Algemeen Wielernieuws

Philipsen die teken doet de die enkele motor voor de groep weg moet, 2s er na een beeld van MVDP met een wagen van Shimano voor hem die niet weg kan omdat er 5 motoren in de weg rijden. :laugh:.

Er is echt niks irritanter dan ploegmaten van een koploper die in het peloton zo wat wegwerpgebaren gaan doen naar een motor wetende dat er in 99% van de gevallen al 10 minuten eentje voor die koploper zit te rijden.

Dat is nu toch wel serieus sterk gesteld.
Je mag hier geen organisatie van wereldniveau verwachten, daarom dat het ook geen wedstrijd van dat niveau is.
Die motards heb je ook gewoon in WT-wedstrijden trouwens, en meer dan eens.

Zoveel fietsen en niks van de andere ploegen die in het zelfde hotel sliepen ze hebben dus gewoon de vrachtwagen gepikt?

Blijkbaar slaapt er normaal iemand in de vrachtwagen bij elke ploeg maar die van Baloise was eerder deze week ziek naar huis gegaan, die bende weet dus best goed wat er zich afspeelt dan dat ze blijkbaar wisten dat die vrachtwagen "onbewaakt" zou zijn.

Zoveel fietsen en niks van de andere ploegen die in het zelfde hotel sliepen ze hebben dus gewoon de vrachtwagen gepikt?

Blijkbaar slaapt er normaal iemand in de vrachtwagen bij elke ploeg maar die van Baloise was eerder deze week ziek naar huis gegaan, die bende weet dus best goed wat er zich afspeelt dan dat ze blijkbaar wisten dat die vrachtwagen "onbewaakt" zou zijn.
Ik heb nog nooit geweten dat iemand in de vrachtwagen slaapt.
Normaal zetten ze altijd een andere wagen tegen de laadklep zodat die niet open kan. Maar soms wordt dat wel eens vergeten…

Ik heb nog nooit geweten dat iemand in de vrachtwagen slaapt.
Normaal zetten ze altijd een andere wagen tegen de laadklep zodat die niet open kan. Maar soms wordt dat wel eens vergeten…

Nys: "Ploegen zijn zich bewust van het gevaar en doen er alles aan om dit te voorkomen. Er wordt tegenwoordig in de vrachtwagen geslapen, maar daar treed ik verder niet over in detail. De man die dat bij ons normaal doet, is eerder in deze ronde naar huis moeten gaan, omdat hij ziek was."

Het was Nijs die het zei dus kan inderdaad ook gewoon onzin zijn.

Nys: "Ploegen zijn zich bewust van het gevaar en doen er alles aan om dit te voorkomen. Er wordt tegenwoordig in de vrachtwagen geslapen, maar daar treed ik verder niet over in detail. De man die dat bij ons normaal doet, is eerder in deze ronde naar huis moeten gaan, omdat hij ziek was."

Het was Nijs die het zei dus kan inderdaad ook gewoon onzin zijn.
Ik wil geen victim blaming doen, maar feit dat hij zo zegt van er niet dieper op in te gaan. Kan zijn dat ze idd als enige ploeg niet voldoende veiligheidsmaatregelen genomen hebben…
Misschien dat ze in sommige ploegen wel daarin slapen, maar heb het nog nooit geweten…

Eindelijk officieel een koppel. Na die kus vorig jaar tijdens het BK, was het natuurlijk ook moeilijk dit nog langer geheim te houden. Ik denk dat vooral Sanne het liever privé had gehouden maar goed.

Anyways, voor het overige: 'wat maakt het uit'.

Veel geluk aan het koppel gewenst. :thumb:
En nog veel succes met de verdere carrières.

Ik weet dat het anekdotisch is en aanleunt tegen bro science maar als ik uitzonderlijk eens Cola drink denk ik eigenlijk vooral: bweik wat slecht (en zoet) maar merk ik voor de rest weinig. Als ik Red Bull drink voel ik mijn hart een tijdje nadien precies rare sprongen maken (kan ingebeeld zijn, I dunno) en als ik Red Bull drink na de middag slaap ik gewoon niet 's nachts. Ik ben geen koffiedrinker dus kan natuurlijk ook te maken hebben met het feit dat ik niet gewend ben aan caffeine.

Volgens mijn cardioloog alvast zijn Red Bull (& Monster & co) absoluut afraadbaar.

(Koffie, cola, thee... zouden, in vergelijking, veel minder nefast voor de tikker zijn).

Laatst bewerkt:
Roglic zoals verwacht naar de Vuelta, skipped voor de rest alles. Ook geen WK dus.
Wie gaat daar voor de concurrentie zorgen? Remco niet, Pogacar zou mij sterk verbazen, Vingegaard ook (tenzij die uit de Tour crashed), TGH met zijn bekkenbreuk zal ook nog te snel zijn?

