Algemeen Wielernieuws

Als je moet gaan bij klussen in de Pizza Hut dan weet je genoeg natuurlijk :unsure:
Kan altijd nog erger

2e12b0bc-fc94-11ec-a8e0-93585a7c812f.jpg

Die 4 miljoen is wat hij zogezegd vorig jaar zou verdiend hebben met bonussen (dus door Vuelta, WK en Luik). Zijn basissalaris zou het "probleem" zijn, rond de 2,5 miljoen wordt genoemd. Dat is natuurlijk te weinig voor iemand van zijn kaliber, maar hij heeft dat zelf getekend hé. Misschien zijne papa niet als manager gebruiken.
Als ik voort ga op wat dadash zegt, dat dat contract van vóór L-B-L vorig jaar is, dan is/was dat echt een heel dik loon eigenlijk. Je moet eens gaan kijken in het lijstje van grootverdieners... buiten Sagan & Kwiatkowski is er geen enkele niet-tourwinnaar die €2,5M+ heeft...

Als je Sagan & Froome ervantussen haalt, dat zijn uiteindelijk specialekes, heeft enkel Thomas meer dan €3M (en Vingegaard ondertussen vermoedelijk ook wel sinds zijn verlenging in april). Die €2,5M basis die Remco zou hebben (+dikke bonussen duidelijk) is toch een zeer mooi loon voor een non-tourwinaar. Daar zit voor een stuk al zijn potentieel in verwerkt (wat in het wielrenner ook al eerder uitzonderlijk is), ik hoop dat zijn Pa goe kan onderhandelen want tenzij je echt desperate bent moet je eigenlijk zot zijn van €4M basisloon te betalen, dat is zelfs met zijn huidige palmares meer dan wat marktconform is imo (op basis van die lijst van 2022).

Kan altijd nog erger

2e12b0bc-fc94-11ec-a8e0-93585a7c812f.jpg
Nope... still less cringe dan dit Pizza Hut reclamekes. Hell, zelfs die Alpecin reclame op Eurosport waar ze allemaal hun haar willen willen houden is minder cringe...

Die 4 miljoen is wat hij zogezegd vorig jaar zou verdiend hebben met bonussen (dus door Vuelta, WK en Luik). Zijn basissalaris zou het "probleem" zijn, rond de 2,5 miljoen wordt genoemd. Dat is natuurlijk te weinig voor iemand van zijn kaliber, maar hij heeft dat zelf getekend hé. Misschien zijne papa niet als manager gebruiken.
Als je elk jaar grote koersen wint, wat boeit het dat je met 2.5mil basis zit?
Gewoon verder doen wat hij nu doet en hij zit elk jaar aan 1 - 1.5mil extra.
Dat is geen onaardig zakcentje om een paar keer uit te pakken op een jaar.

Als ik voort ga op wat dadash zegt, dat dat contract van vóór L-B-L vorig jaar is, dan is/was dat echt een heel dik loon eigenlijk. Je moet eens gaan kijken in het lijstje van grootverdieners... buiten Sagan & Kwiatkowski is er geen enkele niet-tourwinnaar die €2,5M+ heeft...

Als je Sagan & Froome ervantussen haalt, dat zijn uiteindelijk specialekes, heeft enkel Thomas meer dan €3M (en Vingegaard ondertussen vermoedelijk ook wel sinds zijn verlenging in april). Die €2,5M basis die Remco zou hebben (+dikke bonussen duidelijk) is toch een zeer mooi loon voor een non-tourwinaar. Daar zit voor een stuk al zijn potentieel in verwerkt (wat in het wielrenner ook al eerder uitzonderlijk is), ik hoop dat zijn Pa goe kan onderhandelen want tenzij je echt desperate bent moet je eigenlijk zot zijn van €4M basisloon te betalen, dat is zelfs met zijn huidige palmares meer dan wat marktconform is imo (op basis van die lijst van 2022).

