Aanslag Trump: nieuwe aanslag nabij golfterrein

je zou toch haast beginnen te geloven in complottheorieën met zo'n schampschot :oink:

Alé en bepaalde members staan terug op uit de doden om wat verder te komen polariseren.
Alu hoedje niet vergeten opzetten he.

Quote letterlijk van Biden enige tijd terug: we moeten trump kost wat kost stoppen. Dan niet verschieten dat dit gebeurt.

Wow, wat een nieuws. Vreselijk voor de mens, voor Amerika, voor de politiek en zelf voor daarbuiten. Dat doet het geloof in de wereld geen goed.

Lijkt me ook vooral dat iemand constant bestempelen als haat spuwer, zaken bewust verdraaien en dat op repeat gedurende jaren in de media ervoor zorgt dat je een klimaat creëert waarin je mensen krijgt die denken dat Trump letterlijk Hitler is en hun wapen opnemen.
Maar hier doe je wel een beetje alsof dit van 1 kant komt. Terwijl het overduidelijke probleem de polsarisatie is. Hoe alles onmogelijk wordt als 1 kandidaat wint. Hoe het bijna burgeroorlog moét worden. En die komt van allebei de kanten, en is walgelijk.
Zelfs in dit topic komt (opnieuw) vanuit linkse hoek weinig veroordeling van de aanslag of medeleven met de slachtoffers. Maar komt zowat als enige reactie de schrik dat Trump door de aanslag herkozen zou worden.
Ik vind anders jouw recuperatie terwijl je nog niet eens alle feiten hebt (incl screenshot van CNN die alleen report wat bevestigd is op dat moment ipv speculatie) alleen maar bijdragen aan die polarisatie en onmogelijkheid om nog te praten.

Imo meer en meer een achterlijk land aan het worden. Als uw parlementairen zulke zever uitkramen zonder enig bewijsmateriaal dan schort er toch serieus iets aan het niveau van de politiek. Hoog tijd dat de politiek daar eens wat aan introspectie gaat doen met wat daar al de laatste jaren gebeurd is kwa uitspraken en gebeurtenissen. Maar dat zal ijdele hoop blijven denk ik. Ik vraag mij af wat we nodig hebben om de polarisatie daar (en in de wereld) terug wat te doen dalen .
Neen. Als ge de tweets leest dan weet ge dat hij de retoriek van de democraten gebruikt wanneer het om 6th of Jan ging.

Alé en bepaalde members staan terug op uit de doden om wat verder te komen polariseren.

Toch ook wel zeer laag om dit er tussen te gooien?
Dus iemand die al even geen zin had om te posten en met dit incident wel eens terug wil discussiëren die gaan we bestempelen als “uit de doden opstaan om te polariseren”

Er is net een presidentskandidaat beschoten geweest.
Dit is voor niemand een goeie zaak. Ook de tegenstanders houden hun hart vast met de gevolgen van deze aanslag.

ale geen enkele oorlog? in de wereld? precies een unicum gemist in de geschiedenis lol. Alé komaan. Alleen al in Europa had je al de oorlog in de Donbas of was er toen vrede in die jaren dat Trump president was. :s
De oorlog in Oekraïne was een stuk rustiger onder Trump dan onder zijn voorganger en opvolger. Die jaren zaten ze vooral stil in de loopgraven.

De oorlog in Oekraïne was een stuk rustiger onder Trump dan onder zijn voorganger en opvolger. Die jaren zaten ze vooral stil in de loopgraven.
Biden maakte tot begin 2022 ook een zwakke indruk op buitenlands vlak. Afghanistan was een enorme afgang (wat al veel eerder had moeten gebeuren). Je kan je afvragen of Poetin Oekraïne was binnengevallen met Trump als president maar dat is historische speculatie.

Neen. Als ge de tweets leest dan weet ge dat hij de retoriek van de democraten gebruikt wanneer het om 6th of Jan ging.

En waar vergoeilijk ik de retoriek van de democraten? Alle ja, ik weet niet wat ik nog meer moet doen om duidelijk te maken dat mijn mening voor beide zijden geld als ik spreek over parlementairen en de politiek. Moest ik het enkel de republikeinen verwijten ging ik wel republikeinen schrijven. Maar zo te zien is het dus onmogelijk om beide kanten te veroordelen en zullen de anderen hier wel weer beslissen in wel kampje je moet spelen.

Ik hoop ook dat men hier eens leest wat er staat ipv wat men denk dat er staat. Het zou ook wel iets doen tegen de polarisatie.

