Algemeen Wielernieuws

Die rijdt normaal toch niet met een Roval voorwiel? Een beetje raar om zijn testen dan wel met dat wiel te doen, benieuwd met wat hij vandaag zal rijden.
Hij rijdt inderdaad met een aerocoach voorwiel.
Zolang het voorwiel hetzelfde blijft maakt het voor deze test niet uit hé. Dus zal Specialized er wel op staan dat hij met hun materiaal rondrijdt.

Die rijdt normaal toch niet met een Roval voorwiel? Een beetje raar om zijn testen dan wel met dat wiel te doen, benieuwd met wat hij vandaag zal rijden.
Rijdt altijd met een roval 321 achterwiel en voorwiel van roval of aerocoach.

Wel een voordeel is dat hij binnenkort niet meer die lelijke specialized head condoom moet rijden maar met een mooie kask :oi22:

Laatst bewerkt:

“Ik had eerst een beetje schrik om hier te tekenen door de verhalen die af en toe in de media opdoken, maar ik heb van dat strikte regime nog niets ondervonden. Integendeel, ik voel me hier echt op mijn gemak. Bij DSM krijgen de renners voor een grote ronde de kans om twee keer op hoogte te gaan trainen. Ze hebben bovendien ook meer ervaring met grote rondes.”

Ja Harm :laugh:

Toch diep gevallen die jongen. Had echt wel veel talent. Had het vooral mentaal heel moeilijk om zich over bepaalde valpartijen te zetten. Koerste met schrik. Maar niets lag aan hem zogezegd, het was altijd iemand anders zijn fout (de ploeg dus), terwijl hij gewoon slecht trainde, weinig motivatie had, etc.

Dat gezegd zijnde, ik hoop toch dat het de laatste Belg is die tekent voor die ploeg. Nooit gesnapt waarom zoveel talenten (bijvoorbeeld Vlad Van Mechelen vorig jaar nog, Vandenabeele 2 jaar terug of Ilan Van Wilder eerder) denken dat het bij DSM zoveel beter is dan een Belgische ploeg.

Ja Harm :laugh:

Toch diep gevallen die jongen. Had echt wel veel talent. Had het vooral mentaal heel moeilijk om zich over bepaalde valpartijen te zetten. Koerste met schrik. Maar niets lag aan hem zogezegd, het was altijd iemand anders zijn fout (de ploeg dus), terwijl hij gewoon slecht trainde, weinig motivatie had, etc.

Dat gezegd zijnde, ik hoop toch dat het de laatste Belg is die tekent voor die ploeg. Nooit gesnapt waarom zoveel talenten (bijvoorbeeld Vlad Van Mechelen vorig jaar nog, Vandenabeele 2 jaar terug of Ilan Van Wilder eerder) denken dat het bij DSM zoveel beter is dan een Belgische ploeg.

Maar allé zeg weeral een. Wat een ploeg. Was een paar jaar geleden toch een van de grotere Belgische klimtalenten (voor Evenepoel en co kwamen).

Vanhoucke werd in de Giro van 2020 toch 3e op de Etna. Later zei hij dat sinds die uitslag de verwachtingen van de buitenwereld te hoog waren en hij daar niet mee om kon.

Ik denk inderdaad dat die kerel toch ook eens naar zichzelf moet kijken

Volgens DSM was er onenigheid over het takenpaket. DSM ziet hem niet meer (na een paar maanden al van gedacht veranderen :laugh: ) als kopman en Vanhoucke zelf wilt wel nog zijn eigen kansen krijgen. Dan lijkt me QS toch ook niet de ideale keuze. Een Franse ploeg misschien? Total zoals Cras, Arkea? Cofidis? Of wie weet Intermarché misschien?

Hebben de Giro ooit gewonnen en algemeen heb je wel het gevoel dat er renners tot ontbolstering komen in die ploeg. Al is dat de laatste seizoenen precies wat minder. Maar ik snap wel dat renners zich er toe voelen aangetrokken.

Hebben de Giro ooit gewonnen en algemeen heb je wel het gevoel dat er renners tot ontbolstering komen in die ploeg. Al is dat de laatste seizoenen precies wat minder. Maar ik snap wel dat renners zich er toe voelen aangetrokken.

Er komen daar renners tot ontbolstering omdat ze super veel talent aantrekken vanuit de jeugd. Elk jaar opnieuw halen ze een paar van de beste juniors binnen. Ze doen helemaal niets speciaal. Het enige speciale is dat de meeste van die talenten weer heel snel en vaak in onvrede met de ploeg vertrekken. DSM is een meme geworden.

Die Giro winst is ondertussen meer dan 6 jaar geleden, hun covidjaar 2020 was nog heel goed en ook de enige reden waarom het team nog bestaat, want anders waren ze geen WT meer. De laatste 3 jaar hebben ze echt dramatisch slecht gepresteerd. Dit jaar staan ze ook weer slechts 18e op de UCI ranking.

Is Vanhoucke ooit naar Dsm gehaald om kopman te zijn in een grote ronde? Die jongen heeft toch ook grootsheidswaanzin. Ik zou die zijn sollicitatiebrief graag eens zien.

Beste manager van ploeg X,

Mijn naam is Harm Vanhoucke, je zou me kunnen kennen van mijn 3e plaats in een Giro etappe. Graag had ik me aangemeld als kopman voor de komende Vuelta.
Gezien mijn opgaves in de Giro en tour of the alpes, en mijn 57e plaats in de Ronde van het Baskenland denk ik daar aanspraak op te kunnen maken.

Additional credentials:
- 115e Vuelta '19
- 60e Giro '20
- 86e Giro '21
- 115e Vuelta '21

Sportieve groetjes,
Harm.

Is Vanhoucke ooit naar Dsm gehaald om kopman te zijn in een grote ronde? Die jongen heeft toch ook grootsheidswaanzin.

Hij is wel degelijk zo aangekondigd, en dat zal hem dus wel beloofd geweest zijn.

Je trekt het nu ook wel in het belachelijke natuurlijk. Bij Lotto heeft die nooit voor een klassement gereden in een grote ronde, in kleine rondjes liet die wel mooie dingen zien, in 2020-21 dan toch, daarna is die mentaal wat gekraakt. Maar dat er wat grootheidswaanzin aanwezig is bij de jongeman klopt natuurlijk wel.

Volgens DSM was er onenigheid over het takenpaket. DSM ziet hem niet meer (na een paar maanden al van gedacht veranderen :laugh: ) als kopman en Vanhoucke zelf wilt wel nog zijn eigen kansen krijgen. Dan lijkt me QS toch ook niet de ideale keuze. Een Franse ploeg misschien? Total zoals Cras, Arkea? Cofidis? Of wie weet Intermarché misschien?
Wordt dus opnieuw Lotto. Klimmers kunnen ze daar altijd wel gebruiken maar weet niet of dat zo’n goede move is van Lotto. Maakt ook onmiddellijk de overstap.

Wordt dus opnieuw Lotto. Klimmers kunnen ze daar altijd wel gebruiken maar weet niet of dat zo’n goede move is van Lotto. Maakt ook onmiddellijk de overstap.

Ja, toch een rare dit. Lotto heeft natuurlijk veel te weinig klimmers, maar ik zie zo een jongens die zich negatief uitgelaten hebben over de ploeg liever niet terugkeren. Het gras is niet altijd groener aan de overkant zeggen ze dan.

Wel maar tot eind volgend jaar, dus op zich kun je er ook niet veel mis mee doen. Zal ook wel goedkoper zijn dan wat hij was.

Wel grappig. DSM heeft het over Vanhoucke die absoluut kopmanschap wilde, in het persbericht van Lotto meldt Vanhoucke zelf dat hij mikt op kleinere rittenkoersen, maar voor de rest vooral in dienst zal rijden van bijvoorbeeld Van Gils. Totaal omgekeerde dus :laugh: Lijkt me gewoon een geval van "heimwee". Een jongen die dacht dat Lotto een slechte ploeg was, op een ander wilde proberen, maar zich daar niet thuis voelde en dus graag terug wilde.

Bij Lotto heeft die nooit voor een klassement gereden in een grote ronde, in kleine rondjes liet die wel mooie dingen zien, in 2020-21 dan toch, daarna is die mentaal wat gekraakt. Maar dat er wat grootheidswaanzin aanwezig is bij de jongeman klopt natuurlijk wel.
In de Giro van 2020 stond hij na die Etna etappe in de top 10. Voor wie of wat heeft hij toen geen klassement mogen rijden? Zakte er gewoon compleet door.

Als je vertrekt ga je je vorige werkgever verwijten dat deze niet professioneel genoeg is, en 8 maand later ga je vragen of je toch niet terug mag komen. En die zeggen nog ja ook 😶. Onbegrijpelijk.

In de Giro van 2020 stond hij na die Etna etappe in de top 10. Voor wie of wat heeft hij toen geen klassement mogen rijden? Zakte er gewoon compleet door.

Hij was 22 toen... en kwam toevallig in die rol van klassementsman ja, omdat hij toen in de witte trui heeft gereden. Nadien altijd als rittenkaper naar grote rondes gegaan. Had die rit naar Montalcino ook altijd moeten winnen een jaar later, maar kon zich weer niet recht houden. Nog eens, ik zie daar ook geen klassementsrenner in, hij is daarvoor (altijd al geweest, zelfs bij de beloften) te onregelmatig, maar je trok het gewoon in het belachelijke met je post, je deed alsof die nooit iets getoond heeft bij de profs, wat natuurlijk complete onzin is.

Als je vertrekt ga je je vorige werkgever verwijten dat deze niet professioneel genoeg is, en 8 maand later ga je vragen of je toch niet terug mag komen. En die zeggen nog ja ook 😶. Onbegrijpelijk.

Kijk als fan vind ik dat ook maar niets, maar een ploeg moet toch gewoon professioneel zijn? Lotto heeft klimmers nodig, ze hebben er te weinig, als er zich dan een degelijke en waarschijnlijk vrij goedkope zich komt aanbieden?

Terug
Bovenaan