Advies nieuwe wagen

Dit staat in zijn post in z'n link:
Ja, dit is een gekend probleem. Reden daarvan is te zoeken bij de brandstoffen in Benelux en Noorwegen.
Het bio gedeelte in de brandstoffen is bij ons op basis van zeewier ipv koolzaad. Deze tasten de distributieriem aan omdat deze in een olieomgeving draait (ipv klassiek droog)
Er komen stukjes van die riem af en verstoppen de zeef van de oliepomp en van de elektrokleppen van de nokkenasverstellers en de zeef die in de banjobout van de turbo zit.

Maar die uitleg klopt niet.
1. Bio brandstof op zeewier staat nog maar in kinderschoenen, wordt dus ook nog niet grootschalig gebruikt
2.We spreken hier over een benzine motor en koolzaad wordt bij mij weten nooit gebruikt als bio brandstof in benzine, enkel in diesel en word sterk afgeraden in Europa.
De persoon die dit heeft gezegd, is niet echt op de hoogte van bio brandstoffen.

De bio ethanol hier (in benzine) komt van het zetmeel van graangewassen. De overschot wordt gebruikt als voeder voor de dieren.
De bio brandstof in diesel, komt van dierlijk vet afval en plantaardig afval (frituurolie). Koolzaad wordt niet gebruikt omdat die de voedselproductie in gedrang brengt.

De brandstoffen die je hier in België tankt, moeten ook voldoen aan de normen van Europa (waaronder ook afspraken bestaan rond de bio ethanol). Dus als jij een wagen koopt in Europa waar E10 in mag, dan kan dit geen problemen geven. Een fabrikant kan dus niet zeggen dat het door de E10 komt in de Benelux. Een E10 die niet voldoet aan de Europese normen, mag wettelijk niet verkocht worden.

Ik ben aan het denken geslaan en eindelijk eens werk gemaakt en ga ook eens effectief beginnen aan de zoektocht naar een nieuwe auto ter vervanging van mijn Peugeot Partner. (1.2 benzine, 3.5j en heeft 54.000km)
De vereisten zijn:
  • Benzine (ongeveer 15.000-20.000km per jaar en veel korte ritten)
  • Airco
  • Parkeersensoren (voor- en achteraan) + achteruitrijcamera
  • 3 ruime zitplaatsen achteraan (3 kinderen tot jongvolwassenen moeten comfortabel kunnen zitten, ons kindjes zijn nu 11, 9 en 6, het plan is om toch 10j met die auto te rijden)
Budget is rond de 27.000€
Voor onze Peugeot zouden we ongeveer 10.000€ nog krijgen en de rest zouden we lenen. We willen liefst onder de 300€/m blijven voor max 5 jaar. Goedkoopste online simulatie die ik op het eerste zicht vind zou 17.500€ zijn op 5j aan 1.39%, dit kot op 302.03€/m)

Voor de volledigheid, merken die sowieso afvallen: Peugeot, Citroën, Opel, Dacia

Na al veel rondgekeken te hebben zijn er 3 types auto die we overwegen, elk met hun voor- en nadelen.
  • Break (bvb Skoda Octavia Combi, Ford Focus Clipper).
    • Voordelen:
      • Mooiste optie
      • Meest “rijplezier”
      • Ruime koffer
    • Nadelen:
      • Zitruimte achteraan lijkt me niet voldoende
  • SUV (bvb Hyundai Tucson, Kia Sportage)
    • Voordelen:
      • Deftige zitplaatsen achteraan
    • Nadelen:
      • Kleine koffer
      • Hoge zit (voor mij een nadeel, voor m’n vrouw eerder een voordeel)
      • SUV’s niet mijn favoriete type wagen
  • MPV (bvb Renault Grand Scénic, VW touran, Ford S-Max)
    • Voordelen:
      • Eigenlijk ideaal type wagen voor een gezin met 3 kinderen
      • Deftige zitplaatsen gecombineerd met ruime koffer
      • 7 zitplaatsen mogelijk (handig als ons kindjes met liefjes afkomen)
    • Nadelen:
      • Uiterlijk, lomp, Eigenlijk nog lelijker dan SUV’s

