Algemeen Wielernieuws

De 15e ben ik naar de koers in Leuven geweest, ik moet zeggen dat ik nog nooit van Jordy Bouts had gehoord. Vermoedelijk ben ik al te oud om tot het Tietema publiek te behoren :).

Of is er een andere youtube pagina waar ik het bestaan niet van af weet? Ik ken die gasten enkel maar van hun wheelie filmpjes en pizza's rondbrengen in de TDF. Daar kan ik moeilijk de naam Bouts leren kennen.
Ze maken ook nog andere filmpjes ook hoor :p

Vanaf 3min krijgt Jordy wat screen time.
Te oud lijkt me sterk want ze richten zich vooral op mensen van 16 tot 40. Het is geen content voor kinderen, maar ze trachten serieuze zaken luchtig te benaderen.
In een sport die hyper professioneel is, waar het draait om marginal gains, focus houden en ga zo maar door toch ook de leuke kant laten zien. En dat is wel verhelderend.

Maar alles rond de ploeg is vooral via instagram te doen. Dat is natuurlijk ook veel sneller en directer en vergt minder moeite dan een YouTube video maken.

Mads Pedersen is echt niet normaal.

WK - Denemarken - Hamburg (dag later), rijdt ff 480W 18 minuten lang in de afsluitende tijdrit in Denemarken om dan de volgende dag op z'n Cancellara's Hamburg te winnen. Echt gene gewone.

De Lie overigens ook een zot stuntje laten zien. Op de laatste Waseberg rolt hij even 20 man op, veruit de snelste bergop daar, maar in de sprint laat hij zich weeral wat insluiten jammer genoeg.

Mads Pedersen is echt niet normaal.

WK - Denemarken - Hamburg (dag later), rijdt ff 480W 18 minuten lang in de afsluitende tijdrit in Denemarken om dan de volgende dag op z'n Cancellara's Hamburg te winnen. Echt gene gewone.

De Lie overigens ook een zot stuntje laten zien. Op de laatste Waseberg rolt hij even 20 man op, veruit de snelste bergop daar, maar in de sprint laat hij zich weeral wat insluiten jammer genoeg.
Typisch De Lie :p
Heb enkel laatste anderhalve kilometer gezien, Lampie zat precies piepedood

Nochtans rijdt Greg VA amper 200w gemiddeld

Ik wist niet eens dat het vandaag was waar is de tijd dat dit een wereldbeker koers was.

Pedersen is een ferme coureur komt net iets te kort tegen de echte grote genre VDP maar daar vlak onder vind je niet gauw een betere.

Ik wist niet eens dat het vandaag was waar is de tijd dat dit een wereldbeker koers was
Ik ook niet.
Ronde van Denemarken, Ronde van Noorwegen, Ronde van Burgos, Tour du Limousin, Ronde van Portugal. Poeske Scherens, Druivenkoers, Egmont. Dacht dat het wel genoeg was voor deze week 😛.

Ik ook niet.
Ronde van Denemarken, Ronde van Noorwegen, Ronde van Burgos, Tour du Limousin, Ronde van Portugal. Poeske Scherens, Druivenkoers, Egmont. Dacht dat het wel genoeg was voor deze week 😛.

Dat is door dat WK natuurlijk. Al die koersen op één week gezet. Een beetje erover.

De Buyst wint in Egmont. Mooi dat mannen als Campenaerts en De Buyst hun wedstrijd kunnen winnen deze week. Lotto wel heel dominant in die Belgische koerskes.

Aangezien we het toch over TDT hadden. Los van publicitair en hun project, hun resultaten deze week mogen er ook wel echt zijn voor een continentale ploeg.

Ik ook niet.

Verklaard misschien wel waarom al die koersen gisteren zijn geeindigd en niet op zondag. Die Ronde van Noorwegen is trouwens nog een andere ronde van Noorwegen dan die Evenepoel vorig jaar won en dit jaar Nijs zijn ritje meepakte.

Ach jah volgende week zaterdag begint de Vuelta en dan is het 3 weken lang dat zolang ik dat niet vergeet :). Al gaat dat overlappen met de ENECO Tour (of wat het ook noemt) zeker? Beiden op sporza :s

Klopt, om het positief in te zien, een Philipsen of Pedersen waren ook geen toppers in zichzelf positioneren de eerste jaren van hun profcarrière, en kijk nu.

Was op zich wel een verrassend goed koersje. Zoals vorig jaar. Of ja laatste 30km dan toch.
Ja als je in de jeugd gewoon alles kon oprollen vanaf positie 10 dan leer je dat niet
Is zoals Remco die veel viel eerste jaar omdat hem niet gewoon was om in peloton te rijden

Ach jah volgende week zaterdag begint de Vuelta en dan is het 3 weken lang dat zolang ik dat niet vergeet :). Al gaat dat overlappen met de ENECO Tour (of wat het ook noemt) zeker? Beiden op sporza :s
Renewi tour!

Nu goed, dat is enkel zaterdag en zondag. En zaterdag is het TTT, met naar Spaanse gewoonte een late aankomst. De laatste ploeg komt aan om 20u45.

Die koers hebben ze echt wel kapot gemaakt :(

Van een Benelux Tour naar een ronde van Belgie light want ik dacht dat er niet eens een heuvelrit in zit zoals naar Durbuy of zo. Echt triest en dit zou dan de grootste koers in Belgie moeten zijn buiten het voorjaar :s

Renewi tour!

Nu goed, dat is enkel zaterdag en zondag. En zaterdag is het TTT, met naar Spaanse gewoonte een late aankomst. De laatste ploeg komt aan om 20u45.

Ow dat is deze week al. Ik dacht dat het later ging zijn dan is er van overlap inderdaad al minder sprake.

Van een Benelux Tour naar een ronde van Belgie light want ik dacht dat er niet eens een heuvelrit in zit zoals naar Durbuy of zo. Echt triest en dit zou dan de grootste koers in Belgie moeten zijn buiten het voorjaar :S

Het is slechter dan de Ronde van Belgie letterlijk. Een tijdrit en boni seconden die waarschijnlijk alles beslissen.

Slecht parcours, maar (mede) daardoor wel een fantastisch sprinters-deelnemersveld.

Philipsen gaat door op zijn elan...
Wel zeer goede sprint ook van Merlier en Kooij, maar ze zaten veel te ver. Philipsen zat perfect waar hij moest zitten.

Een proloog van 2,3 kilometer. Zou wel eens de echte topsprinters daar willen tegen elkaar zien vechten.

Dat is zeer kort maar nog altijd een inspanning die 2 minuten duurt.
Een sprint is enkele seconden maximaal vermogen, maar dat hou je echt geen 2 minuten vol hoor.
Dit is echt een inspanning voor iemand met een zeer grote motor die een combinatie heeft van snelle vezels en trage vezels.

Dat is een inspanning die je moet pacen want anders haal je het niet. Een inspanning op maat van WVA of MVDP of Pedersen zoals je ziet.

Een proloog van 2,3 kilometer. Zou wel eens de echte topsprinters daar willen tegen elkaar zien vechten.

Pedersen (2e vandaag) blijft maar gaan vorige week nog in Denemarken met de dag erop Hamburg en nu weeral aan de bak. En lastig is deze ronde niet dacht ik (geen bergen) dus hou hem maar eens van de zege.

Terug
Bovenaan