Algemeen Wielernieuws

Waarom die zware accidenten zo vaak bij Lotto zeg.

Ik ben nog altijd niet helemaal over Bjorg's overlijden en dan dit. Ik kan me echt niet voorstellen hoe erg dit voor familie en vrienden moet zijn, en ook de ploeg. Moet echt vreselijk zijn voor bijvoorbeeld een Brit Lambrecht, de zus van, die daar nu werkt.

Maar enfin ség... :(

Krijg het maar weer binnen als familie. En ocharme Lotto... wat hebben die allemaal al meegemaakt als ploeg de voorbije jaren...

Lijkt het nu zo vaak een Belg de laatste 10-15 jaar? Of is dat een verkeerde perceptie?

Een klassieker natuurlijk.
Kom je als fietser meerdere keren tegen.
99 keer gaat dat goed en kom je er met de schrik vanaf of zien ze u nog optijd. En 1 keer heb je het dan zitten.
Ze stond overigens al parallel met de rijbaan en dan is ie er op gereden, blijkbaar. Dus wel echt zware gevolgen voor zo'n stom accident.

Een klassieker natuurlijk.
Kom je als fietser meerdere keren tegen.
99 keer gaat dat goed en kom je er met de schrik vanaf of zien ze u nog optijd. En 1 keer heb je het dan zitten.

Ik heb het als automobilist ook eens bijna voorgehad omdat we een klein muurtje in de voortuin hebben en dat belemmert het zicht, sindsdien rij ik achteruit de oprit op. Veel veiliger om er af te komen.

Wederom heel triest, maar deze keer toch extra verschoten... Heb heel de lagere school in de klas gezeten met de zus van Tijl. Regelmatig samen naar school gefietst, met af en toe ook Tijl en Alfdan erbij. Nadien nooit nog echt contact gehad, maar toch altijd de prestaties van Tijl en Alfdan extra blijven volgen.

Alle drie waren ze al bezeten met het wielrennen van jongs af aan, kwamen met de koersfiets naar school en deden junioren koersen mee. Gewoonweg verschrikkelijk nieuws om te horen :(

Ik heb het als automobilist ook eens bijna voorgehad omdat we een klein muurtje in de voortuin hebben en dat belemmert het zicht, sindsdien rij ik achteruit de oprit op. Veel veiliger om er af te komen.
Zelfs vooruit blijft het gevaarlijk helaas, een realiteit waar je als fietser in Vlaanderen altijd rekening mee moet houden. Zelf al enkele keren net kunnen wegspringen en in sommige straten rij ik altijd op straat omdat het fietspad kleeft tegen de opritten van de huizen. Gewoon heel slechte infrastructuur waarbij een automobilist onmogelijk kan zien wat er op het fietspad gebeurt.

Qua infrastructuur gesproken.

Een van de gevaarlijkste dingen die ze de laatste jaren hebben veranderd is toch de afdaling van de nieuwe Kwaremont. (toch een populaire fietsregio)

Ze hebben die parkeerstrook die langs het fietspad loopt veranderd naar iets geribbeld waar je dus niet meer op kan rijden. (Vroeger reed ik op die parkeerstrook uit veiligheid)

Nu moet je als fietser hopen dat de auto's die uit de zijstraten komen voor de haaientanden stoppen en niet per ongeluk een beetje verderbollen.

Philipsen wordt een keertje geklopt, en door Welsford nog wel.

De Lie ziet er opvallend traag uit deze week. Woensdag ook al, wordt voorbij geknald door iedereen. Je zou kunnen zeggen dat die pure sprinters gewoon sneller zijn, maar hij sprint aan dezelfde snelheid als bijvoorbeeld een Kanter. Misschien weinig op gefocust in training sinds zijn val. Want als je hem gisteren de Vesten dan ziet opknallen, ligt het niet aan de vorm.

Philipsen wordt een keertje geklopt, en door Welsford nog wel.

De Lie ziet er opvallend traag uit deze week. Woensdag ook al, wordt voorbij geknald door iedereen. Je zou kunnen zeggen dat die pure sprinters gewoon sneller zijn, maar hij sprint aan dezelfde snelheid als bijvoorbeeld een Kanter. Misschien weinig op gefocust in training sinds zijn val. Want als je hem gisteren de Vesten dan ziet opknallen, ligt het niet aan de vorm.

Ik vind hem ook traag deze week nu kan ik ook wel niet meteen een sprint van hem herinneren tegen dit soort sprinters dus kan zijn dat hij gewoon iets trager is dan die mannen. Aan power allezins geen gebrek die kwam gisteren nog van heel ver en dat na het werk dat hij deed voor Vermeersch dat hadden ze achteraf ook beter om gekeerd gedaan.

Ik vind hem ook traag deze week nu kan ik ook wel niet meteen een sprint van hem herinneren tegen dit soort sprinters dus kan zijn dat hij gewoon iets trager is dan die mannen. Aan power allezins geen gebrek die kwam gisteren nog van heel ver en dat na het werk dat hij deed voor Vermeersch dat hadden ze achteraf ook beter om gekeerd gedaan.

Hij is en was zeker wat trager dan de absolute toppers, maar niet zoveel trager normaal gezien. Vorig jaar dan toch niet (als je op Strava zijn power numbers vergelijkt zie je bv echt een verschil). En ook in Paris Nice die eerste etappe reed die nog gewoon de snelste sprint (maar kwam hij van te ver). Mijn gok is dus dat hij er gewoon veel minder op getraind heeft, misschien mede door die val, maar waarschijnlijk ook omdat hij zich gewoon veel meer wilt richten op het klassieke werk.

Niet akkoord dat ze dat omgekeerd hadden moeten doen. Vermeersch is wel op weg naar een podium in het klassement hier, we weten allemaal hoe belangrijk die UCI punten zijn voor Lotto. De Lie had zich wel niet moeten opofferen, dat was er een beetje over.

Ach ja de puntjes. Was gewoon een vreemd gezicht om eerst de Lie zich te zien opofferen om dan op de vesten nog zowat alles en iedereen inclusief zijn "kopman" op te zien rollen.

Niet akkoord dat ze dat omgekeerd hadden moeten doen. Vermeersch is wel op weg naar een podium in het klassement hier, we weten allemaal hoe belangrijk die UCI punten zijn voor Lotto. De Lie had zich wel niet moeten opofferen, dat was er een beetje over.
Ze staan 10de in de ranking.
Die punten komen dus wel goed. Ze zullen zich geen zorgen moeten maken.

Terug
Bovenaan