Auto Advies nieuwe wagen

In Duitsland toch wel het Europees land bij uitstek van koning auto verkopen de grote 3 nog altijd tussen de 35 en 40 procent diesels. In elk automagazine lees je nog altijd als je een deftige auto koopt ben je vaak nog beter af met een diesel als veelrijder.
Maar een Duitse veelrijder rijdt ook geen 25k km per jaar maar het dubbele...
 
Absoluut niet. Wel zeer ongunstig weer he regen/wind. Op Duitse fora lees je dat ook, van zodra het minder gunstig weer is of als je eens op de 'staart' duwt zuipen die auto's enorm veel benzine.
Als je hem op zijn staart duwt zal dat verbruik wel stijgen, maar dat doe je niet op de autostrade.
11l is gewoon belachelijk fout. Dan kan uwe collega gewoon niet met de auto rijden
 
Als je hem op zijn staart duwt zal dat verbruik wel stijgen, maar dat doe je niet op de autostrade.
11l is gewoon belachelijk fout. Dan kan uwe collega gewoon niet met de auto rijden

100 km aan een stuk beuken tegen de wind en regenweer ... en in de terugrit was de wind gedraaid volledig logisch dat je dan een zeer hoog verbruik hebt.
 
Gewoon gezond verstand gebruiken als je een wagen uit eigen zak koopt. Qua BIV en jaarlijkse verkeersbelasting valt een recente diesel goed mee.

En eerlijk de Belgen houden van SUV's maar een SUV met vierwielaandrijving op benzine, ik zou dat persoonlijk nooit kopen. Onze wagen in Spanje is een Honda CR-V 1.6 4WD twinturbo diesel met 160 pk getuned naar 190 pk en 410 nm koppel. Het gemiddelde verbruik is 5,8 liter op 100 km. Tijdens het groot onderhoud hebben we de nieuwste hybride CR-V mee gekregen om eens test te rijden en eerlijk dat verbruik dook enkel op de autostrade onder de 10 liter.
 
100 km aan een stuk beuken tegen de wind en regenweer ... en in de terugrit was de wind gedraaid volledig logisch dat je dan een zeer hoog verbruik hebt.
En hij heeft diezelfde apocalyptische omstandigheden meegemaakt met die diesel ook?
Ik kan u zeggen: ik ben letterlijk door een orkaan gereden, met een 4x4 benzine wagen en sneeuwbanden (dus die dingen met nageltjes in), en zelfs dan zaten wij niet aan 11l/100km gemiddeld. Als hij zoveel verbruikt met zijn 320i, dan moet hij dringend zijn wagen binnendoen want dan lekt de brandstoftank.
 
Geen idee, maar je hoort het toch vaak van mensen dat het verbruik spectaculair hoger is eens ze van diesel terug naar benzine zijn overgestapt. Ben nog altijd van mening als je een grote suv, sedan of break koopt, dan is diesel de beste brandstof als je regelmatig afstanden rijdt. En kleine zuinige turbo benzinemotoren, ik geloof er geen kloten van. Volgens VW, Daimler en BMW heeft diesel nog een grote toekomst en zeker door het gebruik van AdBlue zijn dieselmotoren properder dan ooit en zeker nog rendabel voor een bepaald publiek. 't Zijn onze slimme politici en groene kikkers die diesel verketteren, nergens voor nodig. Diesel is zeer zeer zuiver en milieuvriendelijk anno 2021.
 
Geen idee, maar je hoort het toch vaak van mensen dat het verbruik spectaculair hoger is eens ze van diesel terug naar benzine zijn overgestapt. Ben nog altijd van mening als je een grote suv, sedan of break koopt, dan is diesel de beste brandstof als je regelmatig afstanden rijdt. En kleine zuinige turbo benzinemotoren, ik geloof er geen kloten van. Volgens VW, Daimler en BMW heeft diesel nog een grote toekomst en zeker door het gebruik van AdBlue zijn dieselmotoren properder dan ooit en zeker nog rendabel voor een bepaald publiek. 't Zijn onze slimme politici en groene kikkers die diesel verketteren, nergens voor nodig. Diesel is zeer zeer zuiver en milieuvriendelijk anno 2021.

Dat diesel nog een plaats heeft, daar ga ik ook absoluut mee akkoord, zeker met hoe milieu-vriendelijk een recente diesel KAN zijn. Beter dan benzine voor het milieu op bepaalde vlakken inderdaad. (Dat zovele constructeurs hier zo hard mee gefoeteld hebben, is natuurlijk nefast geweest voor de perceptie hier rond.)

Buiten taksen en herverkoopwaarde gekeken, ga ik er ook gedeeltelijk mee akkoord, afhankelijk van waar we de grens trekken. 25k op jaarbasis zijn geen afstanden meer om diesel mee te kopen. Toch zeker niet nieuw. 2de hands zou je dit nog kunnen overwegen, er vanuit gaande dat je inderdaad op dit moment soms dieselwagens op de kopt kunt tikken voor een stuk minder geld dan de gelijkaardige benzine (terwijl de diesel in nieuwprijs vaak juist duurder was). Het is alleen moeilijk te voorspellen wat de perceptie, belasting, milieu-zones, ... en dus ook de herverkoopwaarde van deze wagen zal doen naar de toekomst toe.

Qua verbruik zelf : Hangt gewoon sterk van de wagen af. Een kleine turbo-benzine in een boot van een SUV zal inderdaad zuipen tegen de sterren op. Als ik echter bv. een Skoda Octavia opzoek op Spritmonitor, benzine vanaf 2018 met 100-160pk, dan geeft deze een gemiddeld verbruik aan over al deze mensen van 6,44 liter.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
100 km aan een stuk beuken tegen de wind en regenweer ... en in de terugrit was de wind gedraaid volledig logisch dat je dan een zeer hoog verbruik hebt.
Euhm we hebben het over de 320i G20? Je weet wel met zijn heel gunstige Cw-waarde? De wagen die door de wind snijdt gelijk door boter?
11l/100km kan zelfs niet als je naar de bakker gaat die 1km verder ligt. Het klopt dat bij het aanzetten een benzine wel een hoger piekverbuik heeft. Maar laat dat nu net iets zijn dat je op de snelweg niet hebt.

Indien toch correct, al is het maar 9l, laat uw collega zijn wagen binnendoen. Rij zelf met de B48 en dat is echt een heel zuinig blok, maar echt gigantisch zuinig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
Geen idee, maar je hoort het toch vaak van mensen dat het verbruik spectaculair hoger is eens ze van diesel terug naar benzine zijn overgestapt. Ben nog altijd van mening als je een grote suv, sedan of break koopt, dan is diesel de beste brandstof als je regelmatig afstanden rijdt. En kleine zuinige turbo benzinemotoren, ik geloof er geen kloten van. Volgens VW, Daimler en BMW heeft diesel nog een grote toekomst en zeker door het gebruik van AdBlue zijn dieselmotoren properder dan ooit en zeker nog rendabel voor een bepaald publiek. 't Zijn onze slimme politici en groene kikkers die diesel verketteren, nergens voor nodig. Diesel is zeer zeer zuiver en milieuvriendelijk anno 2021.
Maar evengoed stoppen er steeds meer en meer merken met de ontwikkeling van dieselmotoren. Renault, Honda, Nissan, Mitsubishi, Suzuki, Jaguar, Volvo, ... Dat lijstje is ondertussen best lang.
 
  • Leuk
Waarderingen: Vile
Voor 11 liter moet ik met de stage 1 GTI met 320pk eigenlijk al wat het varken uithangen hoor 🐷
 
  • Wow
Waarderingen: Vile
Voor 11 liter moet ik met de stage 1 GTI met 320pk eigenlijk al wat het varken uithangen hoor 🐷

Same, als ik gas geef en wat later schakel schommelt het verbruik tussen de 11 en 13l. Bij gewoon rijden en op tijd schakelen e.d. krijg ik die gewoon tot 8l min.

Zit dan wel meestal tussen de 140 en 160km/u met die 11-13l. Bij gewoon 120-130 is dat die 8l.

Enkel toen ik een paar jaar terug naar Berlijn reed haalde ik wel vaak 250 en over heel de rit had ik wel 6 keer moeten tanken 😅
 
Same, als ik gas geef en wat later schakel schommelt het verbruik tussen de 11 en 13l. Bij gewoon rijden en op tijd schakelen e.d. krijg ik die gewoon tot 8l min.

Zit dan wel meestal tussen de 140 en 160km/u met die 11-13l. Bij gewoon 120-130 is dat die 8l.

Enkel toen ik een paar jaar terug naar Berlijn reed haalde ik wel vaak 250 en over heel de rit had ik wel 6 keer moeten tanken 😅
enkel of heen en terug?? :cool:
 
Iemand vandaag al 100km lang wind op kop gaan rijden om verbruik te testen?
Woensdag van thuis tot Brugge centrum gereden. (+-195km) via de E313, Antwerpen en dan de E34.
Gemiddeld 5,8l met de 330i. In het terugkomen 6,1l
Geen superslecht weer maar ook nie top

Erg verbaasd maar wel tevreden
 
Iemand ervaringen met Autohero?
Ik heb dit hier ook ooit eens gevraagd maar hun business model vind ik maar sketchy. Auto kun je (bijna) niet inspecteren/testrijden, je geld moet je daar in je account storten voor de wagen wordt geleverd, ...
Wat gebeurt er dan indien je niet tevreden bent? Wordt dat geld zomaar terug gestort op je rekening? Ik vermoed dat ze dit terug zullen storten naar je 'autohero-account' en veel problemen zal geven om dit terug bij je bank te krijgen. Alles zodat je toch maar een auto bij hun koopt.
Zijn er extra kosten die verrekend worden als je niet tevreden bent? Bv om de wagen terug op te halen?
Wat als er toch een kras in zit maar dit niet was aangegeven op de site? Straks moet je die ook nog betalen.
.....
 
Terug
Bovenaan