Afrika

Thaiko

Active member
Ik zou in september een reis van 21 dagen willen maken met mijn vriendin. Nu zijn er zoveel mogelijkheden en prijsverschillen, dat ik toch eens graag jullie mening zou willen horen waar/wat je de beste bang for the bucket krijgt. Graag hadden we een mix van safari en strand gedaan (bv. Kenia Masai Mara, om dan vervolgens naar Seychellen te reizen). Budget is iets van een €6000 pp. (maar mag zeker voor minder hoor hehe).
 
Seychellen is overrated. Kijk eens naar Mozembique, zanzibar, Madagascar of Mauritius of Reunion

En als je self drive wilt doen mag je Kenia en Tanzania al vergeten.

Als je iets meer info geeft wat je wilt kan ik wss wel betere ideeen geven.
 
Laatst bewerkt:
Seychellen is overrated. Kijk eens naar Mozembique, zanzibar, Madagascar of Mauritius of Reunion

En als je self drive wilt doen mag je Kenia en Tanzania al vergeten.

Als je iets meer info geeft wat je wilt kan ik wss wel betere ideeen geven.
Ik sta open voor alles eerlijk gezegd. Welke info zoek je dan specifiek? :)
 
Ik vond Namibië super met de vrouw. Heel ontspannend, veilig en perfect te doen met twee. We zijn rondgetrokken met een daktent. Veel prachtige locaties gezien en makkelijk af te wisselen met luxe lodges voor wat meer ontspanning en relax dagen. In het noorden kan je Etosha vinden waar je self-drive safari kan doen.
Wij hebben dit gedaan voor 3000 pp. Wel maar twee keer in een lodge geslapen.
Eventueel wat inspiratie: https://www.selfdrive4x4.com/
 
Kenia zelf heeft ook mooie strandvakanties.

Wel al 10 tal jaar geleden dus weet het niet meer exact allemaal van buiten qua namen en locaties.
maar wel eentje waar we veel geluk hadden en zalige dingen hebben kunnen zien. (bvb. oversteek van de Gnoes )

Hier was het 14 dagen safari (Tsavo/ Masai mara / nakuru / Het park grenzend aan kilimanjaro/ nog enkele)
Met erna nog 7 dagen strandvakantie in de buurt van mombassa

Spaart je toch alweer een vlucht uit :)
 
Mix van safari en strand: dan moet ik meteen denken aan combo Tanzania + Zanzibar. Of dat beste bang for the buck is, weet ik niet, maar dat past zeker in je budget (en zal sowieso goedkoper zijn dan de seychellen).
 
Ik sta open voor alles eerlijk gezegd. Welke info zoek je dan specifiek? :)
Je hebt hier al verschillende mensne gehad met totaal verschillende type reizen en landen.

Dus wil je self drives doen of u laten rijden. Wil je 2 weken safari doen + beach
Of safari + scenery + beach.

Beach vakantie is puur liggen en relax of meer actief zijn. Bvb Reunion en Mauritius liggen naast elkaar maar 1 betere voor active vakanties andere meer voor te niksen.
 
Ik vond Namibië super met de vrouw. Heel ontspannend, veilig en perfect te doen met twee. We zijn rondgetrokken met een daktent. Veel prachtige locaties gezien en makkelijk af te wisselen met luxe lodges voor wat meer ontspanning en relax dagen. In het noorden kan je Etosha vinden waar je self-drive safari kan doen.
Wij hebben dit gedaan voor 3000 pp. Wel maar twee keer in een lodge geslapen.
Eventueel wat inspiratie: https://www.selfdrive4x4.com/
Ik ga ook voor Namibië. De mooiste combinatie aan fenomenale landschappen en dieren. Veilig en rustig ook. Of er ook idyllische stranden zijn weet ik nu wel niet direct.
 
Ik ga ook voor Namibië. De mooiste combinatie aan fenomenale landschappen en dieren. Veilig en rustig ook. Of er ook idyllische stranden zijn weet ik nu wel niet direct.
Als pure safari is Namibia nu wel 1 ve minste locatie in mijn ogen. Etoscha is een farm en voor de rest is er niet veel. Caprivi is prachtig maar meeste mensen gaan daar niet naar toe. Heeft veel stranden ook maar totaal geen nut voor een beach vakantie.

Ik zou eerder kijken naar Tanzania, Botswana of Zuid Afrika met een vlucht naar Reunion, Mauritius of Madagscar.
 
