Auto Advies nieuwe wagen

De reclame laat het easy uitschijnen ja, bekijk een auto in virtual 3D en bestelt hem en niet tevreden geld terug binnen 14 dagen maar lijkt me idd ook niet zo cut and dry dat je je geld na 14 dagen terug van hun naar je eigen bankrekening te krijgen zonder enig gemor.

Nuja ik weet het niet maar zou me idd niet verbazen dat het geld gewoon terug in je autohero account komt en je gewoon op autohero iets anders moet kiezen maar nogmaals ik kan er langs zitten.

Ik moet eerlijk zijn ik heb er nooit van gehoord tot ik eens de reclame zag, en in mijn wijde omgeving ken ik niemand die via hun een auto heeft gekocht ooit, lijkt me ook wat vreemd om een wagen gewoon in ''virtual 3D'' te zien op je scherm en dan op ''bestellen'' te klikken, ale jah tis nie alsof ge op takeaway ne cheeseburger van 5 Euro besteld en ne 2dehands auto zie ik persoonlijk toch liever in het echt ook al willen ze easy klinken met '' geld terug binnen 14 dagen ''
 
Hoi,
Iemand ervaring met de peugeot rifter, opel combo, citroen berlingo, toyota proace verso ( zijn allemaal praktisch tzelfste) met de 1.5 dieselmotor? 100hp of 130hp maakt niet uit
 
Hoi,
Iemand ervaring met de peugeot rifter, opel combo, citroen berlingo, toyota proace verso ( zijn allemaal praktisch tzelfste) met de 1.5 dieselmotor? 100hp of 130hp maakt niet uit
Ja spijtig genoeg wel ja.
Berlingo, combo en partner heb ik al mee gereden.
Wil je een eerlijke mening? Niet tof om mee te rijden. 100pk is veel te weinig.
 
Ja spijtig genoeg wel ja.
Berlingo, combo en partner heb ik al mee gereden.
Wil je een eerlijke mening? Niet tof om mee te rijden. 100pk is veel te weinig.
Zijn nu ook geen zware auto's natuurlijk. Al bij al vind ik dat wel meevallen. Je moet natuurlijk geen wonderen verwachten van zoiets. Maar bij voorkeur idd de 130pk.
 
Wij hebben een vorige generatie Berlingo 1.6 diesel met slechts 90pk en ik vind dat een prima auto. Natuurlijk is die niet rap en is die zeker niet bedoeld om door de bochten te scheuren. Maar je zit wel comfortabel, hebt zeeën van ruimte, en je moet nu ook niet vechten om mee te komen in het dagelijkse verkeer. We naderen ondertussen de 200k kilometer en op wat slijtage na (batterij, remschijven, distributieriem, condensor airco) hebben we er geen echte kosten aan gehad. De volgende zal dus ook zonder twijfel terug een Berlingo worden.

De keuze tussen 100 of 130 pk zou ik persoonlijk vooral laten afhangen van het gebruik dat je voorziet. Ga je de auto dagelijks gebruiken voor lange trajecten en/of voor het vervoeren van heel wat lading, dan zou ik zeker kiezen voor meer pk's.

Op dit forum wordt dit soort auto's al snel afgedaan als slecht, maar je ziet ze wel overal rijden. Allemaal mensen die een verkeerde keuze hebben gemaakt? Ga daarom vooral zelf eens testrijden.
 
Heb ooit es ne met ne maat zijn partner 1.6 op reis geweest en dat beviel me wel. Net wel opgemerkt dat de 130 pk 6 vitessen heeft en de 100 pk maar 5.
Reden voor diesel is dak toch 30k rij per jaar. En een nieuwe diesel vinden, ge vind ze toch niet meer vaak.
Persoonlijke voorkeur gaat bij mij naar een 2dehands vanuit een garage maar de madam vind het prijsverschil dan niet genoeg. Op de toyota hebben we standaard 20% korting via twerk.
 
Op dit forum wordt dit soort auto's al snel afgedaan als slecht, maar je ziet ze wel overal rijden. Allemaal mensen die een verkeerde keuze hebben gemaakt? Ga daarom vooral zelf eens testrijden.
Reden is nochtans vrij voor de hand liggend. Dat zijn goedkope wagens, met weinig opties te krijgen en bieden veel ruimte voor kinderen en allerlei gerief te vervoeren. Te kan daar uw buggy gewoon inzetten, je moet hem niet opklappen ofzoiets.