Maar, het grote probleem is dat alle auto’s die ik configureer te duur uitkomen. Mijn vrouw wil sowieso een nieuwe auto ipv tweedehands wegens garantie, omnium, … en de daarbijhorende zekerheid. Wegens de miserie met onze Peugeot sluit ik daar direct bij aan.
Alles hangt bijgevolg af van de kortingen, en er zit dus niets anders op dan een hoop offertes te gaan vragen.
Ik heb ook al stockwagens bekeken, maar ofwel is de korting precies niet de moeite, ofwel zijn er geen beschikbaar met de motor die ik wil. Bvb de goedkoopste Octavia 1.0 benzine, die imo te licht is, kost al 29.200€. De goedkoopste met de 1.5 is al 32.400€. De goedkoopste VW Touran is 28.800€ en de goedkoopste Grand Scénic 29.000€. En dit is enkel gefilterd op benzine en airco, zelfs nog niet gekeken of ze parkeersensoren en camera hebben. Ik weet wel niet er op deze prijzen nog kortingen mogelijk zijn?
Bvb:
  • Skoda Octavia Combi: 36.001€
    • Clever, 1.5 TSI (150pk) in Race Blue
  • Hyundai Tucson: 34.699€
    • Feel, 1.6 T-GDI (150 pk) in Phantom Black
  • Kia Sportage: 30.540€
    • Black Edition, 1.6GDI (132PK) in Black Pearl
  • Renault Grand Scénic: 32.812€
    • Intens, 1.3 TCe (140pk) in Sterzwart
    • Parking pack
  • VW Touran: 32.570€
    • Trendline, 1.5 TSI (150PK) in Atlantic Blue Metallic
    • Park Distance Control voor- en achteraan
    • Achteruitrijcamera Rear view
    • 7 zitplaatsen
Ford S-Max zou op 34.415 komen, maar is enkel mogelijk met een dieselmotor.

Voor de Octavia en de Tucson zijn we jammer genoeg te laat voor de “oude” versie, die was toch opvallend goedkoper.

Ford Focus Clipper, Renault Megane Grandtour, Skoda Karoq, Nissan Qhasqhai… zijn sowieso te klein.
Ford Mondeo Clipper, Skoda Superb Combi, Skoda Kodiaq, Ford Edge, Renault Talisman Grandtour, Ford Galaxy, Hyundai Santa Fe, Nissan X-Trail … zijn sowieso te duur .

Zijn er nog mogelijke modellen die ik over het hoofd zie die misschien interessant kunnen zijn?
Welke merken geven het meest korting?
Is het nu wel een goed moment om een auto te kopen?
Grote kortingen op stockwagens door overaanbod?
Of eerder duurder door gebrek aan grondstoffen door Covid?
Of is het beter toch te wachten tot het autosalon volgend jaar?

Normaal zou ik er een dagje voor uittrekken en evt wat testritten proberen versieren. Maar dankzij Covid is dit wat moeilijker. We kunnen moeilijk telkens met 5 naar een garage gaan om allemaal eens samen in die auto’s te kruipen om te zien hoe het zit qua ruimte.
Ik denk er nu aan om om te beginnen van elk type 1 testrit te boeken op woensdagnamiddag of zaterdag, en ermee tot bij mij thuis te rijden waarop vrouw en kindjes even kunnen instappen. (Ze ontsmetten een auto toch volledig na een testrit vermoed ik). Maar dat zal een werk van lange adem worden.
Groot probleem ook is om m’n vrouw mee te krijgen in het verhaal. Ze wil die Peugeot ook weg, maar voor haar is het allemaal zo dringend niet. Begrijpelijk wel, want we hebben momenteel 2 auto’s (nog een ford focus 1.8tdci uit 2005) en hebben er maar 1 nodig zolang zij van thuis uit werkt.
Ik rij nu 3 a 4 weken met de ene auto, en dan evenlang met de andere zodat ze beiden in roulement blijven. Maar ik ben die Peugeot zo kotsbeu, elke keer ik daar in stap krijg ik een zenuwinzinking. En dat nog los van de miserie die we ermee gehad hebben. Die is lomp, traag, lelijk en ik krijg na 5 minuten enorme rugpijn. Ik kan mij daar niet goed in zetten.
Dikwijls als we een, in mijn ogen, kanshebber als opvolger passeren vraag ik haar wat ze ervan denkt, maar ze ontwijkt die vraag altijd. Auto’s interesseren haar geen fluit, en ze zegt dat ik er te hard mee bezig ben.

