Aanslag Trump: nieuwe aanslag nabij golfterrein

Met het belang van social media, marketing en corporate lobbying (enorm toegenomen na een Supreme Court beslissing uit 2010) denk ik niet dat het niveau ooit terug gaat naar bv. de amicable interacties tussen Romney en Obama. Vroeger werd er hevig gedebatteerd maar gingen politici na het werk samen op café. De echte polarisatie is begonnen toenemen onder Newt Gingrich toen hij speaker was van het huis in de jaren '90 en een scorched earth beleid hanteerde waarbij er niet mocht worden samengewerkt.

Het huis en de senaat zijn nu vooral een plek om jezelf te profileren voor de volgende verkiezing.
Akkoord maar als de polarisatie op dit niveau blijft eindig je toch als land met een burgeroorlog in mijn ogen. Vroeg of laat zal er toch terug wat toenadering moeten komen wil je niet dat republikeinen en democraten elkaar als minderwaardige burgers gaan beschouwen. Dat is toch een situatie die niemand wil.

Ik houd ook mijn hart vast voor al het fake nieuws en complotdenken dat gaat volgen, hetzij met de hulp van AI, hetzij met buitenlandse invloeden, om van deze aanslag gebruik te maken om de bevolking verder te manipuleren en op te jutten en de verkiezingen proberen te beinvloeden.

Dat is nochtans hoe correcte media moeten omgaan met zo'n belangrijke gebeurtenis: voorzichtig en baserend op feiten. Geen enkele van die titels klopte niet op basis van de info die dan betrouwbaar beschikbaar was. Even later, en nee, geen 2 uur later, werd gewag gemaakt van beschieting en van aanslag.
Ter verduidelijking. Mij stoorde dat gegeven niet. Was een reactie op een vraag van Coldplayke naar kay gell toe die dat wel stoorde.

Akkoord maar als de polarisatie op dit niveau blijft eindig je toch als land met een burgeroorlog in mijn ogen. Vroeg of laat zal er toch terug wat toenadering moeten komen wil je niet dat republikeinen en democraten elkaar als minderwaardige burgers gaan beschouwen. Dat is toch een situatie die niemand wil.
Klopt, daarom dat ik het zelf ook niet goed zie aflopen met de democratie in de VS. Je kan geen tweepartijensysteem hebben waar beide partijen elkaar als de duivel beschouwen zonder dat dat uitmondt in geweld.

Daar hebben we in 2021 al een eerste versie van gezien.

Ik houd ook mijn hart vast voor al het fake nieuws en complotdenken dat gaat volgen, hetzij met de hulp van AI, hetzij met buitenlandse invloeden, om van deze aanslag gebruik te maken om de bevolking verder te manipuleren en op te jutten en de verkiezingen proberen te beinvloeden.
Eigenlijk zou je je zelf moeten afvragen of er in deze gebeurtenis geen hand van Rusland aanwezig is.

Zie je nu toch al.
Naast de talloze online comments die het jammer vinden dat de schutter gemist heeft (volgens meta is dat niet in strijd met hun regels voor oproepen tot geweld want dat melden ze als je zoiets report) zie je ook een grote groep die blijkbaar denkt dat Trump dit allemaal in scène heeft gezet.

Zie je nu toch al.
Naast de talloze online comments die het jammer vinden dat de schutter gemist heeft (volgens meta is dat niet in strijd met hun regels voor oproepen tot geweld want dat melden ze als je zoiets report) zie je ook een grote groep die blijkbaar denkt dat Trump dit allemaal in scène heeft gezet.
Gaat op voor beide kanten natuurlijk.
Mike Collins bijvoorbeeld die oproept Biden te vervolgen voor het "bevelen" van de aanslag.

En toch 15 dollar gedoneerd voor de democraten in 2021. Vraag mij af wanneer hij zich heeft geregistreed als Republikein.
Je ziet dat vaak bij weirdo's dat ze de ene keer voor de ene en de andere keer voor de andere zijn. Een partijassociatie op zich zegt weinig, behalve miss dat hij geen radicale democraat zal zijn.

Zie je nu toch al.
Maar dat is toch normaal, ten eerste omdat iedere malloot een X-account of Meta-account kan nemen, of 100, en dan krijg je de domste opmerkingen eerst.

En ten tweede omdat Amerikanen in een post-facts wereld leven, waarbij ze jaren en jaren halve waarheden horen rond Trump, meestal komende van hemzelf. De chaos, de ‘je kunt het nooit weten’, de ‘alles is een complot’, dat heeft hij altijd gevoed. In zo’n context is het niet abnormaal dat die vragen ook gesteld worden.

Al geldt voor mij daarbij hetzelfde als bij de andere: als je de keuze hebt tussen een complot of een logische eenduidige verklaring, is het zo goed als altijd dat laatste.

De schutter is de 20 jarige Thomas Matthew Crooks, geregistreerd als Republikein, volgens Amerikaanse media.

En toch 15 dollar gedoneerd voor de democraten in 2021. Vraag mij af wanneer hij zich heeft geregistreed als Republikein.

Je ziet dat vaak bij weirdo's dat ze de ene keer voor de ene en de andere keer voor de andere zijn. Een partijassociatie op zich zegt weinig, behalve miss dat hij geen radicale democraat zal zijn.
20 jaar oud, wil dan ook zeggen dat hij nog nooit aan een presidentiële verkiezing heeft deelgenomen, de aankomende zou zijn eerste zijn...

20 jaar oud, wil dan ook zeggen dat hij nog nooit aan een presidentiële verkiezing heeft deelgenomen, de aankomende zou zijn eerste zijn...
Ik bedoelde niet dat hij gestemd heeft voor de presidentsverkiezingen wel dat zo'n mensen soms overslaan van de ene naar de andere kant om ,voor ons, banale standpunten.

Vraag natuurlijk is wat zijn motief en mentale gezondheid was. Was alvast blijkbaar ook fan van een YouTube kanaal over vuurwapens.

Alleszins toch hallucinant dat met al de (militaire) technologieën één van de meest beveiligde personen ter wereld gewoon door een eenzaat met een wapen beschoten kan worden vanop het dichtstbijzijnde dak.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan