Algemeen Wielernieuws

Het wordt wel zeer lastig als je geen symptomen hebt natuurlijk. Iets wat met Corona perfect kan.
Die mannen worden/werden wekelijks soms zelfs dagelijks getest. Kijk maar naar de giro waar remco uitstapte. Voorbeelden genoeg van mannen die positief testten maar toch beslisten om door te rijden

Is het niet vooral sporten met koorts dat gevaarlijk is eigenlijk? Wat bij dergelijke infecties natuurlijk meestal aanwezig is.
Met koorts wordt zeker afgeraden maar zelf met andere ziektes is dat echt niet gezond. Je lichaam moet zich dan gaan bezig houden met je herstel en met sporten ga je net weer dat beetje schade gaan aanbrengen

in de ronde van Frankrijk waren er vorig jaar zelfs nul besmettingen dacht ik? En twee jaar terug ook nul?

Of gewoon niet gemeld. Het zal dat wel zijn?

Bij uitbreiding is de medische wereld er ook wel van overtuigd dat dit voor elke virale infectie geldt. Sporten met griep bijvoorbeeld houdt ook de nodige gevaren in.
Belgisch onderzoek wijst nu zelfs uit dat er zelfs geen virale infectie aanwezig moet zijn om de hartspier aan te tasten. Veel vuldig diep in't rood gaan kan al genoeg zijn om littekenweefsel achter te laten op de hartspier. (dixit Sporza vorige week)

Die mannen worden/werden wekelijks soms zelfs dagelijks getest. Kijk maar naar de giro waar remco uitstapte. Voorbeelden genoeg van mannen die positief testten maar toch beslisten om door te rijden
En hoeveel daarvan worden er door hun ploeg of sponsor onder druk gezet om toch door te rijden? Een Vingegaard die in de laatste week van de Tour asymptomatisch positief test op corona zal toch niet uit de wedstrijd moeten stappen denk ik.

Belgisch onderzoek wijst nu zelfs uit dat er zelfs geen virale infectie aanwezig moet zijn om de hartspier aan te tasten. Veel vuldig diep in't rood gaan kan al genoeg zijn om littekenweefsel achter te laten op de hartspier. (dixit Sporza vorige week)
En wat is het effect van vele hoogtestages bijvoorbeeld?

Dan toch...

Ik kan me herinneren dat we een tijd geleden het hier nog over hadden (weet de aanleiding niet meer).

Tim De Clercq is toch echt de droomknecht van elke sponsor, aantal uren dat die op kop van het peloton zit :lol:

Dan toch...

Ik kan me herinneren dat we een tijd geleden het hier nog over hadden (weet de aanleiding niet meer).

Ja toch verrassend. Misschien mede de prijs betaald voor het matige vlaamse voorjaar. Geen enkele van die kern kreeg een nieuw contract. Hebben natuurlijk ook nog andere hardrijders, Cavanga en Cerny bv en Serry zit ook altijd bij de kern van Evenepoel. Was ook niet de goedkoopste dacht ik verdiende goed zijn geld (terecht natuurlijk).

Ze moeten budget veranderen waar ze kunnen.

Als je niet meer de sterkste ploeg bent van het voorjaar kan je besparen op El tractor.
Ze moeten de voorjaarskoersen niet meer dragen, dat is nu voor Jumbo en Lidl
Die zal geen superhoogloon hebben maar wel iets deftig.

dat klein beetje loon die ze besparen kunnen ze dan weer kunnen gebruiken in het loon van een topklimmer.

Vooral jammer dat de boezemvrienden uit elkaar gaan in koers, voor enkele leuke tv-momenten.

Terug
Bovenaan