Een ander voorbeeld, aan het Klein Kasteeltje en het vroegere CGVS staan/stonden pro-deo advocaten, beslagen in het Vreemdelingenrecht, ook actief cliënten te ronselen.
Dat snap ik dan wel, maar dat zijn dan wel geen Vermassen, Van Steenbrugge of Dahmen.

Iemand die weet hoe Sven Mary bij de papa is terecht gekomen?
De familie heeft het daar al hard te verduren gekregen; moeten vluchten uit Afrika, veel werken om de studies te kunnen betalen, de invaliditeit van de papa, ...
Met alle respect, een advocaat betalen als Sven Mary moet toch onmogelijk zijn?
 
Iemand die weet hoe Sven Mary bij de papa is terecht gekomen?
De familie heeft het daar al hard te verduren gekregen; moeten vluchten uit Afrika, veel werken om de studies te kunnen betalen, de invaliditeit van de papa, ...
Met alle respect, een advocaat betalen als Sven Mary moet toch onmogelijk zijn?
Pro Deo? Volgens mij is elke advocaat verplicht er een aantal te doen per jaar.
 
Na de uitspraak vroeg de familie van Sanda Dia wat rust en kijk eens waar we nu staan:

- Een overjaarse kleuter dat de aandacht naar zich wou toetrekken, nog steeds zijn grote gelijk wil halen en zich een strijder tegen de elite waant (waar hebben we dat nog gezien...) "Maar het was mijn plicht. Ik heb nergens spijt van".
- Een paar topadvocaten die een welles-nietes spelletje gaan spelen in de media.

Erg jammer dat de media die figuur zoveel aandacht geeft.
 
Zo'n dingen zijn schering en inslag. 'Bekende' advocaten bieden zich spontaan aan voor een vriendenprijsje. Of je hebt er die €25.000 in het zwart vragen om nog maar te starten in een mediatiek dossier, om Vermassen niet te noemen.

Zelfs de minder goede doorsnee advocaten die ik ken scheppen emmers zwarte binnen als de zaak om een sizeable bedrag gaat in vb een vastgoed conflict... faillisementen, bewindvoering, ... als er centen zijn, dan fladerren de zwarte in het rond.

WIe denkt dat die bekend sjarels voor de sympathie op tv komen is heel naïef.
 
Na de uitspraak vroeg de familie van Sanda Dia wat rust en kijk eens waar we nu staan:

- Een overjaarse kleuter dat de aandacht naar zich wou toetrekken, nog steeds zijn grote gelijk wil halen en zich een strijder tegen de elite waant (waar hebben we dat nog gezien...) "Maar het was mijn plicht. Ik heb nergens spijt van".
- Een paar topadvocaten die een welles-nietes spelletje gaan spelen in de media.

Erg jammer dat de media die figuur zoveel aandacht geeft.

Het is misschien 'jammer' dat Acid het klankbord is geworden van een groot gedeelte van de bevolking, maar mocht hij het niet geweest zijn, dan was er wel iemand anders op de kar gesprongen. De frustratie leeft genoeg onder de bevolking.

Ik behoor zelf ook niet tot zijn doelgroep (deze video was trouwens de eerste video van hem die ik integraal heb bekeken).
Het is opmerkelijk dat deze stijl (bijna amateuristisch) zo populair is bij de jongeren, maar wat de boodschap en inhoud betreft van deze video, sta ik er volledig achter.
Het maatschappelijk debat is op z'n minst terug geopend en dat is het belangrijkste.
 
Zelfs de minder goede doorsnee advocaten die ik ken scheppen emmers zwarte binnen als de zaak om een sizeable bedrag gaat in vb een vastgoed conflict... faillisementen, bewindvoering, ... als er centen zijn, dan fladerren de zwarte in het rond.
Dan nog... Hoe komt een doorsnee-cliënt aan dat zwart geld om zijn advocaat in het zwart te betalen?
Cash gaan afhalen vanijn zichtrekening om mijnheer de advocaat in het zwart te kunnen betalen?
Als dat zo dikwijls gebeurt, dan spreken we alweer niet meer van de modale werknemer, maar van cliënten die ergens op één of andere manier zwart geld ter beschikking hebben?
 
