Age of Empires IV

Strategy PC XBOX Age of Empires IV

Ok, wil dus eentje aanschaffen om te beginnen, maar hoe begin ik hieraan? Welke raden jullie aan, de definitive edition van de II of de III

Hoe begrijp ik het concept het snelst? Moet ik eerst zelf iets opbouwen, of is dit meteen online tegen anderen?

Wat met resources en dergelijke, ergens een beginner guide ergens te consulteren??

Zijn er nadelen om dit op steam te kopen ipv de xbox store ? Is dit cross play?
 
Ok, wil dus eentje aanschaffen om te beginnen, maar hoe begin ik hieraan? Welke raden jullie aan, de definitive edition van de II of de III

Hoe begrijp ik het concept het snelst? Moet ik eerst zelf iets opbouwen, of is dit meteen online tegen anderen?

Wat met resources en dergelijke, ergens een beginner guide ergens te consulteren??

Zijn er nadelen om dit op steam te kopen ipv de xbox store ? Is dit cross play?
Beide games zijn eig vrijwel hetzelfde. AOE3 heeft iets meer RPG elementen zoals een soort skill tree. Heeft ook M.I. meer interesse in naval combat. Beide zijn uitstekend. Zou op steam kopen (heb ze allemaal op steam).
 
Ok, wil dus eentje aanschaffen om te beginnen, maar hoe begin ik hieraan? Welke raden jullie aan, de definitive edition van de II of de III

Hoe begrijp ik het concept het snelst? Moet ik eerst zelf iets opbouwen, of is dit meteen online tegen anderen?

Wat met resources en dergelijke, ergens een beginner guide ergens te consulteren??

Zijn er nadelen om dit op steam te kopen ipv de xbox store ? Is dit cross play?

Er zijn een aantal ingame tutorials (die van AOE 2 zijn iets beter dan die van AOE 3 imho)

AOE2 is veel meer op competitieve pvp gericht. Als je 1 civ redelijk goed kan spelen, dan volgt de rest vanzelf.
AOE3 kent veel meer variatie tussen de verschillende civilaties, dit heeft wel tot gevolg dat elke civ een nieuw leerproces is (ik speel bvb enkel japan, omdat ik daar de bouwvolgordes en strategie redelijk goed van ken).

AOE3 is ook iets kalmer wat betreft het aantal actions per minute.

Wat betreft online pvp: blijf hier van weg tot je de controls wat onder de knie hebt, doe eerst heel wat matches tegen de AI (telkens op moeilijker niveau)
 
Weet er iemand of ze van plan zijn om dit op een Macbook uit te brengen ?
Vroeger alle AOE games gespeeld meer ben paar jaar geleden volledig overgestapt naar Apple.
Tot hier toe geen spijt van want speel geen games meer op de pc maar AOE 4 wil ik echt wel spelen eigenlijk .
 
Ik hoop wel dat deze bugvrij is zoals de vorige.. De vorige was een nachtmerrie (die remaster ?) die installeerde je en je kon het niet eens spelen :(
 
Weet er iemand of ze van plan zijn om dit op een Macbook uit te brengen ?
Vroeger alle AOE games gespeeld meer ben paar jaar geleden volledig overgestapt naar Apple.
Er zijn maar weinig developers die nog moeite doen om hun game(s) naar macOS te porten, dus de kans dat Microsoft (met hun eigen OS en eigen API) first-party games naar een concurrerend OS brengt is wel erg klein.
 
Daarnet een eerste rondje gespeeld, maar een beetje te veel gefocussed op muren bouwen :unsure:. Ook twintig jaar na de eerste blijf ik AoE dus eigenlijk spelen als Stronghold :rofl:
 
Ik weet niet wat jullie mening is na een paar uren spelen?
Maar ik vind het niet goed/speciaal. Noch gameplay noch graphics.
En i know, "graphics is niet alles, zeker niet bij een RTS... blabla..." maar dees vind ik er toch wel zwaar naast zulle.
En dat op hoogste ingame settings op 1440p reso in mijn geval :(
Die definitive versies van de oude games zien er meer gedetailleerd uit dan hun nieuwe game :sarcastic:
 
Gisteren eens een matchke gespeeld.

Nee dit is het toch niet vind ik. Niks vernieuwend aan de gameplay of de graphics tot dusver. Lijkt gewoon een mengeling van de 2 en de 3 te zijn.
Dan vind ik de 2 nog steeds een pak beter in elkaar zitten. Ga het hier dan ook bij houden.

Deze ga ik dus niet aanschaffen denk ik. Toch wel teleurgesteld.
 
Terug
Bovenaan