Ik denk eerder het omgekeerde: het verbaast mij dat zulke aanslagen heden ten dage nog niet met "killer drones" gebeuren, vermoedelijk omdat het om lone wolves gaat met weinig eigen technische skills - een vuurwapen is "kant en klaar" - maar ik kan me meerdere mogelijkheden indenken van een zéér snelle drone die een op meerdere manieren dodelijke slachtoffers kan maken indien je vanuit een elevated position een rechte lijn naar je doelwit hebt. De killer drones die in Oekraïne op dit moment actief zijn hebben ook maar een "unit cost" van een paar honderden dollars, dat kan een lone wolf ook wel bij elkaar krijgen, laat staan de extra capaciteiten waar je dit ding van kan voorzien als je mikt op een high profile target zoals een politicus.
Lijkt mij aan de andere kant ook heel moeilijk om elke openluchtrally van advanced luchtafweer gaan voorzien... hoewel iets low-tech als netten mij in een (trieste) toekomst wel een noodzaak zullen lijken als de polarisatie niet afneemt.
Doden vallen altijd te betreuren, ook je politieke tegenstanders bestrijd je niet met bloedvergieten, maar met woorden.
Hoewel de cynicus in mij wel denkt dat de wereld beter af zou zijn, als zowel Trump als Biden niet ouder geworden waren dan de helft van mijn grootouders, maar dan wel op een natuurlijke manier, moeten de mensen die hier roepen "jammer dat het niet een paar cm naar rechts was" goed beseffen dat er gerust nog andere figuren vergelijkbaar met Trump en jonger klaarstaan in de coulissen, en Trump op een gewelddadige manier uit de weg ruimen baant de weg vrij voor deze mensen, in plaats van terug wat meer gematigde Republikeinen (en Democraten, want face it met Kamela Harris zouden ze het ook niet winnen).