Dan nog... Hoe komt een doorsnee-cliënt aan dat zwart geld om zijn advocaat in het zwart te betalen?
Cash gaan afhalen vanijn zichtrekening om mijnheer de advocaat in het zwart te kunnen betalen?
Als dat zo dikwijls gebeurt, dan spreken we alweer niet meer van de modale werknemer, maar van cliënten die ergens op één of andere manier zwart geld ter beschikking hebben?

Hie betaal de modale mens zijn aannemer een stuk in het zwart? Elke week paar eurotjes cash afhalen, e.

De advocaat die ik eventueel ken doet eventueel spreekuur zonder afspraak. 15 min, 50 cash. Tel maar uit.
 
Het is misschien 'jammer' dat Acid het klankbord is geworden van een groot gedeelte van de bevolking, maar mocht hij het niet geweest zijn, dan was er wel iemand anders op de kar gesprongen. De frustratie leeft genoeg onder de bevolking.

Ik behoor zelf ook niet tot zijn doelgroep (deze video was trouwens de eerste video van hem die ik integraal heb bekeken).
Het is opmerkelijk dat deze stijl (bijna amateuristisch) zo populair is bij de jongeren, maar wat de boodschap en inhoud betreft van deze video, sta ik er volledig achter.
Het maatschappelijk debat is op z'n minst terug geopend en dat is het belangrijkste.

Niet akkoord, want hij wil meer dan een klankbord zijn. Hij heeft in het begin van zijn betoog niks nieuw gezegd: De namen stonden eerder al online + zijn mening gegeven dat de straffen te licht zijn, tot zover niks ongewoon.
Maar waar hij over de schreef gegaan is, is dat hij nog andere namen genoemd heeft. Hij vindt dat die ook berecht moeten worden. Sinds wanneer beslist hij daarover? En zich altijd maar wentelen in 'recht van vrijheid van meningsuiting'. Zulke types (die anderen beïnvloeden/influencen) hebben altijd alleen maar rechten, lijkt het. De gevolgen zijn voor een ander, want verantwoordelijkheid dragen, ho maar.
 
Zulke types (die anderen beïnvloeden/influencen) hebben altijd alleen maar rechten, lijkt het. De gevolgen zijn voor een ander, want verantwoordelijkheid dragen, ho maar.

Zulke types (die weigeren doopcharters te ondertekenen/wanneer ze in de problemen komen opeens veranderen van alfamannetjes naar mamaskindjes die de hulp van de ouders en een leger advocaten nodig hebben) hebben altijd alleen maar rechten, lijkt het. De gevolgen zijn voor een ander, want verantwoordelijkheid dragen, ho maar.

Enfin, die acid kan me gestolen worden, zolang de namen van de veroordeelden maar online staan zodat ze nooit kunnen ontkennen of verbergen waarvan ze deel hebben uitgemaakt.
 
Zulke types (die weigeren doopcharters te ondertekenen/wanneer ze in de problemen komen opeens veranderen van alfamannetjes naar mamaskindjes die de hulp van de ouders en een leger advocaten nodig hebben) hebben altijd alleen maar rechten, lijkt het. De gevolgen zijn voor een ander, want verantwoordelijkheid dragen, ho maar.

Enfin, die acid kan me gestolen worden, zolang de namen van de veroordeelden maar online staan zodat ze nooit kunnen ontkennen of verbergen waarvan ze deel hebben uitgemaakt.
Denk dat je al je best moet doen om de namen niet de ontdekken , die zijn voor eeuwig gebrandmerkt op internet .
 
Hie betaal de modale mens zijn aannemer een stuk in het zwart? Elke week paar eurotjes cash afhalen, e.

De advocaat die ik eventueel ken doet eventueel spreekuur zonder afspraak. 15 min, 50 cash. Tel maar uit.
Vooral: elke maand envelopke krijgen met wat zwart loon, denk ik dan.
 
Vooral: elke maand envelopke krijgen met wat zwart loon, denk ik dan.

