Algemeen Wielernieuws

ik denk niet dat Evenepoel vertrekt maar er is toch iets op til. Ineos die nog maar 15 renners heeft vastliggen volgend jaar, Quick-Step al iets meer met 20 en Movistar die er zelfs nog maar 7 heeft. Dit terwijl 80% van de renners die WT-waardig zijn al vastliggen en je er toch minstens 27 (en eigenlijk 30) moet hebben.

Er gaat imo toch iets gebeuren binnenkort.
Genoeg tijd om renners aan te trekken.
Velen gaan zich nog eens moeten tonen of ze zijn renner af.
Ook nog redelijk wat coureurs die geen contract hebben volgend jaar.
PCS geeft 176 man weer zonder contract volgend jaar. Zal iets minder zijn met vergaande gesprekken tussen renner en team, maar dat is nog altijd veel.
Een dik honderd kunnen nog onderdak vinden bij de WT-teams.

lol mooi sprint aangetrokken van Alpecin voor Jakobsen.

Blijkbaar Plowright of zo van Alpecin die gewoon het gat dichtrijd voor Jakobsen op zijn eigen ploegmaat :rofl:

Genoeg tijd om renners aan te trekken.
Velen gaan zich nog eens moeten tonen of ze zijn renner af.
Ook nog redelijk wat coureurs die geen contract hebben volgend jaar.
PCS geeft 176 man weer zonder contract volgend jaar. Zal iets minder zijn met vergaande gesprekken tussen renner en team, maar dat is nog altijd veel.
Een dik honderd kunnen nog onderdak vinden bij de WT-teams.
De meeste willen natuurlijk liefst tekenen bij Tour de Tietema!

en wordt je daar dan warm van? :S
Op wat slaat uw reactie eigenlijk..
Eerder een toespeling op het feit dat hij te weinig zou verdienen, en dan nu gefilmd wordt in een outfit waarbij het duurste de adilette sloffen van 45€ zijn. Dat is wel een bevestiging.
Een schril contrast met WVA. Elke instantie waar je een WVA ziet die niet net van zijn fietst is gestapt is, heeft hij één van zijn rolexen aan.

En uiteraard ook als grap eh :unsure:
Maar sorry, we zullen het doodserieus houden :unsure:

Is dat die TDT-Unibet ploeg?
Voorlopig twee coureurs voor volgend jaar.
Zo graag dus niet :).
Die TDT-unibet ploeg? DE TDT-Unibet ploeg zul je bedoelen!
Verdomme de meest boeiende en snelst rijzende ploegen die er is!
Stuk voor stuk fenomenen die in die ploeg zitten.

Er zijn ook nog een 176 WT-renners die nog geen contract hebben. En meer dan 200 PT-renners. Dus ze hebben wel nog marge om renners te vinden :p

Onderhandelingen zijn ook al volop aan de gang natuurlijk. De aankondigingen zullen wel volgen.
En ik heb het al eens gezegd, er zullen echt wel renners zijn die zich achter het project willen zetten hoor. Onderschat de impact van de bijkomende publiciteit en populariteit niet.
Amper iemand kende Tomas Kopecky of Jordy Bouts, dankzij TDT heeft die eerste een volgersaantal waar veel profs jaloers op zijn.

Die worden ook Pro Tour dus gaan ook minstens 20 renners onder contract moeten hebben.
Misschien kan Keukeleire daar kopman spelen.
Dacht dat die al gestopt was.
Die TDT-unibet ploeg? DE TDT-Unibet ploeg zul je bedoelen!
Verdomme de meest boeiende en snelst rijzende ploegen die er is!
Stuk voor stuk fenomenen die in die ploeg zitten.
Je bent gelinkt aan hen?
Een Alpecin-opmars moeten we niet verwachten, veronderstel ik?
Amper iemand kende Tomas Kopecky of Jordy Bouts, dankzij TDT heeft die eerste een volgersaantal waar veel profs jaloers op zijn.
Want daar moet je het voor doen als coureur zijnde?
Is hij de mannelijke Puck?

Er is dan ook niets interessants aan die TDT Unibet ploeg buiten wat online clicks

Als Pro Conti ploeg gaan ze wel een mooi gat opvullen voor het Nederlands wielrennen. Want sinds Roompot daar weg is, hebben ze eigenlijk enkel CLUB/continentale teams om stappen naar terug te zetten. Ze zullen volgend jaar wel een degelijk team hebben. Ze betalen blijkbaar ook niet slechts.

Maar waarom Kendl zo zit te doen alsof TDT een of ander goddelijk project is, weet ik ook niet.

Maar waarom Kendl zo zit te doen alsof TDT een of ander goddelijk project is, weet ik ook niet.

Draai en keer het hoe je wil maar die mannen lokken wel nieuwe en jonge personen naar de sport en dat kan je enkel toejuichen. Mijn zoon kende eerst Bas Tietema en later zijn ploeg en pas daarna is hij zich beginnen interesseren in de koers en de 'betere' renners.