In begin vant jaar waren er wel redelijke kortingen die nu niet meer zijn.
Enfin als je bij de garage zelf gaat , gaat er nog wel een deel vanaf wss.
En voor vijf man mss toch eerder beter mvp? Met 3 of 4 zou ik skoda combi aanraden.

Corona doet rare dingen met alles (grondstoffen / beschikbaarheid ). Zwier die Peugeot buiten, dan zal uw madam mss vlugger kijken voor een andere?

Deze lijkt me wel deftig.
Ongeveer alles wat ik zoek. Adaptive CC was handig geweest en een koffer deksel ipv deuren
Maar 2de hands heb je niet altijd alles te kiezen
Vooral genoeg plaats voor fietsen en 4 kinderen

In begin vant jaar waren er wel redelijke kortingen die nu niet meer zijn.
Enfin als je bij de garage zelf gaat , gaat er nog wel een deel vanaf wss.
En voor vijf man mss toch eerder beter mvp? Met 3 of 4 zou ik skoda combi aanraden.

Corona doet rare dingen met alles (grondstoffen / beschikbaarheid ). Zwier die Peugeot buiten, dan zal uw madam mss vlugger kijken voor een andere?
Kheb een paar offertes gevraagd, kzal zien wat ze antwoorden.

Die Peugeot weiger ik particulier te verkopen. Ik wil niet dat de kopers binnen bepaalde tijd kwaad aan mijn deur staan. Liever als overname aan een garage laten. Dan is het hun verantwoordelijkheid.
Ergens overweeg ik evt "wijkopenautos.be" of zo. Maar die geven echt weinig.

En als dat geld nu al op ons rekening komt is de verleiding te groot om het te spenderen aan de verbouwingen.

Ik heb paar jaar geleden ook een peugeot particulier verkocht.
Papier voor verkoop kan je makkelijk online vinden en samen invullen.
En is ook keuring voor verkoop. Daar gaat niemand aan uw deur staan hoor.
Veel waalse mensen die daar op af komen

Lang verhaal

Int kort, door de manier van opbouw van die motoren draait de distributieriem "nat". In combinatie met het bio gedeelte in de brandstof in de Benelux brokkelt die riem langzaam af en zorgt voor stukjes in de motor waardoor die inwendig kapot gaat.
Ik rij met een Peugeot Partner, en na 3j en nog geen 50.000km moest er (na veel gedoe met de garage) een nieuwe motor in.

In de nieuwe garage (garage B in het lange verhaal) hebben ze me na het vervangen van de motor gezegd dat de nieuwe motor vroeg of laat hetzelfde probleem zal hebben. En afhankelijk van de leeftijd en km-stand van de auto dan zullen de kosten voor Peugeot of voor mezelf zijn.
Die uitleg intrigeert me.

Ik kan niet begrijpen hoe de kwaliteit van de brandstof een invloed kan hebben op de levensduur van de distributieriem.

