Shooter PC PS5 PS4 After The Fall

Ruigen Das

Well-known member
after.png


release: 9 december 2021
genre: shooter, co-op
dev: Vertigo Games

/!\ vereist VR

Van de makers van Arizona Sunshine.

Explore the remains of a civilization ground to a halt in an alternate 1980s, craft deadly weapons and wield devastating powers with real-life movements as you develop your combat style, and join forces with players worldwide as you go head to head with relentless hordes and larger-than-life bosses in a bid to take back the city. It’s time.

Set in the ice-covered ruins of LA nearly 20 years after the apocalypse, After the Fall® combines a living, breathing VR world shared with players from all over the world, a cinematic and atmospheric campaign, action-packed solo and multiplayer gameplay, and endgame built from the ground up for VR.

 
Om even de mods aan het werk te zetten, hierbij een topic over de vernieuwde game op Playstation 5, "after the fall".

Deze game werd gratis opgefrist voor de ps4 eigenaars die de PSVR 1 versie reeds hadden, om te kunnen werken met de nieuwste hardware, de PSVR 2 op de PlayStation 5.

Mijn eerste ervaring met deze game was echt wauw, samen met een 4 koppig team moet je de zombies van je af slaan, die tevoorschijn kunnen kruipen vanachter elk hoekje, en je maar al te graag willen te grazen nemen. De speel ervaring is echt cool om samen verschillende gebouwen en open vlaktes te sweapen, en je ze een weg naar de overwinning te schieten. Je kan door je teamleden gerevived worden, wat ook een leuke insteek is om als één team over de finishlijn te geraken.

De omgeving is zeer gedetailleerd, en interactie met verschillende elementen rondom is mogelijk. De fun zat hem voor mij persoonlijk ook in het manuele herladen van je pistool, of zelf in elk hand een pistool. Niet zomaar eventjes naar de grond mikken en dat dan de gun herladen was, nee, je moet eerst je lader uit je pistool halen, de nieuwe clip van je riem nemen, insteken in de kolf, en dan nog eens een kogel in de kamer trekken, zodat je klaar bent voor een nieuw rondje lood in je omgeving te pompen.

De ervaring in VR is echt fantastisch, bewegen deed ik persoonlijk via het teleporten, wat in het begin heel onnatuurlijk lijkt, maar het helemaal niet is. Op deze manier kan je u snel en makkelijk verplaatsen. Enkel als je achterom wilt kijken is het een beetje een gedoe, omdat je met de andere joystick je eerst moet verplaatsen naar een andere plaats, om dan zo toch die richting uit te kijken. Het draaien zelf gebeurt in tikjes, en is niet zo snel als je bij andere games in het 'shooter' genre kunt voorhebben.

Het schieten met de triggers loopt echt vlot, al moet je natuurlijk wel goed blijven mikken, je start zonder laser, en het is niet echt duidelijk of je deze later in de game kan vrijspelen. Maar de horden aan zombies neerknallen is echt wel bevredigend, en als één team samenwerken is dat ook. Het I've got your back gehalte is dan ook groot met het reviven van je teammaats.

Na 1 spelletje wist ik al, hier wil ik wel mee aan de slag, ondanks mijn weinige ervaringen met shooter games. De beleving is een totaalpakket, waardoor je echt in de actie van het moment gezogen wordt.

Een echte aanrader dus als launch game van de nieuwe PSVR 2.
 
Hier heb ik deze ochtend “ solo “ met 3 ai vriendjes gedaan. Denk dat ze daar solo mee bedoelen. Je krijgt gewoon AI mee op pad. Tis echt iets tof ! En ik denk nog toffer met een paar real people :) kwestie van elkaar te horen gillen enzo :) je weet wel.
 
Ik vrees dat de AI maatjes die je mee op pad krijgt niet zo goed zijn. Matchmaking is nogal moeilijk vind ik. De game geeft je ook weinig uitleg over hoe alles werk. Gelukkig bestaan er YouTube-filmpjes met tips. Maar de gameplay is wel zalig!
 
Zoals ik al in het algemene VR2 topic had gezet, als er animo is om eens met 4 samen te spelen, laat maar weten, dan doen we eens een matchke.
 
Aight zeker mon vriendjesss !! my_x_2 is psn profile.

ik voeg de rest ook even toe :D
Check, misschien chat groepje maken om te zien wanneer iedereen kan? Hier op BG of via WhatsApp? Al is dat weer een groepje bij. Ik weet ni zo goed hoe discord werkt. Als ik mij niet vergis ondersteunt ps5 dat?
 
Is goed voor mij. discord en whatsapp hebben voorkeur.
Maar discord kan je rechtstreeks op ps mee converseren dacht ik dus. Heb daar denk ik geen account, en weet ni goed hoe da werkt. Maar dat is mss het eenvoudigste om te doen. Hebt ge daar nen app van ook neem ik aan
 
Jup , app van discord voor op de telefoon is er ook. Maar mocht de rest voorkeur hebben voor whatsapp is dit voor mij ook zeker geen probleem. Wat voor de rest het simpelst is
 
Kheb discord alvast geïnstalleerd. Misschien handiger dan een party op te zetten, want die zijn beperkt in tijd dacht ik?
 
Terug
Bovenaan