Aanslag Trump: nieuwe aanslag nabij golfterrein

Akkoord, maar iemand die op een dak kruipt net waar de presidentskandidaat een rally houdt? En hoe kan het dat die kerel meer kans had om zijn wapen te nemen en te richten vooraleer die sniper hem neerschiet? Ik kan me niet inbeelden dat die kerel in een halve seconde in het rond is beginnen schieten gezien hij op een haar na Trump mist. Lijkt me dat je daar toch even goed in positie moet voor gaan zitten/liggen en effectief moet gaan aimen.

Ik ben zeker geen militair of expert, maar die snipers liggen daar toch ook voor een reden. De reden die vandaag helaas gebeurd is.
Ik ben ook niet thuis in die zaken maar ik vermoed dat die scherpschutters wel op bevestiging moeten wachten en niet zomaar zelf mogen schieten op iedereen die verdacht lijkt. Komt daar nog bij dat als je op zo'n event onterecht mensen in paniek laat schieten dit ook slachtoffers kan maken.

Hopen op moord is geen gepaste post hier
Trump krijgt hier dus het presidentschap mee kado.

''Look what has become of our country''
Plot twist: it's a republican.

Vind ik toch wel echt hilarisch.
Laat de fake news propaganda machine maar weer draaien.

Misschien hadden ze toch iets van gun control kunnen invoeren, had de schutter niet eens de middelen gehad om van op dergelijke afstand zo een schot uit te voeren.

Het is erg om te zeggen maar in a way was de schutter beter in zijn opzet geslaagd. Wat een narcistisch en gevaarlijk figuur is die man toch.

Niet persoonlijk op u gericht maar hopelijk vervalt dit topic ook niet in polarisatie.
Goh ergens vermoed ik van wel.
Deze morgen met mijn ma een autorit gedaan en het topic trump kwam naar boven.
I quote

‘Spijtig dat hij gemist heeft en spijtig dat die jongen (schutter) dood is.

Das dan iemand van +80 jaar die haar info enkel van VRT nieuws haalt en niet in een online echo kamer zit. Ik vind dat echt fascinerend hoe mensen (in dit geval mijn ma) zo een reactie kan hebben.

Ik ben ook niet thuis in die zaken maar ik vermoed dat die scherpschutters wel op bevestiging moeten wachten en niet zomaar zelf mogen schieten op iedereen die verdacht lijkt. Komt daar nog bij dat als je op zo'n event onterecht mensen in paniek laat schieten dit ook slachtoffers kan maken.
Om nog maar te zwijgen dat iedere mens toch een reactietijd nodig heeft. Men claimt hier dat de schutter toch enige tijd nodig heeft om te richten en te schieten. Wel dat lijkt me toch ook voor een scherpschutter op te gaan. Tenzij we geloven dat dat is zoals in films en men in een vingerknip de persoon die men wil raken in het vizier heeft en kan afknallen.

I quote

Das dan iemand van +80 jaar die haar info enkel van VRT nieuws haalt en niet in een online echo kamer zit. Ik vind dat echt fascinerend hoe mensen (in dit geval mijn ma) zo een reactie kan hebben.
Als er hier iemand post dat het allemaal de schuld van links en de media is ben je wel de eerste om akkoord te gaan. Vind je dat zelf niet een beetje polariserend?

''Look what has become of our country''
Plot twist: it's a republican.

Vind ik toch wel echt hilarisch.
Laat de fake news propaganda machine maar weer draaien.

Misschien hadden ze toch iets van gun control kunnen invoeren, had de schutter niet eens de middelen gehad om van op dergelijke afstand zo een schot uit te voeren.

Het is erg om te zeggen maar in a way was de schutter beter in zijn opzet geslaagd. Wat een narcistisch en gevaarlijk figuur is die man toch.
Geweld is nooit de oplossing en ik heb hier al veel schaamteloze commentaren gelezen. Als Biden niet herkozen zou worden dan is het omdat hij gefaald heeft en niet om de andere een aanslag overleefde. JFK vibes revisited!

Geweld is nooit de oplossing en ik heb hier al veel schaamteloze commentaren gelezen. Als Biden niet herkozen zou worden dan is het omdat hij gefaald heeft en niet om de andere een aanslag overleefde. JFK vibes revisited!
Ja ben het met je eens hoor. Ik zeg het dan ook genuanceerd.

beschouw het als een moderne operation Valkerie

In de pers verschijnen hierover ook al analyses waarbij de conclusie toch is dat dat niet noodzakelijk het geval is.
Feit is ook dat als hij verkozen wordt, we ook nooit gaan weten of hij ook verkozen ging worden zonder deze aanslag.

Dat er mensen zijn (ook hier blijkbaar) die denken dat we beter af waren als de schutter in zijn opzet geslaagd was kan ik toch ook niet bij. De aanslag op het Capitool zou dan maar klein bier geweest zijn in vergelijking.

Om nog maar te zwijgen dat iedere mens toch een reactietijd nodig heeft. Men claimt hier dat de schutter toch enige tijd nodig heeft om te richten en te schieten. Wel dat lijkt me toch ook voor een scherpschutter op te gaan. Tenzij we geloven dat dat is zoals in films en men in een vingerknip de persoon die men wil raken in het vizier heeft en kan afknallen.
Dit dus. Met het voordeel voor de dader dat hij al weet wie hij gaat afknallen en in welke richting hij moet schieten.

Dus even hypethetisch.

De schutter kruipt het dak op en legt zich asap neer (en dan pas zien de scherpschutters hem) maar tegen dat ze zich in zijn richting draaien en hem doodschieten (wat max 10 sec duurt), heeft de schutter al geschoten.

