Age of Empires IV

Strategy PC XBOX Age of Empires IV

:unsure:
Age of Empires met een controller ? Hoe zou dat precies werken ?

Euhm, elk spel kan zo geconfigureerd worden dat het mogelijk is om met een controller te spelen...
We zijn in het jaar 2021 he, niet meer in de jaren 90.
Veel mensen hebben hun pc aan een tv hangen en willen niet vanuit hun zetel spelen met muis en toetsenbord.

Er zijn ook al verschillende rts games geweest op console die ook speelbaar zijn met een controller.

Ik ga nooit beweren dat een muis en toetsenbord niet handiger zou spelen, maar ge gaat me niet vertellen dat mits met wat denkwerk het mogelijk kan gemaakt worden om bijvoorbeeld age of empires met controller te kunnen spelen.
Er zal zowiezo wat denkwerk verricht moeten worden en het zal nooit zo responsief zijn als een muis, maar mogelijk is dit zeker en vast.
 
Ik speel zelf ook heel wat games met een controller maar AOE lijkt me echt de hel.
Tzal zeker wennen zijn, maar als het eenmaal in de vingers zit moet dat wel lukken denk ik.

Ik denk bijvoorbeeld aan de linker joystick die werkt als muis cursor, de rechter beweegt de camera, knop indrukken samen met linker joystick om mannekes te selecteren etc...
Andere buttons gemapt als hotkeys om snel menu items te kiezen.

Ze kunnen bv een "controller mode" erin steken waar je het spel kunt pauzeren, op uw gemak orders geven aan uw verschillende mannekes en dan terug resumen en het resultaat zien.

Again, muis en toetsenbord gaat altijd veel beter spelen, maar ik vind dat ze de optie toch moeten aanbieden 🙂.

Ik heb gamepass en een beest van een gamepc en een goeie grote tv om op te spelen.
De bottleneck voor mij is muis en toetsenbord, dit kan ik echt niet gebruiken vanuit de zetel.
 
AI is precies wel sterker. Op 2de makkelijkste graad in skirmish 1v1 blijven die gewoon constant druk zetten. Miljaar.
 
Wel cool gedaan die campaign filmpjes met simulaties op echte beelden. De geschiedenisles had een stuk intressanter kunnen zijn op deze manier.
 
Ik speel zelf ook heel wat games met een controller maar AOE lijkt me echt de hel.
Idem.. ik speel meer en meer games enkel met controller, maar dit soort games spelen gewoon te traag met een controller.
Alles waar je veel management moet doen is een hell met controller vind ik, zelfde issue bij diablo , speelt keigoed maar als ik inventory stuff moet doen neem ik toch de muis vast die naast mijn zetel op een klein onderlegtafeltje ligt.

Ik heb bijvoorbeeld Rifbreaker op gamepass proberen spelen met de controller vanuit mijn zetel, en dat was echt niet te doen.
Op de tijd dat ik mijn basis had omringt met hekkens om de waves tegen te houden, had ik dat via muis/keyb al 3x gedaan.

Ik speel bijvoorbeeld ook FF xiv online met enkel controller, en dan nog als Astrologian (Healer) dus tis niet dat ik er niet meer overweg kan, maar sommige games zijn gewoon te traag/onhandig om met controller te spelen.
 
JvMyy0T.jpg


Weet iemand wat dat kampvuur boven mijn torens betekent?
 
Pfiew, afgelopen week makkelijk tegen een intermediate AI gewonnen, maar nu op Hard is het toch serieus zweten.
 
Gisteren AOE IV gekocht, ziet er echt veelbelovend uit.
Eerste campaign quest gespeeld en die cinematics vind ik wel echt een plus.

Hopelijk vanavond wat meer tijd.
 
Gisteren AOE IV gekocht, ziet er echt veelbelovend uit.
Eerste campaign quest gespeeld en die cinematics vind ik wel echt een plus.

Hopelijk vanavond wat meer tijd.
Wacht maar tot je bij dat deel komt van jean of arc. daar klopt iets niet. mja
in elke campaign is steeds de zelfde stem. In aoe2 waren steeds van die leuke accents. Maakte het leuker.
Op een duur begin het saai te worden en zit je even op een andere scherm te kijken.
 
Wacht maar tot je bij dat deel komt van jean of arc. daar klopt iets niet. mja
in elke campaign is steeds de zelfde stem. In aoe2 waren steeds van die leuke accents. Maakte het leuker.
Op een duur begin het saai te worden en zit je even op een andere scherm te kijken.
Ik blijf het wel leuk vinden maar zit nog steeds aan deel 1.
Nu aan battle of Lincoln.

Kunnen we op één of andere manier een groepje vormen ergens op AOE IV zodat hier mensen ook samen kunnen spelen ? of tegen elkaar ?
 
Ik blijf het wel leuk vinden maar zit nog steeds aan deel 1.
Nu aan battle of Lincoln.

Kunnen we op één of andere manier een groepje vormen ergens op AOE IV zodat hier mensen ook samen kunnen spelen ? of tegen elkaar ?
Je kan een club aanmaken onder de events tab. Zat te denken om binnenkort eens een toernooitje te doen.

Heb nu zelf wat missies gespeeld (met de gamepass van xbox) en ben toch al iets positiever.
Al blijf ik het nogal duur vinden om zo aan te kopen.

Grootste minpunt voor mij is dat je niet meer kan uitzoomen (tot dusver).
Grootste pluspunt, dat je rams kan maken met je infantry, vind ik wel leuk gevonden en ook de manier van agen is tof.
Al moet ik nog meer spelen om tot een uiteindelijke conclusie te komen. Voorzichtig positief allersinds :D

De tussenfilmpjes van de campagne zijn ook wel tof al mag daar inderdaad afwissling in de stem zijn.
 
Terug
Bovenaan