Wat wel het geval is, is dat deze distributieriem constant in de olie draait, en dat rubber en olie normaal gezien geen goede vrienden zijn.
Als PSA distributieriemen gebruikt met een verkeerde samenstelling van de rubber, dan zal je problemen krijgen zoals u ze gehad heeft.
Maar zoals ik al zei, de brandstof zelf kan daar niets mee te maken hebben, verse brandstof mag gewoonweg niet in de olie terecht komen, zeker niet in de hoeveelheden die nodig zullen zijn om uw riem te degenereren.

Edit: Ik heb wat rondgesurft, en ik vind wel duidelijke uitleg in het Frans, maar niet in het Nederlands.
Op de Nederlandse sites wordt meer nadruk gelegd op de herprogrammering van de computer en lijkt het nazicht van de distributieriem bijzaak.
Dus een link met Franse uitleg: https://www.decisionatelier.com/PSA-faiblesse-de-courroie-sur-le-moteur-1-2-PureTech,15170

Laatst bewerkt:
Als je echt veel ruimte wilt, is zo'n Skoda Superb wel het van het. Maar nieuw vind je die niet voor die prijs, toch niet aan deze kant van de grens.
De Kamiq vind ik ook wel best mooi.

Modellen waar ge met 3 (jong) volwassenen op uw gemak op de achterbank kunt plaatsnemen, zijn niet echt dik gezaaid jammerlijk genoeg.
Dingen die nu in mijn hoofd opkomen als potentiele kanshebbers, zijn de Jeep Compass (jeep is basically fiat atm) & Suzuki S-cross/Vitara. Kortingen zijn er momenteel niet echt, heb ik den indruk. Of het zijn de salon-kortingen die nog doorlopen (Suzuki geeft bv korting tot 5000€).

Of ge kunt eens kijken bij Mitsubishi. Aangezien die stoppen met de verkoop in de EU wegens de uitstootnormen, doen ze hun stock goedkoop weg. De hoge taxen moet ge er dan wel bijnemen.

Ik ben aan het denken geslaan en eindelijk eens werk gemaakt en ga ook eens effectief beginnen aan de zoektocht naar een nieuwe auto ter vervanging van mijn Peugeot Partner. (1.2 benzine, 3.5j en heeft 54.000km)
De vereisten zijn:
  • Airco
  • 3 ruime zitplaatsen achteraan (3 kinderen tot jongvolwassenen moeten comfortabel kunnen zitten, ons kindjes zijn nu 11, 9 en 6, het plan is om toch 10j met die auto te rijden)
Voor onze Peugeot zouden we ongeveer 10.000€ nog krijgen en de rest zouden we lenen. We willen liefst onder de 300€/m blijven voor max 5 jaar. Goedkoopste online simulatie die ik op het eerste zicht vind zou 17.500€ zijn op 5j aan 1.39%, dit kot op 302.03€/m)

Voor de volledigheid, merken die sowieso afvallen: Peugeot, Citroën, Opel, Dacia

Na al veel rondgekeken te hebben zijn er 3 types auto die we overwegen, elk met hun voor- en nadelen.
    • Voordelen:
      • Mooiste optie
      • Meest “rijplezier”
      • Ruime koffer
    • Nadelen:
    • Voordelen:
    • Nadelen:
      • Kleine koffer
    • Voordelen:
    • Nadelen:

Maar, het grote probleem is dat alle auto’s die ik configureer te duur uitkomen. Mijn vrouw wil sowieso een nieuwe auto ipv tweedehands wegens garantie, omnium, … en de daarbijhorende zekerheid. Wegens de miserie met onze Peugeot sluit ik daar direct bij aan.
Alles hangt bijgevolg af van de kortingen, en er zit dus niets anders op dan een hoop offertes te gaan vragen.
Ik heb ook al stockwagens bekeken, maar ofwel is de korting precies niet de moeite, ofwel zijn er geen beschikbaar met de motor die ik wil. Bvb de goedkoopste Octavia 1.0 benzine, die imo te licht is, kost al 29.200€. De goedkoopste met de 1.5 is al 32.400€. De goedkoopste VW Touran is 28.800€ en de goedkoopste Grand Scénic 29.000€. En dit is enkel gefilterd op benzine en airco, zelfs nog niet gekeken of ze parkeersensoren en camera hebben. Ik weet wel niet er op deze prijzen nog kortingen mogelijk zijn?
Bvb:
    • Parking pack
    • 7 zitplaatsen

Voor de Octavia en de Tucson zijn we jammer genoeg te laat voor de “oude” versie, die was toch opvallend goedkoper.

Ford Focus Clipper, Renault Megane Grandtour, Skoda Karoq, Nissan Qhasqhai… zijn sowieso te klein.
Ford Mondeo Clipper, Skoda Superb Combi, Skoda Kodiaq, Ford Edge, Renault Talisman Grandtour, Ford Galaxy, Hyundai Santa Fe, Nissan X-Trail … zijn sowieso te duur .

Zijn er nog mogelijke modellen die ik over het hoofd zie die misschien interessant kunnen zijn?

Normaal zou ik er een dagje voor uittrekken en evt wat testritten proberen versieren. Maar dankzij Covid is dit wat moeilijker. We kunnen moeilijk telkens met 5 naar een garage gaan om allemaal eens samen in die auto’s te kruipen om te zien hoe het zit qua ruimte.
Ik denk er nu aan om om te beginnen van elk type 1 testrit te boeken op woensdagnamiddag of zaterdag, en ermee tot bij mij thuis te rijden waarop vrouw en kindjes even kunnen instappen. (Ze ontsmetten een auto toch volledig na een testrit vermoed ik). Maar dat zal een werk van lange adem worden.
Groot probleem ook is om m’n vrouw mee te krijgen in het verhaal. Ze wil die Peugeot ook weg, maar voor haar is het allemaal zo dringend niet. Begrijpelijk wel, want we hebben momenteel 2 auto’s (nog een ford focus 1.8tdci uit 2005) en hebben er maar 1 nodig zolang zij van thuis uit werkt.
Ik rij nu 3 a 4 weken met de ene auto, en dan evenlang met de andere zodat ze beiden in roulement blijven. Maar ik ben die Peugeot zo kotsbeu, elke keer ik daar in stap krijg ik een zenuwinzinking. En dat nog los van de miserie die we ermee gehad hebben. Die is lomp, traag, lelijk en ik krijg na 5 minuten enorme rugpijn. Ik kan mij daar niet goed in zetten.
Dikwijls als we een, in mijn ogen, kanshebber als opvolger passeren vraag ik haar wat ze ervan denkt, maar ze ontwijkt die vraag altijd. Auto’s interesseren haar geen fluit, en ze zegt dat ik er te hard mee bezig ben.
Ga is langs bij Dex.
Oude model Tucson voor 25000 euro
Nieuw model Tucson voor 28000 euro
(geld over voor een dakkoffer 😁)
Kijk deze even

Al zou ik altijd voor het nieuwe model kiezen.
Klik deze hieronder even aan.
Is een 150pk versie

Laatst bewerkt:
Ga is langs bij Dex.
Kijk deze even

Is een 150pk versie
Mijn ouders hebben het nog ouder model daarvan (van 2018) in executive (versie met alle opties) uitvoering met de 188pk benzine automaat (denk dat dat een 1.6 benzine is) en dat rijdt eigenlijk heel goed. Die hebben daar tot nu toe 0 problemen mee gehad en doen ook zo een 25000km per jaar.
Die kwamen van een BMW 320d en vinden de Tucson beter, maar dat kan aan de leeftijd liggen :).

@Wolfken mijn "uitleg" is een samenraapsel van verschillende bronnen en zoektochten op google. Nadat ik mijn nieuwe motor had liggen er in de garage (b) overal folders en zo dat ze extra aandacht besteden aan de distributieriem en dergelijke. Had garage A het probleem van in het begin erkend en opgelost, het was allicht nooit zover gekomen.

Ik heb paar jaar geleden ook een peugeot particulier verkocht.
Papier voor verkoop kan je makkelijk online vinden en samen invullen.
En is ook keuring voor verkoop. Daar gaat niemand aan uw deur staan hoor.
Veel waalse mensen die daar op af komen

Als binnen 1 a 2 jaar die motor kaboem zegt en die mensen weten, of kunnen achterhalen, dat er al een nieuwe motor in zit door hetzelfde probleem heb ik toch schrik eigenlijk.
Ik overdrijf allicht, en met de maatregelen die Peugeot ondertussen neemt is de kans klein. Maar met al de zever die ik al meegemaakt heb wil ik het gewoon niet riskeren.

Als je echt veel ruimte wilt, is zo'n Skoda Superb wel het van het. Maar nieuw vind je die niet voor die prijs, toch niet aan deze kant van de grens.
De Kamiq vind ik ook wel best mooi.

Modellen waar ge met 3 (jong) volwassenen op uw gemak op de achterbank kunt plaatsnemen, zijn niet echt dik gezaaid jammerlijk genoeg.
Dingen die nu in mijn hoofd opkomen als potentiele kanshebbers, zijn de Jeep Compass (jeep is basically fiat atm) & Suzuki S-cross/Vitara. Kortingen zijn er momenteel niet echt, heb ik den indruk. Of het zijn de salon-kortingen die nog doorlopen (Suzuki geeft bv korting tot 5000€).

Of ge kunt eens kijken bij Mitsubishi. Aangezien die stoppen met de verkoop in de EU wegens de uitstootnormen, doen ze hun stock goedkoop weg. De hoge taxen moet ge er dan wel bijnemen.

Zo een auto importeren heeft wss ook een kost?
De Kamiq (en Seat Ateca) valt idd ook mee, maar komt zeker te duur uit.

Die Jeep en Suzuki zien er (op foto toch) nogal klein uit vanbinnen.

Mitsubishi hebben niet echt interessante modellen. En als ze stoppen, waar kan ik terecht als officiële garage dan voor onderhoud en dergelijke?

Ga is langs bij Dex.
Kijk deze even

Is een 150pk versie
Dex en Cardoen overweeg ik inderdaad ook. Maar ik wacht eerst de offertes af om het verschil te zien.
Bvb een Renault Grand Scénic voor 25.500€. Quasi identiek aan mijn geconfigureerde die 32.800€ kost.

Volgende week al een paar afspraken vastgelegd en deze middag al een offerte voor een Hyundai Tucson gekregen. Wel zeer teleurstellend. Maar een 2000€ korting wat nog op 32.000€ komt.

Een nieuwe Nissan X-trail is blijkbaar goedkoper dan ik dacht. Die is al te krijgen voor 29.250€, daar ga ik toch ook eens naar gaan kijken. Nissan garage ligt op wandelafstand van waar ik woon dus een grote plus.

Zo'n auto importeren heeft inderdaad ook een kost. Er zijn verschillende firma's die dat doen voor u, prijs ligt dan meestal tussen de 1000 en 1500 €, afhankelijk van hoe ver de auto staat, of je wilt dat ze deze afleveren aan je deur,....

Je hebt ook nog autohero, maar ik vind die hun verdienmodel een beetje fishy.

Mitsubishi blijft verder ondersteuning geven aan hun dealers. Meestal deden die toch al verschillende merken, bv met Suzuki. Mitsubishi verdwijnt enkel van de Europese markt, elders doen die gewoon door.
En een merkdealer is enkel maar nodig voor je garantie, daarna kun je perfect bij een onafhankelijke garage gaan.

Die Suzuki en jeep kun je best eens gaan kijken, net zoals ieder model/merk. Of op Youtube wa filmpjes bekijken.

