.

Mede kopman voor de tour? Laatste man in de trein dat wel. En zolang mogelijk in het klassement blijven.
Maar als het uiteindelijk zo ver komt dan zal het leegrijden worden voor Vingegaard.
Het gevecht tegen Vingegaard zal hij moeten voeren als ze beide voor een andere ploeg rijden.

En binnen Bora en Ineos zijn er ook nog andere goeie mannen die de druk van hem af kunnen halen in allerlei koersen. Hij zal daar niet verantwoordelijk zijn voor het gros van de punten zoals nu bij SQS.
Arensman zit ook nog bij ineos. Die jongen gaat ook nog hoge toppen scheren.

Je wilt uiteraard wel de beste knechten ook. En ik twijfel of dat echt haalbaar is want dat zijn per definitie ook de knechten voor WVA en de tour.
Die mannen van de tour die volgen een gelijkaardige voorbereiding als die van Vingegaard natuurlijk. Dus zal je toch al met iets minder team het moeten doen.
Als jij de absolute kopman bent dan zijn alle topknechten voor u, dat is de situatie waarin hij nu zit en dat is ook wat je wilt.

Mede kopman voor de tour? Laatste man in de trein dat wel. En zolang mogelijk in het klassement blijven.
Maar als het uiteindelijk zo ver komt dan zal het leegrijden worden voor Vingegaard.
Het gevecht tegen Vingegaard zal hij moeten voeren als ze beide voor een andere ploeg rijden.

En binnen Bora en Ineos zijn er ook nog andere goeie mannen die de druk van hem af kunnen halen in allerlei koersen. Hij zal daar niet verantwoordelijk zijn voor het gros van de punten zoals nu bij SQS.
Arensman zit ook nog bij ineos. Die jongen gaat ook nog hoge toppen scheren.
Zelfs die "b-knechten" bij Jumbo kunnen Remco wel afzetten op de muur, La redoute of Erlaitz.
Als hij bij de nieuwe ploeg zou blijven gaat dat enkel maar zijn als die op zen minst de vrijheid heeft om vol voor het klassement te gaan.
Als ze hem op voorhand al zeggen dat hij moet knechten voor Vingegaard blijft die toch niet, lijkt mij evident.

Zolang Vingegaard het niveau haalt dat hij dit jaar heeft gehaald en blijft winnen, zie ik geen enkele reden waarom ze daar iemand naast zouden zetten als mede kopman. Eerder zo lang mogelijk zijn plaats in het klassement behouden en mogelijks overnemen als kopman als er iets met Vingegaard gebeurd, maar in alle andere situaties gaat hij gewoon luxeknecht zijn in de Tour en mogelijks zijn eigen kans kunnen gaan in Vuelta of Giro. Op zich zou zo'n situatie voor Remco ook niet zo slecht zijn de volgende jaren denk ik. Nog wat groeien met kans op winst in de "kleinere" grote rondes maar wel al ervaring op doen in de Tour een beetje in de schaduw van de echte kopman. Om dan na een paar jaar over te nemen als kopman of te veranderen van ploeg om daar dan kopman voor de Tour te worden.

Zolang Vingegaard het niveau haalt dat hij dit jaar heeft gehaald en blijft winnen, zie ik geen enkele reden waarom ze daar iemand naast zouden zetten als mede kopman. Eerder zo lang mogelijk zijn plaats in het klassement behouden en mogelijks overnemen als kopman als er iets met Vingegaard gebeurd, maar in alle andere situaties gaat hij gewoon luxeknecht zijn in de Tour en mogelijks zijn eigen kans kunnen gaan in Vuelta of Giro. Op zich zou zo'n situatie voor Remco ook niet zo slecht zijn de volgende jaren denk ik. Nog wat groeien met kans op winst in de "kleinere" grote rondes maar wel al ervaring op doen in de Tour een beetje in de schaduw van de echte kopman. Om dan na een paar jaar over te nemen als kopman of te veranderen van ploeg om daar dan kopman voor de Tour te worden.

Dat lijkt mij ook de beste optie voor hem.
Maar dat was alvast niet de teneur van voor deze vuelta en binnen SQS. Daar was het duidelijk dat Remco volgend jaar met ambitie naar de tour ging gaan.
Ambitie is goed, maar als we terugkijken naar deze vuelta dan rijdt hij een parcours zoals Carapaz dat vorig jaar ook deed. En Carapaz was nu niet echt de uitdager in de tour.

Dat wachten allemaal ook goed en wel. Maar het is niet omdat je nog maar 24 bent dat je per definitie nog veel tijd hebt ook. Kijk maar naar Bernal, de kans dat die ooit nog een grote ronde zal winnen lijkt me kleiner en kleiner te worden. En die is ook maar 26 en heeft de giro en de tour al gewonnen.

Als Remco persoonlijke ambities heeft in de Tour moet die natuurlijk nooit in hetzelfde team als Vingegaard gaan rijden. Hij moet het toch op z'n minst ook één keer proberen, vind ik (en dan liefst ook in 2024).

Laatst bewerkt:
Het zou voor het nieuwe team natuurlijk leuk zijn als iemand als Remco luxeknecht wilt spelen maar dat gaat toch echt nooit gebeuren. Ik zie geen wereld bestaan waar hij bij die nieuwe ploeg tekent wanneer ze hem zeggen dat hij luxeknecht moet spelen van Vingegaard in de Tour. Uiteindelijk zijn ze vorig jaar en nu in de Vuelta ook gestart met 2 kopmannen. Je kan ook niet zeggen dat dat slecht uitgedraaid is.