Het zal dus opnieuw van Thomas moeten gaan komen daar + een reeksje Tour herkansers en een aantal Giro dubbelaars die in Italië ook al niet mee konden met Thomas/Roglic.

QS was toch weer al aan het flipfloppen neen qua vuelta deelname?

Voor de fysieke ontwikkeling van Remco zou het anders wel een verloren jaar zijn imo, en ook mentaal, niet dat ie de Vuelta persé moet winnen.
Het zou zelf beter zijn als ie niet wint, en ie het onderspit moet delven tegen een Roglic of Ayuso, gewoon al om het absurde belgische verwachtingspatroon bij te stellen en druk weg te nemen voor 2024.

In navolging van de uitspraak van zijn ploeg en zichzelf als hij aan de start komt dat er dan altijd druk is en moet presteren, da’s toch echt geen gezonde manier om zo aan topsport te doen, da hou je mentaal niet vol imo, kijk naar Dumoulin.

In dat opzicht is de komst van een Ayuso wel een zegen, ik verwacht dat die nog niveau hoger is dan Remco. Afgezien van de andere grote 2, laat Juan Remco maar af en toe de loef afsteken, dan dalen de verwachtingen en kan Remco terug op een meer normale manier naar een wedstrijd toewerken zonder de verwachting dat het er altijd direct pal moet op zijn van de eerste keer. :hug:

Laatst bewerkt:
In dat opzicht is de komst van een Ayuso wel een zegen, ik verwacht dat die nog niveau hoger is dan Remco. Afgezien van de andere grote 2, laat Juan Remco maar af en toe de loef afsteken, dan dalen de verwachtingen en kan Remco terug op een meer normale manier naar een wedstrijd toewerken zonder de verwachting dat het er altijd direct pal moet op zijn van de eerste keer. :hug:

Zijn wel sterke veronderstellingen.
Voorlopig zullen we het houden op het feit dat Ayuso nog wel even zal moeten werken aan zijn palmares om een uitdager van Remco te worden.
Een topper is het sowieso, maar echt de loef afsteken of nog een niveau hoger, dat is pas de druk immens hoog leggen.

Voorlopig zullen we het houden op het feit dat Ayuso nog wel even zal moeten werken aan zijn palmares om een uitdager van Remco te worden.
Een topper is het sowieso, maar echt de loef afsteken of nog een niveau hoger, dat is pas de druk immens hoog leggen.
Inderdaad.. Ayuso heeft nog veel te bewijzen eer we kunnen zeggen dat hij beter is dan Remco. Remco zit volgens mij trouwens ook nog niet op zijn top qua evolutie als ronderenner. Zeer voorbarig om nu idd te voorspellen dat hij beter is/zal zijn dan Remco.

De druk voor een Ayuso is toch echt in het niets te vergelijken met een Remco, Remco is al het absolute speerpunt in QS + het absurde verwachtingspatroon die hij zichzelf oplegt. Een Ayuso kan relatief nog rustig groeien in de schaduw van een Pogi, is 20. Vraag me wel af hoe ze die ploeg gaan balanceren in de komende jaren, wie welke GTs gaat rijden.

Misschien dat een Pogi volgend jaar Giro Vuelta doet om zijn andere to-dos af te checken :smile:

De druk voor een Ayuso is toch echt in het niets te vergelijken met een Remco, Remco is al het absolute speerpunt in QS + het absurde verwachtingspatroon die hij zichzelf oplegt. Een Ayuso kan relatief nog rustig groeien in de schaduw van een Pogi, is 20. Vraag me wel af hoe ze die ploeg gaan balanceren in de komende jaren, wie welke GTs gaat rijden.

Misschien dat een Pogi volgend jaar Giro Vuelta doet om zijn andere to-dos af te checken :smile:

Dat Pogacar wel eens een Giro of Vuelta gaat rijden geloof ik best maar dat hij een keer de Tour niet gaat rijden geloof ik niks van hoor. Tour is en blijft veruit de belangrijkste wedstrijd van het jaar dat gaat hij en zijn ploeg niet laten schieten.

UAE wil het een beetje doen zoals Ineos vroeger en Jumbo nu ook met meerdere speerpunten werken. Zitten daar met Pogacar, Almeida, Yates en Ayuso allemaal renners die minstens podium kunnen rijden in een GT. Nu houdt Jumbo ze wel uit elkaar sinds ze eindelijk de Tour hebben gewonnen, benieuwd of ze dat nu gaan blijven doen of dat Roglic volgend jaar nog eens de Tour in mag.

En of Ayuso als Spanjaard zo rustig kan groeien is ook maar de vraag, Spanje snakt toch ook al lang naar een nieuwe topper nu ook Valverde met pensioen is. De volledige Spaanse pers zal dus straks in augustus ook wel volledig op hem gericht zijn.

Terug
Bovenaan