@Waelvis Hier kun je je taxen laten uitrekenen: https://belastingen.fenb.be/ui/public/vkb/simulatie Toch ook wel handig om eens te vergelijken of je bij het ene model 200€ meer moet betalen per jaar dan bij een ander. Of het ene model kan goedkoper zijn in aanschaf maar dan doet de BIV het verschil teniet.

Laatst bewerkt:
Koop u eentje van 2-3 jaar oud met 25k op de teller. Waarschijnlijk al de helft goedkoper, maar daarom niet minder goed. Integendeel. Hij is tegen dan al goed ingereden.

Koop u eentje van 2-3 jaar oud met 25k op de teller. Waarschijnlijk al de helft goedkoper, maar daarom niet minder goed. Integendeel. Hij is tegen dan al goed ingereden.
2

Mijn ouders hebben nu een Hyundai ix35 1.6 benzine van 2012 en bij mijn pa jeukt het wel voor iets anders.

Het zou terug een SUV moeten zijn, benzine maar zwaardere motor want de 1.6 is nogal plat als hij volgeladen is.

Die nieuwe Tucson zit je al in de zwaardere uitrustingsniveau’s om een automatische kofferklep te hebben bijvoorbeeld maar: 39.000€ catalogus :eek:
Auto’s zijn toch wel duur geworden naar mijn mening.

Ik denk vooral aan modellen als de Tucson, Kia Sportage, evt. Jeep Compas, Toyota Rav4,... maar als je die prijzen ziet ...
Een XC60 is ook wel knap maar die zal nog wat prijziger zijn.
De Franse merken vallen sowieso af.

Laatst bewerkt:
De vereisten zijn:
  • Airco

• Voordelen:
      • Mooiste optie
      • Meest “rijplezier”
      • Ruime koffer
    • Nadelen:
    • Voordelen:
    • Nadelen:
      • Kleine koffer
    • Voordelen:
    • Nadelen:

Bvb:
    • Parking pack
    • 7 zitplaatsen

De Rifter lijkt me wel een ferme upgrade tov de vroegere Partner?

Persoonlijke voorkeur, altijd Toyota’s en nu Hyundai gehad.
Voor hen staat Frans ook gelijk aan brol :p

Dat kan ik ze niet kwalijk nemen, mocht ik in die prijsklasse shoppen zou het laatste merk waar ik aan denk toch ook wel Renault, Citroën of Peugeot zijn.

Laatst bewerkt:
De Rifter lijkt me wel een ferme upgrade tov de vroegere Partner?
Een fiets met platte banden en een roeste ketting is een upgrade tov de partner ;-)

Die Rifter is zo mogelijk nog mottiger. Die is precies al eens tegen een muur gereden.

Persoonlijke voorkeur, altijd Toyota’s en nu Hyundai gehad.
Voor hen staat Frans ook gelijk aan brol :p

Dat kan ik ze niet kwalijk nemen, mocht ik in die prijsklasse shoppen zou het laatste merk waar ik aan denk toch ook wel Renault, Citroën of Peugeot zijn.
Zou Nissan dan wel goed zijn? Want eigenlijk is dat ook gewoon Renault :unsure:

Zoals ik hierboven al eens heb aangehaald, check eens Mitsubishi. De gewone Outlander vindt ge nog aan 26.5k, de PHEV vanaf 35k.
Best wel eens goed de taxen checken ;) En ge moet er u bewust van zijn dat Mitsubishi stopt met wagens te verkopen in de EU. Onderhoud en zo loopt wel door.

Damn, van de 3 offertes die ik al gekregen heb tot nu toe van 1 een overnameprijs gekregen voor mijn Peugeot.
7500€. Als ik op Autoscout naar gelijkaardige ga kijken staan er momenteel 2 op, voor 14.000€ en 15.000€.

Voor de rest zijn de kortingen aan de lage kant vind ik. Ik denk dat ik m'n plannen wat in de frigo ga zetten en toch ga wachten tot het autosalon. Ondertussen nog wa sparen ook..

Terug
Bovenaan