Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Eerst een paar losse dingen: De precieze tenlastelegging staat in het artikel van de vrt:Ik ben de eerste om de argumenten van de verdediging met open geest aan te horen, maar dat wil toch niet zeggen dat je erin moet meegaan om erin mee te gaan? Je mag daar toch even kritisch voor zijn als je hier bent voor je arme verontwaardigde posters?
Het kan inderdaad een ongeluk zijn zonder "schuld" tot op het punt dat hij die man ziet liggen, maar ook de rest telt en dan ga je zoals ik dacht volledig voorbij aan de definitie van schuldig verzuim. Ik heb het speciaal voor je opgezocht.
Voor mij als buitenstaander weliswaar is dat glashelder en kan je die gewoon allemaal afvinken. Het resultaat doet er niet toe, het gaat om de intentie. Het enige mogelijke verweer is de nieuwe gsm, maar als je foto's kan sturen, kan je de 112 bellen ook.
Je kan zeggen, hij heeft uiteindelijk toch gebeld na 10 minuten. Dat lijkt me dan hooguit een verzachtende omstandigheid, net zoals je meer mildheid mag verwachten maar nog steeds schuldig bent als je vluchtmisdrijf pleegt en je een uur later toch gaat aanmelden.
Leuke typo.
Ik lees enkel zaken over dronkenschap, niet over dronken rijden, want het argument van de verdediging daarin was dat hij weliswaar gedronken had, maar niet in staat van dronkenschap verkeerde:
Met een irrelevant whataboutisme over iemand die nota bene niet meer in een auto is gekropen erbovenop, klasse hoor die Souidi. Let ook opnieuw op de wel erg flexibele toepassing van de wetten van de wiskunde
Voor rijden onder invloed is enkel het promillage van tel, terwijl 'dronkenschap' voor interpretatie vatbaar is. Ik weet zelfs niet of er een juridische definitie van bestaat. Maar dus: wat met rijden onder invloed? Zelfs niet voor aangeklaagd? Dat zou toch lachwekkend zijn.
Hoe dat dus zit met geïntoxiceerd rijden, geen idee. Of dat een aparte zaak is, of dat de procureur hier hoger heeft ingezet (dronken rijden) en daardoor misschien er helemaal naast gaat schieten omdat dat een subjectieve kwalificatie is, daarvoor ken ik er niet genoeg van.De procureur overloopt ook één voor één de kwalificaties: schuldig verzuim, vluchtmisdrijf, dronken rijden, het niet in de hand houden van een voertuig en onopzettelijke slagen en verwondingen.
Die camera die volgens de verdediging dus te vuil was, en dat wordt nergens tegengesproken. En de sensoren die piepen, maar zoals ook al vaker werd gezegd: die daar altijd piepen, met die houten paaltjes die er staan.Nu ik het verder lees
"Nuchter of dronken, ook een deskundige heeft tijdens de reconstructie aangetoond dat de chauffeur op basis van zijn achteruitkijkspiegels onmogelijk het slachtoffer kon zien liggen"
"Het slachtoffer, zo bleek bij de reconstructie, was niet zichtbaar via de achteruitkijkspiegels, wel via de display van de wagen. Er was tot tweemaal toe een kort signaal te horen bij het naderen van het slachtoffer. Nick Bril was niet alert bij het horen van het signaal, en dat tot tweemaal toe."
Dus het slachtoffer was wel zichtbaar via de achteruitrij camera.
Die camera die volgens de verdediging dus te vuil was, en dat wordt nergens tegengesproken. En de sensoren die piepen, maar zoals ook al vaker werd gezegd: die daar altijd piepen, met die houten paaltjes die er staan.
De NCAP testen gaan nu ook beginnen punten af te trekken voor vervelende biepjes.Dus omdat het altijd piept moet je toch nietmeer opletten? Voor hetzelfde passeert er een wandelaar of een fietser en ligt die er ook onder "want het piept altijd"
Met die veroordelingen gaat hij het ook niet zo makkelijk krijgen om naar de VS te kunnen gaan, met die strenge immigratiewetten.Matthias schoenaerts weer int nieuws. Nu beseft hij dat het 5 na 12 is.
Na de 11 eerdere veroordelingen viel de Frank nog niet
Matthias schoenaerts weer int nieuws. Nu beseft hij dat het 5 na 12 is.
Na de 11 eerdere veroordelingen viel de Frank nog niet
ik hoop echt dat die zever genegeerd wordt. Hij had het al moeilijk de vorige keer en dan beslist hij om toch verder te doen. Wat voor dom excuus is dat nu? Hou u aan de wet, dan krijg je geen veroordelingen, zo simpel is het."Hij vertoeft ook veel in Amerika, hij moet daarvoor ESTA-documenten ondertekenen. Er zit daar een president die presidenten ontvoert. Maar immigratie is daar een groot probleem, die controles zijn echt. Als hij eerlijk antwoordt op de vraag of hij al veroordeeld is, dan komt hij Amerika niet binnen. Zijn vorige veroordeling heeft veel problemen opgeleverd."
ik hoop echt dat die zever genegeerd wordt. Hij had het al moeilijk de vorige keer en dan beslist hij om toch verder te doen. Wat voor dom excuus is dat nu? Hou u aan de wet, dan krijg je geen veroordelingen, zo simpel is het.
