Aanslag in Brussel op avond van voetbalmatch België-Zweden

Ik moet ook elke week naar de mis, he. 't is niet dat de gemiddelde moslim zich daaraan houdt.
ok wacht dus eerst zeg je dat dat gedrag niet extreem is want dat is nu eenmaal iets dat iedereen in die gemeenschap moet doen.

als ik dan zeg dat dat dan de hele gemeenschap extreem maakt dan stel je dat dat incorrect is want ze doen het niet ergo.. we zijn weer bij het startpunt waar zijn gedrag inderdaad extreem is want zelf in die gemeenschap doet men het eigenlijk niet zelfs.. al gebruikte je dat eerst als een excuus.

Vreemde rondedans

ok wacht dus eerst zeg je dat dat gedrag niet extreem is want dat is nu eenmaal iets dat iedereen in die gemeenschap moet doen.

als ik dan zeg dat dat dan de hele gemeenschap extreem maakt dan stel je dat dat incorrect is want ze doen het niet ergo.. we zijn weer bij het startpunt waar zijn gedrag inderdaad extreem is want zelf in die gemeenschap doet men het eigenlijk niet zelfs.. al gebruikte je dat eerst als een excuus.

Vreemde rondedans
't was jij die claimde dat ik zeg dat iedereen dat doet... 't is niet omdat je het als gelovige moet doen, dat je je daar altijd en overal aan houdt, maar wel dat het een gewoonte is.

Net zoals ik bij mijn oma altijd 'god zegent joen' kreeg, ook al ging ze quasi nooit meer naar de mis.

Dat zijn gewoontes die je meekrijgt en geen extremisme.

Of ga je elke Amerikaan die 'god bless America' ook als extremist beschouwen?

Achter de rug? Dus dat ga je niet zien als klant of uitbater…
Als hij het zonder 'verpakking' achter zijn rug had: jawel.
Als hij het nog in zijn doos of in een rugzak had: nee.

Bovendien: zie hierboven, het was niet zichtbaar volgens andere bronnen. Dus dan is de 'nee' het enige zonder speculatie.

Dus haal ik zo'n individuen met 100% zekerheid eruit? Neen, tuurlijk niet. Maar ik zou er gegarandeerd een aantal vinden, combineer dit met mijn maatregel dat éénmaal gevonden en illegale huur vastgesteld, dat ik het pand verbeurd zou verklaren en de eigenaar minstens enige tijd in de cel zou steken - Orwelliaans zullen mensen als derp zeggen, ik zeg: de enige straf die iemand met een berg zwart geld écht zal voelen - en illegaal (onder)verhuur zal stérk afnemen door een afschrikeffect.
Het probleem is dat een eigenaar vaak niet weet dat het onderverhuurd is.

Offtopic, maar situatie uit de praktijk:

Eigenaar heeft een appartement, verhuurt dat via een maatschappij, die vinden een geschikte kandidaat en verhuren aan hem. Stellen een huurcontract op en man betaalt maandelijks mooi zijn huur.
Intussen verhuurt die huurder dat appartement door aan 7! alleenstaande mannen die hem elk maandelijks moeten betalen om daar te mogen wonen. Die zetten daar alle 7 hun adres, de wijkagent komt langs en alles is mooi geregistreerd want de agent vraagt geen huurovereenkomst of ze tonen hem een valse overeenkomst.

Dat gaat op termijn inderdaad opvallen aan de nutsvoorzieningen (of zoals hier door lawaaihinder bij buren wegens appartement), maar de eigenaar van het appartement kan je daar echt niet voor verantwoordelijk houden. Die kan niet weten wie er zijn domicilie zet op dat adres of wie er werkelijk allemaal verblijft.

+ Hoevaak ik al naar een woning ben gegaan waar een maatschappelijke zetel gevestigd zou zijn, daar aangekomen is die woning al verkocht en weten die mensen van niets dat er nog een bedrijf geregistreerd staat (wat hun ook nog in de problemen kan brengen bij faillissement)

't was jij die claimde dat ik zeg dat iedereen dat doet... 't is niet omdat je het als gelovige moet doen, dat je je daar altijd en overal aan houdt, maar wel dat het een gewoonte is.

Net zoals ik bij mijn oma altijd 'god zegent joen' kreeg, ook al ging ze quasi nooit meer naar de mis.

Dus dan zijn ze geen gelovigen lijkt me of toch niet in die categorie.
Dat zijn gewoontes die je meekrijgt en geen extremisme.

Euh.. ja? Er is een reden waarom dat land is wat het is en waarom het iets waar de meesten van ons eigenlijk niet zouden willen wonen.

Dus dan zijn ze geen gelovigen lijkt me of toch niet in die categorie.
welke categorie? Geen extremistische? Natuurlijk. Net zoals voor een aantal hier het katholieke geloof een belangrijke waarde is als ze het over Belgische tradities hebben maar er verder geen hol in geïnteresseerd zijn.
Euh.. ja? Er is een reden waarom dat land is wat het is en waarom het iets waar de meesten van ons eigenlijk niet zouden willen wonen.
maar zijn ze dan ook allemaal extremisten die presidenten?