Ik heb de schilder hier eventueel ook in het zwart moeten betalen. Ik krijg 0,0 zwart loon hoor. Ze houden hier zelfs 20 euro cash in op het jaarlijkse debiele nieuwjaarscadeau van 50 euro (wat je uiteindelijk voor 10 euro kunt kopen in de AS Adventure of zo, maar goed...).

Dat zou eventueel ook opgelost kunnen geweest zijn met elke week 100 euro cash af te halen.
 
Hie betaal de modale mens zijn aannemer een stuk in het zwart? Elke week paar eurotjes cash afhalen, e.

De advocaat die ik eventueel ken doet eventueel spreekuur zonder afspraak. 15 min, 50 cash. Tel maar uit.

Als die dat effectief doet, is dat ongelofelijk dom. De risico's (en het risico om gepakt te worden) zijn een pak groter dan bij bv. een aannemer. Soit, dat is offtopic.
 
Ik moet zeggen dat ik mijn mening licht moet bijstellen over hem.
Misschien was ik te snel in het wegschuiven van zijn filmpje als puur commerciële zet, gewoon omdat hij het al vaker heeft gedaan. Ten tijde van de YouTube-Oorlog met Dinges en Dinges heeft hij ze ook aangevallen ivm hun hondje. Dat was hem echt niet te doen om de grote strijd tegen de broodfok, tot daarvoor had hij er vast nog niet van gehoord. En ik zag dit als niets anders.

Misschien was ik daarin te snel, hoe meer ik ervan lees en van andere mensen hoor, hoe meer ik denk dat het echt wel gewoon iets is wat leeft onder veel mensen, waarschijnlijk ook bij hem en hij heeft toevallig een groot platform. Dat hij zich hier echt wel voor wil engageren, en dat is niet verkeerd. Nog altijd vind ik dat hij meer verantwoordelijkheid aan de dag mag leggen met zo'n groot platform, maar dat zal wel de boomer in mezelf zijn.

Voor een groot stuk komt het ook doordat als ik persoonlijk familie zou zijn van Dia, ik woest zou zijn om de lone wolf-actie van Acid die dit zogezegd doet voor gerechtigheid voor Dia, maar die niet eens kent of geen contact heeft met die familie. Maar hij heeft wel het recht om zijn ongenoegen over de straffen te uiten, en misschien zelfs de namen te noemen.

Ik blijf er echter wel bij dat hij op twee punten te ver gaat: hij roept ook op om daar actie aan te verbinden. Dat gaat te ver. En gezien zijn verleden, moet hij zelfs expliciet oproepen om daar géén actie aan te verbinden, zelf stappen nemen om dat te voorkomen. En hij heeft namen genoemd die niet veroordeeld zijn. Dat zijn twee punten waarop het veel verder gaat dan zijn ongenoegen uiten, zijn mening uiten of zelfs persvrijheid. Die laatste zou eventueel nog kunnen voor mij, maar dan alleen supervoorzichtig, in een context waarbij hij duidelijke bewijzen aanlevert. En anders moet je dat erbuiten houden.

Niet dat hij zich veel zal aantrekken van mijn mening, maar ik vind het wel opzienbarend dat Van Steenbrugge in dat filmpje hierboven zegt dat Acid het recht moet hebben om zijn mening over de zaak te geven. Dat betwist niemand, denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Denk dat je al je best moet doen om de namen niet de ontdekken , die zijn voor eeuwig gebrandmerkt op internet .

Moet zeggen dat ik, tot dat filmpje van die Acid, geen enkele naam gehoord had. Ik zit dan ook niet op reddit, tiktok, of waar die namen daarvoor al de ronde deden.
Nu ben ik gisteren op facebook wel die groepsfoto tegengekomen (die ook in de kranten stond, met geblurde gezichten), maar dan met alle namen erbij gezet. Echter staan daar volgens mij mensen op die niet veroordeeld zijn?
 
off-topic: Ik had nog nooit een filmpje van hem gezien, maar is dat een standaard Brugs accent dat die heeft? Ik moet écht moeite doen om die te verstaan.
Is artificieel verhollandst Noordzeewestvlaams, om zijn Nederlandse volgers tegemoet te komen.

 
Terug
Bovenaan