Maar het zal wel niets zijn: 11 veroordelingen en toch krijgt hij nog de kans om eerst zijn examens te gaan doen. Maar meneer moet nog eerst studeren. Kerel, dat had ge al lang gedaan moeten hebben. Dat ge nu pas gaat beginnen studeren toont dat ge nul % schuldgevoel hebt, maar dat ge met tegenzin gedwongen wordt omdat de gevolgen te groot worden. Dat is niets 'beseffen dat hij fout is', dat is spijt voor de consequenties en een beetje met de voeten rammelen van het gerecht (die dat blijkbaar wel graag hebben). 11 veroordelingen en nog zijn ze toegevend... fuck zeg.
Het was dan ook niet min wat L. op 11 augustus 2024 aanrichtte. Op de E403 in Ruddervoorde reed hij achteraan in op een Opel Corsa. Door die klap bleef er niet veel meer over van de auto. De tol was ook bijzonder hoog: Janick (29), Janice (30) en hun dochter Maithé (8) overleefden de klap niet.
De man had drie tot vier keer zoveel gedronken als toegelaten, reed minstens 212 kilometer per uur en gebruikte zijn gsm achter het stuur. Voordien had hij al 14 veroordelingen voor de politierechtbank aan elkaar geregen.
Ik hoop dat er ook nog een stuk financiële compensatie voor de familie is en niet enkel die 8000 euro want dat zou wel héél goedkoop zijn.Ik weet niet of dit de aangewezen thread is, maar: https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2026/02/11/uitspraak-ongeval-ruddervoorde/
5 jaar gevangenisstraf, maar 4 ervan zijn met uitstel. 8000 EUR boete en een levenslang rijverbod.
Het is wat het is, maar ik vind dat redelijk goedkoop om twee mensen in de fleur van hun leven en een kind dood te rijden, met de verzwarende omstandigheden van recidivisme, hopen alcohol, en zwaar overdreven snelheid. Als je heel cynisch bent, is een jaar cel het enige dat impact heeft.
De boete is een deel van de straf, te betalen aan de staat. Dat is géén vergoeding voor de slachtoffers.Ik hoop dat er ook nog een stuk financiële compensatie voor de familie is en niet enkel die 8000 euro want dat zou wel héél goedkoop zijn.
Regres van de verzekeringsmaatschappij is beperkt tot ongeveer 31 000 EUR. Voor de doorsnee Belg lijkt mij dat geen financieel doodsvonnis.Zo iemand zou toch levenslang de gevolgen moeten voelen van wat hij heeft aangericht vind ik, en meer dan enkel een rijverbod.
Laat zo iemand levenslang 20% van zijn inkomsten of zo afstaan aan de nabestaanden, moet toch te regelen kunnen zijn?De boete is een deel van de straf, te betalen aan de staat. Dat is géén vergoeding voor de slachtoffers.
Regres van de verzekeringsmaatschappij is beperkt tot ongeveer 31 000 EUR. Voor de doorsnee Belg lijkt mij dat geen financieel doodsvonnis.
Daar zijn teveel uitwegen voor. De dader in dit voorbeeld is een zaakvoerder en zou vanuit zijn BV gewoon het absoluut minimumloon kunnen uitkeren om zo weinig tot niets te moeten afgeven.Laat zo iemand levenslang 20% van zijn inkomsten of zo afstaan aan de nabestaanden, moet toch te regelen kunnen zijn?
Is ook geen doodsvonnis maar wel een "maandelijkse herinnering" aan zijn fouten.
Neen, steek die dader gewoon 20Y lang in de cel, zonder kans op vervroegd vrijkomen.Laat zo iemand levenslang 20% van zijn inkomsten of zo afstaan aan de nabestaanden, moet toch te regelen kunnen zijn?
Omdat, IMO, de gemiddelde Belg een varken in het verkeer is, en er ook heel wat oudere mensen rondrijden die wel eens een overtreding begaan omdat het allemaal te snel gaat. Dan krijg je een grote groep kiezers dit dat niet ziet zitten want nu hebben ze een rijbewijs voor het leven.Het enige waar ik telkens aan kan denken als ik zo'n dingen zie passeren is "waarom heeft België nog altijd geen puntenrijbewijs".
't is zo vaak mensen met al massas eerdere overtredingen... dat er nu eens gvd eindelijk ook een puntenrijbewijs komt zodat mensen die te snel rijden automatisch periodes hun rijbewijs verliezen als ze teveel overtredingen begaan, en de gevolgen ook super duidelijk zijn van uw gedrag ipv wat uw advocaat kan argumenteren, en hoe de rechter zich voelt die dag -_-.... (voor die veel te weinige keren dat er al meer gevolgen zijn dan een zoveelste boete...)
We zitten al met overvolle gevangenissen en dat kost al handenvol geld. Je moet iemand toch kunnen straffen zonder dat het ons als maatschappij nog eens zoveel extra (belastingen) kost?Neen, steek die dader gewoon 20Y lang in de cel, zonder kans op vervroegd vrijkomen.
Veel gekker moet het niet worden, straalbezopen een gezin doodrijden tegen 212 km/u en dan nog naar huis mogen gaan alsof het allemaal best nog wel meevalt.
Controles op het naleven van rijverboden drastisch omhoog en een enkelband (op eigen kosten) voor zij die er zich niet kunnen aan houden, zodat ze toch nog met de fiets of het openbaar vervoer kunnen gaan werken.We zitten al met overvolle gevangenissen en dat kost al handenvol geld. Je moet iemand toch kunnen straffen zonder dat het ons als maatschappij nog eens zoveel extra (belastingen) kost?