Aanslag in Brussel op avond van voetbalmatch België-Zweden

Ik vond dit artikel wel interessant wanneer het over AR-15's gaat.

Is het een zwak geweer tegenover wat het leger en de speciale eenheden gebruiken? Misschien ja, maar dat doet niet ter zake. Een granaat is ook niks tegenover de wapens die het leger heeft liggen. Ik vind het simpelweg geen wapen dat ooit in civiele handen zou moeten terechtkomen, background checks of niet.

En ja, een wapen mag nooit in verkeerde handen vallen, maar zoals ik al zei: ik begrijp dat sommige mensen een pistool in huis willen en daar ben ik niet eens tegen (mits grondige controles) maar ik zie werkelijk geen enkele reden waarom zulke wapenplatformen mogen verkocht worden aan burgers die gewoon in een buitenwijk wonen in de VS.

En daar ging mijn originele comment over: dat er in de VS veel mensen zijn die zeggen dat zo'n AR-15 niet veel meer is dan een willekeurig pistool 'want ja, toch maar een zwak geweer' maar dat vind ik dus fout argumenteren, om de redenen die ik al heb aangegeven.
 
Terug hangt allemaal af van uw ijkingspunt.
En dat is gewoon mijn punt. Het is gewoon een geweer. Meet je het af puur op school shootings geen zwak geweer. Meet je het af op wat veel mensen het ook voor gebruiken en wat het dan ook is, hunting. Is het een zwakke geweer. Alles hangt af uw ijkingspunt waar je het tegen meet.

Bvb hieronder de verschillende ammo rounds een AR al dan niet met aanpassingen kan schieten.


De standaard is 5.56, dus nummer 3. Alleen al visueel kan je zien dat nummer 3 een "zwakke" round is
 
Terug hangt allemaal af van uw ijkingspunt.
En dat is gewoon mijn punt. Het is gewoon een geweer. Meet je het af puur op school shootings geen zwak geweer. Meet je het af op wat veel mensen het ook voor gebruiken en wat het dan ook is, hunting. Is het een zwakke geweer. Alles hangt af uw ijkingspunt waar je het tegen meet.

Bvb hieronder de verschillende ammo rounds een AR al dan niet met aanpassingen kan schieten.


De standaard is 5.56, dus nummer 3. Alleen al visueel kan je zien dat nummer 3 een "zwakke" round is
Ik denk dat het ijkingspunt in deze thread die gaat over een aanslag op mensen wel mag zijn of het u dodelijk kan verwonden of niet.
En dan lijkt het me dat we niet spreken over een "zwak" wapen in dit geval.
 
Het is, tot nader order, perfect mogelijk om die op een gewoon vliegtuig te zetten; het probleem ligt in het feit dat die landen ze niet aannemen
Dit blijkt in deze zaak dus totaal niet te kloppen.

Uw post toont wel aan hoe hardnekkig sommigen in de ontkenning zijn dat justitie en migratie in dit land vierkant draait. Alle excuses zijn goed om het probleem niet te moeten aanpakken.
 
En tekort aan personeel mag toch ook geen excuus zijn, we hebben een heel leger ambtenaren.
Kunt er gerust enkele muteren als men ergens een tekort zou hebben.

Maar als men niet efficiënt werkt, mag je nog 1 miljoen man daar zetten, dan werkt het nog niet.
 
Dit blijkt in deze zaak dus totaal niet te kloppen.

Uw post toont wel aan hoe hardnekkig sommigen in de ontkenning zijn dat justitie en migratie in dit land vierkant draait. Alle excuses zijn goed om het probleem niet te moeten aanpakken.
Jouw reactie is wel wat kort door de bocht, niet?

Er is wel een groot verschil tussen een 'gewone' illegaal uitwijzen en een uitlevering natuurlijk.

Dat justitie (al héééél) lang vierkant draait daar is geen twijfel over
 
Dit blijkt in deze zaak dus totaal niet te kloppen.

Uw post toont wel aan hoe hardnekkig sommigen in de ontkenning zijn dat justitie en migratie in dit land vierkant draait. Alle excuses zijn goed om het probleem niet te moeten aanpakken.
Dit vind ik maar een vergezochte reactie eerlijk gezegd. Ik zoek helemaal geen excuses en ik ben de voorbije dagen hier op het forum al heel kritisch geweest tegenover de aanpak van illegalen in ons land. Het is niet omdat er in dit specifieke geval geblunderd werd met een uitlevering dat dat de rest van mijn statement onwaar maakt.

OK: deze ene illegaal hadden we dus wel kunnen terugsturen; hetzelfde kan niet gezegd worden van duizenden anderen. En als we het probleem willen aanpakken moeten we daar dus iets aan doen want we kunnen nog zo streng zijn als we willen: als landen hun mensen niet terugnemen staan we daar mooi.

Ik ontken trouwens ook helemaal niet dat justitie vierkant draait. Ik heb hier op het forum nog niet veel positiefs gezegd over justitie, dus vanwaar die halve persoonlijke aanval komt weet ik echt niet.
 
Misschien moeten we die illegalen een enkelband geven. Iets wat je hier voor andere zaken al snel krijgt. Als ik mij niet vergis kan je deze al doorsnijden, maar dan moet het maar in een ander materiaal gemaakt worden. Die enkelband moet niet hetzelfde aanvoelen als een armbandje van mijn nichtje van 7 jaar
 
Misschien moeten we die illegalen een enkelband geven. Iets wat je hier voor andere zaken al snel krijgt. Als ik mij niet vergis kan je deze al doorsnijden, maar dan moet het maar in een ander materiaal gemaakt worden. Die enkelband moet niet hetzelfde aanvoelen als een armbandje van mijn nichtje van 7 jaar
Welke legering/materiaal stel je dan voor?
 
De aanslag is nu een aantal dagen geleden, maar ik betrap mezelf erop er vaak aan terug te denken. Wat een crazy shit toch.
Stel je even voor, je gaat als gepensioneerden rustig als vrienden in het buitenland naar een voetbalwedstrijd kijken van je nationale ploeg, in de hoofdstad van de EU dan nog. Kom je aangereden in een taxi-busje in de shirt van je voetbalploeg, word je daar vervolgens doodgeknald op brutale wijze met een half oorlogswapen door één of andere gek die je veralgemeend met koran-verbranders in je thuisland. En de beelden gaan ook nog eens de wereld rond. Hoe erg moet het ook niet zijn voor die familie als je je vader/opa/partner op zo'n manier verliest.
Zo'n absurd verlies van leven, het lot is toch iets heel bizars soms.
 
Terug
Bovenaan