Dat lijkt mij ook de beste optie voor hem.
Maar dat was alvast niet de teneur van voor deze vuelta en binnen SQS. Daar was het duidelijk dat Remco volgend jaar met ambitie naar de tour ging gaan.
Ambitie is goed, maar als we terugkijken naar deze vuelta dan rijdt hij een parcours zoals Carapaz dat vorig jaar ook deed. En Carapaz was nu niet echt de uitdager in de tour.

Dat wachten allemaal ook goed en wel. Maar het is niet omdat je nog maar 24 bent dat je per definitie nog veel tijd hebt ook. Kijk maar naar Bernal, de kans dat die ooit nog een grote ronde zal winnen lijkt me kleiner en kleiner te worden. En die is ook maar 26 en heeft de giro en de tour al gewonnen.
Hij zal nog steeds volgend jaar naar de Tour gaan met diezelfde ingesteldheid. Pogacar heeft in de laatste 2 edities van de tour ook steeds een slechte dag gehad. Is die dan ook geen uitdager meer? Moet die dan ook geen ambitie meer tonen?

Hij zal nog steeds volgend jaar naar de Tour gaan met diezelfde ingesteldheid. Pogacar heeft in de laatste 2 edities van de tour ook steeds een slechte dag gehad. Is die dan ook geen uitdager meer? Moet die dan ook geen ambitie meer tonen?
Als hij naar jumbo zou gaan dan twijfel ik daar sterk aan.

En het is een zeer grote fout om Remco te vergelijken met Pogacar.

Is dat niet gewoon de zeer beperkte afzetmarkt? Wielrennen is allicht populairder dan ooit maar het is helemaal niet zo mondiaal. Vraag in een nomadendorp ten midden de Sahel wie de champions league gewonnen heeft en ze weten het antwoord. Wie of wat een Vingegaard is, zal niemand je kunnen vertellen.
Das appels met peren vergelijken... er is een aantal jaar terug een bedrijf geweest (ik denk dat het Bora was) dat een audit heeft laten doen omtrent de ROI voor hun sponsorbudget. Met hun budget was het co-sponsor voor Duitse 2de klasse of hoofdsponsor WT ploeg.
De ROI op de wielersponsoring lag factor 2.2x oid hoger dan die voor het voetbal.

Ik vind het zeer vreemd dat er nergens een EU-wide actief bedrijf denkt: "20M om als naamsponsor op het truitje te staan van het team dat de volgende jaren waarschijnlijk nog minstens een aantal keer dicht bij Tourwinst komt??? Steal!"
De Tour krijgt sowieso internationaal toch wel wat aandacht. Dat hoeft ook niet wereldwijd, als je als bedrijf al in een aantal EU markten actief bent of wil uitbreiden is dat toch gewoon een makkelijke investering? Er moeten toch nog bedrijven te vinden zijn zoals Soudal/Bora/... of die zelfs nog net iets groter zijn...

Er moet toch nog wat schrik inzitten gezien het dopingverleden. Ik denk toch dat dat meespeelt, anders krijg je dit moeilijk uitgelegd.

De lotto staat op de teamrankings van CQ, PCS & UCI blijkbaar respectievelijk 6de, 10de en 9de. Pluim!

Die hebben zich ook fantastisch herpakt. Ik ben blij, want ik heb altijd wel een zwak gehad voor dat team.

Ze moeten natuurlijk wel oppassen want zonder De Lie is het al een stuk minder.

IMG-1386.png
Hyped!!!

Ondertussen ook al serieus wat aankondigen van renners die in 2024 voor TDT-Unibet gaan rijden. Een paar verlengers, maar ook enkele nieuwe namen.
Lander Loockx is de laatste. En Roglic teasen ze ook mee 😵‍💫

Die hebben zich ook fantastisch herpakt. Ik ben blij, want ik heb altijd wel een zwak gehad voor dat team.

Ze moeten natuurlijk wel oppassen want zonder De Lie is het al een stuk minder.

Er is gewoon niks meer over van het team van 2022 buiten de renners. Heel de staff is met de grove borstel doorgegaan en heel de omkadering qua trainers ook.
Elk team teert op zijn smaakmakers natuurljk. Maar een De Lie houden gaat immens moeilijk zijn of hun budget moet maal 2.

Laatst bewerkt:
IMG-1386.png
Hyped!!!

Ondertussen ook al serieus wat aankondigen van renners die in 2024 voor TDT-Unibet gaan rijden. Een paar verlengers, maar ook enkele nieuwe namen.
Lander Loockx is de laatste. En Roglic teasen ze ook mee 😵‍💫

Er is gewoon niks meer over van het team van 2022 buiten de renners. Heel de staff is met de grove borstel doorgegaan en heel de omkadering qua trainers ook.
Elk team teert op zijn smaakmakers natuurljk. Maar een De Lie houden gaat immens moeilijk zijn of hun budget moet maal 2.
De Lie heeft bijgeteken tot 2026. Dan is die nog altijd maar 24, tijd genoeg dan nog om te gaan cashen bij een grote ploeg.

Terug
Bovenaan