Advies nieuwe wagen

Bmw 4 keer beter dan Seat hahahhaha niet geloven , prijs kwaliteit is Seat top en Bmw heeft ook heel veel betrouwbaarheidsproblemen .

Bmw is ook niet schoon meer , vroeger wel , maar de laatste jaren gene vette , Bmw 2reeks was wel schoon.

Bmw 4 keer beter dan Seat hahahhaha niet geloven , prijs kwaliteit is Seat top en Bmw heeft ook heel veel betrouwbaarheidsproblemen .

Bmw is ook niet schoon meer , vroeger wel , maar de laatste jaren gene vette , Bmw 2reeks was wel schoon.
bmw-2-series-active-tourer_13.jpg

De bazen lol

Dat zijn geen goede autos Volvo , nooit geweest .

Zijn veel problemen mee , mijne volvo is ook stuk gegaan en heel duur in onderhoud en olie zuipen.

En schoon zijn ze ook niet .

Het zal mijn eerste en laatste volvo worden
:)
.

Veel elektronische problemen en een oliedrinkerke.

De volgende zal eerder iets worden a la X5 45e.

Lees pagina 2 lol

Laatst bewerkt:
Volvo was goed... en toen begonnen de Chinezen er zich mee te moeien, en was het gedaan.

Seat (en vooral Skoda) scoren zo ontzettend hoog in de betrouwbaarheidscijfers omdat ze de overjaarse techniek van Audi & Volkswagen gebruiken. Dat wil dus zeggen tegen dat bepaalde snufjes & opties in die hun gamma's zijn gedruppeld, de kinderziektes en mankementen er doorgaans al lang zijn uitgefilterd. En tegenwoordig kun je bij die merken ook echt wel luxe-wagens configureren.

Volvo was goed... en toen begonnen de Chinezen er zich mee te moeien, en was het gedaan.

Seat (en vooral Skoda) scoren zo ontzettend hoog in de betrouwbaarheidscijfers omdat ze de overjaarse techniek van Audi & Volkswagen gebruiken. Dat wil dus zeggen tegen dat bepaalde snufjes & opties in die hun gamma's zijn gedruppeld, de kinderziektes en mankementen er doorgaans al lang zijn uitgefilterd. En tegenwoordig kun je bij die merken ook echt wel luxe-wagens configureren.
Volvo is bij de laatste modellen (post-chinezen) terug echt goed geworden om eerlijk te zijn. De vorige V40, V60 en consoorten waren al voorbijgestreefd en gedateerd voor ze uitkwamen. Motorisch ook serieuze missers gedaan. Nee volvo anno 2021 is terug een respectabel merk dat aanschurkt tegen het echte premium-segment.

Wat je zegt over seat en skoda klopt ook anno 2021 niet meer. Als je kijkt dan is veel nieuwe technologie uit de golf 8 ook gewoon bij de nieuwe leon en octavia te vinden. Allemaal wel iets minder flashy en wow als bij de golf, maar onderhuids wel gewoon golf 8.

De bazen lol

Zijn veel problemen mee , mijne volvo is ook stuk gegaan en heel duur in onderhoud en olie zuipen.

.

Lees pagina 2 lol
Misschien kunde gij gewoon ni etmet een auto rijden als ge met elk merk zoveel problemen hebt...

Beter een abonnement van De Lijn of NMBS nemen volgende keer.

In the end is er niemand die kan tippen aan de betrouwbaarheid van Toyota.
Mijn vrouw (ook ingenieur) heeft meegewerkt aan een nieuwe technologie die als eerste door Mercedes is geïntroduceerd, op de Mercedes S, ergens begin jaren 2000.
Alle andere merken volgden.
Alleen bij Toyota duurde het > 5 jaar vooraleer ze overtuigd waren dat deze nieuwe technologie geen impact zou hebben op de betrouwbaarheid. van hun wagens, en gaven ook zij hun groen licht.

Hoe zit dat eigenlijk met die tankinhoud? Hele mooie auto de Octavia, maar een tankinhoud van 45 liter, toch bitter weinig voor zo'n highway cruiser.

De Corolla is ook de moeite, maar die hybride wagens hebben een tankinhoud van 43 liter dacht ik, de benzines zonder hybride wat meer.
Een grotere tank staat zelfs niet onder de opties.

Misschien kunde gij gewoon ni etmet een auto rijden als ge met elk merk zoveel problemen hebt...

Beter een abonnement van De Lijn of NMBS nemen volgende keer

Met Seat geen enkel probleem , alleen Bmw en Volvo .

De bazen lol

.

Lees pagina 2 lol
Mss direct ook eens naar het x45e topic gaan dan. Veel miserie met die auto’s.

Mss moet je dat ook wel eens verduidelijken. Dat valt helemaal niet af te leiden uit je comment.

Zien jullie die link niet staan en ik zeg er toch bij lees pagina 2 niet gezien soms?

Copy paste van paar post hierboven

2018 - Volvo V90 D4

2018 - Volvo V90 D4

www.bimmerboard.be

Lees pagina 2 lol

Zien jullie die link niet staan en ik zeg er toch bij lees pagina 2 niet gezien soms?