April 21' zou hij dus dit contract hebben getekend. 2,5 miljoen is heel goed onderhandeld lijkt me. Want op die lijst van L'Equipe die van 21' was staat er niemand op die geen GT op monument had gewonnen tenzij een fransman (en A Yates).

Dat is het gevaar natuurlijk van lange contracten voor de renner dat het even kan duren voor je palmares door gerekend wordt. Maar dan zou ik toch eerder denken aan een contract openbreken dan aan te willen vertrekken met alle moeilijkheden dat dat met zich meebrengt.

Als je elk jaar grote koersen wint, wat boeit het dat je met 2.5mil basis zit?
Gewoon verder doen wat hij nu doet en hij zit elk jaar aan 1 - 1.5mil extra.
Dat is geen onaardig zakcentje om een paar keer uit te pakken op een jaar.

Probleem is natuurlijk wel dat er al gauw een keer iets misloopt. Zie Giro, wordt niet makkelijk om dit jaar een GT te winnen en dus die bonus voor het winnen van een GT binnen te halen. Als dit tot het basiscontract behoorde dan was het geen probleem.

Dries Devenyns stopt einde seizoen.
Jacobsen weg.
Ethan Vernon zal ook vertrekken.
De lijst met renners einde contract is ook zeer lang:

Teuns is niet beter dan wat hij nu heeft integendeel
Fuglsang is 38 en heeft zijn de Ronde van Zwitserland vorig jaar geen deftige resultaat meer behaald (door oa blessures)
Woods is geen helper om op kop te rijden (heeft dat ook nooit gedaan in zijn carrière) en ondertussen ook al 36 jaar dus die zal ook niet meer verbeteren.
Froome tjach...

Het enigste dat Israel beter kan doen dan QS is 💰💰💰
Heel serieus kon mijn post toch niet opgevat worden, wel?

Probleem is natuurlijk wel dat er al gauw een keer iets misloopt. Zie Giro, wordt niet makkelijk om dit jaar een GT te winnen en dus die bonus voor het winnen van een GT binnen te halen. Als dit tot het basiscontract behoorde dan was het geen probleem.
Mja, maar een loon van 2.5mil gedurende een loopbaan van 10-15j begint goed te tellen.
Dan zit je in je mid-dertigjaren met enkele miljoenen op de bankrekening, waarmee je een gans of zelfs twee levens mee kan vullen.
Coureurs zijn over het algemeen nederige personen, die niet meteen naast hun schoenen gaan lopen en aanspreekbaar zijn door het volk.
Daar zal het "lage" loon wel voor een stuk tussen zitten, zeker?
Dat je op jaarbasis een paar miljoen minder verdient dan de huidige GOAT, mag geen struikelblok zijn voor de situatie bij je ploeg (als het klopt natuurlijk van het artikel). UAE heeft sowieso geld teveel, dus lijkt me logisch dat die als ploeg wat extra centjes geven.

De WK-selectie bij de elite mannen​

Wegrit:
  • Remco Evenepoel
  • Wout van Aert
  • Jasper Philipsen
  • Tiesj Benoot
  • Nathan Van Hooydonck
  • Jasper Stuyven
  • Yves Lampaert
  • Frederik Frison
  • Victor Campenaerts

Tijdrit:
  • Remco Evenepoel
  • Wout van Aert
Selectie voor WK nu officieel bekend gemaakt.

Zoals verwacht dan toch 3 (potentiële) kopmannen. Benieuwd hoe hij dat gaat aanpakken.

Voor de rest wel de verwachte namen. Toch voor dit parcours. Frison enige verrassing dus eigenlijk. In die zin dat er ook nog andere namen in aanmerking kwamen voor die plek.

Buiten Frison geen verrassingen in de selectie.

In Nederland toch ook wel een lekker ploegje.
flag-nl
Elite mannen (wegrit)

Mathieu Van Der Poel
Dylan van Baarle
Pascal Eenkhoorn
Olav Kooij
Daan Hoole
Jan Maas
Oscar Riesebeek
Mick van Dijke

Daar kan je wel mee voor de dag komen denk ik dan.

Terug
Bovenaan