Ook de privacy om de regels te breken soms? Ik weet het oprecht niet.
Volgens de regels zou je nooit mogen het straat oversteken zonder zebrapad, volgens de regels zou je nooit mogen sneller rijden dan 120 op de snelweg(in Belgie) en zou je eigenlijk nooit boven de toegestane promille alcohol mogen hebben in het verkeer. Fietsers zijn ook bestuurders volgens de letter van de wet, daar geen verschil in.
Gaan die sloten overal dan ook op voor alle fietsen?
Ik kies er wel voor om nooit achter het stuur van de wagen te kruipen als ik meer dan 1 glas op een avond op heb omdat ik dan meer kans heb om andere in het gevaar kan brengen met mijn gedrag. Dat risico is veel minder met de fiets , maar dat is irrelevant strict genomen hier.
En we doen het allemaal: we breken soms de regels. In hoeverre we ze breken, daarover kunnen we uiteenlopen. Ik heb ook al gefiets naar huis terwijl ik eigenlijk niet achter het stuur zou mogen met zoveel alcohol op. Ik negeer soms ook verkeerslichten na middernacht als voetganger om het straat over te steken op een verlaten weg. Ik ga soms ook met de hond wandelen op plekken waar het strict genomen niet toegelaten is(het strand bijvoorbeeld op koudere dagen in de zomer,sue me).
Ik heb geen antwoorden, maar wel veel vragen over hoe sommige van de voorstellen hier in de praktijk zouden moeten worden toegepast.
Ik ga 100% akkoord dat we moeten inzetten op zo weinig mogelijk verkeersdoden en slachtoffer. 100%. Maar... onschuldige mensen onredelijke verplichtingen en regels opleggen is niet de oplossing en zal alleen maar leiden naar het niet naleven van de regels.