Dus iemand die al even geen zin had om te posten en met dit incident wel eens terug wil discussiëren die gaan we bestempelen als “uit de doden opstaan om te polariseren”

Dit is voor niemand een goeie zaak. Ook de tegenstanders houden hun hart vast met de gevolgen van deze aanslag.

Heb het genegeerd en gereport maar volgens de mods is dat geen probleem zulke posts.
Dus dan laten we het maar zo. :)

Als Democrat die reeds een tijdje twijfelde aan Biden's slaagkansen, moet je al bijna gaan hopen dat het een False Flag is van Trump, zijn team of dat Project 2025 geval.

No way dat Trump Met de Gebalde Vuist Vol Strijdlust na een aanslag nog verliest van Sleepy Joe.

Imo meer en meer een achterlijk land aan het worden. Als uw parlementairen zulke zever uitkramen zonder enig bewijsmateriaal dan schort er toch serieus iets aan het niveau van de politiek. Hoog tijd dat de politiek daar eens wat aan introspectie gaat doen met wat daar al de laatste jaren gebeurd is kwa uitspraken en gebeurtenissen. Maar dat zal ijdele hoop blijven denk ik. Ik vraag mij af wat we nodig hebben om de polarisatie daar (en in de wereld) terug wat te doen dalen .
Met het belang van social media, marketing en corporate lobbying (enorm toegenomen na een Supreme Court beslissing uit 2010) denk ik niet dat het niveau ooit terug gaat naar bv. de amicable interacties tussen Romney en Obama. Vroeger werd er hevig gedebatteerd maar gingen politici na het werk samen op café. De echte polarisatie is begonnen toenemen onder Newt Gingrich toen hij speaker was van het huis in de jaren '90 en een scorched earth beleid hanteerde waarbij er niet mocht worden samengewerkt.

Het huis en de senaat zijn nu vooral een plek om jezelf te profileren voor de volgende verkiezing.

De schutter is de 20 jarige Thomas Matthew Crooks, geregistreerd als Republikein, volgens Amerikaanse media.

Laatst bewerkt:

Dit is toch wel de nagel op de kop. Imo heeft deze aanslag gevolgen voor de ganse wereld en zeker voor onze Europese veiligheid. Ik hoop dat men dan ook eens wakker schiet in onze Europese hoofdsteden bij dit nieuws. Misschien wat ongepast om dit zo te recuperen van mij maar ik hoop toch dat dit terug wat druk op de ketel zet bij onze Europese leiders om wat meer het heft in eigen handen te nemen om wat onafhankelijker te worden.

Hier een filmpje van de scherpschutters achter Trump die de schutter direct hebben neergeschoten.

Laatst bewerkt:
Dit is toch wel de nagel op de kop. Imo heeft deze aanslag gevolgen voor de ganse wereld en zeker voor onze Europese veiligheid. Ik hoop dat men dan ook eens wakker schiet in onze Europese hoofdsteden bij dit nieuws. Misschien wat ongepast om dit zo te recuperen van mij maar ik hoop toch dat dit terug wat druk op de ketel zet bij onze Europese leiders om wat meer het heft in eigen handen te nemen om wat onafhankelijker te worden.
Ook in Europa gebeuren zo een aanslagen , zie Robert Fico nog maar onlangs. Misschien zijn mensen radicaler geworden , maar eigl gebeurde dit vroeger ook al.

Hier een filmpje van de scherpschutters achter de trump die de schutter direct hebben neergeschoten.

Als ge dat op die map ziet zou ge toch denken dat zo een gigantisch dak met zicht op het podium net extra in het oog gehouden wordt?

En waar vergoeilijk ik de retoriek van de democraten? Alle ja, ik weet niet wat ik nog meer moet doen om duidelijk te maken dat mijn mening voor beide zijden geld als ik spreek over parlementairen en de politiek. Moest ik het enkel de republikeinen verwijten ging ik wel republikeinen schrijven. Maar zo te zien is het dus onmogelijk om beide kanten te veroordelen en zullen de anderen hier wel weer beslissen in wel kampje je moet spelen.

Ik hoop ook dat men hier eens leest wat er staat ipv wat men denk dat er staat. Het zou ook wel iets doen tegen de polarisatie.
Dat zeg ik toch totaal niet.

Het gaat om dit dat ge zei: “Als uw parlementairen zulke zever uitkramen zonder enig bewijsmateriaal”

Het is vrij duidelijk dat ‘sent the orders’ gebaseerd is op de uitspraak van Biden met ‘Bullseye’. En wat hij verder zei met ‘incited’ een throwback is naar Democraten die dezelfde logica gebruikte bij Trump, dat zijn uitspraken op het capitool zijn aanhangers ‘incite’ om het te bestormen.

Terug
Bovenaan