Maar feit is wel dat het trage wagens zijn als je de instapmotor pakt, het klankkasten zijn omdat alles gewoon open is, het niet super leuke wagens zijn om mee te rijden en ze ook gewoon weinig comfort bieden.
 
Wat volgens mij mogelijks het meeste uitmaakt is of het een automaat of manueel is.

Mijn ouders rijden met een vw caddy maxi, een boot van een camionette, op cng. 115pk. Dat is vanuit mijn perspectief (mazda 3 met 120pk) echt triest, maar mijn ouders zijn hier enorm tevreden mee. En puur rationeel/financieel is dat ook een enorm interessante wagen, met 4/4,5kg cng per 100km gewoon enorm goedkoop, zeker voor zijn grootte.

Zonder automaat zou deze wagen echter enorm frustrerend zijn om mee te rijden.
En dat is buiten andere zaken die bij een wagen die als camionette ontwikkeld is gezien natuurlijk. Deze caddy is qua geluid minder geïsoleerd, mindere afwerking, vering (zeker op de achterbank) is beduidend slechter/minder comfortabel, rijgevoel is heel anders, geluid is minder,... Maar dat is allemaal een kwestie van wat je belangrijk vindt natuurlijk. Een Mercedes s-klasse zal daar natuurlijk ook nog allemaal beter op scoren. Maar uiteindelijk is het zelf af te wegen hoe belangrijk je dat vindt, waar je grens trekt, wat je er voor over hebt,...

Maar qua motor, zeker in een dergelijke wagen, maakt de keuze manueel/automaat volgens mij het meeste uit.
 
Wat volgens mij mogelijks het meeste uitmaakt is of het een automaat of manueel is.

Mijn ouders rijden met een vw caddy maxi, een boot van een camionette, op cng. 115pk. Dat is vanuit mijn perspectief (mazda 3 met 120pk) echt triest, maar mijn ouders zijn hier enorm tevreden mee. En puur rationeel/financieel is dat ook een enorm interessante wagen, met 4/4,5kg cng per 100km gewoon enorm goedkoop, zeker voor zijn grootte.

Zonder automaat zou deze wagen echter enorm frustrerend zijn om mee te rijden.
En dat is buiten andere zaken die bij een wagen die als camionette ontwikkeld is gezien natuurlijk. Deze caddy is qua geluid minder geïsoleerd, mindere afwerking, vering (zeker op de achterbank) is beduidend slechter/minder comfortabel, rijgevoel is heel anders, geluid is minder,... Maar dat is allemaal een kwestie van wat je belangrijk vindt natuurlijk. Een Mercedes s-klasse zal daar natuurlijk ook nog allemaal beter op scoren. Maar uiteindelijk is het zelf af te wegen hoe belangrijk je dat vindt, waar je grens trekt, wat je er voor over hebt,...

Maar qua motor, zeker in een dergelijke wagen, maakt de keuze manueel/automaat volgens mij het meeste uit.
Mijn ervaring (Berlingo en caddy) is wel dat een caddy een pák degelijker en robuuster aanvoelt dan een Berlingo. De prijs is er ook naar natuurlijk. Maar van de beperkte ervaring die ik heb vond ik een caddy echt wel naar golf neigen terwijl een Berlingo gewoon als een tinnen doosje aanvoelde.
 
Reden is nochtans vrij voor de hand liggend. Dat zijn goedkope wagens, met weinig opties te krijgen en bieden veel ruimte voor kinderen en allerlei gerief te vervoeren. Te kan daar uw buggy gewoon inzetten, je moet hem niet opklappen ofzoiets.

Maar feit is wel dat het trage wagens zijn als je de instapmotor pakt, het klankkasten zijn omdat alles gewoon open is, het niet super leuke wagens zijn om mee te rijden en ze ook gewoon weinig comfort bieden.
Het is maar wat je verwacht qua opties zeker? Onze wagen is 10 jaar oud en heeft airco, cc, parkeersensoren en spiegels die inklappen als je 'm op slot doet. Dat is zeer basic, maar als de volgende hetzelfde heeft en misschien ook nog een radio met bluetooth en DAB, dan ben ik al lang tevreden.

De optielijst is tegenwoordig een stuk langer, maar ik zie niets dat ik absoluut nodig heb op een gewone, praktische gezinsauto.
 
