De nieuwe groep had exact dezelfde leden als de vorige groep.
En staat dat daar ook effectief in? Want ik kan me bvb inbeelden dat de initiële groep kleiner was, maar dat nadien iedereen die aanwezig was op de doop is toegevoegd?
 
Want ik kan me bvb inbeelden dat de initiële groep kleiner was, maar dat nadien iedereen die aanwezig was op de doop is toegevoegd?
"De achttien Reuzegommers die de doop uitvoeren, hebben een whatsappgroepje. Daarin zitten ook vier andere leden die er niet bij kunnen zijn omdat ze in het buitenland verblijven."

"Het whatsappgroepje van Reuzegom, dat wordt beheerd door de op dat ogenblik in Zwitserland vertoevende D.d.V.d.W. (Elio), praeses J.J. (Zaadje) en V.K. (Pronker), wordt opgedoekt."

"Na overleg met de ouders wordt beslist dat de achttien digitaal compleet onzichtbaar moeten worden. Ze verdwijnen van Facebook, Instagram, LinkedIn. Tot dan toe publieke ledenlijsten van Reuzegom worden gezuiverd. De whatsappgroep wordt in het weekend gereactiveerd."
 
Sammy Mahdi neemt geen woord terug over Reuzegom: “Wie dit populistisch noemt, heeft maar weinig voeling met de samenleving”

Mahdi doet cool, as if het niet die waardeloze politici zijn - waar hij zelf deel van uitmaakt - die de hoofdverantwoordelijken zijn voor de lage strafmaten die misdrijven krijgen. Rechters passen alleen de wet toe, maar het is wel die veredelde praatbarak in de Wetstraat die de straffeloosheid in stand houdt.
Op nog maar te zwijgen dat cdenv met Koen geens de vorige minister van justitie geleverd heeft.
 
Hoe meer je erover leest, hoe gortiger het wordt.

In deze thread wordt meermaals naar de ouders van Reuzegommers verwezen als buitenstaanders, maar dat zijn ze volgens dit artikel zeker niet allemaal:
"Er is om 11 uur een spoedvergadering gepland in de woning van advocaat P. in Wilrijk. P. is de vader van een van de achttien. Eerder die ochtend is bekend geraakt dat Sanda in het UZA in Edegem is overleden. Nog voor de vergadering echt kan doorgaan, is er al discussie over het spontaan ontstane idee om de ouders van Sanda via de dienst Slachtofferhulp een brief te bezorgen waarin de Reuzegommers aangeven dat ze hun “ergste nachtmerrie beleven”. Enkele ouders, vooral van Reuzegommers die zelf niet bij de doop aanwezig waren, uiten de vrees dat zo’n brief de positie van hun zonen in een latere rechtszaak kan schaden."

"Na overleg met de ouders wordt beslist dat de achttien digitaal compleet onzichtbaar moeten worden. Ze verdwijnen van Facebook, Instagram, LinkedIn. Tot dan toe publieke ledenlijsten van Reuzegom worden gezuiverd. De whatsappgroep wordt in het weekend gereactiveerd. Niet meer om ranzige filmpjes en commentaren met elkaar te delen, maar om een heel andere reden, zo blijkt als een speurder uitleg vraagt aan J.S. alias Flodder.
J.S.: “De whatsappgroep is weer opgericht en alle contactgegevens werden hierin gezet zodat onze ouders ook met elkaar konden communiceren. Dit gebeurde via J.J., op vraag van zijn ouders.”"

Valse verklaringen afleggen is blijkbaar ook onbestraft gebleven, uit hetzelfde artikel:
"Ondervraagd door de politie, twee maanden na de dood van Sanda, zullen enkele clubleden volhouden dat er bij hun weten nooit een andere of vorige whatsappgroep is geweest. Als de politie met hulp van de Computer Crime Unit het geheime, ...”"
Valse verklaringen mogen, als je verdacht bent in een strafzaak heb je het recht om te zwijgen en te liegen. Als je ziet hoe gevoelig deze zaak ligt, hoe het in de pers en op sociale media wemelt van de ongefundeerde claims en hoe er zelfs vanuit de politiek commentaar komt over de gang van het proces is dat waarborgen nu misschien zelfs nog belangrijker da anders om van een eerlijk proces te kunnen spreken.

Zelfde van die ouders, zeker door alles rond de zaak vind ik het perfect begrijpelijk dat ze zo gehandeld hebben, uiteraard wil je je kind beschermen en al zeker van de pers en de publieke opinie.
 
Valse verklaringen mogen, als je verdacht bent in een strafzaak heb je het recht om te zwijgen en te liegen. Als je ziet hoe gevoelig deze zaak ligt, hoe het in de pers en op sociale media wemelt van de ongefundeerde claims en hoe er zelfs vanuit de politiek commentaar komt over de gang van het proces is dat waarborgen nu misschien zelfs nog belangrijker da anders om van een eerlijk proces te kunnen spreken.

Zelfde van die ouders, zeker door alles rond de zaak vind ik het perfect begrijpelijk dat ze zo gehandeld hebben, uiteraard wil je je kind beschermen en al zeker van de pers en de publieke opinie.
Ik snap zelfs de commotie daar rond niet. Zijn de meeste van de strafzaken niet zo dat men zaken poogt te verhullen en niet eerlijk is?
 
