Age of Empires IV

Strategy PC XBOX Age of Empires IV

Kan zelf niet spelen dit weekend wegens op vakantie, maar op Reddit lijken ze toch wel happy te zijn met de beta...
 
Heb maar 1 match gespeeld, maar dit is toch gewoon Age of Empires (of Kings) zoals we dat kennen en gewoon zijn? Ik weet niet goed wat de verwachtingen qua gameplay dan precies waren.

Grafisch had het inderdaad nog sterker kunnen zijn, naar mijn herinnering zag het er in de trailers nog net iets beter uit.
 
Heb maar 1 match gespeeld, maar dit is toch gewoon Age of Empires (of Kings) zoals we dat kennen en gewoon zijn? Ik weet niet goed wat de verwachtingen qua gameplay dan precies waren.

Grafisch had het inderdaad nog sterker kunnen zijn, naar mijn herinnering zag het er in de trailers nog net iets beter uit.
Mja, dit is toch gewoon AOEII met andere graphics (sterker nog, gewoon AOEIII graphics)? Om daarvoor nu 60 euro neer te tellen (oke, het is nog in beta, maar toch)?

Ik begrijp wel dat het moelijk is om de eerste 2 te evenaren maar had er nu toch wel iets meer dan dit van verwacht. Het mag allemaal wat gedurfder en frisser zijn van mij.

Hoe de gameplay er dan zou moeten uitzien, weet ik wel niet. Maar ben dan ook geen game designer :unsure:
 
K speel nog steeds aoe2. Online. Is zeer verslavend, leuk.
Heb ook eventjes aoe3 gespeeld maar was toch anders dan over en ben na een paar weken ermee gestopt.
Over een paar weken schakel ik over naar m'n laptop (verhuis) en jammer dat ik aoe2 niet op m'n laptop kan spelen, als ik de error google, las ik dat dit komt omdat m'n graf. Kaart te sterk is.. raar...

Aoe4 ziet er leuk uit, maar trekt wat op aoe3, wat niet m'n ding was
 
Over een paar weken schakel ik over naar m'n laptop (verhuis) en jammer dat ik aoe2 niet op m'n laptop kan spelen, als ik de error google, las ik dat dit komt omdat m'n graf. Kaart te sterk is.. raar...
En welke versie heb je specifiek van AOE2? Ik speel hier op een 34" UW 3440x1440 resolution via RTX2060 Super. Ik heb hier gewoon de "Definitive Edition" via Steam.
 
En welke versie heb je specifiek van AOE2? Ik speel hier op een 34" UW 3440x1440 resolution via RTX2060 Super. Ik heb hier gewoon de "Definitive Edition" via Steam.

Weet niet welke editie. Geen speciale, de gewone
Ik heb een RTX2060. Als je zegt dat hij jouw wel draait, zal ik wellicht de definitive edition ook kopen.
Thx


Edit: zit er in deze editie ook de the conquerors versie in?
 
Ja bevat ook de Conquerrors.. Ondertussen ook al meerdere uitbreidingen op de AOE2 DE. Nieuwe civs zoals Poles, Bohemians, Sicilians, ... Maar die zijn wel apart te kopen als DLC.

Hier ook geen probleem op rtx2080
 
Voor iemand die de closed en technical heeft gedaan. Is de camera hoogte nu iets verbeterd ?.
Want volgens ik zag op streams was het nog niet echt aangepast.
 
Where's the hype ?
Inderdaad...
Ik lees en hoor er maar weinig over. Nochtans een game die heel veel mensen gespeeld hebben vroeger..

Ik zou hem trouwens heel graag kopen maar heb een laptop van m'n werk (waar ik niets op kan installen) en geen budget/ nood/ plaats om een echte desktop te kopen enkel voor deze game :(
 
Ik vond de beta helemaal niet naar mijn goesting, maar aangezien ik nu toch een gamepass abbo heb ga ik hem nog wel eens testen.

Maar wtf...218.65GB .... voor een age of empires die ik grafisch niet eens zo top vind. :oops:

(reden is dat er een 4k HDR video pack inzit in de download zie ik net)

Aoe.jpg
 
Nee inderdaad, was even erna aangepast visueel naar 85 GB en was uiteindelijk bij mij ook maar 35GB, weird.

Uurke gespeeld en moet wel zeggen, de performance van het spel is enorm verbeterd sinds de test play onlangs.
Toch nog eens kans geven en dees weeekend me eens in de campaign smijten. :)
 
Terug
Bovenaan