Copy paste van paar post hierboven

2018 - Volvo V90 D4

2018 - Volvo V90 D4

www.bimmerboard.be

Lees pagina 2 lol
Dat is heel duidelijk nu. Bedankt.

lees pagina 2

2 reeks is een rommeltje van vanalles, ge bedoelt dan toch hopelijk den 2 coupé want die veredelde Peugeots, euh ik bedoel Tourers zijn wel mottige draken. Moesten er geen nier grillen op staan zoude denken dat der nen ouden Peugeot 308 achter u zit.

Om nog maar te zwijgen van de nieuwe looks van Seats de dag van vandaag. Dat segment heeft een serieus goede upgrade gekregen. Tegenwoordig zijn die wel mee. En die led verlichting alom, het doet nogal wat qua looks: gaande van volledige led bar op de koffer tot dynamische pinkers.

Ik moet zeggen, Seat knap bezig.

Maar ja, je merkt de overjaarse techniek dan weer wel in je CO² cijfers. WLTP/NEDC merk je dat je daar wel wat minder positief zit bij sommige modellen. En soms is de automaat een n-1 trap (vroeger modelleke) van wat ze bij de premium merken geven. Maar als particulier, boeie.

De enigste commentaar die ik soms heb is van, deze layout of dit design klopt ergens niet als je er lang op staat te kijken. Dat is dan weer wat eigen aan de recup. In den tijd toch ook wel eens voor de leut onder elk hoekje en kiertje van nen skoda gekeken. Veel verschillende logos gezien.

En den octavia, vroeger het instappertje van gezinswagens is anno 2021 toch ook wel ne serieus dikken auto geworden die de competitie aankan binnen het eigen segment met de vorige generatie superb.

Laatst bewerkt:
Om nog maar te zwijgen van de nieuwe looks van Seats de dag van vandaag. Dat segment heeft een serieus goede upgrade gekregen. Tegenwoordig zijn die wel mee. En die led verlichting alom, het doet nogal wat qua looks: gaande van volledige led bar op de koffer tot dynamische pinkers.

Ik moet zeggen, Seat knap bezig.

Maar ja, je merkt de overjaarse techniek dan weer wel in je CO² cijfers. WLTP/NEDC merk je dat je daar wel wat minder positief zit bij sommige modellen. En soms is de automaat een n-1 trap (vroeger modelleke) van wat ze bij de premium merken geven. Maar als particulier, boeie.

De enigste commentaar die ik soms heb is van, deze layout of dit design klopt ergens niet als je er lang op staat te kijken. Dat is dan weer wat eigen aan de recup. In den tijd toch ook wel eens voor de leut onder elk hoekje en kiertje van nen skoda gekeken. Veel verschillende logos gezien.

En den octavia, vroeger het instappertje van gezinswagens is anno 2021 toch ook wel ne serieus dikken auto geworden die de competitie aankan binnen het eigen segment met de vorige generatie superb.
Seat en Skoda's hebben echt wel propere modellen. Nieuwe Superb en Leon zijn serieus mooie bakken. Ze zijn de laatste jaren er serieus op vooruit gegaan.

Zelfs Cupra heeft een paar eigen modellen die ook wel nice zijn, zoals de Formentor (vooral met de 5-cyl van de RS3) en Tavascan.

Ik heb de vorige generatie V60 gehad als leasewagen. Ruime 100k op gezet, afgegeven met 180k km ofzo.
Die auto heeft mij doen inzien dat Volvo echt wel een goed merk was.
Daarvoor had ik altijd wel een "minder" gedacht van dat merk, dat de afwerking en kwaliteit toch minder dan het premium segment was.
Maar afgezien van de stijl van het interieur, had ik echt niets op te merken aan die wagen.
In die periode moest ik ook af en toe naar Duitsland, dus ook ritten van meer dan 500km. Toen was wel blij dat ik die auto had.

Een deel van de familie zweert ook al heel hun leven bij Volvo, nog nooit grote miserie mee gehad. Dus qua betrouwbaarheid lijkt het (in onze ogen toch) best oké te zijn.

Moest dat interieur nu niet zo "typisch" zijn, zou ik het zelf nog overwegen als wagen voor er bij. Maar ik zie graag auto's, dus zowel het exterieur als interieur moet mijn smaak zijn. En dat was bij de V60 spijtig genoeg niet het geval.
Ik heb de nieuwste V60, en qua interieur is dat wel een serieuze stap vooruit t.o.v. de vorige. Heb die vorige ook gehad enkele jaren geleden als firmawagen en was daar toen al zeer tevreden van. Daarom dat ik nu als zelfstandige vrij snel beslist heb om een nieuwe V60 aan te schaffen.
Zowel qua interieur als exterieur een serieuze stap vooruit. Volvo is een meer dan degelijk merk, staat voor mij net onder de premiums.Binnen 5 jaar ga ik sowieso voor een XC60 if all goes well.

Enige wat ik wel moet zeggen is dat de prijzen tegenwoordig ook navenant zijn. Mijn V60 (B3) is redelijk goed uitgerust qua opties, maar daar betaal je tegenwoordig ook wel voor..

Terug
Bovenaan