Ik snap zelfs de commotie daar rond niet. Zijn de meeste van de strafzaken niet zo dat men zaken poogt te verhullen en niet eerlijk is?
Tgoh ja maar als een deel van je verdediging is dat je allemaal enorm veel spijt hebt en dat je zelf ook een vriend bent verloren en al van dat is het toch wel raar om zo'n gesloten front te vormen en niks te willen lossen (ook al was dat wat de nabestaanden eigenlijk expliciet wilden) en dan blijkbaar collectief te liegen over bepaalde zaken.

Zelfde met dat niet opdagen voor de uitspraak. Ja, dat moet niet, en nee, dat hoeft niet altijd iets te betekenen als je er niet bent, maar iemand die echt kapot is van verdriet en echt met de zaak zit, die kan toch wel een dagje blokverlof inlassen om te gaan horen wat de rechtbank heeft beslist over hun aandeel in de dood van hun vriend, nee?

Enfin, dat is al het hele proces zo, dat veel van die gasten wel zeggen dat ze er kapot van zijn, maar dat dat in hun daden wat mij betreft niet echt naar voren komt.
 
Tgoh ja maar als een deel van je verdediging is dat je allemaal enorm veel spijt hebt en dat je zelf ook een vriend bent verloren en al van dat is het toch wel raar om zo'n gesloten front te vormen en niks te willen lossen (ook al was dat wat de nabestaanden eigenlijk expliciet wilden) en dan blijkbaar collectief te liegen over bepaalde zaken.

Zelfde met dat niet opdagen voor de uitspraak. Ja, dat moet niet, en nee, dat hoeft niet altijd iets te betekenen als je er niet bent, maar iemand die echt kapot is van verdriet en echt met de zaak zit, die kan toch wel een dagje blokverlof inlassen om te gaan horen wat de rechtbank heeft beslist over hun aandeel in de dood van hun vriend, nee?

Enfin, dat is al het hele proces zo, dat veel van die gasten wel zeggen dat ze er kapot van zijn, maar dat dat in hun daden wat mij betreft niet echt naar voren komt.
Op die manier ben ik akkoord hoor.
Ik hekel de teneur van: ze hebben gelogen. Alsof we daar raar moeten van doen. Net zoals we eigenlijk niet raar moeten doen van het schijnheilig gedrag. Imo zaten ze er al niet mee in voor de doop.
 
Laatst bewerkt:
"Na overleg met de ouders wordt beslist dat de achttien digitaal compleet onzichtbaar moeten worden. Ze verdwijnen van Facebook, Instagram, LinkedIn. Tot dan toe publieke ledenlijsten van Reuzegom worden gezuiverd. De whatsappgroep wordt in het weekend gereactiveerd."
De meeste zijn nochtans te vinden op LinkedIn. Maar ze hebben hun namen lichtjes gewijzigd/afgekort.

Wel gemakkelijk dat die zoveel geld hebben dat ze hun opleiding even verder kunnen zetten in een universiteit in China en daar dan verder carrière kan maken in Singapore, Dubai en in Genève.
 
Twee Reuzegommers die niet aanwezig waren bij de doop dreigen ermee een klacht in te dienen:
Volgens VTM is de kans groot, maar persoonlijk zie ik het niet gebeuren dat ze naar buiten gaan komen en dan onder het vergrootglas willen gaan zitten. Het lijkt eerder een manier om enorme druk te zetten. Maar de komende dagen gaan we het zien.
 
Kan toch niet anders dan dat die zich aanbiedt?! In die zaak met die gek die Miss België ging neerknallen in Plopsa was die ook plots de advocaat van die gek 😂
Is iets waar ze enorm veel cliënteel uit halen, ze doen 1 gratis zaak die constant in het nieuws verschijnt en het levert ze tientallen nieuwe klanten op... Hoeveel klanten bvb. geen flitsboete krijgen, moeten voorkomen en vervolgens moord en brand schreeuwen dat Walter Damen of Jef Vermassen hen moet gaan verdedigen... Absurd.
 
Kan toch niet anders dan dat die zich aanbiedt?! In die zaak met die gek die Miss België ging neerknallen in Plopsa was die ook plots de advocaat van die gek 😂
Aanbiedt? Walter Van Steenbrugge is één van de betere strafpleiters die geen publiciteit nodig heeft.
Waarom zou die zich gaan aanbieden bij Acid?
Betalen aan 300 EUR/u lijkt mij een beter uitgangspunt...
 
deze post bevat onbevestigde insinuaties en beschuldigingen
Zo'n dingen zijn schering en inslag. 'Bekende' advocaten bieden zich spontaan aan.

Edit: cfr warning
 
Laatst bewerkt:
En waarom denk je dat? Ervaring uit nabije omgeving of gewoon 'van horen zeggen'?
Van verschillende personen die elkaar niet kennen, gelijkluidende verhalen gehoord.
Vermassen heeft in een mediagenieke zaak ooit een persconferentie gegeven toen hij net was geraadpleegd, toen de cliënt nadien zijn 'voorwaarden' te horen kreeg, was Vermassen plots niet meer de advocaat.
Een ander voorbeeld, aan het Klein Kasteeltje en het vroegere CGVS staan/stonden pro-deo advocaten, beslagen in het Vreemdelingenrecht, ook actief cliënten te ronselen.

Ook hier zou het mij niet verbazen dat Van Steenbrugge zijn diensten heeft aangeboden.
 
Terug
Bovenaan