Aanpak van de gas- en energiecrisis

Net brief van MEGA gekregen dat ze ons voorschotfactuur van 480 naar 970 euro willen verhogen.. Ik ga dat uiteraard weigeren aangezien ik dit gewoon niet kan betalen.. Ik kij al uit naar de afrekening.
Wordt het niet is tijd om te mobiliseren en te gaan betogen?
Van 't weekend ook eens het onderwerp aangesneden dat ik uitgerekend had wat we aan energie zouden moeten betalen als we hetzelfde verbruik zouden hebben als het afgelopen jaar. De helft leek uit de lucht te vallen: 'Dat kan niet, je hebt verkeerd gerekend.' 'Zo hard is het nu toch niet gestegen', 'ik heb mijn voorschot niet verhoogd, maar zet iedere maand 100 euro apart.'

Er gaan er nog veel verschieten als ze hun afrekening krijgen.

Van 't weekend ook eens het onderwerp aangesneden dat ik uitgerekend had wat we aan energie zouden moeten betalen als we hetzelfde verbruik zouden hebben als het afgelopen jaar. De helft leek uit de lucht te vallen: 'Dat kan niet, je hebt verkeerd gerekend.' 'Zo hard is het nu toch niet gestegen', 'ik heb mijn voorschot niet verhoogd, maar zet iedere maand 100 euro apart.'

Er gaan er nog veel verschieten als ze hun afrekening krijgen.

Versta dat echt niet dat ge daar als ietwat normale mens nu niet mee bezig zijt.

Versta dat echt niet dat ge daar als ietwat normale mens nu niet mee bezig zijt.
Ik heb een digitale teller sinds januari , waardoor men weigert mn voorschot aan te passen , ondanks dat ik wel een vast contract heb en geregeld mijn meterstanden ingeef , heb ik toch ook schrik wat de eindfactuur zal zijn .

Ik heb een digitale teller sinds januari , waardoor men weigert mn voorschot aan te passen , ondanks dat ik wel een vast contract heb en geregeld mijn meterstanden ingeef , heb ik toch ook schrik wat de eindfactuur zal zijn .

Ik kreeg ooit van Luminus te horen dat de voorschot niet naar beneden kon want zij moesten die energie toch ook inkopen mijnheer.

Person aan de telefoon verstond maar niet dat dat niet mijn probleem was. Triestige boel ginder.

Wat gebruiken ze als rechtvaardiging voor die weigering?

Ze verwarmen niet met gas. Nergens in dat artikel staat er iets over een warmtepomp.
Dat stroomverbruik is zeker niet a-typisch in dat geval.

Nu moet ik wel zeggen, dat gezin is echt wel een bende oelewappers. Je kan nog altijd heel veel stroomgebruik besparen door de standaard maatregelen van zo veel mogelijk je toestellen te downsizen, etc etc, toe te passen, en dat datzelfde geld voor die batterijen gewoon uit te geven aan zonnepanelen.
Het opladen van die batterijen moet ook ergens vandaan komen.
Milieuvriendelijk hoor.... benzine of dieselmotor wat harder laten werken voor die batterij te laden.

Basic physics is ne moeilijke zeker?

Ze verwarmen niet met gas. Nergens in dat artikel staat er iets over een warmtepomp.
Dat stroomverbruik is zeker niet a-typisch in dat geval.
Nope geen warmtepomp of zonnepanelen m' Vooral op zoek naar aandacht en hln (en ik ook dommerik) doet hier aan mee

Zij is Circulair & budgetproof interieur / lifestylecoach

Budgetproof interieur coach met zo'n verbruik. Netjes.

Ik kreeg ooit van Luminus te horen dat de voorschot niet naar beneden kon want zij moesten die energie toch ook inkopen mijnheer.

Person aan de telefoon verstond maar niet dat dat niet mijn probleem was. Triestige boel ginder.

Wat gebruiken ze als rechtvaardiging voor die weigering?
men gaat het berekenen bij de eindfactuur , blijkbaar te ingewikkeld voor hen(Engie) . Maw geen flauw idee wat die eindfactuur zal zijn in december .