I quote

Als we hier gaan afkomen met irrelevante persoonlijke anekdotes om daar politiek gewin uit te recupereren, mag ik dan meedoen?

Mijn 36-jarige vrouw met Bachelor-diploma en bovengemiddeld inkomen, was enkele jaren geleden zeer blij toen een linkse politicus hier in Polen effectief vermoord werd tijdens een rally. "Just te goe, dat was toch maar een corrupte vent" zei ze.
Toen ze las dat Trump aangevallen werd, ging ze gelijk snuffelen op Twitter en Truth Social en kwam ze terug dat Biden dit wrs georchestreerd had en aangeklaagd moet worden.

Fascinerend he?

In positie gaan liggen, geweer afstellen, richten, juiste moment kiezen en schieten duurt langer dan 10 seconden hoor. Plus het betreft hier een twintigjarige.

Secret service is hier echt wel te blamen.

Het verbaast me dat plekken die ideaal zijn voor zoiets niet op voorvand gescand zijn of beter id gaten worden gehouden.

Als we hier gaan afkomen met irrelevante persoonlijke anekdotes om daar politiek gewin uit te recupereren, mag ik dan meedoen?

Mijn 36-jarige vrouw met Bachelor-diploma en bovengemiddeld inkomen, was enkele jaren geleden zeer blij toen een linkse politicus hier in Polen effectief vermoord werd tijdens een rally. "Just te goe, dat was toch maar een corrupte vent" zei ze.
Toen ze las dat Trump aangevallen werd, ging ze gelijk snuffelen op Twitter en Truth Social en kwam ze terug dat Biden dit wrs georchestreerd had en aangeklaagd moet worden.

Fascinerend he?

Ik weet nu wel nie goed wel politiek gewin ik hier probeer uit te halen. Kvond het gewoon een crazy uitspraak dat ik nie weet van waar het komt.

Laatst bewerkt:
In positie gaan liggen, geweer afstellen, richten, juiste moment kiezen en schieten duurt langer dan 10 seconden hoor. Plus het betreft hier een twintigjarige.

Secret service is hier echt wel te blamen.

Het verbaast me dat plekken die ideaal zijn voor zoiets niet op voorvand gescand zijn of beter id gaten worden gehouden.
Imo heeft hij toch zijn geweer slecht afgesteld, verkeerd gericht en het verkeerde moment gekozen. Gezien hij gemist heeft. Zeg eens hoeveel tijd je dan nodig hebt om dat te doen.

American Sniper is een goed boek dat illustreert hoe dat werkt.
Zelfs een sniper in oorlogsgebied moet echt een hele goede reden hebben om te mogen schieten. En dat gaat dan echt over een wapen gericht zien op friendly.
Ze mogen wel vrijwillig schieten maar ze moeten 101% zeker zijn, anders is het doodslag en vlieg je de bak in. Elke dode die je maakt heeft een familie en die wilt meestal zo'n kill verantwoord zien.

Let ook op hoe kwetsbaar de omgeving is (duidelijk ofc want er is een dode gevallen) en dat je niet zomaar begint te schieten omdat iemand 'iets' richt.

En nogmaals het aspect lone wolf. Het lijkt om een Amerikaan te gaan (M.V?) die het in zijn kop heeft gekregen. Waarschijnlijk gewoon naar daar gereden met een wapen dat hij al lang had. Eternal glory in't vooruitzicht? Zot? Depressief?

Iedereen kan dicht genoeg komen met een lange afstandwapen en schieten (het verkrijgen en er geraken zijn andere zaken). Sowieso een zelfmoordaanslag voor de dader natuurlijk.

Fascinerend he?
IQ <> EQ

En sowieso ik vind dat je privé mag zeggen wat je wil. Dus als je vrouw dat zegt tegen u in de privésfeer: Dat laat mij gewoon koud.
(Niet iedereen is het hiermee waarschijnljk eens maar ik zeg maar wat dit doet met mij: Helemaal niks dus)

Maar goed back on topic (voor mij)

Ik volg een aantal youtuben kanalen die handelen over vuurwapens (mij nu niet framen he).

Het is allemaal niet zo simpel als jij u voorstelt. Zeker met een scherpschuttergeweer ga je niet zomaar even doodleuk iemand uitschakelen op 150 meter.

Ik volg een aantal youtuben kanalen die handelen over vuurwapens (mij nu niet framen he).

Het is allemaal niet zo simpel als jij u voorstelt. Zeker met een scherpschuttergeweer ga je niet zomaar even doodleuk iemand uitschakelen op 150 meter.
Vandaar dat hij dan ook nipt zijn doel gemist heeft? Het moest allemaal snel gaan he. Veel tijd had die scherpschutter niet. Als die een minuut tijd neemt vooraleer hij schiet dan hebben ze hem toch al lang neergeschoten?

Tenzij ze (zoals je suggereert) inderdaad een fout gemaakt hebben en de schutter inderdaad gewoon traag en beheerst geweest is én ze hem al die tijd niet hebben opgemerkt.

Het is A of B denk ik? C zie ik niet?

Maar goed whatever .. we weten de details niet en we zijn ook maar een beetje aan het gissen (denk ik dan). :)

Wel je zegt het zelf, het is niet zo simpel als iemand het voorstelt. Maar dat geld voor beide kanten he. Wel kan jij al de conclusie trekken dat de blaam op naam van de secret service moet komen. Dat kan je helemaal nu nog niet zeggen. Onderzoek zal wel uitwijzen wie of wat uberhaupt fouten heeft gemaakt. Tot dan kunnen we daar geen uitspraken over doen.

Terug
Bovenaan