Wij hebben een vorige generatie Berlingo 1.6 diesel met slechts 90pk en ik vind dat een prima auto. Natuurlijk is die niet rap en is die zeker niet bedoeld om door de bochten te scheuren. Maar je zit wel comfortabel, hebt zeeën van ruimte, en je moet nu ook niet vechten om mee te komen in het dagelijkse verkeer. We naderen ondertussen de 200k kilometer en op wat slijtage na (batterij, remschijven, distributieriem, condensor airco) hebben we er geen echte kosten aan gehad. De volgende zal dus ook zonder twijfel terug een Berlingo worden.

De keuze tussen 100 of 130 pk zou ik persoonlijk vooral laten afhangen van het gebruik dat je voorziet. Ga je de auto dagelijks gebruiken voor lange trajecten en/of voor het vervoeren van heel wat lading, dan zou ik zeker kiezen voor meer pk's.

Op dit forum wordt dit soort auto's al snel afgedaan als slecht, maar je ziet ze wel overal rijden. Allemaal mensen die een verkeerde keuze hebben gemaakt? Ga daarom vooral zelf eens testrijden.

WAT?!?!?

Je zit comfortabeler op een stoel tegen manspreading of op zo een toilet

Na een kwartier in mijn Peugeot Partner heb ik rugpijn. Vrijdagavond 3u moeten rijden, en ik loop hier al 2 dagen af te zien van de rugpijn. Straks terug 3u erin.
De zitpositie is met voorsprong het verschrikkelijkste aan die auto. Bij elke bocht schuif je uit je zetel, elke keer je remt moet je op je stuur duwen om er niet telkens met uw tanden tegen te kletsen. Om nog maar te zwijgen van de A-stijlen die knal in uw zicht zitten bij elke bocht naar links.

Het ENIGE voordeel aan die auto is de ruimte.

De mijne is een benzine met 110pk, en in stadsverkeer is dat doenbaar, maar eens op de snelweg is dat een ramp. Je moet al tot 6000 toeren trekken voor je voelt dat je vooruit gaat.
Ook als je op je gaspedaal duwt moet die auto precies 5 seconden nadenken voor die doorheeft dat hij moet versnellen, zelfs boven de 3000 toeren.


Ivm uw laatste zin: je ziet ze vooral rijden omdat een hele hoop mensen 0.0 interesse hebben in auto's, en die auto's (relatief) goedkoop en ruim zijn. Andere mensen die met zoiets rijden zijn zielige sukkelaars zoals ikzelf die de ruimte nodig hebben (3 kinderen) maar geen geld hebben om iets deftig te kunnen kopen.
 
Wij hebben een bmw f10 en nu een berlingo bij gekocht als 2de auto. Ik rij daar toch ook enkel maar mee als het echt moet. Het enige plezante is de hoge instap, de lage taksen en de ruimte maar voor de rest is er daar toch niks van rijplezier aan. Veel dode hoeken door de dikke stijlen, shitty geluidskwaliteit van de muziek, een hoop lawaai,..
 
Ivm uw laatste zin: je ziet ze vooral rijden omdat een hele hoop mensen 0.0 interesse hebben in auto's, en die auto's (relatief) goedkoop en ruim zijn. Andere mensen die met zoiets rijden zijn zielige sukkelaars zoals ikzelf die de ruimte nodig hebben (3 kinderen) maar geen geld hebben om iets deftig te kunnen kopen.
Nen recente 2-reeks kost toch ongeveer evenveel als een nieuwe Berlingo of zo, ik zou dan toch weten wat te kiezen ;)
Bv https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...nt=true&cldtsrc=listPage&searchId=-1471783333

Als ge het ziet zitten om over de grens te gaan, zelfs nog wat goedkoper: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...searchId=8253804a-ab15-1552-d351-d845e5557551
 
Nen recente 2-reeks kost toch ongeveer evenveel als een nieuwe Berlingo of zo, ik zou dan toch weten wat te kiezen ;)
Bv https://www.autoscout24.be/nl/aanbo...nt=true&cldtsrc=listPage&searchId=-1471783333

Als ge het ziet zitten om over de grens te gaan, zelfs nog wat goedkoper: https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/...searchId=8253804a-ab15-1552-d351-d845e5557551
Een 2-reeks is veel en veel te klein.. Die achterbank is vergelijkbaar met een Opel Corsa of zo. De achterbank van onze Ford Focus oogt veel ruimer.
Daar kunnen geen 3 volwassenen comfortabel naast elkaar zitten. (Op uw 2e link zie je een foto, ook een ramp qua beenruimte)

Ik had het ook over de nieuwprijzen e.

Vlug gekeken: (manueel, benzine en airco)
Peugeot Rifter vanaf 22.136
VW Touran: 33.890€
BMW 2-reeks: 29.400€

De VW en de BMW zijn duidelijk minder ruim. De BMW is zelfs trager dan de Peugeot... Als je die BMW met een deftigere motor zou nemen kom je al aan 31.450€.

Een Peugeot Partner van ongeveer dezelfde km en leeftijd als uw 1e BMW heb je voor 12.500, wat nog goedkoper is.

Veel mensen willen gewoon per sé een nieuwe auto, ik snap het ook niet. Ik zou idd liever met een oudere deftige auto rijden dan een nieuwe kutbak. Maar m'n vrouw is zo iemand die liever een nieuwe heeft (want full omnium, garantie, ge zijt toch een paar jaar gerust,...) Alhoewel ze begint bij te draaien.
 
Tja, ik heb daar absoluut geen last van en ik heb toch ook al uren aan een stuk met die wagen gereden. Ik vind dat ik vooraan vrij goed zit, met veel beenruimte en een aangename hoek voor de knieën. Het is natuurlijk geen comfortstoel met steun langs alle kanten zoals in een duurdere wagen, maar zeker adequaat. Letterlijk het enige wat ik herken uit uw commentaar is de dikke A-stijl die soms inderdaad wat in de weg zit. Andere zaken lijken me eerder aan uw rijstijl te liggen. Die auto is niet geschikt om mee te raggen.
 
Ik heb al eens met zo'n 216 een testrit gedaan en ik vond die toch verrassend vlot rijden. Aan de andere kant rij ik nu met een Renault Modus van 10 jaar oud, dus hetgeen waarmee ik kan vergelijken, is nu ook niet zo denderend. ;)

Ik heb dan wel niet op de achterbank gaan zitten dus ik kan ook niet meespreken over de ruimte daar.
 
Hier is dat dus van tzelfste e.
kgeef liever 20000 uit aan skoda superb of ne passat of dergelijke maar dan vind de madam het prijsverschil te klein om een nieuwe te kopen 🙄
 
Tja, ik heb daar absoluut geen last van en ik heb toch ook al uren aan een stuk met die wagen gereden. Ik vind dat ik vooraan vrij goed zit, met veel beenruimte en een aangename hoek voor de knieën. Het is natuurlijk geen comfortstoel met steun langs alle kanten zoals in een duurdere wagen, maar zeker adequaat. Letterlijk het enige wat ik herken uit uw commentaar is de dikke A-stijl die soms inderdaad wat in de weg zit. Andere zaken lijken me eerder aan uw rijstijl te liggen. Die auto is niet geschikt om mee te raggen.
De hoek van de knieën, hoe kon ik dat vergeten.

Die hangen daar te zwieberen tijdens het rijden, elke keer ik de koppelingspedaal wil indrukken krijg ik een pijnscheut in m'n knie.
De zitting gaat maar tot halfweg m'n bovenbenen.
En nee, ik "rag" niet met die auto. 80% va' de tijd dat ik daarmee rij zitten mijn vrouw en kinderen erbij.
Ik moet doorgezakt zitten om aan mijn stuur te kunnen. Da hangt bijna tussen mijn knieën. Als ik het koppelingspedaal loslaat bots ik tegen m'n stuur onderaan.
Als ik m'n stuur hoger zet draait het naar boven weg waardoor ik er niet meer deftig aan kan zonder zo recht te zitten dat ik met m'n voorhoofd tegen de voorruit te bots.

Mijn andere auto is een Ford Focus van 16 jaar oud met meer dan 200.000km. Die zetels zitten 100x combortabeler.


(Ja, ik weet da ik overdrijf ;) maar na 7 jaar met zo een kutbak te rijden en me elke rit te ergeren aan die dingen is dat imho logisch )
 
Tja, elk zijn mening, maar ook hier herken ik niks van. Ik ben zowel qua lengte als qua postuur vrij gemiddeld, mijn vrouw idem. Zij is iets kleiner dan ik en het enige wat wij doen bij een chauffeurswissel is de stoel en rugleuning wat naar voor of naar achteren zetten. Hoe groot ben jij dan wel dat je tegen de voorruit komt? En hoe kan dat zelfs, als ik al ergens tegen zou zitten met m'n hoofd dan zou het dat opbergvak voor de zonnenkleppen zijn :tongue:
 
Terug
Bovenaan