Als Pro Conti ploeg gaan ze wel een mooi gat opvullen voor het Nederlands wielrennen. Want sinds Roompot daar weg is, hebben ze eigenlijk enkel CLUB/continentale teams om stappen naar terug te zetten. Ze zullen volgend jaar wel een degelijk team hebben. Ze betalen blijkbaar ook niet slechts.

Je geeft in uw eerste paragraaf aan waarom het zo een goed project is, dus ja mede daarom is het zo een goed project. :p

Je mag ook niet voorbijgaan aan het feit dat zij mede verantwoordelijk zijn om de koers interessant te maken voor een ander type publiek.
René en Rita die gaan uit armoede wel zondag naar de koers kijken. Maar zij zijn niet het publiek waar TDT op doelt.

Zij laten een jong publiek kennis maken met de koers. Zij zijn mede verantwoordelijk dat een hele hoop jongere personen interesse hebben gekregen in de sport, om het zelf te beoefenen en om naar te kijken.
De content die zij maken staat volledig haaks op wat de traditionele media maakt. Zij brengen de koers van een volledig andere hoek in beeld, zij laten de renners van een totaal andere kant zien. Zij geven aandacht aan renners die sportief misschien minder zijn, maar qua karakter en ingesteldheid kerels van goud zijn.
Zij laten zaken zien die jij niet te weten komt met een koers te zien, of een aflevering vive le velo of de avondetappe.
Als je ziet hoeveel hun episodes bekeken worden dan is dat echt wel indrukwekkend. En dat voor een kanaal dat Nederlandstalig is, over een sport gaat die niet zo sexy en populair is en met drie gasten in de hoofdrol die niet de nieuwe Brad Pitt zijn.

En dan heb ik het nog niet over het luik van zelf te fietsen. Want ook daar zorgde ze voor een toename, en belichten ze de sport vanuit een andere hoek.

Het is een project dat ook gewoon immens veel positieve reacties krijgt vanuit het peloton en vanuit de sport. Dat is ook niet voor niks.

En ja uw populariteit als renner is echt wel belangrijk. Sportief mag je dan niet de beste zijn, als mensen u kennen dan heeft dit implicaties op de kansen die je krijgt. Hoe meer volgers je hebt hoe interessanter je bent op economisch vlak.
En laat ons ook eerlijk zijn, ze maken ook koers. 5de in een .pro koers terwijl je mee vooraan koers hebt gemaakt en op het einde nog wegspringt in een poging om toch iets te forceren. Druivenkoers waar je 10de wordt. Dan rij je u wel in de kijker, en bewijs je dat je toch wel een beetje met de fiets kan rijden.

Ik zou dus echt niet schrikken als ze toch goeie namen aan hun kunnen binden. En met die goeie namen verhoog je ook het niveau van de andere renners.
Qua loon zouden ze inderdaad niet gierig zijn, maar ze hebben momenteel ook wel nog voornamelijk goedkopere renners.
Het zal vooral de vraag zijn hoe goed ze stappen kunnen zetten in hun algehele professionaliteit. Dat zal vooral van het budget afhangen.

ze zijn zeker niet gierig qua loon op hun niveau , maar het zit toch nog een stuk onder wat de proteams ploegen geven weet ik van een renner.
Maar dat is normaal, als je in een lagere klasse zit.

Maar ze hebben wel zeker renners van een hogere klasses benaderd en met hun werk bezig geweest om een goede ploeg samen te stellen.

Dus de resultaten mogen er zeker wel zijn met de ploeg !

eens live naar een kleinere koers gaan kijken , ik kende ook alleen maar de TDT renner uit de kopgroep die van de andere ploegen toch niet. Dus het helpt zeker qua bekendheid.

Tof dat Bas gewoon doet wat de meeste graag willen doen:
Profwielrenner worden (ook al is het via YT)
Procyclingmanager in het echt doen.

Heel tof project om volgen, hopelijk blijft het allemaal zo positief 👍

eens live naar een kleinere koers gaan kijken , ik kende ook alleen maar de TDT renner uit de kopgroep die van de andere ploegen toch niet. Dus het helpt zeker qua bekendheid.
De 15e ben ik naar de koers in Leuven geweest, ik moet zeggen dat ik nog nooit van Jordy Bouts had gehoord. Vermoedelijk ben ik al te oud om tot het Tietema publiek te behoren :).

Of is er een andere youtube pagina waar ik het bestaan niet van af weet? Ik ken die gasten enkel maar van hun wheelie filmpjes en pizza's rondbrengen in de TDF. Daar kan ik moeilijk de naam Bouts leren kennen.

De 15e ben ik naar de koers in Leuven geweest, ik moet zeggen dat ik nog nooit van Jordy Bouts had gehoord. Vermoedelijk ben ik al te oud om tot het Tietema publiek te behoren :).

Of is er een andere youtube pagina waar ik het bestaan niet van af weet? Ik ken die gasten enkel maar van hun wheelie filmpjes en pizza's rondbrengen in de TDF. Daar kan ik moeilijk de naam Bouts leren kennen.

Is op hetzellfde kanaal, maar het meeste gaat wel via andere social media , ik heb enkel Instagram , daar kan je wel veel zien.

YT is net iets te tijdsintensief om dat goed te doen denk ik in zo een wielerseizoen

Terug
Bovenaan