Afrekening techem ( caloriebelmeters )

SpeedyP

Well-known member
Hallo

Nog iemand problemen met caloriebelmeters?

Me woning is amper 75 vierkante meter en verwarm enkel de living en heb een gasfactuur van 1650 euro.

Al gebeld naar Techem maar kost me 185 euro als ze langskomen en niets vast stellen.

Mvg

Als je met een gaslek zit was uw huid zl lang ontploft.

Hoge gasprijzen is al maanden in het nieuws.

Kunt toch de berekening opvragen en normaal als ge daarop duwt op die meterkes kunt ge de stand aflezen.

Hoeveel heb je verbruikt, wat voor type woning heb je (app, gesloten, half open, open bebouwing?), het bouwjaar en het niveau van de isolatie?
En hoeveel heb je verbruik de jaren daarvoor?

6799 op jaar
Gelijkvloers appartement. Maar lichte isolatie boven de living. Is gewoon dakterras van bovenbuur.

Eerste jaar. Is een huurapp

6799 op jaar
Gelijkvloers appartement. Maar lichte isolatie boven de living. Is gewoon dakterras van bovenbuur.

Eerste jaar. Is een huurapp
24€c all in per kWh

Vast contract of variabel?
Wel een enorm hoog verbruik hoor, meterstand niet fout doorgegeven ?

Gaat via die bakjes die vastzitten op chauffage en is draadloos. Dus niets doorgegeven
Maar het is toch uw gasketel die de sturing doet en gas vraagt voor verwarming.

Dit staat toch op hun website:
Ieder jaar brengt de (regionale) afgevaardigde van Techem een bezoek aan uw gebouw voor het opnemen van de warmtekostenverdelers en alle andere meters die bestemd zijn voor het verdelen van de verbruikskosten. Dat bezoek wordt elk jaar automatisch gepland rond dezelfde datum, rekening houdend met uw voorkeur (mee te delen bij de bestelling). U hoeft deze opname niet elk jaar opnieuw aan te vragen.

Let op: Als uw verwarmingsketel op gas werkt, is het wenselijk ons bezoek te laten samenvallen met de jaarlijkse facturering van de gasmaatschappij. Gelieve u bij hen te informeren over de datum van hun jaarlijks bezoek aan uw gebouw.
Welk soort contract had je en bij wie ?

Er zitten aparte caloriebelmeters op elke chauffage en dat gaat draadloos. Dus niemand gezien.

Contract is via me huur inbegrepen.

Antwoord van immo:
Ondertussen heb ik dit even intern kunnen navragen. De eindafrekening die wordt opgemaakt betreft enkel de caloribelmeters

(die zijn opgehangen aan de radiatoren) en het privé-waterverbruik in de badkamer en keuken.

De lekkage heeft gelukkig geen invloed gehad op het jaarlijks verbruik. Het bijstoken van de ketel is nl. geen verbruik die wordt

aangerekend aan de huurders, enkel de warmte die de caloribelmeters waarnemen aan de radiatoren.

Terug
Bovenaan