Algemeen Wielernieuws

Maar die fake ziektebriefjes slaagt toch echt nergens op. Onder de algemene bevolking hebben we grote problemen met te veel langdurig zieken waarvan een deel niet echt ziek zijn. En in het profwielrennen gaan we dan eens het goede voorbeeld tonen van ploegartsen die random valse ziektebriefjes liggen te schrijven alsof het de normaalste zaak ter wereld is.

Eigenlijk heb ik bewondering voor Remco en zijn ploeg om het boeltje
niet te belazeren met een fake ziekteverhaaltje..

Blijkbaar zou hij gebruik kunnen maken van de regel dat een renner na
een intensieve hoogtestage, herstel nodig heeft. Dat zou dan ook door middel van een
doktersbriefje moeten gebeuren, maar is dit eerder een geldig afwezig-
heidsattest dan een ziekteattest.

Laatst bewerkt:
Maar die fake ziektebriefjes slaagt toch echt nergens op. Onder de algemene bevolking hebben we grote problemen met te veel langdurig zieken waarvan een deel niet echt ziek zijn. En in het profwielrennen gaan we dan eens het goede voorbeeld tonen van ploegartsen die random valse ziektebriefjes liggen te schrijven alsof het de normaalste zaak ter wereld is.

Je snapt toch dat dit appelen met peren vergelijken is?

Ziekteverzuim is een onnodige belasting van de ziektezorg/ reeds overgevraagde huisartsen, misbruik en onrechtmatig gebruik van de sociale zekerheid en schade voor de werkgever.

Geen enkele van deze 3 punten gaat op voor dit geval.

Goed gereden van Alec Seegaert. 3 mannen van UAE achter zich gehouden. Ook goed gereden van Sandrine Tas. Indien ze meer vertrouwd wordt met tijdritfiets zit er voor haar winst in. Het verschil tussen haar en de mannen in de laatste bocht was groot. Als ze dezelfde bochtensnelheid en -handigheid kan vinden, wint ze hier.

Kelderman Nederlands kampioen, heerlijk. De man met veruit de meeste top 10's in WT koersen zonder er eentje te winnen. Het is zelfs zijn eerste koers in lijn die hij wint in 16 seizoenen bij de profs (2 TT's en GC Denmark). Enkel jammer dat hij de Tour niet rijdt.

Kelderman Nederlands kampioen, heerlijk. De man met veruit de meeste top 10's in WT koersen zonder er eentje te winnen. Het is zelfs zijn eerste koers in lijn die hij wint in 16 seizoenen bij de profs (2 TT's en GC Denmark). Enkel jammer dat hij de Tour niet rijdt.

Prachtig inderdaad. De manier waarom ook echt indrukwekkend.

Koers gereden voor Merlier en Philipsen? 61 renners weg, peloton op 3'15".

Het is een vreemde situatie, maar een groep van 61 renners gaat natuurlijk nooit fatsoenlijk samenwerken en QS/Alpecin samen hebben in princcipe nog genoeg man vanachter om wel door te rijden. Goed ziet het er niet uit, maar koers gereden zou ik (nog) niet zeggen.

Eigenlijk heb ik bewondering voor Remco en zijn ploeg om het boeltje
niet te belazeren met een fake ziekteverhaaltje..

Blijkbaar zou hij gebruik kunnen maken van de regel dat een renner na
een intensieve hoogtestage, herstel nodig heeft. Dat zou dan ook door middel van een
doktersbriefje moeten gebeuren, maar is dit eerder een geldig afwezig-
heidsattest dan een ziekteattest.
Na een intensieve vakantie heb ik ook nog enkele dagen recup nodig voor in terug kan werken. De dokter en werkgever zijn er nog niet mee akkoord gegaan.

Karl meteen goed begonnen. Komt in koeien van letters op het scherm Peloton en dan nog duurd het een half uur eer hij door geeft dat het het peloton is.

Hoe slecht is dit weer in beeld gebracht man. 0,0 nut dat er nog een camera bij het peloton zit. Die grote groep is gesplit in 2 en we weten niets.

Beslissende move dit. Weinig goede renners voorin. Nys en De Bondt zie ik wel. We gaan een rare kampioen krijgen denk ik.

Gianni Vermeersch en Herregodts ook nog.

Wellens zou nu wel starten volgens een update.

Heel die startplicht is al jaren een soap. Ik snap dat je alle goeie renners op je koers wilt, maar je snapt toch ook dat mannen geen risico willen nemen als 6 dagen later de belangrijkste koers van het jaar start?
Zeker als ze op dat BK echt geen enkel vooruitzicht op winst hebben.

Ook gewoon het disproportioneel overgewicht dat een soudal of een lotto hebben in dit soort wedstrijden.
Dan zou ik als Remco ook wel is wat buikloop hebben.

Imo heeft Remco als hij zin heeft en in vorm zit altijd kans op winst op een bk (op ieder parcours) , die is zodanig goed in eendagskoersen.

Natuurlijk is dit parcours voor Remco iets moeilijker om te winnen dan een LBL parcours.

De grote blokken rijden vandaag toch gewoon echt een slechte koers? Die groep van 60 is al raar als ge 15 man teams hebt en zo een goeie sprinters (Alpecin en QS zijnde dan), maar dan ook als die grote groep split dunt ge uzelf vooral uit. Nu heeft Lotto 1 renner (en zeker niet hun sterkste), QS 2 (da's zeker nog wel ok) en Alpecin ook 1 in een groep van 10.

Enorm in de kaart gespeeld van de sterke renners die geen team hebben. Herregodts, De Bondt, Nys, ... of de kleine blokken zoals dat van Pinarello.

Ik hoop dat nu minstens een De Bondt, Nys of Vermeersch wint zodat we tenminste nog iemand hebben die we zullen zien.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan