Niemand ervaring met de V60 of meningen?
Al 2j tevreden eigenaar vorige generatie V60. Net geen 27k betaald voor een stockmodel T3 met wat opties. Ik wou origineel onder de 20k blijven komende van een golf 4 van 20jaar terug en wou iets van vergelijkbare of betere kwaliteit maar het was blijkbaar best naïef om dan rond dat prijssegment te zoeken. Ik ken eigenlijk geen zak van auto's fyi.
Op de valreep na vele merken testen(Honda, Nissan, Skoda, VW, Mercedes, Hyundai, KIA, Ford, Seat etc) dik zitten twijfelen tussen Mazda 3 en de V40. Toevallig dan puur voor een roadtrip nog eens de auto van het werk geleend, wat een V60 is. Gezien er toch wat plannen zijn om te reizen met de auto uiteindelijk voor deze gekozen.
Mijn grootste criteria waren vooral:
- iets meer shpunk, ik kom van nauwelijks 70pk van mijn golf 4(eerste auto) dus die 150 nu is best wel tof. Ik kan al eens iets voorbijsteken.
- langdurige betrouwbaarheid. Bets are off on that ofc maar Volvo heeft wel een relatief goede naam op dat gebied.
- Geen touchscreen infotainment gedoe. Ze noemen mij niet voor niets "klamme hand Mike"
De oude V60 heeft nog het draaiknop systeem en telefoonpad met alphabet, wat toch wel handig is voor iemand dat allergisch is aan touchscreens. Ik mis nog steeds een beetje de rechthoekige brede videorecorder dimensies van oudere cd systemen maar al bij al is dit best goed en ben ik vooral blij geen touchscreen te moeten gebruiken.
Voor de muziek is er bluetooth, interne HDD(12gb iirc), USB, aux en zelfs nog de almachtige cd/dvd combo. Yup, ik brand nog.
En vooral ook goede geluidsdemping en een deftig geluidsysteem. Ik heb heel veel vreemde blikken gekregen bij veel gefrustreerde auto verkopers nadat ik de zoveelste keer vroeg om eens te luisteren naar een auto. Auto ombouwen had ik geen interesse in.
Verbruik is 7liter hier, ondanks 6liter gepromoot van de verkoper. Onderhoud best goedkoop door weinig aantal km's totnutoe (37k laatste onderhoud december). 350eu eerste onderhoud 260eu 2e onderhoud. Rijd vrijwel 90% snelweg. Voorste banden en ruitenwissers moeten 1 dezer vervangen worden.
Nieuwe V60 ziet er wel pak mooier uit langs buiten maar als ik met deze meer dan 15j en 300k kan doen zal ik erg tevreden zijn.
Enige echte minpunt zijn de zetels, voor erg lange ritten zat mijn golf toch net iets leuker en bvb mijn vriendin haar Mazda 2 ook.