Als pure safari is Namibia nu wel 1 ve minste locatie in mijn ogen. Etoscha is een farm en voor de rest is er niet veel. Caprivi is prachtig maar meeste mensen gaan daar niet naar toe. Heeft veel stranden ook maar totaal geen nut voor een beach vakantie.

Ik zou eerder kijken naar Tanzania, Botswana of Zuid Afrika met een vlucht naar Reunion, Mauritius of Madagscar.
Botswana wel mooi te combineren ook. Maar Namibië vind ik vooral de combinatie met de landschappen fantastisch. De canyon, de rooie woestijnvlaktes, er is daar nog zo’n spookstadje,… dat geheel vind ik geweldig.
 
Ja absoluut Namibie is 1 van mijn favo bestemmingen. Daarom ook de vraag aan TS wat wilt hij. Als puur safari is dan is Namibia wel minder geslaagd. Maar als self drive optie met de scenery prachtig gewoon
 
Je hebt hier al verschillende mensne gehad met totaal verschillende type reizen en landen.

Dus wil je self drives doen of u laten rijden. Wil je 2 weken safari doen + beach
Of safari + scenery + beach.

Beach vakantie is puur liggen en relax of meer actief zijn. Bvb Reunion en Mauritius liggen naast elkaar maar 1 betere voor active vakanties andere meer voor te niksen.
Hoe zit dat met self drives? Is dat makkelijk te regelen? Veel regels/restricties/....? Beach moet er sowieso tussen zitten, dus idd combinatie reunion/Mauritius is interessant. Nambia is ook altijd een droom geweest, maar zou dit passen in 3 weken? 1 week Botswana (laten rijden/safari), 1 week Namibia (self drive) en dan 1 week beach (Reunion/...)?
 
Hoe zit dat met self drives? Is dat makkelijk te regelen? Veel regels/restricties/....? Beach moet er sowieso tussen zitten, dus idd combinatie reunion/Mauritius is interessant. Nambia is ook altijd een droom geweest, maar zou dit passen in 3 weken? 1 week Botswana (laten rijden/safari), 1 week Namibia (self drive) en dan 1 week beach (Reunion/...)?
Nee gewoon op de wegen blijven, maar dat is maar logisch.

De combinatie lijkt me wat teveel. Wij hebben Namibië 3 weken gedaan en dat ging goed. Maar met een weekje ga je veel moeten skippen en rushen. Als strand echt moet zou ik inderdaad voor Botswana ( kan ook self-drive) of iets dergelijks gaan en een eilandje 😊
 
Botswana heeft geen stranden he.
Hoe zit dat met self drives? Is dat makkelijk te regelen? Veel regels/restricties/....? Beach moet er sowieso tussen zitten, dus idd combinatie reunion/Mauritius is interessant. Nambia is ook altijd een droom geweest, maar zou dit passen in 3 weken? 1 week Botswana (laten rijden/safari), 1 week Namibia (self drive) en dan 1 week beach (Reunion/...)?
Je kan self drives easybdoen in Namibia en ZA. Andere landen zou ik niet doen als eerste keer. Ik zou ook geen combo namibia/bots/beach doen. Dan reis je zoals de amerikaan. Veel check boxes maar je zal geen enkel land gezien hebben.

Wil je geen self drives alleen safari. Dan Tanzania of Botswana. Wil je self drives met afwisseling andere activiteiten dan Namibia of ZA.
 
Multi Citaat
Botswana heeft geen stranden he.

Je kan self drives easybdoen in Namibia en ZA. Andere landen zou ik niet doen als eerste keer. Ik zou ook geen combo namibia/bots/beach doen. Dan reis je zoals de amerikaan. Veel check boxes maar je zal geen enkel land gezien hebben.

Wil je geen self drives alleen safari. Dan Tanzania of Botswana. Wil je self drives met afwisseling andere activiteiten dan Namibia of ZA.
Ok, Tanzania of Botswana wordt het, met dan een week in Mauritus of Zanzibar :) Het prijsverschil tussen vliegen naar Kilimanjaro (€1.130) en Dar es Salaam (€685) is wel opmerkelijk... is het dan zoveel moeilijker om via daar een safari route te plannen?
 
Laatst bewerkt:
De ene is de hoofstad en main hub, andere is lokale luchthaven. Dus normaal altijd dat er zon prijs verschillen zijn. Ik zou altijd vliegen op dar. En van dar naar zanzibar of Mauritius. Zal goedkoper zijn en meer flexibiliteit.

Misschien moet je dan toch voor de optie gaan tanzanie + zanzibar.
 
Terug
Bovenaan