Iets met klok en klepel. Er staan gewoon zoveel foute en onlogische dingen in dat artikel dat ik halfweg gestopt ben met lezen.

Is het zoveelste hip koppel dat denkt goed bezig te zijn maar in feite geen idee heeft waar ze mee bezig zijn.

En proficiat voor hln om een zoveelste flutartikel te publiceren.

Kan iemand dat mens eens uitleggen dat uw huis van elektriciteit voorzien door uw wagen als "dieselnoodgroep" te draaien u geen cent gaat uitsparen, sterker nog op benzine en diesel zitten zeer zware taksen, uw alternator van uw wagen heeft helemaal geen hoog rendement, en die zever eerst nog in een batterij van 400€ gaan steken om daarna terug te gaan omzetten naar wisselspanning om te koken een bad te nemen enzo is al helemaal absurd. Sommige mensen denken echt dat de elektricteit dat uit de stekker van een rijdende auto komt "gratis" is. Ongelooflijk.

En zoiets krijgt dan een plaats in een gratis HLN artikel, offcourse.

Shit maat. Jullie hebben ijskasten die elektriciteit produceren? En ik met mijn domme kop maar zonnepanelen leggen fuuuuuuuuuu....

HLN is het riool van het riool.

Tijdens het experiment was het niet haalbaar om eten in de koelkast te koelen, vertelt Natasia. “Onze ijskast produceert meer dan 1.200 watt en konden we dus niet aansluiten.

Die 1800kWh batterij voor 1330EUR wil ik direct :rofl:

Kan iemand dat mens eens uitleggen dat uw huis van elektriciteit voorzien door uw wagen als "dieselnoodgroep" te draaien u geen cent gaat uitsparen, sterker nog op benzine en diesel zitten zeer zware taksen, uw alternator van uw wagen heeft helemaal geen hoog rendement, en die zever eerst nog in een batterij van 400€ gaan steken om daarna terug te gaan omzetten naar wisselspanning om te koken een bad te nemen enzo is al helemaal absurd. Sommige mensen denken echt dat de elektricteit dat uit de stekker van een rijdende auto komt "gratis" is. Ongelooflijk.

En zoiets krijgt dan een plaats in een gratis HLN artikel, offcourse.
Ik snap zelfs al niet waarom ze spreekt over koken en in bad gaan. Die batterij heeft een capaciteit van 288Wh. Daarmee kan je nog geen drie liter water aan de kook brengen.

@parabellum
Ik bedoel: je verkoopt aan 30 euro naar uw dochter in Frankrijk en die verkoopt het aan u terug voor 150.
Geen idee of dit effectief kan

En daarnaast

Kan, maar is een uitwijkmaneuver indien er een belasting op de winst zou komen. Dan verschuif je winst tussen landen. Je kan ook winst tussen periodes schuiven, maar dat zal voor beursgenoteerde bedrijven al moeilijker liggen.
Als je effectief productie gaat belasten, dan bereik je niets met zo’n constructie.

Productie belasten is een manier waarbij je eigenlijk weinig uitwijkmogelijkheden laat om de kost te ontlopen. Maar, zoals ik eerder vandaag beschreven heb, is het eigenlijk gewoon in het wilde weg schieten: je zal doel treffen maar niet zonder heel wat collateral damage.

Aaahja het zal aan mijn verbruik liggen dat de prijs maal 2 gaat..

Nee aan de stijgende prijzen.
Maar het ligt wel aan uw verbruik dat het bedrag zo hoog is.

Maar dat was geen antwoord 😊
Typisch antwoord van iemand die veel betaald, jankt maar als je dan doorvraagt naar zijn verbruik wil hem er niet op antwoorden.

Heb het hier ergens gisteren ook gepost van iemand die dat jankte omdat zijn factuur zoveel gestegen was maar wel 50000 kWh gas per jaar verstookt.
En blijven beweren dat zijn huis energiezuinig is + wel verwarmen tot 24° en dagelijks 2 keer lange, hete douche nemen.

Terug
Bovenaan