Laatst bewerkt:
Beter quoten JPV :p
welke categorie? Geen extremistische? Natuurlijk. Net zoals voor een aantal hier het katholieke geloof een belangrijke waarde is als ze het over Belgische tradities hebben maar er verder geen hol in geïnteresseerd zijn.

Er is een verschil tussen de culturele waarde van bijv. een moskee of romeinse tempel erkennen en dat doen omdat je gelovig bent uiteraard. Zodra dat tweede in de picture komt zijn we naar het extreme aan het afglijden.

maar zijn ze dan ook allemaal extremisten die presidenten?
Met politici is dat uiteraard moeilijk te zeggen want die zullen gelijk wat zeggen om aan stemmen te geraken. Maar als ze het effectief menen? Dan uiteraard.

Beter quoten JPV :p

Er is een verschil tussen de culturele waarde van bijv. een moskee of romeinse tempel erkennen en dat doen omdat je gelovig bent uiteraard. Zodra dat tweede in de picture komt zijn we naar het extreme aan het afglijden.

Met politici is dat uiteraard moeilijk te zeggen want die zullen gelijk wat zeggen om aan stemmen te geraken. Maar als ze het effectief menen? Dan uiteraard.
Dan zal het congres vol extremisten zitten. En verwatert je definitie van extremisten

Wat doen ze met die uitbater van het theehuis?
Wapen staat/hing mooi achter de dader, die is dan toch medeplichting als die hem onderdak of een ’schuilplaats’ gaf.
Te lezen was dat het door een agent was die toevallig passeerde, dus die persoon heeft hem ook niet aangegeven.

Dit toont vooral mooi aan hoe bepaalde delen van Brussel gewoon "verloren" zijn voor onze samenleving.
Zeg dit echter in een debat op de nationale televisie en je krijgt oogrollende politica.

Het probleem is dat een eigenaar vaak niet weet dat het onderverhuurd is.

Offtopic, maar situatie uit de praktijk:

Eigenaar heeft een appartement, verhuurt dat via een maatschappij, die vinden een geschikte kandidaat en verhuren aan hem. Stellen een huurcontract op en man betaalt maandelijks mooi zijn huur.
Intussen verhuurt die huurder dat appartement door aan 7! alleenstaande mannen die hem elk maandelijks moeten betalen om daar te mogen wonen. Die zetten daar alle 7 hun adres, de wijkagent komt langs en alles is mooi geregistreerd want de agent vraagt geen huurovereenkomst of ze tonen hem een valse overeenkomst.

Dat gaat op termijn inderdaad opvallen aan de nutsvoorzieningen (of zoals hier door lawaaihinder bij buren wegens appartement), maar de eigenaar van het appartement kan je daar echt niet voor verantwoordelijk houden. Die kan niet weten wie er zijn domicilie zet op dat adres of wie er werkelijk allemaal verblijft.

Daar valt in vele gevallen een mouw aan te passen:
verbieden dat je je domicilie ergens kan zetten zonder expliciete toestemming van de eigenaar.
De valse huurder/onderverhuurder smijt je dan maar de cel in.

+ Hoevaak ik al naar een woning ben gegaan waar een maatschappelijke zetel gevestigd zou zijn, daar aangekomen is die woning al verkocht en weten die mensen van niets dat er nog een bedrijf geregistreerd staat (wat hun ook nog in de problemen kan brengen bij faillissement)

Ook hier: dat zouden allemaal "quick-wins" moeten kunnen zijn.
Iedereen krijgt willens nillens jaarlijks een belastingaanslag op zijn eigendom, een belasting die velen verfoeien: je betaalt nogmaals op de eigendom waar je al voor afbetaalt én bovendien volgens een oneerlijk systeem (fictieve huur uit de tijd van de fabeltjeskrant), ...
Kruis dit met de KBO en verwittig die mensen! Anno 2023 moet dat toch kunnen, het is niet alsof men in de jaren '80 dit allemaal per post moet gaan opzoeken.

Dan zal het congres vol extremisten zitten. En verwatert je definitie van extremisten
Nope, het maakt het gewoon een wereld waarin we ziekenhuizen bombarderen, voetbalsupporters neerschieten, vrouwen geen abortus laten plegen, homo's in elkaar slaan, etc

Allemaal omdat we toch maar moeten respecteren en vooral niet mogen schofferen dat een groot extreem gedeelte van onze maatschappij zijn denken laat regeren door een fantasie.

Zwaar intellectueel oneerlijke vergelijking natuurlijk.

Wanneer is er in Europa of in Amerika zelfs, een aanslag gepleegd door een extremistisch christen die vlak voordat die zichzelf en tientallen onschuldigen opblies - met nog wat spijkers of kogellagers erbij om extra veel gewonden/doden te maken - "God Bless America!" riep?

