Algemeen Wielernieuws

Het verschil is wel klein volgens deze berekening

Is er ergens een ranglijst met deze score van bvb alle (WorldTour) Koersen of iets dergelijke van dit jaar

Vind het zelf niet terug op de website

Laatste 12 maanden.

Die startlist quality moet je echt wel met een korreltje zout nemen.
Waarom met een korrel zout?
De verdeling van de punten zijn normaal wel in lijn met het type wedstrijd.
En zo heb je toch een iet of wat beeld hoeveel kwaliteit er aan de start staat.
The fuck was hier net iets aan’t nalezen en compleet gemist dat Remco belgisch kampioen op de weg geworden is :oink:
Ja hallo goeiemorgen Eagle! :P

Ik kan me herinneren dat ik dieen avond NL kampioenschap aan het volgen was op streams & zelf Sloveens, maar het BK is me om 1 of andere reden volledig ontgaan... vreemd :laugh:

Laatst bewerkt:
Waarom met een korrel zout?
De verdeling van de punten zijn normaal wel in lijn met het type wedstrijd.
En zo heb je toch een iet of wat beeld hoeveel kwaliteit er aan de start staat.

Ja hallo goeiemorgen Eagle! :p
Dat Roubaix zo laag staat op die lijst is toch ook gewoon omdat er geen enkele klassementsrenner aan de start staat.

Remco doet het weer en nu in de sprint! Hij snoert de criticasters en non-believers telkens weer de mond. Zijn palmares op 23 jarige leeftijd begint stilaan serieuze vormen aan te nemen. ;)

Dat Roubaix zo laag staat op die lijst is toch ook gewoon omdat er geen enkele klassementsrenner aan de start staat.
Volgens mij heb je niet goed door hoe de lijst juist werkt.
Je krijgt punten op basis van ranking op de PCS ranking. Een klassiek renner kan dus net zoveel punten scoren als een klassementsrenner.

Zo staat Philipsen gewoon momenteel 4de op de ranking. En de ranking houdt ook rekening met prestaties in koersen, en niet enkel maar overwinningen. En staat WVA hoger dan MVDP ookal heeft die laatste twee monumenten gewonnen.
Het is geen perfecte ranking, maar het geeft toch een goed beeld.

Volgens mij heb je niet goed door hoe de lijst juist werkt.
Je krijgt punten op basis van ranking op de PCS ranking. Een klassiek renner kan dus net zoveel punten scoren als een klassementsrenner.
Een klassementsrenner heeft natuurlijk wel veel meer kansen om punten te scoren. Die krijgt punten voor het eindklassement en sprokkelt onderweg ook nog constant punten. Klassieke renners hangen af van die paar kansen. Philipsen en van Aert kunnen we moeilijk bij de pure klassieke renners zetten hé.

Küng staat 56e in de ranking. 5e in Roubaix, 6e RVV en E3. Tijdritten gewonnen in Algarve en Zwitserland. 520 punten.
Kuss staat 52e in de ranking. Onder meer door 180 punten voor zijn 12e plek in de Tour en 110 punten voor zijn 14e plek in de Giro. 5e in UAE.

Geen enkele ranking is inderdaad perfect. In de CQ ranking staat Kung 55e en Kuss as 94e. Dat vind ik toch al iets logischer.

Een klassementsrenner heeft natuurlijk wel veel meer kansen om punten te scoren. Die krijgt punten voor het eindklassement en sprokkelt onderweg ook nog constant punten. Klassieke renners hangen af van die paar kansen. Philipsen en van Aert kunnen we moeilijk bij de pure klassieke renners zetten hé.
Inderdaad dus dat is zinloos om die ratings te vergelijken van San Sebastian en Parijs-Roubaix.
Bovendien zijn er veel van renners in San Sebastian niet top (oa door vermoeidheid na de Tour), terwijl klassieke renners in Parijs-Roubaix wel verwacht worden om top te zijn.

Inderdaad dus dat is zinloos om die ratings te vergelijken van San Sebastian en Parijs-Roubaix.
Bovendien zijn er veel van renners in San Sebastian niet top (oa door vermoeidheid na de Tour), terwijl klassieke renners in Parijs-Roubaix wel verwacht worden om top te zijn.
Je begrijpt toch dat net die startlist quality er is om wedstrijden met elkaar te vergelijken? Dat is heel de opzet ervan.

Dat de plaats op de kalender niet ideaal is omdat hij kort achter de tour komt dat klopt. Maar dat haalde ik al aan.
Maar heb je al eens opgezocht hoeveel renners hier aan de start stonden die niet de tour hebben gereden, je zou nog schrikken denk ik ;)
43/175 of 25%. En nog niet eens alle toppers. Een Ayuso was vers.

Daarbij is niet iedereen volledig leeg na de tour en zit er ook al een week tussen, dus ruimte voor recuperatie is er ook wel geweest.

Van Wilder tegen de grond in de Ronde van Polen. Iemand van FDJ die daar even zijn schouder komt zetten :wallbash:

Van Wilder tegen de grond in de Ronde van Polen. Iemand van FDJ die daar even zijn schouder komt zetten :wallbash:

Jammer. Zag net de uitslag en zag dat hij op meer dan 2 minuten binnen kwam. Stond nochtans mooi vooraan het klassement en met morgen nog een tijdrit was er wel een mooie einduitslag mogelijk.

en 4 toeschouwers waarvan 2 kinderen naar spoed door aanrijding van motor in koers.
Wat is dat toch met die ronde van polen..

Terug
Bovenaan