Of vlak voordat hij(/zij) een leerkracht meermaals neerstak tot hij stierf?
Anzorov then followed Paty as he left the school.[58][23] Using a knife 30 centimetres (12 in) long, Anzorov killed Paty and beheaded him in the Rue du Buisson Moineau in Éragny-sur-Oise[61] near the school where Paty taught, at approximately 5:00 p.m.[23][5][62] In addition to decapitating Paty, Anzorov inflicted a number of wounds to his head, abdomen, and upper limbs.[5][63] Witnesses told police they heard the killer shout "Allahu Akbar" (the Takbir) during the attack.[22][64]

Dat diezelfde slogan ook een onschuldige betekenis heeft: kan zijn.
De moslimgemeenschap is degene die naar hier migreerde: het begrip dat jij aan mij vroeg, is er één dat eerst en vooral van hun zou moeten komen. Na de tientallen aanslagen groot en klein van de laatste decennia gepleegd door Islamitische terroristen, zou het getuigen van begrip/integratie langs hun kant van deze slogen niet en masse te roepen in de straten van Brussel.

Zwaar intellectueel oneerlijke vergelijking natuurlijk.

Wanneer is er in Europa of in Amerika zelfs, een aanslag gepleegd door een extremistisch christen die vlak voordat die zichzelf en tientallen onschuldigen opblies - met nog wat spijkers of kogellagers erbij om extra veel gewonden/doden te maken - "God Bless America!" riep?
ik veronderstel dat het voor jou weinig verschil maakt of de dader het overleeft of gewoon een enorm machtsoverwicht heeft en daardoor zich niet moet opblazen? KKK en Breivik lijken me de voor de hand liggende voorbeelden.

Dat "bevel tot grond verlaten" is zoals hier al vaak aangehaald een dikke grap hé.
Gewoon oppakken, in de cel steken tot er 1 keer per week, op een vaste dag een Charter vliegtuig vertrekt naar alle landen en dan 1 per 1 afzetten in de landen van herkomst.

Ik zeg wel: een chartervliegtuig. Dus recht staan in een laad ruimte. Geen zitjes zoals betalende passagiers.

Dat "bevel tot grond verlaten" is zoals hier al vaak aangehaald een dikke grap hé.
Gewoon oppakken, in de cel steken tot er 1 keer per week, op een vaste dag een Charter vliegtuig vertrekt naar alle landen en dan 1 per 1 afzetten in de landen van herkomst.

Ik zeg wel: een chartervliegtuig. Dus recht staan in een laad ruimte. Geen zitjes zoals betalende passagiers.
Sorry, maar doe jij eigenlijk moeite om je iets of wat in te lezen vooraleer je op P&A komt posten? Ik weet het niet hoor, maar had je iets of wat opgelet de voorbije 24 uur dan had je toch al gehoord dat veel landen die vliegtuigen simpelweg niet laten landen en dat er een aantal landen zijn die gewoonweg weigeren om die mensen te aanvaarden? En ook dat er in de gesloten centra doorgaans geen plaats is?

Ik geef je volledig gelijk dat ons uitwijzingsbeleid een grote grap is op dat vlak en het wordt tijd dat men daar eindelijk eens iets aan doet (maar dat zal van de EU moeten komen of via een samenwerking van meerdere landen) maar zo simpel als jij het voorstelt is het dus niet.

Dat laatste zinnetje is trouwens echt nogal walgelijk. Je wilt letterlijk mensen als beesten behandelen.

Sorry, maar doe jij eigenlijk moeite om je iets of wat in te lezen vooraleer je op P&A komt posten? Ik weet het niet hoor, maar had je iets of wat opgelet de voorbije 24 uur dan had je toch al gehoord dat veel landen die vliegtuigen simpelweg niet laten landen en dat er een aantal landen zijn die gewoonweg weigeren om die mensen te aanvaarden? En ook dat er in de gesloten centra doorgaans geen plaats is?

Ik geef je volledig gelijk dat ons uitwijzingsbeleid een grote grap is op dat vlak en het wordt tijd dat men daar eindelijk eens iets aan doet (maar dat zal van de EU moeten komen of via een samenwerking van meerdere landen) maar zo simpel als jij het voorstelt is het dus niet.

Dat laatste zinnetje is trouwens echt nogal walgelijk. Je wilt letterlijk mensen als beesten behandelen.
Aah mja laadklep gewoon open dan hé?

Aah mja laadklep gewoon open dan hé?
Het was e foptjen, mijn excuses. Op dit forum kan je maar nooit weten, het zou nog niet eens de radicaalste 'oplossing' zijn die ik hier de voorbije jaren al heb gelezen.

Sorry, bedoel je hiermee dat we mensen maar gewoon moeten droppen boven die landen (en dus vermoorden) of wat is de boodschap van dit korte, niet-onderbouwde zinnetje in een forumgedeelte waar men onderbouwing verwacht? Ik ben even verward.

Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan